Oud 06-07-2003, 20:57
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik kom niet vaak op L&R mar als ik er kom lijkt het wel of er alleenmaar topics over leeftijdsverschil zijn.
Kan 15 en 19? Wat vinden jullie van 16 en 20? en ga zo maar door.

Ik ben van mening dat een leeftijdsverschil al snel kan, mits beide een beetje op gelijk niveau zitten.
Je hebt heel volwassen mensen van 15 en heel kinderachtige mensen van 20.
Liefde is het belangrijkste, als je van elkaar houd en qua niveau niet te ver uit elkaar ligt kan het naar mijn mening wel.

Ikzelf heb een vriend die 28 jaar ouder is, hij is dus 47.
Ja, het is een erg groot leeftijdsverschil en heb, net als degene waar deze topics over gaan, ook een poosje getwijfeld of ik het wel moest doen, ik was bang voor negatieve reacties.
Maar we hebben tot nu toe (we wonen ruim 1,5 jaar samen) geen enkele negatieve reactie gehad!

Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij of zij er van denkt maar ik blijf zeggen: Als je maar gelukkig bent!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Advertentie
Oud 06-07-2003, 21:00
Verwijderd
idd, boeit een leeftijd nou, tis maar een stom getal. Het gaat erom of je gelukkig bent.
Oud 06-07-2003, 21:02
chardros
Avatar van chardros
chardros is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 06-07-2003 @ 21:00:
idd, boeit een leeftijd nou, tis maar een stom getal. Het gaat erom of je gelukkig bent.
Daar ben ik het ook mee eens.
Alleen als het meisje 13 is en de jongen 27 dan wordt het wel bizar vind ik
Oud 06-07-2003, 21:08
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Een ondergrens is moeilijk te trekken, wanneer word iets pedo achtig gedrag? Zoals hierboven word aangegeven met 13-27.
Liefde is het belangrijkste, maar het is net waar je je eigen grens trekt. Als je zoiets hebt van nou daar ligt voor mij de grens dan ben je ook van mening dat anderen die grens maar moeten gaan gebruiken.

Zelf heb ik zoiets van: ik vind het raar als je met iemand iets hebt die je pa/ma had kunnen zijn, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk

*denkt opeens aan kaas*
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Oud 06-07-2003, 21:13
howshesings
Avatar van howshesings
howshesings is offline
leeftijdsverschil psssh... lekker boeiend. als de jongste maar niet (veel) jonger is dan 18, denk ik, ongeveer
__________________
we are of the going water and the gone
Oud 06-07-2003, 21:16
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
howshesings schreef op 06-07-2003 @ 21:13:
leeftijdsverschil psssh... lekker boeiend. als de jongste maar niet (veel) jonger is dan 18, denk ik, ongeveer
Ik was 17 toen ik mijn vriend leerde kennen, hij 45. Toen we wat kregen was ik bijna 18, mooie leeftijd al zeg ik zelf.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 06-07-2003, 21:41
Magdalena
Magdalena is offline
Precies!!

Zolang de jongste oud genoeg is om voor zichzelf op te komen en verantwoordelijk geacht kan worden voor zijn/haar eigen leven (dus geen kind van 12 die eigenlijk nog grotendeels afhankelijk is van zijn/haar ouders) en beide ongeveer op hetzelfde niveau zitten is het toch prima?
Het gaat erom dat er een gelijkwaardige relatie is, waarin beide partijen gelukkig zijn. Wat maakt dan zo'n stom getalletje uit?
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Oud 06-07-2003, 21:56
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
ja is wel waar, wat boeit nou leeftijd zolang er maar geen sprake is van een ongelijkwaardige relatie (iemand die nog niet 'volwassen' is (bijv 13) met een volwassen persoon (zeg 22) die alleen maar uit is op sex).
Zelf blijf ik het toch raar vinden als je kan zeggen: "het had m'n vader/moeder kunnen zijn" dus daar blijft mijn grens toch wel enigzins liggen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Oud 06-07-2003, 22:29
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
19 en 47? Je bent niet goed bij je hoofd.

