Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 17:20
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Een week of twee geleden ontmoette ik een jongen en we konden het meteen goed met elkaar vinden, zochten elkaars gezelschap regelmatig op en hadden het gewoon erg gezellig samen. Maar na een paar dagen begon zijn vriendin moeilijk te doen, ze was jaloers en wilde liever niet dat die jongen regelmatig met mij omging. Daardoor ben ik inderdaad even wat minder met hem omgegaan, omdat ik ging problemen tussen hem en zijn vriendin wilde veroorzaken. Nu zie ik hem even helemaal niet omdat hij in het buitenland zit, maar we mailen wel elke dag met elkaar; niks bijzonders, ik ben niet verliefd op hem en hij (voor zover ik weet) ook niet op mij. Volgende week zie ik hem weer, maar nu raadde onder andere mijn moeder aan dat ik maar beter niet te veel met hem om kan gaan, omdat zijn vriendin dat niet leuk vindt. Ze eindigde met: als jij in haar schoenen zou staan zou je het ook niet leuk vinden toch?

Maar dat vraag ik me dus af. Zijn vriendin verbiedt dus zo'n beetje dat we met elkaar omgaan, ze is nu nog steeds boos omdat we eerst wel veel met elkaar omgingen. Maar als ik met hem praat heb ik er helemaal geen bedoelingen mee, ik kan het gewoon goed met hem vinden en zie hem als een redelijk goede vriend en zo ziet hij mij ook. Dus ik vraag me af wat ik het beste kan doen, zijn vriendin respecteren en maar niet te veel met hem omgaan of zijn vriendin negeren en gewoon goede vrienden met hem zijn en regelmatig met hem om blijven gaan?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 17:32
RockChick
Avatar van RockChick
RockChick is offline
Tja, lastige situatie.. Als ik in haar schoenen zou staan, zou ik het ook niet fijn vinden dat mijn vriend zoveel met een ander meisje omgaat. Ik zou bang zijn hem kwijt te raken.

Wat is de vriendschap voor jou? Heb je veel andere vrienden? Als je weinig vrienden hebt, kan ik me voorstellen dat je het leuk vindt dat je nu een nieuwe vriend hebt. En hij is vast en zeker sowieso leuk om mee om te gaan, ook al heb je wel veel vrienden.

Probeer anders iets minder met hem om te gaan, desnoods spreek je een keer met hem af als zijn vriendin erbij is. Als je dat een paar keer doet, ziet zij na een tijdje ook wel in dat er niets meer is tussen jullie dan alleen maar vriendschap.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kom je haar wel eens tegen tijdens het uitgaan? Misschien dat je eens een praatje met d'r moet aanknopen. Als zij je wat meer zal mogen, zal het vast makkelijker voor d'r zijn om jullie vriendschap te accepteren.

Ik weet niet of jullie dat doen, maar spreek ook niet bij elkaar thuis af zonder dat er andere mensen bij zijn of ergens anders. Als jullie met z'n 2en afspreken is er niemand die kan checken of er niets gebeurd (niet dat er wat zal gebeuren maar zo denkt zij, denk ik). Ik neem aan dat er zat momenten zijn waar jullie elkaar in groepsverband spreken (kan het nu ook mis hebben hoor).

Heb wel respect voor haar argwaan. Ik vind het begrijpelijk dat ze er moeite mee heeft, zeker als ze niet sterk in d'r schoenen staat. Zolang jullie maar aan haar tonen dat er echt niets is en dat jullie ook niets voor haar te verbergen hebben, komt het vanzelf wel goed denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:40
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde situatie gehad, alleen was ik de vriendin van die jongen.

Ik denk dat het idd verstandig is wat je moeder zegt. Geef haar de tijd voor het accepteren van het feit. Geef haar de tijd om haar gevoelens etc uit te zoeken. Om te zien dat het alleen maar vriendschap is.

Ik reageer later nog wel wat uitgebreider als je wilt..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:49
ironflower
ironflower is offline
Ik heb dat zelf ook wel een beetje, alleen ben ik dan ook de vriendin..

Mij vriend heeft een goede vriendin, en ook door allemaal stomme omstandigheden uit het verleden, twijfel ik er soms wel aan of het dat wel alleen is.

Maar ik heb hem nooit verboden of wat dan ook om niet met haar om te gaan, nu zien ze elkaar niet zo veel, maar wel meelen, msnen en smsen. Ik vind dat ik totaal dat recht niet heb om dat te verbieden, maar hij weet wel dat ik het soms niet leuk vind. (en hij weet ook dat ik op dat gebied redelijk jaloers bent, dus dan kan hij het wel zeg maar omzetten in hoe erg het echt is...snap je...)

