Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2011, 18:53
Mara
Mara is offline
Ik kon na 1-1,5 maand weer op m'n inner-conch slapen
Advertentie
Oud 30-01-2011, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij best lang. Ik heb in dat zelfde oor nog een tragus en een gaatje halverwege in de rand (geen idee of dat een naam heeft). Daarom slaap ik meestal op mijn arm met mijn oor tussen mijn bovenarm en mijn onderarm (ok, ik weet niet of dit duidelijk is).
zo slaap ik ook altijd maar goed om te weten
Oud 08-02-2011, 21:39
Verwijderd
Voor de mensen met een zichtbare tattoo (dus op onderarm, evt bovenarm, voet/enkel, op een plaats die je gewoon zichtbaar is), waarom hebben jullie ervoor gekozen om je tattoo daar te laten zetten? Bewust 'for the whole world to see' of omdat je het toevallig mooi vond? Doe je werk waarbij je deze echt moet bedekken? Hoe zijn de reacties op werk/school?
Ik zoou namelijk heel graag iets willen op een vrij zichtbare plaats, maar wil ook de zorg in (waarschijnlijk HBO-V) en daar wordt dat meestal niet gewaardeerd. Aan de andere kant, een vriendin werkt in een schippersinternaat en een collega op mijn stage (soort thuiszorg voor licht verstandelijk gehandicapten) hebben beide een flinke tattoo op hun onderarm die ook gewoon zichtbaar is.
Wat izjn jullie ervaringen ermee?
Oud 09-02-2011, 10:50
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Ik heb een tattoo op m'n onderarm, omdat ik dat een hele mooie plek vind. Sowieso je armen <3 Ik werk thuis, dus daarvoor hoef ik het niet te bedekken, en eigenlijk nooit - behalve als ik naar m'n opa ga, omdat die het wss niet helemaal snapt. Verder kreeg ik reacties van 'wauw wat groot' en 'dat zou ik zelf nooit doen' tot 'gaaf'. Mazzel, dus

Als je zéker weet dat je problemen gaat krijgen op je (toekomstige) werk is het misschien het heroverwegen waard, maar denk ook eens na over of het echt niet te bedekken valt?
Oud 09-02-2011, 22:10
Verwijderd
Ik zou graag iets kleins op mijn onderarm willen, dus geen hele grote dingen ofzo, en opzich is dat wel te bedekken, maar om nou alleen maar met lange mouwen/pleisters rond te lopen is ook al zoiets...
Ik wil de zorg-aan-het-bed gaan doen, om het maar even zo te zeggen, in ieder geval de opleiding. Bij de 'mentale' verzorging word nogal eens over tattoo's heen gekeken, maar ik hoor van vrij veel mensen dat dat bij de echte fysieke zorg niet gewaardeerd wordt. Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met tattoo's in de zorg?
Oud 10-02-2011, 17:56
Verwijderd
@SA , een kennis heeft dat ook, maar dan echt zeg maar net onder dr handen aan de binnenkant dus zeg maar uuuhm hier

en die doet gewoon wat leuke armbanden om en niemand die het ziet. of horloge ofzo wil ook helpen als je aan het werk bent. dat lijkt me wat comfortabeler dan pleisters of lange mouwen
Oud 10-02-2011, 19:24
Verwijderd
Ik zou graag iets halverwege mijn onderarm aan de buitenkant willen. Als je je armen vooruit steekt met de rug van je hand maar boven, op het bot dat naar de buitenkant gericht is, zeg maar. En armbandjes mogen in de zorg ook vaak niet...
Oud 18-02-2011, 16:38
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Mijn tatoeage heb ik op m'n rechter bovenarm laten zetten, al zo lang ik me kan heugen vond ik dat al de meest logische plek voor een tatoeage Sowieso ben ik wel van van bedekte armen, volledige sleeves ga ik keihard nat op. Als het nodig is, is ie zo verstopt onder een mouw en wanneer ik ermee wil patsen doe ik iets met kortere mouwen aan, of foute sleeveless dingen
Bijna alles is wel te bedekken mocht het nodig zijn, armen sowieso zijn goed te doen. Alleen als het echt bloedjeheet is dat je misschien last hebt onder het werken van langere mouwen, maar een dun shirtje maakt ook niet zo'n verschil.