Dat kan nooit een evenwichtige relatie zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 06-07-2003, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 06-07-2003 @ 22:29:
19 en 47? Je bent niet goed bij je hoofd.

Dat kan nooit een evenwichtige relatie zijn.
blijkbaar wel he...

en dat was dan de eerste negatieve reactie... beetje jammer weer
Oud 06-07-2003, 23:34
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
(8) Hoeba hoeba hoeba hop hop hop (8)

Nee, klopt, ben niet goed bij m'n hoofd maar wel gelukkig, mooi toch?

P.S. Ik word gedwongen dit te typen
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 06-07-2003, 23:36
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 06-07-2003 @ 23:32:
blijkbaar wel he...

en dat was dan de eerste negatieve reactie... beetje jammer weer
Die zullen er nog wel meer komen, maar meningsuiting staat vrij in dit land dus
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 06-07-2003, 23:50
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Dit is de nick van een vriendin van mij... maar ik wilde toch ff wat zeggen...

Ik merk de hele dag om mij heen dat leeftijdsverschil niks uitmaakt. Mijn ouders (vrienden van Somebody Special) schelen 30 (!) jaar, en ik zie nog iedere dag dat ze verliefd op elkaar zijn. En in september dit jaar zijn ze 25 jaar gelukkig getrouwd, hebben samen een heleboel meegemaakt, maar niks heeft hun uit elkaar kunnen drijven.

Mijn halfbroers en -zussen zijn ook alle 4 met een leeftijdsverschil getrouwd en ook allemaal al lang bij dezelfde partner en met goede relaties.

Dus zeg niet dat leeftijdsverschil een ongelijkwaardige relatie geeft of een slechte basis voor een relatie is... Als ik om me heen kijk zie ik vaak genoeg dat leeftijd alles behalve een graadmeter voor een goede relatie is... het gaat om de gelijkwaardigheid en respect in de relatie, en daar is hier en daar nog wel eens een tekort aan...
Oud 06-07-2003, 23:54
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 06-07-2003 @ 23:50:
Heel verhaal
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 06-07-2003, 23:54
Verwijderd
bij 19 en 47 heb ik mijn twijfels, maar als jullie al 1,5 jaar samenwonen dan zal 't wel goed zijn in jullie geval

Over het algemeen vind ik dat het zéker kan als je niet meer dan één levensfase scheelt in leeftijd, waarbij ik als levensfases Baby (0-2 jaar), Kleuter (3-6 jaar), Kind (7-10 jaar), Prepuber (11-14 jaar), Puber of Jongere (15-19 jaar), Adolescent (20-29 jaar), Volwassene (30-50 jaar), Oudere (50-70 jaar) en Bejaarde (70-130 jaar) aanhou. Maar zoveel zegt het niet; je hebt altijd uitzonderingen.

edit: de leeftijden zijn natuurlijk ongevéér. Je hebt bejaarden van 40 en kleuters van 20.
Oud 07-07-2003, 00:13
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-07-2003 @ 23:54:
Over het algemeen vind ik dat het zéker kan als je niet meer dan één levensfase scheelt in leeftijd, waarbij ik als levensfases Baby (0-2 jaar), Kleuter (3-6 jaar), Kind (7-10 jaar), Prepuber (11-14 jaar), Puber of Jongere (15-19 jaar), Adolescent (20-29 jaar), Volwassene (30-50 jaar), Oudere (50-70 jaar) en Bejaarde (70-130 jaar) aanhou.
[Mierenneuker]
Baby -> 0-1
dreumes -> 1-2
Peuter -> 2-3
Kleuter -> 4-6
Kind -> 6-10
Tiener -> 10-12
Puber -> 12 16
Adolecent -> 16-18
Volwassenen -> 18-50
Oudere -> 50-70
Bejaarde -> 70-stervens toe
[/Mierenneuker]


