Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2012, 13:08
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Hey forummers!
Deze zomer ga ik waarschinlijk voor de eerste keer met Vriendje op vakantie.
Het samengevat gesprek:

Ik: Ga je de laatste week van augustus mee met mijn familie naar Egypte?
Hij: Veel te warm! Kom jij anders met mijn familie mee? Amerika I guess.
Ik: Hmm..
* stilte *
Hij: Oh anders kunnen we samen op vakantie gaan?
Ik: Ja, gewoon wij twee! Zou fucking awesome zijn.
Hij: Ja!
Ik: Naar Frankrijk bijvoorbeeld, kamperen.
Hij: Of Barcelona!
Ik: Jaaaaa. *fantaseert*


Ik post dit, omdat ik eigenlijk benieuwd ben naar jullie vakantie-ervaringen met je Vriendje of Vriendinnetje. Waar was het, voor hoelang, wat deden jullie allemaal? (details zijn niet noodzakelijk) waren er veel ruzies, was het een all-inclusif-hotel-vakantie of rondtrekken?

Ik ben nog nooit op vakantie geweest met mijn huidig of toenmalig Vriendje, dus het is wel spannend allemaal


the sky is the limit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2012, 14:05
Verwijderd
Afgelopen zomer ben ik met mijn vriend voor het eerst op vakantie geweest, drie weken naar vrienden van hem in Schotland. Mijn vriend is helemaal weg van dat land, en ik wilde het graag zien. We waren naar Edinburgh waar die vrienden van hem woonden, (die kende ik vantevoren ook niet maar ze waren echt supergezellig) en verder hebben we een week of wat rondgereisd, met de bus en liftend, door Schotland heen, en onderweg bij bed&breakfasts geslapen. Ik vond het echt super, omdat we alles konden doen wat we wilden. We reisden ergens heen, vonden een slaapplek, gingen iets zien daar, en reisden weer verder wanneer we het zat waren, en we hoefden met niemand rekening te houden. In Edinburgh zelf waren die vrienden waar we bij waren heel gezellig, en die wisten ook veel van de stad.
Wat ik wel zou doen is even sparen (ik vond het heel chill dat ik niet in Schotland elk dubbeltje drie keer om hoefde te draaien). Weten jullie al ongeveer waar jullie heen willen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 14:40
Croque
Avatar van Croque
Croque is offline
Hoe oud zijn jullie?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 16:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Onze eerste echte vakantie samen was in Berlijn. We hadden erheen een georganiseerde lift en terug de trein. Daar bleven we in een afgelegen hotelletje in een buurt vol zwervers en met een shoarmatent onder een viaduct. We hebben rondgelopen en musea bezocht en in het Hauptbahnhof rondgehangen en verstoppertje gespeeld in het jodenmonument en we hebben een conferentie gecrasht in het Gebau Aller Kulture Der Welt of hoe heet dat, en de toiletten bezocht in het Ritz en het Atlon, dat soort dingen. Gewoon dingen samen doen zegmaar, die er daar te doen zijn. En dan de laatste tram naar huis en TVkijken in de hotelkamer tot je in slaap valt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 17:57
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
Hoe oud zijn jullie?
Hij 18, ik bijna 17

Citaat:
Weten jullie al ongeveer waar jullie heen willen?
We dachten richting Frankrijk, Spanje. We kijken naar het leven als 'we zien wel wat er gebeurt'. Dus geen concrete planning op voorhand.
Met een tentje al liftend, dat is het enige plan dat we momenteel hebben
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 18:07
Verwijderd
En dan gegangraped worden door degene die jullie een lift geven. Je zou eens kunnen beginnen met kijken hoeveel een busreisje richting één van die bestemmingen kost. Liften is misschien romantisch in slechte hollywood-films maar vanaf hier naar spanje komen door middel van wat gelift is weinig realistisch voor jullie.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 18:18
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
En dan gegangraped worden door degene die jullie een lift geven. Je zou eens kunnen beginnen met kijken hoeveel een busreisje richting één van die bestemmingen kost. Liften is misschien romantisch in slechte hollywood-films maar vanaf hier naar spanje komen door middel van wat gelift is weinig realistisch voor jullie.

Blij dat je bezorgd bent, Reverend, maar dat lukt best en ik spreek uit ervaring.
Desnoods rijden we ergens zwart, goedkoop en adrenalinegevend
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 18:39
mytholon
Avatar van mytholon
mytholon is offline
En als je gepakt word een flinke boete en het kaartje alsnog betalen? dan is het reisje waarschijnlijk gelijk af niet waar?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 11:05
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Blij dat je bezorgd bent, Reverend, maar dat lukt best en ik spreek uit ervaring.
Desnoods rijden we ergens zwart, goedkoop en adrenalinegevend
Dat het een keertje goed gaat wil niet zeggen dat het altijd goed gaat, hè? Ik ben met Reverend in dezen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 11:48
Verwijderd
Ik ook. Regelgeving en je recht is niet overal gelijk, je spreekt de taal niet goed genoeg en je bent minderjarig.