Als ik jou was zou ik gewoon met hem om blijven gaan, en tegen je vriend zeggen dat hij gewoon met zijn vriendin moet praten en gewoon uitleggen wat jullie band is (mss wel gewoon meerdere keren...) En je kan bijvoorbeeld wel er een beetje op letten, dus als zij in de buurt is wel gewoon met hem praten en het gezellig hebben enzo, maar wat minder ´closerig´
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:13
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ten eerste: bedankt voor alle reacties.
ten tweede nog wat verduidelijking: het is niet zo dat we constant bij elkaar zijn. Ik ga net zo veel met hem om als ik met m'n andere vrienden omga. En het is ook zo dat ik nog nooit alleen met hem heb afgesproken, er was altijd een groep bij. Vaak was er zelfs een grote groep bij waaronder zijn vriendin. Maar, voor mijn gevoel, gaat ze hem steeds meer claimen. We waren een keer met een grote groep uitgegaan, en als ik met hem stond te praten kwam zijn vriendin er steeds bij staan. Ze was hem en mij gewoon constant in de gate aan het houden of we niet met elkaar stonden te praten ofzo.

Maar ik denk dat het verstandig is dat als ik haar weer zie, om dan met haar te praten en uit te leggen dat ik echt niks van haar vriend wil.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Breg schreef op 23-03-2004 @ 18:20:
zijn vriendin negeren en gewoon goede vrienden met hem zijn en regelmatig met hem om blijven gaan
Je moet gewoon lekker dat doen, waar je je goed bij voelt. Als jij graag met die jongen omgaat en hij met jou, dan moet dat gewoon kunnen. Een jongen en een meisje kunnen ook gewoon samen bevriend zijn, dat moet die jongen zijn bezitterige en jaloerse vriendin maar eens duidelijk maken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:56
pure_evil
pure_evil is offline
ik zou idd doen waar jíj je goed bij voelt, die vriendin heeft hier het probleem, jij niet..als er altijd al een grote groep mensen bij was terwijl jij met die jongen stond te praten, snap ik niet helemaal waarom zij zo jaloers is. bovendien zou die vriend van haar dat met haar moeten uitpraten...in de eerste plaats...en als jij met haar praat en het gaat dan nog niet beter...denk ik dat je gewoon moet doorgaan zoals jij dat prettig vindt en haar gewoon aan het feit laten wennen (en als ze dat niet doet, is dat nog steeds haar probleem!)
__________________
papa is niet lief! het verwende nest kiest vandaag voor zichzelf
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 07:48
Verwijderd
Citaat:
pure_evil schreef op 23-03-2004 @ 21:56:
als er altijd al een grote groep mensen bij was terwijl jij met die jongen stond te praten, snap ik niet helemaal waarom zij zo jaloers is. bovendien zou die vriend van haar dat met haar moeten uitpraten...in de eerste plaats...
Je hebt gelijk over dat praten. Dat moet die vriend in de eerste plaats doen.
Ben ik dan de enige die snapt waarom ze jaloers is? Dat gevoel herkent?

Als je bv uitgaat en je ziet een meisje en hij heeft wel wat interesse voor haar, dan zie je haar toch ook een beetje als je rivaal. Als iemand tegen wie je moet opknokken? Zij kan haar ook zien als haar rivaal.
Zo had mijn ex een vriendin, die eerst gewoon vrienden waren, en zij was knap, grappig, had alles wat hij leuk vind en ze spraken af en deden allemaal leuke dingen met elkaar..
Nou, dat vond ik absoluut niet leuk!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:00
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik denk dat die argwaan verschilt per persoon. Mijn vriendin roept ook regelmatig van: Je bent van mij en ik ga je met niemand delen (nou zegt zij het wel wat milder dan het hier staat, maar goed). Maar ik ben dan weer heel open in wat ik in mijn schild voer zodat, als haar iets niet bevalt, ze dat op tijd kwijt kan (niet dat dat ooit nog is gebeurd).

Andersom merk ik dat ik nog een angst koester dat zij iemand tegen zal komen die mij helemaal wegconcurreert en ik alleen achterblijf. Maar dat komt omdat ik weinig hoef te doen om 'geweldig' te zijn in haar ogen en dan denk ik: "Stel als ze een gozer tegenkomt die wel geweldig tegen haar doet.." On the plus side: Het is een sterke drijfveer om de ander te willen verwennen.
Maar die angst komt ook omdat ik vaak door mensen bedrogen ben wanneer ik dat absoluut niet verwachtte, waardoor ik tegenwoordig altijd op mijn hoede ben voor 'gevaar'.