Ik vond het leeftijdsverschil in het begin ook erg groot maar zie het nu helemaal niet mee,r terwijl als ik iemand op straat zie lopen met een flink leeftijdsverschil ik altijd even vreemd kijk (als ik al niet denk dat het vader-dochter is)
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 07-07-2003, 00:26
cubert
cubert is offline
ik zou niet zeggen dat ik het verkeerd vind of zo maar ik kan mezelf niet voorstellen met iemand met een enorm leeftijdsverschil een paar jaar wel maar ook niet in alle mate.

btw een kleuter van 20. and proud to be it
__________________
free thinker are dangerous
Oud 07-07-2003, 01:15
Verwijderd
Zolang je volwassen bent en op vrij gelijk niveau zit zal het mij worst wezen wat het leeftijds verschil is.
Als het gaat om tieners pubers en adolescenten *blaat* wordt het een ander verhaal gewoon omdat je in die jaren zoveel veranderd.
Ads door Google
Oud 07-07-2003, 02:36
Verwijderd
[QUOTE]Somebody Special schreef op 07-07-2003 @ 00:13:
[B][Mierenneuker]
Baby -> 0-1
dreumes -> 1-2
Peuter -> 2-3
Kleuter -> 4-6
Kind -> 6-10
Tiener -> 10-12
Puber -> 12 16
Adolecent -> 16-18
Volwassenen -> 18-50
Oudere -> 50-70
Bejaarde -> 70-stervens toe
[/Mierenneuker]


als je mieren neukt, moet je het wel goed doen : adolescentie: 16-20

Ik zou geen relatie beginnen met iemand van 45/47. Hij is al bijna jong bejaard terwijl ik nog volwassen moet worden voor de wet. Ik kan me betere situaties voorstellen.
Oud 07-07-2003, 03:27
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
ik heb altijd graag een dreumes aan mijn leuter hangen.
Oud 07-07-2003, 09:42
Thomas
Thomas is offline
Mjah, 19 en 47 vind ik ook wel een beetje oud, maar dat neem je toch niet van me aan dus dan kan ik nog maar een ding doen, nl: je ontzettend veel sterkte en plezier wensen in je relatie.
Oud 07-07-2003, 10:18
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 06-07-2003 @ 23:50:
Dit is de nick van een vriendin van mij... maar ik wilde toch ff wat zeggen...

Ik merk de hele dag om mij heen dat leeftijdsverschil niks uitmaakt. Mijn ouders (vrienden van Somebody Special) schelen 30 (!) jaar, en ik zie nog iedere dag dat ze verliefd op elkaar zijn. En in september dit jaar zijn ze 25 jaar gelukkig getrouwd, hebben samen een heleboel meegemaakt, maar niks heeft hun uit elkaar kunnen drijven.

Mijn halfbroers en -zussen zijn ook alle 4 met een leeftijdsverschil getrouwd en ook allemaal al lang bij dezelfde partner en met goede relaties.

Dus zeg niet dat leeftijdsverschil een ongelijkwaardige relatie geeft of een slechte basis voor een relatie is... Als ik om me heen kijk zie ik vaak genoeg dat leeftijd alles behalve een graadmeter voor een goede relatie is... het gaat om de gelijkwaardigheid en respect in de relatie, en daar is hier en daar nog wel eens een tekort aan...
sidney
wtf, wat doe jij in hemelsnaam op mn nick! hacker!!!!!

mijn opinie: die ken je al. Ik heb jullie twee samen gezien en ik vind jullie prachtig samen Vond het in het begin wel raar om te zien dat jullie niet vader-dochter maar vriend-vriendin waren, maar na een tijdje merkte ik dat jullie geweldig met elkaar omgaan en het een relatie is waarbij jullie alletwee goed in jullie vel zitten. en blij zijn...en dat is toch het allerbelangrijkst?

