Oud 25-01-2013, 02:13
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Er was eens...

Frayne stond alleen in haar keuken. Op tafel stond een papieren zakje van de Albert Heijn, met daarin een cupcake en een pakje kaarsjes. Ze pakte het cakeje uit de zak, stopte er een kaarsje op, en stak het aan. Het kaarsje verspreidde een ongewone warme gloed in de strakke en kille designkeuken.
Ze keek uit het raam en zag vanuit haar flat de duizenden lichtjes in Amsterdam. Ze dacht bij zichzelf dat het toch zo verwonderlijk was dat je zo onopgemerkt en vooral alleen kon zijn in een stad waar honderduizenden mensen wonen... Niet dat ze het erg vond, ze was al zo lang ze zich kon herinneren alleen. Geen ouders, geen familie, geen vrienden... Ze was gewend om op zichzelf aangewezen te zijn.

Ze zuchte diep en blies het kaarsje uit... Gefeliciteerd met je 28e verjaardag, Frayne... Ze twijfelde nog of ze ergens voor moest wensen, maar wenkte het onzinnige bijgeloof weg.

En toen ging de bel. Frayne schrok, wie belde er nu nog om tien uur 's avonds aan? Ze liep naar de deur en deed hem open. Daar stond Owain1998, en hij keek haar aan met een grote glimlach.
"Hallo Frayne. Ik ben je zoon, en jij gaat de vloek verbreken!"




Weerwolfspel 92 gaat beginnen!

De deelnemerslijst is als volgt:

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano
9. Etmakas
10. Sadye
11. tuttebel
12. Tink*
13. bloodyb
14. Klaverhap
15. Fantôme
16. Schrödinger
17. Vowel
18. Röps
19. Deus ex Machina

Hangronde 1 is zaterdag, 20.30 uur dus zorg dat je stem voor die tijd binnen is! We spelen met 4 wolven, verrader, ziener, jager, leerling, heks, wolfsbane en voor de rest dorpelingen. De eerste dode is gelijk de cupido en zal de twee geliefdes benoemen. Veel plezier!

* voor degenen die _melove missen op de lijst, ze moest zich helaas terugtrekken vanwege school etc.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...

Laatst gewijzigd op 25-01-2013 om 16:12. Reden: ja, het is dus hangronde 1 zaterdag (oeps)
Advertentie
Oud 25-01-2013, 02:14
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Spelregels
Spoiler


Nog even voor de duidelijkheid:
Onderling overleg (buiten het speltopic) blijft niet toegestaan! Er mag géén informatie worden uitgewisseld met andere spelers buiten het weerwolfspeltopic. Dit geldt voor pm's, msn, IRL, in andere topics, en elke andere plek die je je maar kunt bedenken die niet in dit topic is. Als je dood bent mag je niet meer posten of op welke wijze dan ook contact opnemen met spelers die nog actief zijn in het spel! Ook al zijn je bedoelingen onschuldig: niet doen. Ik zal naast superstrenge spelleider (zoals jullie gewend zijn) ook superstrenge forumbaas zijn, dus ben bereid om je forumbestaan in de hel op aarde te zien veranderen als je stoute dingen doet.

Het is voor mij niet altijd mogelijk om overtreding van regels te controleren. Houd het voor jezelf, ons en de andere spelers leuk door eerlijk te spelen. We hopen dat mensen winnen niet serieus zó belangrijk vinden dat ze het voor de rest moeten verpesten. Als je merkt dat een speler de regels overtreedt: neem dan contact op met de spelleider.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-01-2013, 09:08
Verwijderd
Archont is ook van de partij zie ik?
Oud 25-01-2013, 09:09
Verwijderd
En omg Once Upon a Time, goed thema
Oud 25-01-2013, 09:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat supergaaf!! Heb er helemaal zin in
Oud 25-01-2013, 09:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
OK omdat we deze ronde toch nog niks weten en ik weet wel dat het morgen is maar iedereen stemt toch willekeurig dus ik kan het net zo goed nu al doen (en ik wil nieuwe spelers evenveel kans geven als oude dus hop in de randomgenerator) bijt ik de spits af en stem ik op nummer 14. Dat is Klaverhap.
Oud 25-01-2013, 09:54
Verwijderd
Ik ben helemaal zielig alleen op mijn 28e verjaardag