Bij een tattoo zou ik absoluut je gewenste lokatie prioriteit geven, beter om 'em soms te moeten verstoppen dan op een plek die je minder vindt.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 20-02-2011, 23:50
Verwijderd
Dat ben ik helemaal met je eens, maar omdat ik waarschijnlijk ga werken in een sector waarbij zichtbare tattoo's en piercings bijna nooit mogen, vind ik het wel moeilijk om toch een tattoo te zetten op een zichtbare plek. Ik vind eigenlijk ook niet dat zoiets me zou moeten tegen houden, maar toch gebeurt dat omdat ik niet het risico wil lopen dalijk niet aan een baan te komen vanwege een tattoo. Snap je?
Oud 21-02-2011, 01:44
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Het is een van de beste en meest voorkomende redenen om een tatoeage niet te nemen. Persoonlijk zou ik gewoon de tattoo nemen waar ik 'em maar wil, maar ik heb makkelijk praten als toekomstig ZZP'er. Het komt neer op je eigen afweging, wat is belangrijker, je tattoo op een (mogelijk) zichtbare plek of de kans dat het je een baan kost.

Sowieso moet je, wat mij betreft dan, bij tattoo's altijd 100% zeker zijn dat je er in alle aspecten achter staat. Niet alleen qua ontwerp, maar ook locatie. Zolang je twijfelt of met zulke vragen zit kan je beter de inkt laten zitten dan het mindere van 2 kwaden kiezen.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 21-02-2011, 20:52
Verwijderd
I couldn't agree more. Ik ga dan ook niets laten zetten totdat ik het echt helemaal zeker weet. Maar meningen van anderen zijn altijd welkom.
Oud 01-03-2011, 21:26
Verwijderd
Mwa, officieel mág ik geen tattoo's op zichtbare plekken hebben, maar aan álles is een mouw te passen
Oud 02-03-2011, 08:55
Verwijderd
Let wel op dat je in de zorg ook geen lange mouwen mag dragen ivm hygiëne.
Oud 06-03-2011, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Let wel op dat je in de zorg ook geen lange mouwen mag dragen ivm hygiëne.
Dat zal ook wel afhankelijk zijn van de zorg waar je in zit. In het ziekenhuis en de kraamzorg zijn er sowieso uniformen, maar mijn moeder werkt in de thuiszorg zonder uniform en mag lange mouwen aan. Hiervoor werkte ze in een verzorgingstehuis voor bejaarden en waren lange mouwen ook toegestaan. Ik loop stage in de thuiszorg voor lichtverstandelijk beperkten, daar mag dat ook. Ligt er ook aan wat voor zorg, denk ik.
Oud 23-03-2011, 13:19
dnalor
dnalor is offline
Was zoal benieuwd wie waar een piercing heeft....!!!??!?!?!!
Oud 23-03-2011, 13:23
LW
Avatar van LW
LW is offline
Voor mij geen piercingen tenzei oorbellen daar onder vallen.
Oud 23-03-2011, 14:05
xxD
xxD is offline
heey
ik heb een vraagje ik wil heel graag een navelpiercing maar weet iemand waar een goeie piercer zit in de buurt van schagen? en hoe duur is een navelpiercing?

mijn navel is zegmaar een soort gaatje met een bolletje erin. en dat bolletje steekt niet echt uit ofso maar kan ik dan wel een navelpiercing?

en info over hoe ik het moet verzorgen enso verteld de piercer toch??