En Michaela, zeg ff tegen sid dat ie met zn poten van mn nick moet afblijven
Oud 07-07-2003, 10:19
Verwijderd
Kom je ook op het punt aan dat meiden zowiezo alle jongens van hun eigen leeftijd afschrijven omdat "ze toch allemaal zo onvolwassen zijn".

Ik heb opzich totaal geen probleem met leeftijdsverschil maar als iemand als voorwaarde stelt dat haar vriend minstens 2 jaar ouder moet zijn.......
Oud 07-07-2003, 11:04
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 06-07-2003 @ 23:32:
en dat was dan de eerste negatieve reactie... beetje jammer weer
Ja rottig he dat niet iedereen dezelfde mening heeft

Mij lijkt het me persoonlijk ook totaal geen evenwichtige relatie. Misschien is het dat wel, maar IK kan het me niet voorstellen..

En ach zolang je gelukkig bent, what the heck.. Hoewel ik zelf nu een beetje moeite heb om 5 jaar met mijn vriend te overbruggen.. Volgens mij denkt hij dat ik veel minder serieus ben als hij.. Mwoeah gaan maar eens praten erover
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 07-07-2003, 11:45
standing_up
Avatar van standing_up
standing_up is offline
Jullie zijn allebei "somebody special" en een prima combi, maar dat heb ik jullie al vaker gezegd...

Ennuh onbekenden: dat bericht van muziekvlinder (dat hele verhaal) was dus van mij (sorry Fab )
__________________
When you see only one set of footprints you didn't walk alone... I carried you...
Advertentie
Oud 07-07-2003, 11:47
Verwijderd
ik heb geen problemen met verschil in leeftijd,aleen als t meisje tussen de 12 en de 16/17 is en der vriend tegen de 30.

voor de rest ehb ik er geen problemen mee,maar als mensen blijven zueren kan dit wel en moet ik dit doen, dan vind ik dat ze t uit hun kop moeten laten
Oud 07-07-2003, 11:59
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik kan me vaak echt ergeren aan topics over leeftijdsverschil. Het gaat namelijk om je eigen mening, niet om wat anderen dr van denken. (je bent immes toch verliefd of niet?)

Zelf ben ik 2 jaar lang met een jongen van 2 jaar ouder gegaan (ik was 15 hij was 20) en dat is altijd goed gegaan. Het ligt er maar net aan op welk niveau je beide zit en hoe je elkaar aanvoelt. Daar KAN leeftijd iets mee te maken hebben maar dat hoeft niet.

Dus mijn mening: leeftijdsverschil is niet erg zolang het denkniveau maar op gelijke hoogte zit.

en nee ik geloof niet dat een meidje van 16 en een man van 28 op dezelfde hoogte kunnen zitten. Het moet dus niet te erg worden.
Oud 07-07-2003, 12:03
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
standing_up schreef op 07-07-2003 @ 11:45:
Jullie zijn allebei "somebody special" en een prima combi, maar dat heb ik jullie al vaker gezegd...

Ennuh onbekenden: dat bericht van muziekvlinder (dat hele verhaal) was dus van mij (sorry Fab )
mwoah, je weet toch dat ik van je hou maakt niet uit joh (was meer als een grapje bedoeld)



Citaat:
Qamra schreef op 07-07-2003 @ 11:04:

En ach zolang je gelukkig bent, what the heck.. Hoewel ik zelf nu een beetje moeite heb om 5 jaar met mijn vriend te overbruggen.. Volgens mij denkt hij dat ik veel minder serieus ben als hij.. Mwoeah gaan maar eens praten erover
ik heb hetzelfde, mn vriend is ook 5 jaar ouder. Ik ben veel minder serieus dan hem, maar af en toe kan hij ook heel erg kinderachtig zijn dus wat dat betreft passen we goed bij elkaar. Ik denk dat ik zo'n groot verschil van 20 jaar echt niet zou aankunnen, omdat ik nu al af en toe moet slikken met 5 jaar verschil

Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 12:06.
Oud 07-07-2003, 12:17
Mindfields
Mindfields is offline
Het gaat me niet om het leeftijdsverschil, het gaat erom dat jij net volwassen bent, en dat hij al grijs begint te worden..
..Tsja, ik kan niks goed of afkeuren, want ik ken jullie verder niet. Een vriendin van me (17) heeft een vriend van 37, en dat gaat al behoorlijk ver voor mij..

