Oud 08-03-2004, 21:05
dollie
Avatar van dollie
dollie is offline
ik vind mezelf te dik.. dus ik eet niet veel meer, omdat ik dan maybe wat dunner word ofzo.. ik eet 's ochtends helemaal niks 's middags ook niet, alleen als ik uit school kom eet ik 2 boterhammen.. en 's avonds eet ik maar een heel klein beetje warm, ik denk eigelijk zelf dat het niet gezond is maar ik mmag gewoon niet meer eten van mezelf.. nou mijn vraag.. is het slecht of is het wel goped voor me? en als het slecht voor me is hoe an ik dan dunner worden?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:14
Verwijderd
Wat denk je zelf?

Alleen al het feit dat je vraagt of het gezond is, geeft al aan dat je er aan twijfelt. (En dat zeg je zelf ook al.) Maar goed: het is hartstikke ongezond wat je doet. Je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, je stofwisseling komt daardoor op gang. Jezelf uithongeren werkt vaak averechts, je lichaam gaat alles wat het binnen krijgt opslaan voor nog slechtere tijden. En als je weer normaal gaat eten, dan zit het er binnen de kortste keren weer aan. En je houdt het meestal niet al te lang vol.

Pas je eetpartroon aan, eet drie keer per dag (liefst ook nog twee keer een tussendoortje, bv. wat fruit) en ga sporten. De kans dat je dat volhoud en dat het blijvend is, is dan een heel stuk groter. En de kans dat je niet ziek wordt door tekorten in je voeding kleiner. Maak eventueel een afspraak met je huisarts om je door te laten verwijzen naar een dietist.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:21
Strictly Aimee
Avatar van Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
hm, je moet sowieso je ontbijt niet overslaan. Daar wordt je juist niet dunner van, want als je niet ontbijt komt je spijsvertering niet op gang.

maar blijf gewoon gezond eten, en ga meer sporten, als je echt perse wilt afvallen
__________________
windsurfing rulez, no matter what!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:22
borrel
Avatar van borrel
borrel is offline
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 08-03-2004 @ 21:21:
hm, je moet sowieso je ontbijt niet overslaan. Daar wordt je juist niet dunner van, want als je niet ontbijt komt je spijsvertering niet op gang.

maar blijf gewoon gezond eten, en ga meer sporten, als je echt perse wilt afvallen
Dat is bijna letterlijk de reply die ik wou schrijven
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:37
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
dollie schreef op 08-03-2004 @ 21:05:
ik vind mezelf te dik.. dus ik eet niet veel meer, omdat ik dan maybe wat dunner word ofzo.. ik eet 's ochtends helemaal niks 's middags ook niet, alleen als ik uit school kom eet ik 2 boterhammen.. en 's avonds eet ik maar een heel klein beetje warm, ik denk eigelijk zelf dat het niet gezond is maar ik mmag gewoon niet meer eten van mezelf.. nou mijn vraag.. is het slecht of is het wel goped voor me? en als het slecht voor me is hoe an ik dan dunner worden?
als je per se twee boterhammen wil teten (doe ik ook), doe er dan 1 's ochtends en 1 's middags.. en uit school wat fruit ofzo. Dat is iig al gezonder. En eet 's avonds goed! 3 maaltijden is echt heel belangrijk... en eet dan 's avonds veel groente, daar zitten amper calorieen in!
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
niks eten heeft geen zin, dan gaat je lichaam alles opslaan wat het binnen krijgt. Je moet sowiso ontbijten en 's middags wat eten, je kunt wel i.p.v. 2 'smorgens 1 boterham eten ofzo. Verder gezonder beleg en geen tussendoortjes maar ga geen maaltijden overslaan want dat werkt gewoon ave rechts
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:13
Verwijderd
ja, je kan nou wel afvallen maar als je weer begint met eten komt het er net zo hard weer aan...

neem idd gewoon ontbijt en lunch, niet snoepen en veel fruit eten en water drinken en misschien gaan sporten...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:18
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
maria schreef op 09-03-2004 @ 11:13:
neem idd gewoon ontbijt en lunch, niet snoepen en veel fruit eten en water drinken en misschien gaan sporten...
Sporten is juist het belangrijkste Dat is mij iig altijd gezegd.. ('Je komt niet aan door het teveel eten, maar door het te weinig bewegen' ... maar ze zeggen ook 'Ieder pondje gaat door het mondje'.. maar goed, sporten kan nooit kwaad.)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:38
Allure
zorg ervoor dat je minder koolhydraten binnenkrijgt. en sporten idd
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 11:57
Verwijderd
nee maar als je genoeg dingen binnenkrijgt om de dag door te komen hoeft sporten toch niet zo zeer? alleen als je meer calorien of weet ik veel wat binnenkrijgt dan je verbruikt op een dag moet je die op 1 of andere manier ook kwijt zien te raken... of is het zo raar wat ik denk?

maare dollie, je vind jezelf te dik, hoelang ben je en hoeveel weeg je dan?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 12:07
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Je moet sowieso goed eten, en niks over slaan.
Je moet wel gezond eten.

