Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2003, 19:47
Perer
Perer is offline
He wat vinden jullie van mijn idee van de toekomst.
Ja kraak me maar af als het zuigt.
OKe hier komt ie.

Ik ben van mening dat alles een reactie is dat houdt dus in dat, wat ik hier schrijf een reactie is op iets anders.
Alles reageert op een specifieke manier. Je zou de toekomst van een mens kunnen voorspellen als je alle gegevens over natuur ( ja ook het heelal, er zou maar een komeet komen he ) en dier zou weten en natuurlijk wat de persoon heeft geerfd van zijn voorgangers, en precies wat hij heeft meegemaakt.
Weet je dit van alle mensen dan zou je in theorie toekomst kunnen uitrekenen tot in de oneindigheid. Je zou kunnen zeggen van he maar als we het dan wel uitreken en vertellen dan reageren mensen toch anders. Zolang je niks doet dus eigenlijk sterft Zal deze voorspelling uitkomen. Als dit wordt berekent door een mens en die sterft niet voordat hij in aanraking komt met andere personen. Helaas is deze theorie niet uitvoerbaar want hij moet worden gedaan door een levensvorm en zodra hij maar iets doet na het lezen reageert hij erop en klopt hij weer niet.
Conclusie: Wij leven wel maar als is al gebeurt voordat het is gebeurt is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2003, 20:07
LiedekeR
LiedekeR is offline
jaja, en keuze is een illusie, wat je van alle verantwoordelijkheden verlost ;-)

Maarre, hoe is die eerste reactie dan onstaan ??
__________________
acht-)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 20:58
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
En wij leven dus voor niets? Want als ik jou verhaal goed begrijp is alles al vastgesteld...