Dat terzijde, random.org zegt 17 en dat is Vowel!
Oud 25-01-2013, 10:31
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Schrodinger it is. /ookmaarrandom.org
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 25-01-2013, 10:43
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Ik stem Sadye, omdat ik niet weet of ze nu wel of niet internet heeft en er tig posts voor nodig had dat duidelijk te maken. Best een poepreden, maar eerste ronde.
Oud 25-01-2013, 11:26
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Haha, ik ga niet eens doen alsof ik random.org gebruik. Ik vind 7 een lelijk getal dus ik stem op Snebbeltje.
Oud 25-01-2013, 11:40
Verwijderd
Aan allemaal eenstemmers hebben we ook niks. En aangezien Röps de enige is die een reden geeft (jaja, ookal is het een poepreden), stem ik ook Sadye.
Oud 25-01-2013, 12:02
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Ik gebruik dan ook maar random.org, er valt nog niet echt iets zinnigs te zeggen!

7. Snebbeltje.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 25-01-2013, 12:43
Verwijderd
Mijn eerste stem gaat zoals altijd naar nummer 11 op de lijst, dusss tuttebel.
Oud 25-01-2013, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Archont is ook van de partij zie ik?
Dag sann! Ik keek toevallig weer een keer op DK. Hield het zo 1x per maand in de gaten
Oud 25-01-2013, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste stem gaat zoals altijd naar nummer 11 op de lijst, dusss tuttebel.
Zoals altijd? Heb je vaker meegespeeld dan?
Oud 25-01-2013, 12:55
Verwijderd
Random stemmen vind ik pure onzin en zal ik nooit doen. Ik zal dit topic vanavond nog eens doorlezen om mijn stem door te geven en met een redelijke argumentatie te komen.

Citaat:
Haha, ik ga niet eens doen alsof ik random.org gebruik. Ik vind 7 een lelijk getal dus ik stem op Snebbeltje.
Citaat:
Ik gebruik dan ook maar random.org, er valt nog niet echt iets zinnigs te zeggen!

7. Snebbeltje.
Dé toeval? precies na elkaar. Hmm.
Oud 25-01-2013, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Zoals altijd? Heb je vaker meegespeeld dan?
Jazeker. Wel bij de les blijven, Solero!
Oud 25-01-2013, 13:11
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Random stemmen vind ik pure onzin en zal ik nooit doen. Ik zal dit topic vanavond nog eens doorlezen om mijn stem door te geven en met een redelijke argumentatie te komen.

Dé toeval? precies na elkaar. Hmm.
Oh god, Archont is er weer hoor. Een redelijke argumentatie in ronde 1?

En ja, het was toeval.
Ads door Google
Oud 25-01-2013, 13:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dag sann! Ik keek toevallig weer een keer op DK. Hield het zo 1x per maand in de gaten
OH je bent Archont! Mijn nederige excuses, ik dacht dat je een nieuwkomer was maar dat is geenszins het geval. Welkom terug!
Oud 25-01-2013, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Dag sann! Ik keek toevallig weer een keer op DK. Hield het zo 1x per maand in de gaten
Ik had je een berichtje gestuurd op facebook maar je kunt geen berichten ontvangen van mensen die geen vrienden zijn.

Citaat:
Zoals altijd? Heb je vaker meegespeeld dan?
Misschien moet je even kijken wie er precies meespelen, nickchanges happen.
Oud 25-01-2013, 13:19
Verwijderd
Ik stem op Sadye, ik wil nieuwe mensen best een kans geven, maar dit is de derde keer dat ze het probeert en volgens mij heeft ze het nog steeds niet begrepen, dat gaat mij mateloos irriteren, dusseh, sorry.
Oud 25-01-2013, 13:48
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb Sann weggerandomiseerd. Sorry!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 25-01-2013, 14:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik stem """""random""""" op Deus ex machina.
Oud 25-01-2013, 14:57
Verwijderd
Zo de toon is weer gezet, iedereen begint scherp

Citaat:
Ik stem """""random""""" op Deus ex machina.


Citaat:
Oh god, Archont is er weer hoor. Een redelijke argumentatie in ronde 1?

En ja, het was toeval.
Ja, moet toch te doen zijn


Andere vraag medespelers, wie maakt de lijstjes?? Liever een ervaren persoon.
Oud 25-01-2013, 15:00
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Random stemmen vind ik pure onzin en zal ik nooit doen. Ik zal dit topic vanavond nog eens doorlezen om mijn stem door te geven en met een redelijke argumentatie te komen.





