Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2007, 17:33
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Een vriend van me heeft op 5 april een boete gekregen. Vandaag pas heeft hij de boete thuisgekregen. Is deze nu niet meer geldig?

Hij stuurde me dit:

Artikel 4

1. De administratieve sanctie wordt opgelegd bij een gedagtekende beschikking. De beschikking bevat een korte omschrijving, onder verwijzing naar de aanduiding in de bijlage, van de gedraging ter zake waarvan zij is gegeven en het voor die gedraging bepaalde bedrag van de administratieve sanctie, de datum en het tijdstip waarop, alsmede de plaats waar de gedraging is geconstateerd. Bij ministeriële regeling worden het model van de beschikking en dat van de aankondiging van de beschikking vastgesteld, of de eisen waaraan het model moet voldoen.
2. Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig. De bekendmaking van de beschikking geschiedt binnen vier maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden, door toezending van de beschikking aan het adres dat betrokkene heeft opgegeven of, indien dat niet mogelijk is en de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een...
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2007, 17:41
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Weet het niet zeker, maar dacht dat boetes tot een jaar na de overtreding gevorderd kunnen worden, typefouten in naam, adres niet juist of spellingsfouten zijn GEEN reden dat je de boete niet hoef te betalen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 17:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dit past hier beter.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:29
Verwijderd
Die moet je gewoon betalen, einde verhaal.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 20:42
Verwijderd
Betalen en niet slim proberen te zijn
Met citaat reageren
Oud 12-09-2007, 22:51
Verwijderd
Op de boete staat hoe je bezwaar kan maken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 00:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Weet het niet zeker, maar dacht dat boetes tot een jaar na de overtreding gevorderd kunnen worden, typefouten in naam, adres niet juist of spellingsfouten zijn GEEN reden dat je de boete niet hoeft te betalen.
Hetgeen klopt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Hetgeen klopt.
Volgens mij was de termijn voor het ontvangen van de schikking toch echt iets van 4 maanden, zoals in de eerste post staat
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 07:23
Ndimension
Ndimension is offline
LJN: AZ5412

Citaat:
De wet verbindt geen rechtsgevolg aan overschrijding van de in artikel 4, tweede lid, WAHV voorgeschreven termijn. De Hoge Raad heeft in het arrest van 10 mei 1994 (NJ 1994/672) overwogen dat overschrijding van bedoelde termijn slechts dan tot vernietiging van de inleidende beschikking behoort te leiden indien de betrokkene door de overschrijding rechtstreeks is geschaad in enig rechtens te respecteren belang. In het arrest van 20 juni 2000 (VR 2001/11) heeft de Hoge Raad overwogen dat een uitzondering op die regel zal moeten worden aanvaard indien het aan de betrokkene te wijten is dat de beschikking hem niet tijdig heeft bereikt.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 10:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij was de termijn voor het ontvangen van de schikking toch echt iets van 4 maanden, zoals in de eerste post staat
Dat doet niet ter zake wanneer er een reden is (lastig te vinden adres, lastig na te zoeken voertuig, etc), of zoals hierboven staat, doet het slechts ter zake wanneer je er schade door ondervindt.

Kijk, kan je een terecht bezwaar aantekenen, en krijg je een boete na een jaar pas zodat je geen bezwaar kan aantekenen, dan gunde ik het nog een kans, maar dit is gewoon een typisch geval van niet lullen maar betalen.

Je kan eigenlijk al op je klompen aanvoelen dat boete's verscheuren vanwege een technische formaliteit niet snel zal gebeuren, en terecht. Er moet door die overschreiding iets wezenlijk fout gaan in het proces van iemand door boete's dwingen zijn weggedrag te veranderen, voordat een bezwaar zinvol is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 17:32
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Verjaring Als u een bekeuring wordt opgelegd, dan krijgt u in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee u de boete dient te betalen. Maar wat nu als u lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoeft u de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen moet de acceptgiro binnen 4 maanden bij u op de mat liggen.

van de jurofoon heeft hij dit...en hij gaat dus een brief schrijven.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 18:40
Verwijderd
Wat voor overtreding heeft hij begaan dan?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 22:37
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
"Vraag
12. Ik heb een verkeersovertreding begaan en krijg pas maanden later bericht. Kan ik me beroepen op een verjaringstermijn?

Antwoord
Ja, bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet u de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld als u verhuisd bent of als er andere oorzaken zijn (buiten de schuld van het CJIB) waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.
Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar. Daarnaast moet het OM zich houden aan de ‘redelijke’ termijn. De rechter bepaalt of het OM aan deze voorwaarde heeft voldaan. Voor vrij eenvoudige zaken bedraagt de redelijke termijn ongeveer een jaar; bij ingewikkelde zaken mag het langer duren. De rechter kan het OM niet-ontvankelijk verklaren als hij vindt dat de redelijke termijn is overschreden.

Resultaat: als de beschikking later dan 4 maanden na de pleegdatum op de mat valt (8 maanden bij huurauto’s) en er geen sprake is van bijzondere omstandigheden, dan zal de Officier van Justitie het beroep waarschijnlijk gegrond verklaren en hoeft u de sanctie niet te betalen."

Dit staat toch echt op de website van het Openbaar Ministerie!

http://www.verkeershandhaving.nl/?s=53&gw=bvom
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 01:30
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
"Vraag
12. Ik heb een verkeersovertreding begaan en krijg pas maanden later bericht. Kan ik me beroepen op een verjaringstermijn?

Antwoord
Bla, bla, bla...

Dit staat toch echt op de website van het Openbaar Ministerie!

http://www.verkeershandhaving.nl/?s=53&gw=bvom
Ik zou zeggen teken bezwaar aan onder het motto..Niet geschoten is altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 08:56
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
Citaat:
Wat voor overtreding heeft hij begaan dan?
vast een zedendelict
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 14:45
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
vast een zedendelict
ehmmmm hij had geen papieren bij zich van scooter;

hij is trouwens niet tussentijds verhuisd ofzo....
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2007, 15:55
Verwijderd
Citaat:
ehmmmm hij had geen papieren bij zich van scooter;

hij is trouwens niet tussentijds verhuisd ofzo....
Gewoon proberen Grote kans dat hij geluk heeft!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stel je vraag aan de politie (deel 2)
Simon
500 26-08-2018 20:53
Werk, Geld & Recht OV gestolen: hoe nu reizen?
x-spekkie-x
54 12-10-2008 11:36
Verkeer & Vervoer vraagje boete van 130 euro..
Verwijderd
108 29-11-2006 11:33
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL - V part II
Bruut
500 14-12-2003 15:56
De Kantine Meneer agent, laat me nou maar gauw weer gaan...
Knutselsmurfie
101 16-05-2003 14:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.