Wil wel eens een foto zien van jullie samen ofzo

(en dan te bedenken dat ze mijn vriend van 18 een pedo noemde.. )
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 07-07-2003, 12:41
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ga je ergens naar toe, krijg je te horen "is dat je vader?"...

Het gaat er bij mij nog steeds niet in.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 07-07-2003, 12:47
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
miro schreef op 07-07-2003 @ 11:59:


Zelf ben ik 2 jaar lang met een jongen van 2 jaar ouder gegaan (ik was 15 hij was 20) en dat is altijd goed gegaan. Het ligt er maar net aan op welk niveau je beide zit en hoe je elkaar aanvoelt. Daar KAN leeftijd iets mee te maken hebben maar dat hoeft niet.

worden.
Misschien is her wat mis met mijn rekencapaciteiten maar na veel gereken met mijn calculator kom ik op een verschil van (20-15=) 5 jaar.
Oud 07-07-2003, 13:17
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik ben 18 en mijn vriend is 23, wel het maximum vind ik zelf maar gaat prima
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Oud 07-07-2003, 13:51
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 07-07-2003 @ 12:03:
Ik ben veel minder serieus dan hem, ...
Maar ik ben wél even serieus als hem wat betreft onze relatie..

Moet hij alleen nog even inzien denk ik..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 07-07-2003, 16:23
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 07-07-2003 @ 12:47:
Misschien is her wat mis met mijn rekencapaciteiten maar na veel gereken met mijn calculator kom ik op een verschil van (20-15=) 5 jaar.
oeps ja sorry typfoutje
Oud 07-07-2003, 18:10
Rugbuksnuffer
Avatar van Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
Parallel schreef op 07-07-2003 @ 12:17:
Het gaat me niet om het leeftijdsverschil, het gaat erom dat jij net volwassen bent, en dat hij al grijs begint te worden..
..Tsja, ik kan niks goed of afkeuren, want ik ken jullie verder niet. Een vriendin van me (17) heeft een vriend van 37, en dat gaat al behoorlijk ver voor mij..

Wil wel eens een foto zien van jullie samen ofzo

(en dan te bedenken dat ze mijn vriend van 18 een pedo noemde.. )
Sommige mensen beginnen al vroeg grijs te worden. Mijn broer was 24 toen het begon
__________________
Mijn auto leeft. Hij rookt ,hij zuipt en hij wipt !!!
Oud 07-07-2003, 18:12
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-07-2003 @ 12:41:
Ga je ergens naar toe, krijg je te horen "is dat je vader?"...

Het gaat er bij mij nog steeds niet in.
Veel mensen denken of zeggen dit ook en ik zou het zelf ook denken/zeggen. Sterker nog, als ik mensen met zo'n groot leeftijdsverschil zie heb ik altijd de neiging om sarcastisch te zeggen: "Gezellig met je vader op stap?"
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Ads door Google
Oud 07-07-2003, 18:19
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
miro schreef op 07-07-2003 @ 16:23:
oeps ja sorry typfoutje
Geeft niet
Oud 07-07-2003, 18:39
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Voor de mensen die benieuwd zijn, hier een foto van ons:



