Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2012, 14:50
FindingNemo
Avatar van FindingNemo
FindingNemo is offline
Hai (:

Ik zit nu in de derde van havo en dat betekend dat ik een profiel moet kiezen. Maar ik heb echt geen idee wat..

Ik wil graag in de zorg gaan werken. Maar ik ben echt superslecht in wiskunde, natuurkunde en scheikunde.

Ik ben nu dus (al) op zoek naar een leuke vervolg hbo-opleiding met zorg.
Ik zoek iets met weinig wiskunde enz.

Wie heeft er een leuk ideetje? Ik heb zelf al wel wat opleidingen gevonden, maar niet heel veel..

Wat ik al gevonden heb;
- HBO Creatieve therapie
- HBO Sociaal pedagogisch hulpverlener.

Ik wil graag meer opleidingen vinden, zodat ik wat meer keuze heb.
Ik wil niet met ouderen werken! Wie doet zelf zo'n opleiding, of heeft ideetjes? (:

Alsvast bedankt!

x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2012, 17:10
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ikzelf studeer logopedie. Misschien is dat wat voor jou? Daar heb je geen natuurkunde en scheikunde voor nodig, en wiskunde is ook niet belangrijk. Een goede beheersing van het Nederlands is wel een pre.

Bij logopedie kun je ook kiezen wat voor doelgroep je wilt gaan behandelen. Kinderen, volwassenen, zangers, sprekers, noem 't allemaal maar op. Je hoeft dus ook niet met ouderen te werken als je dat niet wilt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 18:09
FindingNemo
Avatar van FindingNemo
FindingNemo is offline
Citaat:
Ikzelf studeer logopedie. Misschien is dat wat voor jou? Daar heb je geen natuurkunde en scheikunde voor nodig, en wiskunde is ook niet belangrijk. Een goede beheersing van het Nederlands is wel een pre.

Bij logopedie kun je ook kiezen wat voor doelgroep je wilt gaan behandelen. Kinderen, volwassenen, zangers, sprekers, noem 't allemaal maar op. Je hoeft dus ook niet met ouderen te werken als je dat niet wilt.

oOhjaa, maar ik wil wel zegmaar dat het echt uitdagend is, en echt met zorg. Een ziekenhuis lijkt me bijvoorbeeld ook echt geweldig!

En ik moet van mijn ouders ook een opleiding kiezen waar ik bijna zeker een baan kan krijgen 'vooral met deze slechte tijden waarin we leven.. >,<' En word logoopedie niet keihard wegbezuinigd? (wow ik klink slim ;p)

x
__________________
Proud Directioner ∞'
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 19:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
oOhjaa, maar ik wil wel zegmaar dat het echt uitdagend is, en echt met zorg. Een ziekenhuis lijkt me bijvoorbeeld ook echt geweldig!

En ik moet van mijn ouders ook een opleiding kiezen waar ik bijna zeker een baan kan krijgen 'vooral met deze slechte tijden waarin we leven.. >,<' En word logoopedie niet keihard wegbezuinigd? (wow ik klink slim ;p)

x
Waarom denk je dat logopedie niet echt uitdagend is? Ik vind het bijvoorbeeld niet minder uitdagend klinken dan je creatieve therapie.

En ik weet niet hoe het op HBO-niveau zit, maar op WO-niveau moet je voor de échte zorgkant toch echt natuurkunde, wiskunde en scheikunde hebben (heb je meteen je uitdaging ) en dan nog biologie. Met zo'n profiel kun je (opnieuw voor VWO niet voor havo want dat was nooit zo relevant voor mij dus dat weet ik niet ) later nog álles doen, mocht je toch nog van idee veranderen. Met een N-profiel kun je wel nog een M-studie doen, zeg maar, maar andersom lukt het niet zo goed.