En ook al zie je wel wat je doet, zorg dat je op je route van een paar plekken weet dat je er warm en droog kan slapen etc.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dat het een keertje goed gaat wil niet zeggen dat het altijd goed gaat, hè? Ik ben met Reverend in dezen.
Citaat:
Ik ook. Regelgeving en je recht is niet overal gelijk, je spreekt de taal niet goed genoeg en je bent minderjarig.

En ook al zie je wel wat je doet, zorg dat je op je route van een paar plekken weet dat je er warm en droog kan slapen etc.
Daarbij moet je gewoon niets te maken willen hebben met buitenlandse politie. Met de politie in Nederland kun je echt nog wel een praatje maken over het weer, maar dat hoef je in Frankrijk of Spanje echt niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 13:27
Guinie
Guinie is offline
Citaat:
Daarbij moet je gewoon niets te maken willen hebben met buitenlandse politie. Met de politie in Nederland kun je echt nog wel een praatje maken over het weer, maar dat hoef je in Frankrijk of Spanje echt niet te doen.
Dat van de politie klopt helemaal ja helaas, over de rest kan ik niet meepraten.
Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst samen op vakantie, ofja, samen, met onze ouders. Ik ga eerst twee weken met hem en z'n ouders mee, en hij daarna twee weken met mij en mijn ouders . Was een soort compromis, wij wilden niet zonder elkaar op vakantie en onze ouders wilden niet zonder ons .
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 17:09
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
en liften? je hebt het over de laatste week van augustus, dan zul je begin september wel weer is naar school moeten?
Als je gaat liften weet je ook niet wanneer je weer terug bent lijkt me. En het is nou niet echt bepaalt veilig.
Een busreis kost echt niet heel veel. En ga anders eerst een keer met je ouders mee, dan zie je of je jullie het aankunnen om 24/7 bij elkaar te zijn.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 17:16
Verwijderd
Citaat:
En dan gegangraped worden door degene die jullie een lift geven. Je zou eens kunnen beginnen met kijken hoeveel een busreisje richting één van die bestemmingen kost. Liften is misschien romantisch in slechte hollywood-films maar vanaf hier naar spanje komen door middel van wat gelift is weinig realistisch voor jullie.
Wat een onzin! Twee jaar geleden nog van Utrecht naar Barcelona gelift met een vriendin, in alle soepelheid. Supergaaf dat je een vriendje hebt die daar ook voor in is, lekker doen !
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 17:18
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Wat een onzin! Twee jaar geleden nog van Utrecht naar Barcelona gelift met een vriendin, in alle soepelheid. Supergaaf dat je een vriendje hebt die daar ook voor in is, lekker doen !
Reverend waarschuwt alleen maar dat het niet altijd goed hoeft te gaan.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 17:40
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik ben een keer naar Spanje en 2/3 keer binnen Nederland op vakantie geweest met mijn vriend. We hadden helemaal niks gepland en deden alleen waar we zin in hadden. Dat betekent o.a. verstoppertje met z'n tweetjes in het bos en ook veel liggen en luieren. Elke maaltijd ergens anders nuttigen. We hebben geen ruzies gehad, maar wij zijn ook niet van de ruzies. Naar mijn mening is alleen met je lief op vakantie een stuk makkelijker dan met gewoon vrienden. In een relatie is het veel makkelijker de gouden middenweg te vinden en rekening met elkaar te houden.

Liften is inderdaad vrij gevaarlijk. Dat het bij sommige mensen goed gaat haalt niet weg dat het veel te vaak mis gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 18:39
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Liften hoeft helemaal niet zo gevaarlijk te zijn als sommige hier. Als je iemand laat weten thuis bij welk kenteken je instapt, en met z'n 2-en lift, perk je al een hele hoop risico's in, ik heb een hele hoop gelift en ik heb me nooit onveilig gevoeld. Ware het niet dat ik m'n 17-jarige dochter nooit naar zuid europa zou laten liften.

Maar helemaal onvoorbereid op reis gaan is ook niet slim, uitzoeken waar je evt kan slapen onderweg en een een beetje een plan kan geen kwaad. je mag niet zomaar overal je tentje opzetten en het kan ook best zijn dat het liften niet heel soepel gaat, in mijn ervaring helemaal naar het zuiden, hebben mensen in de zomer hun auto gewoon weg vol. Daarnaast zijn op veel campings in zuid-europa het vrij prijzig in het hoogseizoen of allang volgeboekt. Dat zijn wel dingen waar je vantevoren wel echt even over na moet denken.

