Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 12:40
8m&m85
8m&m85 is offline
Ik heb een vraag, weet iemand waarom KCV wel met een cijfer (6/7 enz..) op de eindlijst staat en CKV 1 alleen met een beoordeling zoals goed/voldoende?
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2003, 12:58
Miess
Miess is offline
De gedachte van de wetgever achter ckv is als volgt: een onvoldoende kun je compenseren, de aanduiding 'o' niet. CKV moet je niet compenseren, je moet het gewoon doen. Waarom KCV dan wel met cijfer en al vermeld staat, is mij ook geheel duister.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
gaat het om je eindlijst met betrekking tot je voortgang/overgang of om echt examenwerk (dus voor je diploma?)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op mijn rapport staat ckv1 wel gewoon met een cijfer hoor en op mn eindlijst heb ik een G.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 14:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-07-2003 @ 14:31:
Op mijn rapport staat ckv1 wel gewoon met een cijfer hoor en op mn eindlijst heb ik een G.
idd. daarom vroeg ik ook of het om voortgang of examendossier ging.
ik heb ook op m'n voortgang een cijfer en op m'n dossier een G.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 15:12
8m&m85
8m&m85 is offline
Op mijn eindlijst, dus echt de exameneindlijst (die je ook naar uni's moet opsturen en zo) staat een cijfer voor KCV. terwijl klasgenoten die CKV hebben gehad een voldoende/goed hebben. Ik vraag me af, waarom dit is, omdat dit nadelig kan zijn als je moet loten, want een 6 voor KCV telt wel mee bij loting, terwijl een atheneum-leerling voor ckv ook een 6 kan hebben en dat wordt dan een voldoende en telt dan niet mee, lijkt me beetje oneerlijk.
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 15:41
Verwijderd
Weet ik niet, maar het is wel leuk... Een negen op je eindlijst is altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:05
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
alle scholen prutsen maar wat aan met die vakken, om je dood te lachen......
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 17:22
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Ik dacht dat KCV wel een cijfer krijgt ipv een beoordeling omdat het ook echt een examenvak is. Maar helemaal zeker weet ik dit niet, het is tenslotte vakantie!
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:46
8m&m85
8m&m85 is offline
Citaat:
Nieni schreef op 06-07-2003 @ 18:22:
Ik dacht dat KCV wel een cijfer krijgt ipv een beoordeling omdat het ook echt een examenvak is. Maar helemaal zeker weet ik dit niet, het is tenslotte vakantie!
Maar waarom is KCV een examenvak en CKV 1 dan niet?
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 20:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
8m&m85 schreef op 06-07-2003 @ 16:12:
Op mijn eindlijst, dus echt de exameneindlijst (die je ook naar uni's moet opsturen en zo) staat een cijfer voor KCV. terwijl klasgenoten die CKV hebben gehad een voldoende/goed hebben. Ik vraag me af, waarom dit is, omdat dit nadelig kan zijn als je moet loten, want een 6 voor KCV telt wel mee bij loting, terwijl een atheneum-leerling voor ckv ook een 6 kan hebben en dat wordt dan een voldoende en telt dan niet mee, lijkt me beetje oneerlijk.
bij een 8,0 of hoger krijgt een leerling een G voor ckv1. Wanneer het cijfer tussen de 5,5 en de 7,9 is krijgt hij/zij een V. Op die manier kan het dus nog best worden meegeteld bij een loting, al weet ik niet of dit ook echt gebeurt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:28
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Citaat:
8m&m85 schreef op 06-07-2003 @ 19:46:
Maar waarom is KCV een examenvak en CKV 1 dan niet?
Geen idee, ik heb die vakken niet uitgevonden...
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:07
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij is KCV gewoon iets heel anders dan CKV1, de dingen die je bij kcv leert, leerde je voor de tweede fase gewoon bij latijn en grieks, maar wat je bij ckv leert, dat leerde je volgens mij voor de tweede fase nog niet, wat je bij kcv leert moet je gewoon weten om je gymn diploma te halen, dat van ckv moet je gewoon gedaan hebben
denk ik
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:19
8m&m85
8m&m85 is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 07-07-2003 @ 12:07:
Volgens mij is KCV gewoon iets heel anders dan CKV1, de dingen die je bij kcv leert, leerde je voor de tweede fase gewoon bij latijn en grieks, maar wat je bij ckv leert, dat leerde je volgens mij voor de tweede fase nog niet, wat je bij kcv leert moet je gewoon weten om je gymn diploma te halen, dat van ckv moet je gewoon gedaan hebben
denk ik
ben ik het op zich wel mee eens, maar dan ben je als gymnasiumleerling wel benadeeld, als je een 6 voor KCV op je eindlijst hebt, die wordt meegeteld bij loting en het ckvcijfer/beoordeling wordt niet meegeteld
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:15
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
8m&m85 schreef op 07-07-2003 @ 12:19:
ben ik het op zich wel mee eens, maar dan ben je als gymnasiumleerling wel benadeeld, als je een 6 voor KCV op je eindlijst hebt, die wordt meegeteld bij loting en het ckvcijfer/beoordeling wordt niet meegeteld
ja, maar je hebt ook Latijn of Grieks dat meetelt, dat hoort er nou eenmaal bij
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 12:30
8m&m85
8m&m85 is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 07-07-2003 @ 13:15:
ja, maar je hebt ook Latijn of Grieks dat meetelt, dat hoort er nou eenmaal bij
Ja ik denk ook wel dat dat de redenering achter dit fenomeen zal zijn. Maar omdat op andere fronten CKV 1 en KCV als min of meer gelijkwaardig worden gezien, vind ik het vreemd.
K moet eerlijk zeggen dat het voor mij persoonlijk niet uitmaakt, want ik hoef niet te loten, maar ik ken mensen die er wel mee zitten en was gewoon nieuwsgierig of mensen hier antwoord op wisten.
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:30
Verwijderd
KCV is absoluut niet gelijkwaardig aan CKV (1).
Bij ons is CKV meer culturele kleuter vorming en heb je het aan het begin / midden vijfde al afgerond. Tekeningetje hier, verslagje daar, hopla! KCV daarentegen is veel zwaarder: proefwerken, twee zware werkstukken in de vierde en één zestig uurs werkstuk in de vijfde....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 16:58
8m&m85
8m&m85 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-07-2003 @ 16:30:
KCV is absoluut niet gelijkwaardig aan CKV (1).
Bij ons is CKV meer culturele kleuter vorming en heb je het aan het begin / midden vijfde al afgerond. Tekeningetje hier, verslagje daar, hopla! KCV daarentegen is veel zwaarder: proefwerken, twee zware werkstukken in de vierde en één zestig uurs werkstuk in de vijfde....
Dit is bij jou op school misschien zo, betekent niet dat het bij anderen ook zo is, bij ons moet je voor ckv veel meer doen (werkstukken/verslagen ed), ze hoeven geen proefwerken en grote werkstukken, maar ckv kost bij ons op school duidelijk meer tijd dan kcv.
__________________
Don't squander time, that's the stuff life's made of
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2003, 20:18
chris9 tje
chris9 tje is offline
In het eerste Tweede Fase jaar was KCV een vak waar je net als voor CKV alleen een V of een G voor moest halen.