En je ouders, tja, een baan later is wel belangrijk, maar iets afmaken en ergens goed in worden en voor gaan, dan moet je toch éérst leuk vinden wat je doet. Als je het niet leuk vindt, wordt het 'm sowieso niet. Dus je kunt wel heel leuk wiskunde gaan doen, maar als dat je niet ligt, ga je niet eens je studie afmaken en dan heb je helemaal niets. Dus zoek eerst maar wat je leuk lijkt, waar je zin in hebt om er zoveel jaar van alles over te leren en kijk later naar secundaire dingen (zoals de kans op een baan).

Ik had trouwens in de derde géén idee wat ik later wilde doen (nog steeds niet echt, trouwens en ondertussen studeer ik ) en toen heb ik 'maar' NT/NG genomen en daar was ik uiteindelijk heel blij mee, want daarmee heb ik geen één opleiding uitgesloten en daardoor kan ik nu ook mijn huidige opleiding doen. Maar goed, ik kon natuurkunde en wiskunde enzovoort ook, dus dat scheelde een hoop. Als je het wel écht graag wilt, kun je misschien wel overwegen om het tóch te proberen. Dan is het wel zwaarder, maar dan kun je misschien later wel doen wat je echt leuk vindt. En als het dan alsnog niet gaat, kun je altijd nog wel overstappen.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 22:26
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Als je een baan wilt vinden dan moet je in ieder geval geen creatieve therapie gaan doen. Het is vast een leuke opleiding, maar dat zijn wel de mensen die worden wegbezuinigd.

Misschien is iets als verpleegkunde nog leuk voor je? Ik heb geen idee hoe uitdagend de opleiding is. Maar ik weet dat het ook veel praktijk is (stage) en dat er banen in zijn. Je kan bv ook in een ziekenhuis terecht komen, wat je zei dat je leuk leek.

Ben je echt alleen maar geïnteresseerd in zorg of ook nog in bv organiseren (CMV) of onderwijs (pabo of een lerarenopleiding)? Als ik kijk naar de opleidingen die je overweegt dan herken ik mezelf er een beetje in en ik heb ook opleidingen in andere sectoren overwogen. Dus vandaar dat ik het vraag.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 17-11-2012, 14:43
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
oOhjaa, maar ik wil wel zegmaar dat het echt uitdagend is, en echt met zorg. Een ziekenhuis lijkt me bijvoorbeeld ook echt geweldig!

En ik moet van mijn ouders ook een opleiding kiezen waar ik bijna zeker een baan kan krijgen 'vooral met deze slechte tijden waarin we leven.. >,<' En word logoopedie niet keihard wopleegbezuinigd? (wow ik klink slim ;p)

x
Nou, de opleidingen die jij zelf noemt, hebben volgens mij net zoveel of zelfs nog minder met zorg te maken dan logopedie. En waarom zou het niet uitdagend zijn? Genoeg dingen die je kunt bereiken in dat vakgebied hoor: mensen die een beroerte gehad hebben weer opnieuw lrren praten, dove en slechthorende kinderen behandelen, noem het maar op. Je kunt ook in het ziekenhuis werken, dat wil ik zelf namelijk ook.

Misschien kun je beter even kijken wat de opleiding inhoudt (bijv. op www.hu.nl, daar studeer ik zelf ook), misschien verrast het je wel aangenaam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat moet ik kiezen?
Daphiee
4 03-04-2012 22:49
Software & Hardware Wat moet ik kiezen!!! (help!)
CuwleMandarijn
7 04-11-2011 21:17
Liefde & Relatie Wie van de twee moet ik nou kiezen??! WANHOPIG
3gg!3*4ng3rf!5t
122 01-06-2005 01:43
Algemene schoolzaken Welk profiel moet ik kiezen?
Morri
160 05-02-2005 13:10
Liefde & Relatie please kan iemand me helpen ik kan wel janken wat moet ik doen:(
**~yvie~**
36 06-11-2002 07:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen wat moet ik kiezen?
0 04-06-2001 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.