Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2014, 14:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Door een flinke hoosbui is in mijn woning waterschade ontstaan. Zowel via de voordeur als via de afvoer in mijn badkamer is water naar binnen gekomen. Hierdoor stond mijn hele woning blank. De adapter van mijn laptop is hierdoor kapot gegaan, een aantal van mijn schoenen zijn zeiknat en waarschijnlijk niet meer te redden en mogelijk is er ook schade aan houtwerk van meubels (nog niet te zeggen zo lang het niet gedroogd is).

Omdat de drempel van mijn voordeur laag is, en er geen terugslagklep (waarschijnlijk) in de afvoer in de badkamer is geïnstalleerd, kan het water ongestoord mijn huis inkomen. Dit is al enkele keren voorgekomen (gelukkig nooit zo erg als nu) en steeds heb ik de beheerder op de hoogte gesteld. Toch is er niks gebeurd om dit te voorkomen. Hoewel de schade niet extreem is, kost het vervangen van de schoenen en laptopadapter toch minstens €200,-, ik vind niet dat ik daarvoor moet opdraaien.

Kan ik de verhuurder aansprakelijk stellen? En welke argumenten kan ik daarbij gebruiken?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2014, 22:26
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Lijkt me heel logisch dat je de verhuurder hiervoor aansprakelijk kunt stellen. Je hebt herhaaldelijk over de gebreken geklaagd (heb je hier nog bewijs van in de vorm van brieven of e-mails?) en toch is er niets aan gedaan. Dat is het enige argument dat je nodig hebt (+ natuurlijk het bedrag dat je wilt hebben om de schade te dekken, en daarbij ruimte openhouden voor vochtschade die zich wellicht later pas openbaart) Het juridisch loket kan je helpen met het opstellen van een brief.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 29-05-2014, 14:49
Verwijderd
Axel11 naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2014, 14:50
Verwijderd
Aansprakelijk stellen kan trouwens toch altijd? Of je dan gelijk krijgt is een tweede.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2014, 22:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wat Pluis en deadlock zeggen

En anders eventueel je inboedelverzekering aanspreken (als je die hebt) en het dossier even aan ze doorspelen. Betalen zij jou uit op basis van je polis, en kunnen ze het vervolgens (als ze willen) zelf weer verhalen op de verhuurder.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2014, 13:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De inboedelverzekering is inderdaad bezig met dit uit te zoeken, zij verhalen het dan weer op de verhuurder (waarschijnlijk)
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.