Hardlopen is de beste manier van vetverbranden, ik weet dat het voor sommige mensen moeilijk is het telkens weer op te brengen om te gaan lopen maar wat mijn eigen ervaring is:

Ik moet gaan lopen maar heb geen zin.
Ik ga toch maar lopen want het is maar 20 minuten.
Na het lopen heb je een heel lekker opgelucht gevoel en kan je lekker gaan douchen.

En let niet op je gewicht maar op je lichaam kijk hoe het eruit ziet, want door sporten train je immers spiermassa erbij en zal je niet gek veel afvallen alleen de vorm van je lichaam verandert.

Maar zoals Maria al vroeg, wat is je leeftijd,lengte,gewicht?

En waarom wil je afvallen? Wil je bij de jongens in de smaak vallen? De meeste jongens vinden hele dunne vrouwen niks, iets meer maakt echt niet uit.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:00
dollie
Avatar van dollie
dollie is offline
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 09-03-2004 @ 15:00:
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54..
Jij hebt geen dieet nodig maar zelfvertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:17
borrel
Avatar van borrel
borrel is offline
Citaat:
Jadie schreef op 09-03-2004 @ 15:05:
Jij hebt geen dieet nodig maar zelfvertrouwen.
juist, je bent absoluut niet te dik
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:20
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
dollie schreef op 09-03-2004 @ 15:00:
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54..
maak je niet druk .. ik weeg bijna het dubbele
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:40
Midget
Avatar van Midget
Midget is offline
je bent wel dik gek als je denkt dat je te zwaar bent
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:54
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Je hebt een BM! van 19.83, lijkt me hartstikke gezond hoor
En als ik dat zo hoor ben jij absoluut niet dik

En als je dan toch iets iets dunner wilt worden: gezond en genoeg eten, en lkkr veel gaan sporten. Ben ik nu ook mee bezig en dat werkt veel beter.

Zo extreem lijnen is absoluut niet goed voor je.
Je eet veel te weinig voor iemand van 15. Juist op die leeftijd moet je genoeg eten en drinken vanwege de pubertijd etc

Veel suc6 Berdi
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 17:06
dollie
Avatar van dollie
dollie is offline
ik vind mezelf echt super veel te dik maar als jullie zeggen dat het normaal is.. dan denk ik dat het aan mij ligt ofzo naja bedankt allemaal
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:16
stfuktnx
Avatar van stfuktnx
stfuktnx is offline
sporten : lopen, joggen, fietsen, wat dan ook, move yer ass
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:22
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
dollie schreef op 09-03-2004 @ 17:06:
ik vind mezelf echt super veel te dik maar als jullie zeggen dat het normaal is.. dan denk ik dat het aan mij ligt ofzo naja bedankt allemaal
het is eerder dun dan dik
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:28
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
sowieso altijd ontbijten!!!
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 20:01
Verwijderd
Wil je afvallen? Maar toch eten?

Ontbijt dan wél! Eet bv. minstens 1 bruine boterham en 1 stuk fruit, drink daarbij ook iets (sap, thee, zoiets)

's Middags eet je het aantal boterhammen dat je nodig hebt en weer 1 stuk fruit, weer iets drinken (bv. sap ofzo)

's Avonds eet je een goed bord warm eten, gewoon weer tot je vol zit. Groentes, vlees, en nog iets... (als je geen vlees eet, dan een goede vleesvervanger of aanvullende vitamines). Drink weer iets.

Tussendoor eet je geen snoepgoed, maar je mag altijd een stuk fruit of groente (bv. worteltjes, maar niet te veel, dan word je oranje). En je drinkt sap of water.

Zorg dat je minstens 2 liter water per dag drinkt, of ander vocht. Zorg dat je genoeg fruit en groentes binnenkrijgt en ook ontbijt!! (En verder dus nog 2 maaltijden.)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 20:35
strawberry
Avatar van strawberry
strawberry is offline
Citaat:
bv. worteltjes, maar niet te veel, dan word je oranje.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 20:46
dollie
Avatar van dollie
dollie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-03-2004 @ 20:01:
Wil je afvallen? Maar toch eten?