xx.
Oud 23-03-2011, 14:15
dnalor
dnalor is offline
Inderdaad de piercer zegt hoe je de wond moet verschonen.... maar zal je aanraden ga wel naar een goede... lees recenties op internet van de desbetreffende piercer... kosten liggen normaal rond de 150 eur volgens mij...
Oud 23-03-2011, 14:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Een wenkbrauwpiercing en twee oorbellen.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 23-03-2011, 14:27
dnalor
dnalor is offline
Wat is er mis met een Piercing?
Oud 23-03-2011, 14:34
Verwijderd
Even piercing-topics op de juiste plaats gezet: dit topic.
Oud 23-03-2011, 14:51
LW
Avatar van LW
LW is offline
Citaat:
Wat is er mis met een Piercing?
Aan wie stel je die vraag?
Oud 24-03-2011, 16:09
Miek
Avatar van Miek
Miek is offline
Citaat:
Inderdaad de piercer zegt hoe je de wond moet verschonen.... maar zal je aanraden ga wel naar een goede... lees recenties op internet van de desbetreffende piercer... kosten liggen normaal rond de 150 eur volgens mij...
Een navelpiercing van 150 euro?? Hoe kom je daar nou weer bij
__________________
Addicts of communication..
Oud 12-04-2011, 08:33
Verwijderd
Ik wil tattoo's op mijn beide polsen, alleen nog even de tijd uitzitten totdat ik ze mag laten zetten
Oud 22-04-2011, 10:41
Aphrodite013
Aphrodite013 is offline
Ik heb 5 piercings, 1 tunnel van 18 mm en 1 tattoo =)
En laat vanavond mijn 2de tattoo zetten ^^
Oud 23-04-2011, 19:43
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik heb mijn lippiercing eruit gehaald omdat het helemaal omhoog begon te kruipen, bijna door mijn lip heen, nu 2 tunnels van 8mm, gaan misschien naar de 10mm als het mooi is. En nog twee kleine oorbellen daarboven.
Tattoo zou ik niet snel zetten, ik houd niet van zoiets permanents. Wel teken ik vaak op mezelf met een permanent marker.
__________________
The revolution will not be televised.
Oud 11-05-2011, 17:51
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
Ik heb een dringend vraagje.

Ik heb een tijdje mijn oren gestretched, eentje tot zo'n 6 mm en de ander 10 mm.
Op een gegeven moment heb ik ze eruit gehaald en ze zijn heel netjes gekrompen tot zo'n 2 a 3 mm.

Nu loop ik echter al heel de tijd tegen het feit aan dat ze een soort van ontstoken raken. Ik verdraag geen oorbellen meer. Dit heb ik voor het stretchen nóóit gehad!
Er ontstaat nog steeds van dat ranzige spul dat je bij stretches ook hebt, ook al maak ik het elke dag schoon...
Ook gaat het steeds stinken, anderen zullen dit misschien wel herkennen bij plugs/tunnels.
Ik heb ook gekeken of het misschien aan het materiaal van oorbellen lag, maar dat maakt geen verschil. Voor het stretchen kon ik trouwens ook gewoon overal tegen.

Dit hoort toch niet zo? Is hier nog iets aan te doen?
Oud 20-05-2011, 23:40
Verwijderd
Ok, ik heb een vraagje en hoop dat jullie me nu geen ontzettende paniek vogel ofzo vinden.

Ik heb vori jaar september een tattoo laten zetten, maar ik voel hem nog zitten. HIj is nog steeds een beetje opgezet, als ik er met mijn vingers overheen wrijf, voel ik duidelijk verschil tussen getattoeerd en nietgeattoeerd. NIet heel erg veel, maar het is wel dikker dan mijn normale huid, net alsof de inkt er nog bovenop ligt. Het ligt niet een mij, want zusje en vriendje voelen het verschil ook. Het ziet er verder prima uit, is mooi geheeld, jeukt niet, doet geen pijn. Ik vraag me af of dat 'opgezette' normaal is. Ze zeggen wel eens dat een tattoo na een jaar pas écht geheeld is, bedoelen ze daar dit mee?
Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel
Oud 21-05-2011, 11:44
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Als je echt ongerust bent, zou ik even teruggaan naar de tattooshop waar je 'm hebt laten zetten. Die zouden precies moeten weten waar het vandaan komt. Ik kan je niet helpen verder, sorry.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Oud 21-05-2011, 14:36
Verwijderd
Misschien heeft het iets te maken met dat je hem hebt laten zetten door een man die je niet eens verstaat.
Oud 23-05-2011, 11:36
Vanilia
Avatar van Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Ok, ik heb een vraagje en hoop dat jullie me nu geen ontzettende paniek vogel ofzo vinden.

