Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 21:30
Verwijderd
Dag iedereen,

Omdat mijn zusje iedere keer teleurgesteld wordt met dode vissen waar ze telkens verdrietig om is, dacht ik, misschien zijn er hier wel mensen die hetzelfde gehad hebben.

Mijn zusje heeft voor haar verjaardag vier vissen in een kom gekregen. Het waren alle vier goudvissen. Drie ervan gingen dood, toen heeft ze weer drie nieuwe gekocht. Deze gingen ook dood, maar eentje blijft steeds leven. Die staat nu nog in haar kamer, we denken dat het een vechtvis is.

Maar, omdat het steeds fout ging met de vissen heeft mijn zusje van onze ouders een aquarium gekregen, met een pompje en een thermometer (hoe dat ook heet), en ik denk alles erop en eraan. Ook een aantal aquariumplanten en een steen waaronder de vissen zich konden verstoppen. Ze had daarin een aantal rode rio vissen en kardinaal tetra's. Ik heb verder geen verstand van vissen, maar nu zijn al bijna alle kardinaaltetra's overleden en de rode rio's zijn het ook bijna allemaal aan het begeven. Ze geeft ze twee keer per dag eten en de vissen heeft ze sinds zaterdag.

Heeft iemand hier misschien een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Bedankt!

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 21:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2007, 21:41
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Let je ook op de pH van het water? Kunnen de vissen wel samenleven? Is het voer dat je geeft wel goed? Is de temperatuur van het water goed?

Sowieso is 2x per dag eten geven veel te veel, ik geef de vissen in mijn aquarium 1x per 3/4 dagen eten en dat gaat prima.

Bovendien, voordat je vissen in een aquarium stopt moet het eerst een paar weken staan, zodat er een evenwicht opbouwt. Je stopt dus eerst de bodembedekking en planten erin, en water natuurlijk, en laat dat een evenwicht vormen. Zorg dat de temperatuur en pH constant is en ga dan pas visjes kopen.

Volgens deze site moeten deze vissen het liefst zwarte muggenlarven. Wat voor voer gaf je? Ik neem aan een standaard vissenvoer?

Hier staat wat meer over kardinaaltetra's. Lees dat ook eens door zou ik zeggen.

Het is wellicht voor je zusje verstandig om, als alle vissen dood zijn, eens guppies te nemen. Dit zijn makkelijke beginnersvissen en zijn simpel in de verzorging, je kunt er niet zo veel fout mee doen. Maar lees je wel goed in voor je eraan begint!
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 21:47
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 03-04-2007 @ 22:41 :
Het is wellicht voor je zusje verstandig om, als alle vissen dood zijn, eens guppies te nemen. Dit zijn makkelijke beginnersvissen en zijn simpel in de verzorging, je kunt er niet zo veel fout mee doen. Maar lees je wel goed in voor je eraan begint!
Klopt. Denk er dan ook aan een verwarming op te hangen in het aquarium, want het zijn tropische vissen. Bij mij is die een keer uitgevalen en toen waren al mijn guppen in 1 keer dood (stuk of 100).

Vechtvis kan wel, maar dan moet je denk ik ook iets aan de dode vissen hebben gezien? Zoek anders de soorten eens via google.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 22:18
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 03-04-2007 @ 22:47 :
Klopt. Denk er dan ook aan een verwarming op te hangen in het aquarium, want het zijn tropische vissen. Bij mij is die een keer uitgevalen en toen waren al mijn guppen in 1 keer dood (stuk of 100).

Vechtvis kan wel, maar dan moet je denk ik ook iets aan de dode vissen hebben gezien? Zoek anders de soorten eens via google.
Er is een verwarming in het aquarium, die staat op 27°C, en dat is volgens de link van Alopia goed. de vissen zijn denk ik twee dagen nadat de plantjes en het grint met de grond erin gezet was, in het aquarium gedaan.

Wat het voer betreft, volgensmij geeft ze tetra vlokjes. En ze had ook korrels, omdat de rode rio's heel snel al het eten opgegeten hadden en de tetra's bleven niet zo dicht aan het wateroppervlak dus die korreltjes dreven naar beneden zodat zij ook gingen eten. Maar misschien is dat inderdaad niet echt goed voer. Die zwarte muggenlarven zal ik haar aanraden.

Volgens de man van de winkel konden deze soorten gewoon samen. Het zijn ook allebei scholenvissen.

Goed idee om als ze allemaal dood zijn guppen te nemen. Die zijn ook wel mooi en die kunnen volgensmij beter tegen een stootje want ik heb ze ook ooit gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 10:52
Verwijderd
Heel misschien zitten er ook teveel vissen in die kom. Mijn moeder had namelijk 4 blackmollys in een veel te kleine kom en die gingen achter elkaar dood. Nu zit er nog maar eentje in en gaat het prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Dierenmishandeling
Cookie
66 23-11-2005 16:32
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 10:12
Eten & Drinken waarom eten sommige vegetatiërs wel vis?
Verwijderd
143 27-04-2004 14:27
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 21:05
Flora & Fauna veganisten en paardrijden.
duifeltje
121 05-10-2003 22:07
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus.
Mujahideen
56 29-01-2002 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.