Ja, hij is grijs, nee, het is niet mijn vader
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 07-07-2003, 18:44
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Maar het was niet de bedoeling van dit topic dat het over mijn vriend en mij zou gaan, daar zijn immers al genoeg topics over geweest.
Ik hoopte juist wat meer mensen met ervaring en voor en tegens hier te krijgen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 07-07-2003, 18:50
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 07-07-2003 @ 18:10:
Sommige mensen beginnen al vroeg grijs te worden. Mijn broer was 24 toen het begon
Je snapt wel wat ik bedoel.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 07-07-2003, 18:58
Verwijderd
Ik vind het altijd een beetje eng klinken een jong meisje met een oudere man, maar ja blijkbaar kan het wel goed gaan , ook cool van je (Somebody Special ) dat je een foto van jullie hier op het forum zet. Toch vind ik het iets geks hebben, maar daar gaat het niet om, als jullie maar gelukkig zijn toch . Alleen hij had al kinderen? Het lijkt me dat je wel in een beetje gekke situatie terrecht komt, je ouders zijn waarschijnlijk van dezelfde leeftijd als je vriend.

Nou ja zelf heb ik er dus geen ervaring mee, met een oudere vriend. Wel denk ik dat ik er veel moeite mee zou hebben, ik heb een keer gezoend met een jongen van 27 toen ik 18 was, ik weet niet maar naar de hand voelde ik me daar toch niet helemaal gelukkig over. Nou ja niet dat ik van dat zoenen spijt had hoor, maar over de leeftijd; wat moet zo'n ''oude'' jongen met een meisje van 18.

Echt oordelen kan ik niet; als je verliefd bent dan is de wereld natuurlijk wel heel anders , maar ja word je verliefd op een oudere man dan kom je volgens mij wel in een behoorlijk moeilijke situatie terrecht...
Oud 07-07-2003, 19:47
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-07-2003 @ 18:58:
Ik vind het altijd een beetje eng klinken een jong meisje met een oudere man, maar ja blijkbaar kan het wel goed gaan , ook cool van je (Somebody Special ) dat je een foto van jullie hier op het forum zet. Toch vind ik het iets geks hebben, maar daar gaat het niet om, als jullie maar gelukkig zijn toch . Alleen hij had al kinderen? Het lijkt me dat je wel in een beetje gekke situatie terrecht komt, je ouders zijn waarschijnlijk van dezelfde leeftijd als je vriend.
Ik schaam me niet voor hem dus durf gerust een foto hier te plaatsen, weet ook wel dat er negatieve reacties op komen maar zoals ik al eerder zei, ieder z'n mening! Hij was getrouwd en heeft een zoon van 13. Hij wilde al jaren bij zijn exvrouw weg maar wilde in eerste instantie wachten tot zijn zoon wat ouder was. Toen hij mij leerde kennen is hij toch bij zijn exvrouw weggegaan, niet door mij, maar ik was wel het laatste zetje wat hij nodig had.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 07-07-2003, 22:18
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 07-07-2003 @ 18:58:
Nou ja zelf heb ik er dus geen ervaring mee, met een oudere vriend. Wel denk ik dat ik er veel moeite mee zou hebben, ik heb een keer gezoend met een jongen van 27 toen ik 18 was, ik weet niet maar naar de hand voelde ik me daar toch niet helemaal gelukkig over. Nou ja niet dat ik van dat zoenen spijt had hoor, maar over de leeftijd; wat moet zo'n ''oude'' jongen met een meisje van 18.
Ik ben zelf verliefd op een jongen van 26 , maar ik denk eigenlijk niet dat ik dat idee/gevoel zou krijgen.
Oud 08-07-2003, 00:14
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Ten eerste wil ik zeggen tegen de topic-startster dat ik blij voor haar ben dat ze gelukkig is. Ook leuk dat er een foto geplaatst is, de man ziet er niet echt uit als een eikel, tenminste, niet aan de buitenkant.
Omdat dit een discussie forum is zal ik mijn mening geven. Ik denk dat dit een ongezonde en abnormale situatie is. Een hoop mensen in deze maatschappij vinden dit terecht verwerpelijk, netzoals ik dat vindt. De man is dik in de 40 en neemt een jong meisje om zichzelf ook jong te voelen. Hij heeft notabene een zoontje van 13 en dan een "vrouw" die 6 jaar ouder is als zijn kind . Ik denk dat dit geen goede situatie is.
Nog even een voorbeeld: zoontje van 18 tegen zijn vrienden: 'ja, mijn schoonmoeder is 24......., die zal zich ook dood schamen voor zijn pa.