Citaat:
Maarre, hoe is die eerste reactie dan onstaan ??
En weg is zijn punt..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:03
LiedekeR
LiedekeR is offline
Citaat:
Darko schreef op 17-11-2003 @ 21:58:
En weg is zijn punt..
Nah, das niet helemaal waar hoor genoeg theorieen daarover!
__________________
acht-)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:13
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 17-11-2003 @ 22:03:
Nah, das niet helemaal waar hoor genoeg theorieen daarover!
Als we et over actie reactie hebben, lijkt mij dat zijn punt toch redelijk weg is.. Ik bedoel 'iets' moet toch zijn begonnen als actie en niet als reactie..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:56
tigryt
tigryt is offline
op zich geloof ik wel in het actie => reactie idee, maar ik heb zelf het idee dat leven de uitzondering op die regel is. dwz dat reacties van levende wezens niet volledig voorspelbaar zijn (al zou je alle variabelen kennen). heb er niet echt argumenten voor, maar wordt btje depressief van de gedachte dat alles al vastligt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:57
Perer
Perer is offline
Jongens als je op zoek wilt gaan naar een begin.
Dan kom je bij het begrip van oneindigheid en dat houdt niet in dat TIJD linear is maar oneindig.
en ik ken maar een voorwerp die dit niet beter uitlegt als een bol.
een bol heeft geen begin geen boven of onder.
Ik denk dat tijd ook zoiets is onze dimensie is gewoon een ring op die bol. En ja daar gaan we weer wie heeft die bol gemaakt of wat heeft die bol weer gemaakt.
Nou dit hele gezoek naar een begin maakt bij mij maar een conclusie los en dat is dat wij niet in staat zijn om sommigen dingen te bevatten, en denk eraan dat als er een begin een eind is en dan resulteert weer in het NIETS. Het zo mystiereuze NIETS
wat alleen maar als een voorstelling in onze grijze massa spookt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:00
Perer
Perer is offline
VOLGENDE keer als je op zoek wil gaan naar beginpunten probeer je oneindigheid te bevatten. Je moet het zien als een BACK-UP systeem van een computer die continue back-ups maakt.
en als ie vol is de andere kant vol maakt ( Voor de NERDS like me Ik heb het over een DAT systeem ) ik heb het over cassettes die hebben een A en B kanten daarna schrijven zichzelf weer vol over and over again.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:03
Perer
Perer is offline
De wereld doet steeds hetzelfde over and over again. Oneindig lang we zijn zo nutteloos we zijn gewoon stropoppetjes, onbetekenend. En dan maken wij ons druk over ons verzinsel genaamd geld. Later word het wie niet horen moet maar voelen.
Dan is de bom gevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:03
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Perer schreef op 17-11-2003 @ 23:00:
ik heb het over cassettes die hebben een A en B kanten daarna schrijven zichzelf weer vol over and over again.
Slijtage, cassette dood en dan?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:05
Perer
Perer is offline
Eh....
Tygrit ofzoiets jij bent niet in staat om dat uit te rekenen omdat je zelf uit de levenscyclus bestaat en als je alles berekent verstoor je steeds de cyclus en klopt het niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:06
Perer
Perer is offline
Kazanka niet zo oppervlakkig als je niet de diepere betekenis erin ziet. En alleen maar de cassette ziet ben je niet echt aan het filosoferen of WEL!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:11
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Perer schreef op 17-11-2003 @ 23:06:
Kazanka niet zo oppervlakkig als je niet de diepere betekenis erin ziet. En alleen maar de cassette ziet ben je niet echt aan het filosoferen of WEL!!!!!!!!!!!!!
Tuurlijk wel, wie zegt dat het bestaan van het heelal oneindig is? Filosofie is vragen stellen en niet vier keer in een topic reageren zonder enig nut aan de discussie toe te voegen en te eindigen met !!!!!!!!!!!!!
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:20
Perer
Perer is offline
Ow ja jij denkt dat het begonnen is met NIETS en dat NIETS ineens d8 laten we iets worden, maar w8 eens even NIETS is ook IETS oeps foutje. Wie heeft meneer NIETS gemaakr en zo kan je oneindig door gaan snappie. Dus hetn is oneindig geen twijfel mogelijk. Ehhhh..... vind ik.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:22
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Wat een gebazel, Perer. De gedachte dat niets ook iets moet zijn begint zo onderhand op een dogma te lijken - en een hele verkeerde.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 22:24
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
De afwezigheid van iets kan op de aanwezigheid van iets duiden. Kortom het is een mogelijkheid, geen vaststaand feit.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 23:53
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Perer schreef op 17-11-2003 @ 22:57:
Jongens als je op zoek wilt gaan naar een begin.
Dan kom je bij het begrip van oneindigheid en dat houdt niet in dat TIJD linear is maar oneindig.
De oerknal-singulariteit is het begin van de tijd. En daar zijn bewijzen voor ook.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 10:02
Verwijderd
De geschiedenis herhaalt zich.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2003, 14:20
Verwijderd
Deze theorie heb ik zelf ook overwogen op een zaterdagavond, maar er zijn een aantal voorwaarden aan begonnen. Ten eerste moet je het idee van een begin laten vallen, en het doet me deugt te zien dat dat al is gebeurd. ten tweede moet je alle mogelijke gegevens verzamelen die er beschikbaar zijn, maar er ontstaat daarbij een groot probleem, die zijn namelijk oneindig. De derde voorwaarde is een computer met een oneindig rekenvermogen, en dat wordt ook een verdomt moeilijke opgave.

ja het is leuk om erover te filosoferen, zeker in de kroeg op zaterdagavond, maar zinvol is anders (alhoewel volgens deze theorie alles zinvol is, causaliteitsleer)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:27
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Voordat je het leven van een mens kunt uitrekenen, ook al heb je alle externe variabellen, moeten we meer van de hersenen weten. het zou kunne dat die stroompjes aangetrokken worden door de maan, maar als die nu eens met toeval bewegen (lees: als de mens nu eens de mogelijkheid tot eigen wil heeft), dan valt er niks uit te rekenen.

overigens klinkt het voor mij nogal als een open deur, dat als je alle variabelen hebt, dat je dan de som kunt uitrekenen.

alles begint opnieuw, en wij denken alleen maar aan geld? Ik kom hier zoveel mensen over die liefde prediken, en zelf ben ik het met ze eens, dus dat zal dan wel weer meevallen. het is een cliche-depri uitspraak om te zeggen dat geld ons leven beheerst.

probeer oneindigheid trouwens maar liever niet te bevatten, tenzij je je mouwen uiteindelijk liever aan elkaar hebt
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:35
metallicpatrick
Avatar van metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ergens klopt het wel....alles is een reactie op een actie..nouja..bijna alles....sommige dingen staan vast...andere dingen zijn keuzes.
maar het voorpellen van alles wat gebeurd kan niet want je weet niet hoe iemand reageert op iets
__________________
zware symphonische kracht metaal
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 20:24
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
mee eens, maar alleen het goddleijke is de supercomputer genoeg om alles te kunnen berekenen en te weten.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:41
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Isa schreef op 18-11-2003 @ 21:24:
mee eens, maar alleen het goddleijke is de supercomputer genoeg om alles te kunnen berekenen en te weten.
hmmm, een vraagje. Heeft God een eigen mening, of wordt hij ook berekend?