Misschien kunnen jullie met de trein gaan interrailen? T is iets meer gebonden aan steden waar treinen komen Maar een beetje reiservaring opdoen voordat je 3 weken er liftend op uittrekt kan echt geen kwaad.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2012, 21:51
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Liften is inderdaad vrij gevaarlijk. Dat het bij sommige mensen goed gaat haalt niet weg dat het veel te vaak mis gaat.
Hoe vaak dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2012, 15:36
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Mijn vriend en ik gaan voor de tweede keer samen op vakantie. Vorig jaar waren we een weekje in Nederland gebleven (omdat ik toen van mijn ouders nog niet naar het buitenland mocht) en we konden ook niet zo ver weg, want we waren afhankelijk van onze ouders met het vervoer er naartoe en onze fietsen.

Dit jaar gaan we naar Frankrijk en daar heb ik onwijs veel zin in! We gaan zo'n 2 weken en dan gaan we lekker met de auto (mijn vriend heeft sinds september een rijbewijs, echt een verademing), helemaal ons eigen plan trekken. We nemen een tent mee en natuurlijk alle benodigde kampeerspullen en verder zien we 't wel! We hebben een paar campings uitgezocht waar we evt. willen overnachten en we trekken een beetje rond in het midden en zuiden van Frankrijk. Helemaal top!

Maar ja, als jullie nog geen rijbewijs hebben, worden dit soort dingen wel lastig. Misschien kun je gewoon lekker in Nederland blijven? Vraag anders of jullie ouders je ergens heen brengen of ga desnoods met de trein ergens naartoe, gaat makkelijk. En dat is ook nog eens veilig.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 17:51
Cuore
Avatar van Cuore
Cuore is offline
Als je met eurolines of een andere goedkopere busorganisatie gaat, dan is dat niet eens zo heel duur hoor. Je moet dan wel in de buurt van een redelijke grote stad op vakantie gaan want anders gaan de bussen er niet naartoe.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 00:09
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Hoe vaak dan?
Elke keer is er een te veel. De cijfers weet ik niet, maar daar gaat het hier ook niet om.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 11:55
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja en elke keer dat iemand zichzelf tegen een boom rijd is er in principe ook 1 teveel, maar betekend dat dat je niet meer in de auto stapt?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 12:05
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
leuk hoor, maar als je nog nooit gelift hebt, zou ik dat eerst maar eens in Nederland proberen. Of een weekendje liftend naar Brussel oid.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 12:28
Stinkdier
Avatar van Stinkdier
Stinkdier is offline
Wat lente zegt. Ik ben heel erg vóór liften ,maar wel als jullie allebei jezelf goed kunnen redden, en met jullie leeftijd zou ik eerst inderdaad naar brussel ofzo liften, aangezien het heel romantisch is hoor, maar niet zo makkelijk als je misschien denkt. De eerste keer dat ik ging liften was in de herfst naar zuid-zweden en dat was heel leuk, maar wel echt heel moeilijk soms. Je moet weten waar je aan begint: ik stond in Denemarken 3 uur langs de weg, in de kou, zonder lift.

Je zou ook kunnen gaan hiken, bijvoorbeeld in de ardennen. Dat is ook erg leuk! Als je toch per-se wilt liften raad ik je aan om niet naar barcelona te gaan liften de eerste keer, maar beter naar Oostenrijk o.i.d. naar mijn ervaring is dat beter te doen en je kent de cultuur beter omdat die meer op de onze lijkt. Daarnaast is Schotland ook een zeer goede optie - in de highlands komen weinig auto's langs, maar er rijden ook 0,0 bussen op normale tijden dus iedereen die langskomt neemt je vaak mee, omdat ze weten hoelang je anders nog moet wachten haha. Daarnaast spreken ze daar Engels, dus dat is waarschijnlijk wat makkelijker communiceren. En dan niet naar Schotland gaan liften - neem lekker het vliegtuig en pap daar aan met je buurman (zo heb ik het de eerste keer ook gedaan). Een retourtje schotland kost maar 50 á 60 euro met easyjet!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 15:54
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
Mijn vriend en ik gaan voor de tweede keer samen op vakantie. Vorig jaar waren we een weekje in Nederland gebleven (omdat ik toen van mijn ouders nog niet naar het buitenland mocht) en we konden ook niet zo ver weg, want we waren afhankelijk van onze ouders met het vervoer er naartoe en onze fietsen.