Dé toeval? precies na elkaar. Hmm.
jazeker! er was zo'n 26% kans dat random.org een van de personen eruit pakte waarop al gestemd was. doe ik het goed, statistiek-nerds?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Advertentie
Oud 25-01-2013, 15:00
Verwijderd
Citaat:
jazeker! er was zo'n 26% kans dat random.org een van de personen eruit pakte waarop al gestemd was. doe ik het goed, statistiek-nerds?
Ik zeg ook niet dat het verkeerd was. Eerder viel mij op dat het snel achter elkaar was.
Oud 25-01-2013, 15:19
Verwijderd
Dit is pas de 2e keer dat ik meedoe hoor. en het is geen poepreden hoor, het is true.
Oud 25-01-2013, 15:25
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ach, ik kan wel lijstjes maken, I guess. Eens even zien dan.

Klaverhap
fizzle-fluffy1

Vowel
Frayne2

Schrödinger
Fantôme3
Quintiano14

Sadye
Röps4
Uomi6
sann9

Snebbeltje
Vowel5
tuttebel7
Etmakas13

tuttebel
Klaverhap8

sann
bloodyb10

Deus ex machina
Schrödinger11
Little Phoebe15
Tink*16
Snebbeltje17

Owain1998
Sadye12


Niet gestemd
Owain1998
Deus ex machina



Dat is hem!

Laatst gewijzigd op 25-01-2013 om 23:03.
Oud 25-01-2013, 15:26
Verwijderd
k stem owain1998. random kies ik dit, want eerste ronde.
Oud 25-01-2013, 16:14
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
klein verzoekje van de organisatie: willen jullie in de onderwerpregel van de stem-pm zetten dat het een stem voor hangronde x is (en als je heel behulpzaam wil zijn, ook nog even de naam van degene waar je op stemt erachter)? Dat maakt het wat overzichtelijker voor mij
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-01-2013, 16:38
Verwijderd
moet ik hem dan even opnieuw verzenden?
Oud 25-01-2013, 16:41
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Nee, dat is ook weer wat overdreven
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-01-2013, 16:44
Creatie
Avatar van Creatie
Creatie is offline
Mag ik ook nog meedoen? Heb nog nooit meegedaan maar heb wel irl weerwolven gespeeld en vind het heel tof!
Oud 25-01-2013, 16:46
Verwijderd
Okee, Sadye heeft dus een stem.

Ik stem op Snebbeltje, voor de stemlijstjes.
Oud 25-01-2013, 17:01
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Mag ik ook nog meedoen? Heb nog nooit meegedaan maar heb wel irl weerwolven gespeeld en vind het heel tof!
Helaas, de functies zijn al verdeeld en het spel is begonnen. Volgende keer beter!
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 25-01-2013, 17:02
Verwijderd
Mijn stem gaat uit naar Schrötje. Gewoon, omdat het kan. En omdat hij dacht dat Hurt van Cash was, natuurlijk.
Ads door Google
Oud 25-01-2013, 17:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stem op Deus ex machina, omdat hij nou eenmaal een irritante speler is.

Ik ben trouwens nog steeds ziek, dus verwacht voorlopig niet te veel van me.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-01-2013, 18:27
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik weet dat het onlinespel anders is dan het reallifespel, maar waarom nu direct random stemmen als morgen pas de eerste hangronde is? We kunnen toch beter eerst een beetje kijken wat er gebeurt en als er morgen aan het eind van de dag nog geen verdachten zijn, kun je altijd nog random stemmen, of is dat vreemd gedacht van mij?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-01-2013, 19:05
Verwijderd
Ik moet helaas vanavond naar een feest. Morgen kan ik uiteraard reageren! En ik ben het met snebbeltje eens, ik was niet voor niks de boel op aan het stoken.
Oud 25-01-2013, 19:05
Verwijderd
Yay Vowel het lijstjesmeisje
Oud 25-01-2013, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat het onlinespel anders is dan het reallifespel, maar waarom nu direct random stemmen als morgen pas de eerste hangronde is? We kunnen toch beter eerst een beetje kijken wat er gebeurt en als er morgen aan het eind van de dag nog geen verdachten zijn, kun je altijd nog random stemmen, of is dat vreemd gedacht van mij?
Stemmen kunnen nog altijd veranderd worden en niemand gaat vanuit het niets verdacht lopen doen.
Oud 25-01-2013, 20:16
Verwijderd
Ja, ik ben morgen naar de sauna, kans is dat dat uitloopt tot na half 9 . Dus dit is wel echt mijn definitieve stem.
Oud 25-01-2013, 20:37
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou ja, hoe wil je nu echt al een echte verdachte hebben? Je kan het in ieder geval nergens op baseren qua gepuzzel in lijstjes. Dus ik vind het een beetje onzin om te wachten.