ondoorgrondelijk blijft niet te snappen, ook met de variabelen. en aangezien dat van die wegen...
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:20
tempestas
Avatar van tempestas
tempestas is offline
Citaat:
Perer schreef op 17-11-2003 @ 20:47:
He wat vinden jullie van mijn idee van de toekomst.
Ja kraak me maar af als het zuigt.
OKe hier komt ie.

Ik ben van mening dat alles een reactie is dat houdt dus in dat, wat ik hier schrijf een reactie is op iets anders.
Alles reageert op een specifieke manier. Je zou de toekomst van een mens kunnen voorspellen als je alle gegevens over natuur ( ja ook het heelal, er zou maar een komeet komen he ) en dier zou weten en natuurlijk wat de persoon heeft geerfd van zijn voorgangers, en precies wat hij heeft meegemaakt.
Weet je dit van alle mensen dan zou je in theorie toekomst kunnen uitrekenen tot in de oneindigheid. Je zou kunnen zeggen van he maar als we het dan wel uitreken en vertellen dan reageren mensen toch anders. Zolang je niks doet dus eigenlijk sterft Zal deze voorspelling uitkomen. Als dit wordt berekent door een mens en die sterft niet voordat hij in aanraking komt met andere personen. Helaas is deze theorie niet uitvoerbaar want hij moet worden gedaan door een levensvorm en zodra hij maar iets doet na het lezen reageert hij erop en klopt hij weer niet.
Conclusie: Wij leven wel maar als is al gebeurt voordat het is gebeurt is.
Het gaat niet alleen om actie, reactie, maar ook om hoe het leven zich voortplant. Als we de biologie moeten geloven bepaalt het toeval welke chromosonen van pa, en welke van ma onze nakomelingen krijgen. Zo kun je de toekomst dus niet voorspellen.

Het laatste wat je zegt klopt niet. Je zou die reactie van een lezer van die voorspelling al in je voorspelling op moeten nemen.

Omdat ik niet in toeval geloof denk ik ook dat de toekomst van het begin tot het eind voorspelt kon worden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:43
Zelma
Avatar van Zelma
Zelma is offline
Citaat:
tempestas schreef op 21-11-2003 @ 20:20:

Omdat ik niet in toeval geloof denk ik ook dat de toekomst van het begin tot het eind voorspelt kon worden.
Dan heeft het toch geen zin meer om je leven te leiden? Lijkt me nogal saai als alles toch al vast ligt...

Hoe ben je bij dit idee gekomen? zelluf wel eens je toekomst laten voorspellen?
__________________
It Is Better To Be Hated For What You Are Than To Be Loved For What You're Not
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 20:50
tempestas
Avatar van tempestas
tempestas is offline
Citaat:
Zelma schreef op 21-11-2003 @ 21:43:
Dan heeft het toch geen zin meer om je leven te leiden? Lijkt me nogal saai als alles toch al vast ligt...

Hoe ben je bij dit idee gekomen? zelluf wel eens je toekomst laten voorspellen?
Nee, nog niet. Maar aangezien er nog geen zinnig tegenargument gebruikt is blijf ik ervan overtuigd dat ons leven IDD al vast ligt. Ik snap alleen niet dat alle mensen daar zo'n probleem van maken, wat maakt het toch uit of je leven wel of niet vastligt? Zolang je zelf de toekomst maar niet weet is er geen verschil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Staat de toekomst vast?
dirk-janusIV
63 23-06-2011 20:54
Verhalen & Gedichten De toekomst waar ik naartoe ga
skull-head
2 22-03-2005 14:07
Verhalen & Gedichten het verleden, de toekomst en het heden
SiemdeCyper
17 31-01-2005 16:09
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Lijn 4, de Toekomst
Verwijderd
13 03-01-2003 15:07
Verhalen & Gedichten [Een uitnodiging tot dichten] De toekomst
murwari
5 30-11-2002 17:52
Verhalen & Gedichten Ooit komt de toekomst...
Secreet
9 21-08-2002 08:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.