Ik denk dat iemand die al eens bedrogen is, dat ook wel sneller heeft.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:18
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Ik vind het een beetje onzin hoor. Snap best dat je jaloers bent. Maarer zijn zo veel vriendschappen tussen jongen en meisje. Ik heb zelf ook een hele goede vriend, zie hem bijna elke dag en anders bellen/msnen we nog wel. Als mijn vriend daar problemen mee zou hebben, zou ik me daar weinig van aantrekken. Zo lang het duidleijk is dat er niets meer is, is er gewoon geen probleem!

Die beste vriend van mij had ook een vriendinnetje die erg argwaanend was, hij sliep namelijk redelijk vaak bij (zo'n 2x in de week) maar dat kwam omdat hij geen kamer heeft en ik wel en we vaak feestjes ed hadden. Groot deel van de tijd sliep hij niet eens bij mij op de kamer, maar daar kon dat meisje ook heel jaloers over doen. Ik en hij ook hebben geprobeerd om het uitte leggen maar ze wilde dat duidelijk niet begrijpen. ja pech gehad dan. Zonder reden jaloers zijn vind ik echt slecht!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:37
Verwijderd
Dus dan zeg je: niet luisteren naar je gevoel?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:26
Avalon_Mae
Avatar van Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Nee Loontjuh, jij bent absoluut niet de enige...

Ik denk dat dat meisje misschien niet eens zozeer bang is dat er echt iets zal gebeuren tussen jullie, maar meer dat haar vriend jou wel eens heel leuk zou kunnen vinden. Dat zou ook verklaren dat ze toch jaloers is ondanks dat er een grote groep bij is.

Ik heb het zelf ook, en het is erger geworden na de zomervakantie vorig jaar. Toen waren we op Texel, jongerencamping. Mijn vriend zat heel de tijd andere meisjes af te kraken (kleine kont, geen borsten, zo die kijkt chagrijnig bla bla), dus ik dacht dat hij dat echt meende. Stuurde hij wel smsjes van dat er daar allemaal mooie meiden rondliepen En gaat hij helemaal uit zijn dak als een rokje van een ander meisje iets te ver opkruipt, en ik er even niet bij ben. Als hij nu iets negatiefs zegt over een ander meisje, denk ik "jaja, dat zal wel...."

De een zal er meer last van hebben dan de ander. Misschien dat zij ook gewoon erg onzeker is, en daar zullen zowel haar vriend als jij rekening mee moeten houden denk ik. Wees wat minder close met hem, en open naar haar toe, dat zal misschien al wat helpen. Maar vooral moet haar vriend haar minder onzeker maken door háár complimentjes te geven en duidelijk te maken dat zij de enige is. Daar kun jij verder niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 24-03-2004 @ 12:26:
De een zal er meer last van hebben dan de ander. Misschien dat zij ook gewoon erg onzeker is, en daar zullen zowel haar vriend als jij rekening mee moeten houden denk ik. Wees wat minder close met hem, en open naar haar toe, dat zal misschien al wat helpen. Maar vooral moet haar vriend haar minder onzeker maken door háár complimentjes te geven en duidelijk te maken dat zij de enige is. Daar kun jij verder niks aan doen!
ja idd.

*blij is dat iemand het ook herkent*
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 16:17
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
hebben jij en die vriend werkelijk geen gevoelens voor elkaar?

Ik trek het ook niet als mijn vriend close gaat doen met een meisje. Of ik moet dat meisje goed kennen. Leer haar ook eens wat beter kennen. spreek anders wat af met zijn drie'tjes (als zijn vriendin daar open voor staat...)
__________________
Dromendief

Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:51
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik heb in ieder geval geen gevoelens voor hem, en ik neem aan hij ook niet voor mij. Ik zie hem en zijn vriendin waarschijnlijk dit weekend weer en anders maandag, dan zie ik wel hoe het gaat. Ik heb in ieder geval besloten dat ik hem niet ga negeren alleen omdat z'n vriendin dat wil. Heeft ze het er nog steeds moeilijk mee dan zal ik met haar gaan praten, is ze dan nog steeds boos/jaloers dan weet ik het ook niet meer.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: brommertjes en hoofddoekjes
Ieke
0 15-02-2005 16:56
Psychologie je broertje haten?
lingua
34 06-09-2004 21:54
Liefde & Relatie Rare schoonvader.
Zwaantje
30 24-08-2004 15:51
Liefde & Relatie helllllllllpppppppp!!!!
liesemies
12 02-03-2003 16:49
Liefde & Relatie liefde 'onderdrukken'
Parlaatje
16 24-01-2003 06:27
Liefde & Relatie stel...
Secreet
16 10-05-2002 18:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.