Maargoed, dit is mijn mening natuurlijk. Ik hoop dat je gelukkig blijft met deze man.

Zelf vindt ik dat het leeftijdsverschil max 5 jaar mag zijn, waarbij de jongste persoon 17 is, onder die leeftijd moet het leeftijdsverschil kleiner zijn.
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Oud 08-07-2003, 01:28
PV
PV is offline
hm ik zat net een verhaaltje typen, maar eigenlijk is er weinig zinnigs over dit onderwerp te zeggen het verschilt gewoon van persoon tot persoon. 11 en 18 gaat niet imo, 15 en 22 wordt lastig, 20 en 27 is 'normaal'. t ligt er dus een beetje aan hoe de levensstijlen van de personen zijn.. schoolgaand / tussen school en werken in / fulltime werken.. al is dat ook weer geen goeie indeling want je kan 20 zijn en werken en 20 zijn en naar school gaan
lastig
Oud 08-07-2003, 03:24
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik zit niet meer op school, ik werk.
Ik ben nog nooit in mijn leven uitgegaan omdat ik hier niets om geef.
Wat dat betreft zitten we dus behoorlijk op hetzelfde niveau, hij werkt en gaat niet uit.
We vinden we het bijvoorbeeld heel gezellig om ergens en hapje te eten, naar de bios te gaan of naar een tent met rustige, gezellige muziek.

Ik ben dus sowieso geen 'standaard meisje'.
Buiten dat ben ik opgegroeid in een 'oud' gezin. Mijn ouedsr zijn een stuk ouder dan mijn vriend en ik heb ook een flink oudere broer(30) en zus(35) waardoor ik al jong zelfstandig en volwassen ben geworden.

Mijn ouders hebben mij vrij opgevoed in de zin van 'je mag zo lat thuis komen als je wil, als er maar iemand mee naar huis fietst' en 'je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of je wel of niet naar school gaat', in de tijd dat ik erg veel spijbelde.
Niet helemaal de juiste instelling misschien maar mede hierdoor heb ik een groot verantwoordelijkheids gevoel en ben ik 'ouder' dan de meeste van mijn leeftijd.

Natuurlijk hebben zij het in het begin zorgen gemaakt om het leeftijdsverschil en waren zij er niet blij mee, dat kan ik begrijpen.
Je stelt je toch iets anders voor dan dat je dochter thuis komt met de mededeling 'mam, ik heb een 28 jaar oudere vriend'.
Nu ze hem kennen zijn ze blij voor me, ze zien wat hij met me heeft gedaan.
Van een verlegen, niet lekker in har vel zittend meisje tot 1 die haar mond open durft te doen als dit nodig is en weer kan lachen.

Ik hou zielsveel van mijn vriend en hoop dat we nog heel lang samenblijven!
Wat andere daar van vinden moeten zij weten, ze hebben het recht op meningsuiting wn zal hen daar ook nooit op aankijken.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 08-07-2003, 03:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 06-07-2003 @ 20:57:

