Oud 19-03-2006, 21:56
Xeon87
Xeon87 is offline
Ik ben bezig met een werkstuk over Arnon Grunberg maar ik heb niks kunnen vinden mbt zijn toekomstbeeld. Of het beeld van anderen over de toekomst van Arnon Grunberg.

Ik vroeg me af of iemand hier misschien een link had naar een artikel over zijn toekomst of misschien een inteview waarin hij vertelt hoe hij zelf zijn toekomst ziet als schrijver. (wat we nog van hem mogen verwachten ect)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2006, 22:51
Verwijderd
Grunberg heeft geen toekomst en derhalve geen toekomstbeeld. Verder heb ik alleen Blauwe Maandagen proberen te lezen, vast niet genoeg voor een echt toekomstbeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 14:11
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
haha
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 14:46
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Van een labiel persoon als Grunberg kun je alles, en tegelijk niets verwachten.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:14
Verwijderd
Om toch maar even aardig te zijn, een link in het puntje van deze zin.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 22:11
Xeon87
Xeon87 is offline
Danke, maar ik ken de "google-is-jou-vriend-ook"... Maar toch bedankt!

Waarom heeft grunberg dan geen toekomst? Waar baseer je dat op? All argumenten zijn welkom zolang ze maar goed onderbouwd zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 22:24
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Grunberg heeft toekomst omdat hij geen toekomst heeft.

HM
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 22:54
Verwijderd
Cirkelredenaties.

Nu ja, beter breng ik er ook niet uit. Maar ik vond Blauwe Maandagen zo slecht, dat ik dat boek heb afgeschreven. De schrijver erbij.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 23:16
Verwijderd
Ik weet heel weinig van Grunberg, maar kan je niet een parallel trekken tussen de auteur en zijn karakter Beck in 'De asielzoeker'? IIRC gaat die uiteindelijk dood, ondanks zijn pogingen illusies te ontmaskeren.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 17:48
Xeon87
Xeon87 is offline
Ik heb helaas alleen fantoompijn en zijn boekenweekgeschenk 1998 gelezen. De azielzoeker ban ik nog niet aantoegekomen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 16:32
Anathema
Avatar van Anathema
Anathema is offline
Ik heb Figuranten, Fantoompijn, De Mensheid zij geprezen en De Asielzoeker gelezen. Persoonlijk vind ik hem een geweldig schrijver, al is het wel zo dat je even moet doorbijten eerdat je zijn humor en schrijfstijl volledig kunt appreciëren (en in sommige gevallen - Grimm - is dit niet mogelijk).

Helaas kan ik je geen links naar artikels of interviews geven. Ik veronderstel dat hijzelf zijn toekomst niet al te rooskleurig inschat - het heden en verleden ook niet naar mijn denken.
Hier is misschien iets te vinden http://www.grunberg.nl/auteur/grunberg/ . Staat er geen nuttige informatie op die website, dan kun je misschien een mailtje doen?

Succes ermee in ieder geval!
__________________
Do you remember when we were transparent?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.