Ik doe mee op deus ex mechanica, omdat z'n gedrag in vroegere spellen. Ook maak ik het daarmee tot nu toe misschien nog 'gelijkspel' nu volgens de lijstjes, waar we na deze ronde of later misschien meer uit kunnen halen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-01-2013, 20:41
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik weet dat het onlinespel anders is dan het reallifespel, maar waarom nu direct random stemmen als morgen pas de eerste hangronde is? We kunnen toch beter eerst een beetje kijken wat er gebeurt en als er morgen aan het eind van de dag nog geen verdachten zijn, kun je altijd nog random stemmen, of is dat vreemd gedacht van mij?
Nou, het punt is gewoon dat je eigenlijk op vrij weinig af kunt gaan vóór de eerste hangronde. Normaal gesproken heeft niemand dan nog verdachte dingen gezegd, simpelweg omdat er nog niets is gebeurd.

Wat er soms wel gebeurt is dat mensen hun mond voorbij praten, zoals Sadye, van wie we nu weten dat ze een stem heeft.

Citaat:
Yay Vowel het lijstjesmeisje
Oud 25-01-2013, 21:48
Röps
Avatar van Röps
Röps is offline
Als iedereen zo lang mogelijk zou wachten dan is er toch niets om over te discussiëren? Nu kunnen we in ieder geval over de huidige stemmen en redeneringen praten waardoor er toch weer meer informatie in het spel komt. Verder prima dat anderen wel wachten.

Dat van Sadye was me nog niet opgevallen, maar doet me wel een beetje twijfelen over m'n stem...
Oud 25-01-2013, 22:55
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik snap dat je je nog niet kan baseren op stemlijstjes, maar je kunt soms wel wat opmaken uit de manier waarop er gereageerd wordt. Zoals nu bij Sadye het geval is. In real life kun je natuurlijk meer opmaken uit iemands houding en stemgebruik en dat soort dingen, dat is wat lastiger via internet, dat snap ik wel. Maar alsnog kun je soms wel iets halen uit iemands postgedrag lijkt mij.

Maar goed, zoals de zaken er nu voor staan kan ik maar het beste voor Deus ex machina gaan, to save my soul.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-01-2013, 00:02
Verwijderd
Fijn dat je de lijstjes doet Vowel

Ik twijfel net als Röps over m'n stem, op iemand stemmen die een stem heeft is nogal
Oud 26-01-2013, 00:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Tenzij je natuurlijk zelf sowieso geen stem hebt, dan boeit het niet, he
Oud 26-01-2013, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Tenzij je natuurlijk zelf sowieso geen stem hebt, dan boeit het niet, he
Nee, klopt Dan kun je net zo goed veilig in je eentje via 'random.org' stemmen en nooit meer wijzigen, ook niet als blijkt dat je fout zat, dan komt er nooit wat uit de lijstjes, kun je mooi verhullen dat je geen stem hebt.

Het is nu 4-(Deus)3-(Snebbel)3-(Sadye) wat op zich wel een stemlijst is waar we in latere rondes wat aan kunnen hebben. Ik neem aan dat Deus naar Snebbel gaat (omdat Sadye een stem heeft), dan is het 4-4-3. Ik twijfel of ik dan moet wijzigen naar Snebbel of Deus, waardoor het 5-4-2 wordt, of dat we aan dit lijstje meer gaan hebben.
Oud 26-01-2013, 00:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
me-ow
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #92: Afterparty
Spelleider
95 23-02-2013 21:15
De Kantine Weerwolfspel #92 voorbereidingstopic (was: Weerwolven van Wakkerdam)
Verwijderd
182 25-01-2013 12:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.