Ik heb vori jaar september een tattoo laten zetten, maar ik voel hem nog zitten. HIj is nog steeds een beetje opgezet, als ik er met mijn vingers overheen wrijf, voel ik duidelijk verschil tussen getattoeerd en nietgeattoeerd. NIet heel erg veel, maar het is wel dikker dan mijn normale huid, net alsof de inkt er nog bovenop ligt. Het ligt niet een mij, want zusje en vriendje voelen het verschil ook. Het ziet er verder prima uit, is mooi geheeld, jeukt niet, doet geen pijn. Ik vraag me af of dat 'opgezette' normaal is. Ze zeggen wel eens dat een tattoo na een jaar pas écht geheeld is, bedoelen ze daar dit mee?
Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel
Dat is helemaal niet erg. Ik heb dat met sommige tattoo's als het warm is en ik heb het met eentje omdat die getattooeerd is op een plek waar de huid dunner is. Je gaat er niet dood aan en het is geen drama. Ligt gewoon heel erg aan de manier van zetten en de plek.
__________________
Fe este dia que hora
Oud 23-05-2011, 19:00
Verwijderd
^ok, bedankt!
Oud 22-06-2011, 16:36
Verwijderd
kan iemand mij vertellen hoe duur het laten zetten van een neuspiercing is? Kan er namelijk niks over vinden op de sites van de shops hier in de buurt. Is het hetzelfde als een navel/tongpiercing of goedkoper? En hoe snel geneest het gemiddeld?
Oud 06-07-2011, 14:36
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
oh das raar nuja zoek een shop uit waar je hem wil laten zetten ga na ofie goed is en vraag de prijs gewoon of google de naam van de shop met wat kost een neus piercing erachter


en of je wilt piercen of schieten geeft ook een verschil geloofk
__________________
.
Oud 07-07-2011, 19:18
gbaspke
gbaspke is offline
Ik zit te twijfelen over Piercing Tong of rechts onder de lip, voor ne gast hé. Ben 17jaar maar ik weet niet goed welke en mss later de 2de
Oud 11-07-2011, 19:26
lulu1995
lulu1995 is offline
Citaat:
Ik zit te twijfelen over Piercing Tong of rechts onder de lip, voor ne gast hé. Ben 17jaar maar ik weet niet goed welke en mss later de 2de
Ik heb zelf tong (en navel) en tong doet helemaal geen pijn! Lip doet meestal nog best pijn dus ik zou eerst tong nemen en als je dat al te erg vind dan geen lip ik zou echt iedereen een tongpiercing aanraden! Haha
Oud 11-07-2011, 19:33
lulu1995
lulu1995 is offline
Ik zit erover na te denken over een microdermal of dermal angor naast mijn oog aan de buitenkant.
Wie heeft hiermee ervaring en wat is het verschil?
En is de pijn erger dan een navelpiercing? Oh dat is zeker per persoon anders (kan al raden welk antoowrd er zou komen xd)
Ik weet dat als je hem wilt laten verwijderen een litteken krijgt maarja
Oud 16-07-2011, 15:27
Verwijderd
Mijn tatts :

Namen van mijn ouders


Keltisch hart op mijn rechter onderbeen:
Oud 28-07-2011, 14:04
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Ik wil weer eens van alles en ik weet ook dat het verstandiger is om nog even te wachten maar ik zo graag nu mijn helix en een nieuwe tattoo alleen weet ik dat mijn polsen niet de meest geschikte plaats is. Voor de helix geef ik mezelf nog een week als ik dan nog steeds de drang voel van ik wil hem nu en kan niet wachten, dan laat ik hem ook gewoon zetten.
__________________
Oud 30-07-2011, 23:04
Girllie15NL
Girllie15NL is offline
Ik heb in januari een tongpiercing laten zetten.
Alleen doet mijn piercer behoorlijk moeilijk over kortere staafjes
Ik had ontzettend veel ruimte over dus ging erheen voor een kortere.
Ze zei dat ik geen kortere nodig had terwijl ik er gewoon irritaties van had en er last van had.
Na veel gediscuseer heb ik het toch voor elkaar gekregen om van 16 naar 14 mm te gaan.
Toen ik thuis kwam besefte ik dat hij nog steeds te lang was!
Ik heb nu nog zeker 4 mm over!!
Ze weigert me nu een korter staafje te geven en als ik naar een andere winkel ga zijn die staafjes dunner of ze hebben geen idee wat 1 mm inhoud.
Hoe moet ik mijn piercer nu weer overtuigen dat mijn staafje te lang is??
Oud 31-07-2011, 11:30
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Vraag een 'second opinion' bij een andere, fatsoenlijke piercer. Er zijn ook genoeg piercers die prima weten wat 1mm is en je goed advies kunnen geven - als je zegt in welke regio je ongeveer woont, kunnen mensen hier je mss wel een goede zaak aanraden. En niet meer teruggaan naar de oude, dus.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Oud 05-08-2011, 14:54
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
even een vraagje, ik heb nu gewone gaatjes in mijn oren maar ik wil heel graag mijn oren stretchen moet je hiervoor nog speciale gaatjes laten zetten of gaat het ook gewoon met de gaatjes die ik nu heb?? weet er iemand ook een goede website waar ik juiste maar simpele info kan vinden over het stretchen van mijn oren??
__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Oud 05-08-2011, 16:08
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Volgens mij kan je gewoon vanuit je oorbellen beginnen met stretchen door er een steeds grotere bijvoorbeeld labret in te doen. beginnen bij 1,2 van 1,2 naar 1,6 en zo verder.
Wat de simpele informatie betreft: https://www.alloverpiercings.nl/stretch-handleiding
en deze: http://www.piercingforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=645
__________________
Oud 24-08-2011, 18:12
Mimuna
Avatar van Mimuna
Mimuna is offline
Hallo