KCV is inderdaad eigenlijk een deel van Grieks en Latijn....
Daarom is het ook verplicht om te volgen als je 1 van die talen volgt.
Het wordt niet helemaal als gelijkwaardig gezien: een atheneum-leerling die ook Latijn volgt, moet KCV EN CKV volgen.

Maar gelukkig was KCV een eitje. Als het echt zo moeilijk is, dan ligt het aan je school....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 20:38
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 12-07-2003 @ 21:18:
In het eerste Tweede Fase jaar was KCV een vak waar je net als voor CKV alleen een V of een G voor moest halen.
Niet bij iedereen zo, voor KCV kregen wij in de vierde ook gewoon een cijfer, proefwerken enzo

Citaat:
Het wordt niet helemaal als gelijkwaardig gezien: een atheneum-leerling die ook Latijn volgt, moet KCV EN CKV volgen.
Een atheneumleerling die Latijn volgt? Bestaat die? Is iemand die Latijn volgt niet gewoon een gymnasiumleerling?
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 22:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-07-2003 @ 16:30:
KCV is absoluut niet gelijkwaardig aan CKV (1).
Bij ons is CKV meer culturele kleuter vorming en heb je het aan het begin / midden vijfde al afgerond. Tekeningetje hier, verslagje daar, hopla! KCV daarentegen is veel zwaarder: proefwerken, twee zware werkstukken in de vierde en één zestig uurs werkstuk in de vijfde....
bij ons op school hoefden de kcv'ers in de 4e alleen één collage te maken van plaatjes uit tijdschriften en de rest van de contacturen zijn verkletst. Hetzelfde geldt voor de 5e, alleen hoefden ze daar geen collage maar een verslag van hun projectreis te maken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 23:17
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
haha KCV hebben hier ook Atheneum en Havo klanten net als ik, t stelt niks voor ( het vak word gegeven door een leraar Nederlands ) Het zijn allemaal mixed klassen, en we doen per jaar 3 p.o drachten aan de hand van een hoodstuk uit het boek forum. Je krijgt het in 4 havo/atheneum en een half jaar in de 5e klas Zwaar relaxed drie cijfers per jaar ( potje schilderen, Bouwtekening maken en presentatie houden )
Iedereen krijg standaard een 8
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 09:45
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 12-07-2003 @ 21:38:
Niet bij iedereen zo, voor KCV kregen wij in de vierde ook gewoon een cijfer, proefwerken enzo


Een atheneumleerling die Latijn volgt? Bestaat die? Is iemand die Latijn volgt niet gewoon een gymnasiumleerling?
Jah.... ik bedoelde dus de proefkonijnenlichting.... De eerste lichting die tweede fase examen deed....