1) Kan 15 en 19? Wat vinden jullie van 16 en 20? en ga zo maar door.
2) Ik ben van mening dat een leeftijdsverschil al snel kan, mits beide een beetje op gelijk niveau zitten.
Je hebt heel volwassen mensen van 15 en heel kinderachtige mensen van 20.
3) Liefde is het belangrijkste, als je van elkaar houd en qua niveau niet te ver uit elkaar ligt kan het naar mijn mening wel.
4) Ikzelf heb een vriend die 28 jaar ouder is, hij is dus 47.
Ja, het is een erg groot leeftijdsverschil en heb, net als degene waar deze topics over gaan, ook een poosje getwijfeld of ik het wel moest doen, ik was bang voor negatieve reacties.
Maar we hebben tot nu toe (we wonen ruim 1,5 jaar samen) geen enkele negatieve reactie gehad!
5) Iedereen moet voor zichzelf weten wat hij of zij er van denkt maar ik blijf zeggen: Als je maar gelukkig bent!
1) Nee. Eigenlijk niet.
2) Als jouw vriend op jouw niveau zit, dan stelt hij weinig voor. Een heel kinderachtige man van 47. Je zegt het heel goed.
3) Dit is geen liefde in de ware zin van het woord, ook niet op die kleverige foto, gezellig onder het symbool van vruchtbaarheid, volgehangen met erotische symbolen. Die man is gewoon een vieze man. Weet je overigens waar de stropdas het symbool van is?
4) Je hebt wel zeker negatieve reacties gehad. En terecht. En je dekhengst nog veel meer. Ook terecht.
5) Opnieuw een vorm van je ogen sluiten voor het gevaar. Je bent nog steeds niet volwassen geworden. Sinds lang heb je noch je gedachten noch je gedrag veranderd.

Sterkte. Je hebt het nog steeds nodig.
Oud 08-07-2003, 03:43
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
shiver inside schreef op 08-07-2003 @ 00:14:

1) Omdat dit een discussie forum is zal ik mijn mening geven. Ik denk dat dit een ongezonde en abnormale situatie is. Een hoop mensen in deze maatschappij vinden dit terecht verwerpelijk, netzoals ik dat vindt. De man is dik in de 40 en neemt een jong meisje om zichzelf ook jong te voelen. Hij heeft notabene een zoontje van 13 en dan een "vrouw" die 6 jaar ouder is als zijn kind . Ik denk dat dit geen goede situatie is.
Nog even een voorbeeld: zoontje van 18 tegen zijn vrienden: 'ja, mijn schoonmoeder is 24......., die zal zich ook dood schamen voor zijn pa.

2) Maargoed, dit is mijn mening natuurlijk. Ik hoop dat je gelukkig blijft met deze man.

3) Zelf vindt ik dat het leeftijdsverschil max 5 jaar mag zijn, waarbij de jongste persoon 17 is, onder die leeftijd moet het leeftijdsverschil kleiner zijn.
1) Het ís ook abnormaal.
2) Jij mag je mening geven, evenals zij en ik. Ik hoop overigens voor haar en zijn bestwil dat ze niet gelukkig blijft met deze man.
3) Eindelijk een verstandige reactie. Het leeftijdsverschil mag nooit veel meer dan twee jaar bedragen.
Oud 08-07-2003, 03:46
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 07-07-2003 @ 18:44:

1) Maar het was niet de bedoeling van dit topic dat het over mijn vriend en mij zou gaan, daar zijn immers al genoeg topics over geweest.
2) Ik hoopte juist wat meer mensen met ervaring en voor en tegens hier te krijgen.
1) Tja, dat krijg je ervan. Jammer dan.
2) Die zijn er eigenlijk niet, die mensen, zie je. En stiekem zijn we daar allemaal dankbaar voor.
Oud 08-07-2003, 11:18
Rugbuksnuffer
Avatar van Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
De Abt van Sion is altijd zeer duidelijk en rechtstreeks in zijn menigen en uitspraken maar ik vraag me eigenlijk af hoe het met de liefdes en relaties in zijn leven zit.
Vertel eens iets aub.
__________________
Mijn auto leeft. Hij rookt ,hij zuipt en hij wipt !!!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Kan Dit? 8 jaar verschil..
VirtualRainbow
22 06-10-2011 14:52
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
tartaarsaus
54 23-06-2011 06:04
Liefde & Relatie je vriendje is TE oud ( volgens normen en waarden)
guitarplayer17
69 03-11-2003 13:11
Liefde & Relatie wat kan ik hier aan doen?
kimmel
17 22-09-2003 07:29
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 21:38
Liefde & Relatie jongens als echte vriend
never mind
44 06-07-2002 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.