Ontbijt dan wél! Eet bv. minstens 1 bruine boterham en 1 stuk fruit, drink daarbij ook iets (sap, thee, zoiets)

's Middags eet je het aantal boterhammen dat je nodig hebt en weer 1 stuk fruit, weer iets drinken (bv. sap ofzo)

's Avonds eet je een goed bord warm eten, gewoon weer tot je vol zit. Groentes, vlees, en nog iets... (als je geen vlees eet, dan een goede vleesvervanger of aanvullende vitamines). Drink weer iets.

Tussendoor eet je geen snoepgoed, maar je mag altijd een stuk fruit of groente (bv. worteltjes, maar niet te veel, dan word je oranje). En je drinkt sap of water.

Zorg dat je minstens 2 liter water per dag drinkt, of ander vocht. Zorg dat je genoeg fruit en groentes binnenkrijgt en ook ontbijt!! (En verder dus nog 2 maaltijden.)
en helpt dat om dunner te worden??
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 09-03-2004 @ 20:46:
en helpt dat om dunner te worden??
Als je er bij sport, dan neem ik aan dat je een gezond gewicht zal krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
strawberry schreef op 09-03-2004 @ 20:35:
(zit caroteen in, als je er teveel van neemt word je écht een beetje oranje.. mijn zus en ik aten vroeger véél worteltjes en toen waren we ineens allebei akelig oranje Dus ik weet het uit ervaring
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-03-2004 @ 21:03:
Als je er bij sport, dan neem ik aan dat je een gezond gewicht zal krijgen.
Dat heeft ze volgens mij al.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2004 @ 13:30:
Dat heeft ze volgens mij al.
Dan zal ze dus niet afvallen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-03-2004 @ 13:38:
Dan zal ze dus niet afvallen
(Omdat het dus niet nodig is. ff voor TS erbij )
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:02
Simone_lilo
Avatar van Simone_lilo
Simone_lilo is offline
Jij voelt je dik, maar je BMI is goed.

Meid, er zijn veel meiden die zo denken, meestal stoppen zij ook met eten. Dat is heel ongezond. (wat de anderen hier ook al zeggen trouwens )


Met sporten hoef je niet eens gewicht kwijt te raken, als je een beetje spiertjes krijgt (gaan man-wijf hoor ) zie je jezelf al een beetje vorm krijgen.

Ga eens niet op die weegschaal staan, maar kijk eens rustig naar jezelf in de spiegel. Ga sporten en kijk na een aantal weken weer in de spiegel..je zult je zelfverzekerder voelen.

Het is mij opgevallen dat mensen die niet echt spiervorming hebben, zich meestal sneller dik voelen dan mensen met een paar mini-spiertjes (ook al kun je ze bijna niet zien ). Dat komt (denk ik dan) omdat er geen 'echte' vorm inzit.

Er zijn ook gewoon kleine dingen die je kunt doen, je spant bijv. je buikspieren automatisch al aan als je rechtop een stoel gaat zitten en niet onderuitgezakt.
Als je loopt, probeer je schouders niet te laten 'hangen'. Steek je borst vooruit.
Alle kleine beetjes helpen


(Het kan zijn dat ik het helemaal fout heb hoor, maar zo is mijn gevoel nou eenmaal )
__________________
Worry looks around, Sorrow looks back, Faith looks up, Keep the faith May all your days Be bright and sunny
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
dollie schreef op 09-03-2004 @ 15:00:
ik ben 15. en uhm ongeveer 1.65 ofzo en ik weeg 54..
Hmm ik ben 1.63 en ook ongeveer 54 kg en ik wil juist zwaarder worden (>60 kg).
Toen ik zo oud was als jij wou ik ook afvallen, ik snap eigenlijk totaal niet meer waarom.

Het is echt totaal niet nodig om af te vallen. Een beetje vet is juist mooi. Zorg gewoon dat je genoeg eet en gezond eet. Van een paar boterhammen word je heus niet dikker.
En het is ook belangrijk om 's ochtends iets te eten enzo.
Als je de hele dag op school niets eet kun je je ook niet goed concentreren.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:59
Verwijderd
Eigenlijk toch wel een fundamentele character flaw bij meisjes dus.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:06
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
je moet ontbijt nie tover slaan neem dan wat fruit ipv brood. of magere yoghurt dat breekt vet af.. ikzelf neem vooraan maaltijdshake omdat ik neit meer tijd heb sochtends en sinds ik dat doe ben ik 4kilo afgevallen in vergelijking met toen ik niks ontbeet... en verder veel water drinken
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Intieme Hygiëne - Dragen Van Lingerie?
Informant
23 28-06-2011 20:24
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #19
Bloem
500 17-08-2007 11:39
Liefde & Relatie Moet ik dit dating-gebeuren een kans geven?
SuperSanne
35 05-02-2005 21:02
Films, TV & Radio Buffy-topic #2
x-spekkie-x
500 14-07-2003 14:37
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 09:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.