Jah... die leerlingen zijn er, daar ben ik een levend voorbeeld van. Ik heb vorig jaar examen atheneum gedaan met latijn als keuzevak. Uiteindelijk is dit hetzelfde als gymnasium, maar dat mogen ze niet zo noemen.
Er zijn scholen die zich geen gymnasium mogen noemen (omdat er dan teveel zijn in een stad) en wel latijn geven.
Latijn is gewoon een keuzevak voor t atheneum....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 10:58
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 14-07-2003 @ 10:45:
Jah.... ik bedoelde dus de proefkonijnenlichting.... De eerste lichting die tweede fase examen deed....

Jah... die leerlingen zijn er, daar ben ik een levend voorbeeld van. Ik heb vorig jaar examen atheneum gedaan met latijn als keuzevak. Uiteindelijk is dit hetzelfde als gymnasium, maar dat mogen ze niet zo noemen.
Er zijn scholen die zich geen gymnasium mogen noemen (omdat er dan teveel zijn in een stad) en wel latijn geven.
Latijn is gewoon een keuzevak voor t atheneum....
dus je krijgt dan een atheneumdiploma??
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 14-07-2003 @ 10:45:
Jah.... ik bedoelde dus de proefkonijnenlichting.... De eerste lichting die tweede fase examen deed....

Jah... die leerlingen zijn er, daar ben ik een levend voorbeeld van. Ik heb vorig jaar examen atheneum gedaan met latijn als keuzevak. Uiteindelijk is dit hetzelfde als gymnasium, maar dat mogen ze niet zo noemen.
Er zijn scholen die zich geen gymnasium mogen noemen (omdat er dan teveel zijn in een stad) en wel latijn geven.
Latijn is gewoon een keuzevak voor t atheneum....
Latijn als extra vak als je atheneum doet mag geen gymnasium genoemd worden omdat gymansium per se inhoud dat je minstens 2 jaar Latijn EN Grieks hebt gedaan in de onderbouw.
Latijn als extra vak bij atheneum heet dan VWO+ je hoeft dan niet per se KCV te volgen. (Kan wel als extra vak)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2003, 16:31
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Latijn als extra vak als je atheneum doet mag geen gymnasium genoemd worden omdat gymansium per se inhoud dat je minstens 2 jaar Latijn EN Grieks hebt gedaan in de onderbouw.
uhm... jah das waar... die 2 jaar grieks.... Die konden ze op mijn school wel geven, maar dat mocht niet omdat het dan een gymnasium zou zijn.... ofzo.... gezeur allemaal.... Uiteindelijk krijg je toch een VWO diploma....

Citaat:
Latijn als extra vak bij atheneum heet dan VWO+ je hoeft dan niet per se KCV te volgen. (Kan wel als extra vak)
Dat is niet waar.... Als je Latijn en/of Grieks volgt ben je verplicht om KCV te volgen.

Andersom is het niet zo: je kan dus zonder latijn of grieks ook KCV volgen. Maar je mag niet CKV1 vervangen door KCV....

De naam van de opleiding verschilt per school waarschijnlijk... Wij heetten gewoon de Latijnklas......
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:29
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 12-07-2003 @ 21:18:
1. Het wordt niet helemaal als gelijkwaardig gezien: een atheneum-leerling die ook Latijn volgt, moet KCV EN CKV volgen.

2. Maar gelukkig was KCV een eitje. Als het echt zo moeilijk is, dan ligt het aan je school....
1. Bij ons op school is het het één of het ander. KCV óf CKV, niet beide. Als je Latijn / Grieks laat vallen kun je zelfs KCV blijven volgen.
2. KCV is bij ons dus absoluut géén eitje!
*denkt terug aan werkstukken en mega-proefwerken...* (maar ik heb wel een negen... )
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 14-07-2003 @ 17:31:
Maar je mag niet CKV1 vervangen door KCV....
Bij ons dus wel.

Waarom is het niet gewoon op alle scholen gelijk????
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 08:56
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-07-2003 @ 23:30:
Bij ons dus wel.

Waarom is het niet gewoon op alle scholen gelijk????
Omdat er door de scholen enorm wordt gekl**T met de regels en de naleving van die regels niet goed gecontroleerd wordt.

Er mogen bijvoorbeeld ook geen idioomtoetsen voor het PTA gegeven worden, gebeurt massaal, maar niemand die daar iets aan doet.....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 14-07-2003 @ 17:31:

Dat is niet waar.... Als je Latijn en/of Grieks volgt ben je verplicht om KCV te volgen.

Je hebt gelijk dat was ik even vergeten
De naam vwo+ bestaat ook eigenlijk niet, zo wordt het af en toe in de wandelgangen genoemd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.