Dit jaar gaan we naar Frankrijk en daar heb ik onwijs veel zin in! We gaan zo'n 2 weken en dan gaan we lekker met de auto (mijn vriend heeft sinds september een rijbewijs, echt een verademing), helemaal ons eigen plan trekken. We nemen een tent mee en natuurlijk alle benodigde kampeerspullen en verder zien we 't wel! We hebben een paar campings uitgezocht waar we evt. willen overnachten en we trekken een beetje rond in het midden en zuiden van Frankrijk. Helemaal top!

Maar ja, als jullie nog geen rijbewijs hebben, worden dit soort dingen wel lastig. Misschien kun je gewoon lekker in Nederland blijven? Vraag anders of jullie ouders je ergens heen brengen of ga desnoods met de trein ergens naartoe, gaat makkelijk. En dat is ook nog eens veilig.

O ja, misschien vergeten te vermelden: mijn vriend heeft op dat moment wel zijn praktisch rijbewijs al, daarmee kunnen we ook verschillende richtingen uit:')
Leuk plan van jullie, anyway!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2012, 15:55
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
leuk hoor, maar als je nog nooit gelift hebt, zou ik dat eerst maar eens in Nederland proberen. Of een weekendje liftend naar Brussel oid.

Hehe we komen uit België, op zo'n twintig km van Brussel,
dus spannend lijkt me dat niet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 18:25
Stinkdier
Avatar van Stinkdier
Stinkdier is offline
Dan ga je liften naar Hamburg, je snapt het principe van Lente best wel. En leuk dat je vriend een rijbewijs heeft maar let er wel even op dat ze in Frankrijk en spanje niet zo leuk rijden als in NL. Daarnaast is benzine ook nog eens 1.85 per liter dus dan kan je goedkoper vliegen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 15:59
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Citaat:
Dan ga je liften naar Hamburg, je snapt het principe van Lente best wel. En leuk dat je vriend een rijbewijs heeft maar let er wel even op dat ze in Frankrijk en spanje niet zo leuk rijden als in NL. Daarnaast is benzine ook nog eens 1.85 per liter dus dan kan je goedkoper vliegen.

Als we met de auto gaan, betalen zijn ouders de benzine-kosten, dus dat is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 16:00
Stinkdier
Avatar van Stinkdier
Stinkdier is offline
Met de auto gaan dan! die ouders zijn gek
Met citaat reageren
Oud 19-04-2012, 16:11
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Als we met de auto gaan, betalen zijn ouders de benzine-kosten, dus dat is geen probleem.
Waar wacht je op dan?
Als hij zijn rijbewijs heeft en zijn ouders betalen de benzinekosten, kun je gaan en staan waar je wilt! Ga lekker daar naartoe waar jullie heenwillen!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 15:00
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Ik ben niet tegen liften, heb dat zelf ook wel eens gedaan, maar voor het eerst op vakantie met je vriendje en dan zonder duidelijke bestemming maar gaan liften lijkt mij als zeventienjarige bijzonder onverstandig. Hebben jullie ouders daar geen problemen mee?

En 'praktisch zijn rijbewijs' is niet echt een lekker uitgangspunt. Hij moet nog afrijden, begrijp ik uit je verhaal? Dus hij heeft net zijn rijbewijs als jullie weggaan, als hij in een keer slaagt. Hij heeft dan wel een rijbewijs, maar nog totaal geen rijervaring en dan samen met de auto op vakantie als hij ook nog alles moet rijden is voor hem ook een behoorlijke belasting, ook al zegt hij nu dat hij dat geweldig gaat vinden. Als je niet vaak rijdt, is naar bijv. Frankrijk of Spanje rijden erg zwaar.

Waarom gaan jullie niet met een van jullie ouders mee? Goedkoper en je weet zeker dat je op de plaats van bestemming komt. Plus, kiezen tussen Amerika en Egypte lijkt me prima te doen. Ook zit je niet de hele dag alleen maar bij elkaar, en zeker als je voor het eerst samen op vakantie gaat is dat best relaxt. En je kunt natuurlijk best met zijn/jouw ouders afspreken dat jullie ook dagen samen dingen gaan doen of desnoods in Amerika of Egypte nog ergens in een ander stadje een nacht of paar nachten samen weggaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Dit of dat??
Verwijderd
500 17-05-2012 15:06
Liefde & Relatie je vriendin staat voor je deur , en dan ?
mdac
17 03-03-2010 20:33
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Lekker een weekje op vakantie
Verwijderd
0 09-09-2006 09:28
Lifestyle Holiday, feriado, vacances, día de fiesta > VAKANTIE!!
Susanne
92 15-08-2004 18:47
Liefde & Relatie me liefje gaat bijna op vakantie.........wat ben ik onzeker......help :(
HelpMePlease
15 25-07-2002 20:03
Liefde & Relatie met elkaar op vakantie: the ultimate test?
Optima
10 23-06-2002 12:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.