Ik denk er dus al een tijdje aan om een 2e gaatje aan beide kanten te laten schieten naast mijn 1e oorbel, want ik vind het wel mooi staan, maar doet het pijn? Of voelt het net als het eerste gaatje? Doen ze het ook met zo'n schietpistool?(of hoe je het ook noemt) of met een naald?
Oud 24-08-2011, 21:21
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Het voelt net als het eerste gaatje. Het gaat ook op dezelfde manier als het eerste gaatje. Nadat je een zweerknopje hebt uitgezocht, tekenen ze eerst waar het 2e gaatje moet komen en krijg je nog de kans om te zeggen of je het ermee eens bent. En daarna tellen ze tot 3 en een minuut later loop je met mooie rode oortjes de deur uit.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 25-08-2011, 10:06
Verwijderd
Hoe meer kraakbeen, hoe meer je het voelt. En hoe hoger je zit, hoe stugger het wordt. Maar voor je tweede gaatje is dat echt niet zoveel.
Oud 04-09-2011, 23:55
Leomaybe
Avatar van Leomaybe
Leomaybe is offline
Hey people!

Ik heb vandaag een surface piercing in me nek laten zetten!
nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om er eventueel andere balletjes op te zetten?
Oud 02-10-2011, 15:48
firefairy
Avatar van firefairy
firefairy is offline
Yay, ik heb het gisteren eindelijk gedaan. Ik heb een stretch gekocht van 3mm en heb 'em laten zetten. =D

De vrouw van de piercing shop zei me dat het niet erg was om met 3mm te beginnen maar ik twijfel daar een beetje aan. Ik ben met het stretchen van mijn oor heel voorzichtig sinds ik op internet de gevolgen van een slechte stretch heb gezien.
Ze zei ook tegen mij dat ik qua verzorgen me nergens zorgen over hoefde te maken, gewoon met water als ik onder de douche ga.

Is het ok voor mij als ik haar geloof? En heeft er iemand nog tips voor mij om mijn oor zo snel mogelijk te laten genezen zodat ik groter kan gaan.

Ik heb ook gehoord van vrienden dat zolang je onder 1 cm zit je het gaatje nog altijd kan laten dichtgroeien. Is dit waar?

Xx en bedankt,
Firefairy
__________________
~Mizuri~
Black is the colour of my Soul.
Oud 02-10-2011, 18:06
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
gewoon voorzichtig doen en niet direct teveel willen, want dan kan je oor gaan bloeden! als het gaat bloeden en barsten heb je dus kans dat het niet meer helemaal terug groeit.
ik weet niet meer zo goed waar ik mee was begonnen, volgens mij met 2 of 3, maar ik heb het niet laten doen. gewoon zelf stretchers kopen en dan op je eigen tempo. ik ben uiteindelijk tot de 8mm gegaan, en mn ene oorbelgaatje (ik had er maar 1) is nu nog steeds een beetje groter dan de andere, maar ik kan gewoon oorbellen dragen zonder dat het er raar uitziet ofzo.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 03-10-2011, 10:05
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Meteen met 3mm beginnen vind ik best veel Ik begon gewoon met een piercing ipv een 'gewone' oorbel in mn oor, toen twee piercings, en toen de kleinst mogelijke stretcher.. Echt langzaam opbouwen.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.