Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2009, 11:10
Verwijderd
Waar zal ik beginnen? Ik heb niet echt veel bijbaantjes gehad, tot voor kort enkel een vakantiebaantje bij een kweker. Daarna heb ik 4 weken bij de AH gewerkt en nu wil ik solliciteren bij de Deen. Alleen daar wordt naar je eerdere werkervaring gevraagd. Ik vraag me af of ik de Ah wel moet vermelden. Het zit namelijk zo:

Ik wilde ook eens iets te doen hebben in het weekend en solliciteerde bij de AH. Ik weerd aangenomen, met een proeftijd van 8 weken.

Het ging prima, maar op een gegeven moment was er een dag waarop ik niet kon werken ivm toetsweek. Het betrof de zaterdag en ik ontdekte de maandagavond ervoor dat ik niet kon. Dus belde ik de dag erna in de ochtend om dat te melden. Daar werd me verteld dat ik niet zomaar kon afbellen en dus moest ik een lijst met tel. nrs halen om vervanging te zoeken. Dit heb ik gedaan, er zijn mensen voor mij afgestreept die dan zeker niet konden en zo bleven er een stuk of 5 over.

Dus ben ik na thuiskomst direct gaan bellen. 's Avonds had ik de laatste aan de lijn en toen ik iederen had gehad kon er niemand.

De volgende dag heb ik gebeld dat ik niemand had kunnen vinden, maar vanwege de toetsweek en mijn overgang (er was kans dat ik bleef zitten) heb ik gezegd dat ik helaas echt niet kon komen. Ik kon verder ook niets meer doen, dus het hield gewoon op. Dat heb ik gezegd, ze bleven maar zeuren en uiteindelijk kon ik duidelijk maken dat het gewoon niet ging en ik niet kwam.

Die vrijdag moest ik ook werken (de dag erna zou ik dus niet komen). Ik wilde net beginnen toen ik naar het kamertje van de SM werd geroepen. Hier werd me doodleuk verteld dat ik was ontslagen. Ik ben met opgeheven hoofd vertrokken en had het helemaal gehad met de AH. Stom van ze, ik ben 17 jaar en ze zaten juist te springen om mensen van mijn leeftijd.

Nu wil ik dus bij een andere supermarkt solliciteren, maar is het handig dit baantje en evt. mijn reden van vertrek te vermelden? Of kan ik het beter voor me houden? Na mijn toestemming kunnen ze het natrekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2009, 14:01
Verwijderd
Aan de ene kant: een toetsweek zie je lang van te voren aankomen, dat is gewoon een kwestie van goede planning of ruim op tijd vrij vragen.

Ik denk dat je het best aan kan geven dat je al eerder een periode bij de AH hebt gewerkt als ze er naar vragen kan je aangeven dat je geen vervanging had kunnen regelen voor een werkdag en dat dit deels je eigen schuld (naar mijn idee hoor) is. Je kan aangeven dat je hiervan hebt geleerd dat je de volgende keer beter moet plannen en ruim op tijd vrij moet vragen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 16:27
Verwijderd
-Van de toetsweek wist ik al, maar ik weet niet 3 weken van tevoren dat ik met mijn planning in de knoop kom. En dat was het geval. Ik kan er niks aan doen dat niemand mij wil vervangen. Een week is ruim genoeg en ik heb direct nadat ik daar achter kwam gebeld. Dus hoezo te laat?
-Het was dus niet mijn schuld. Wat ik misschien fout heb gedaan werd veroorzaakt door dingen die ik niet wist.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 17:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het was gewoon wel jouw schuld. Bij een baantje horen nou eenmaal verantwoordelijkheden.
Je weet dat je vrij moet vragen/regelen als je niet kan werken. Dus als je merkt dat je toetsweek hebt en je hebt die zaterdag echt persé nodig, dan had je al vóór die planning moeten regelen dat je vrij had. Dan had je uberhaupt nooit met de planning in de knoei gekomen.
Maar sowieso, denk ik dat er iets mis is als je op maandagavond er achter komt dat je die zaterdagavond écht écht niet kan missen in je voorbereiding. Dan doe je daar iets fout. Hoe dan ook zie ik dit als jouw fout en niet die van het bedrijf. En dat maakt meteen dat ik jouw werkervaring ook niet zou benoemen op je CV. Je kan het op geen enkele manier goedpraten (voor jezelf misschien wel, maar voor een werkgever echt niet) en je werkgever zal direct denken dat dit bij zijn bedrijf ook wel eens voor kan vallen. Het laatste waar hij op zit te wachten is een werknemer waar hij niet op kan vertrouwen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:01
Verwijderd
Het grappige is dat iedereen die ik vlak daarna van mijn ontslag op de hoogte stelde het er niet mee eens was. Werkelijk niemand kon ook maar 1 reden noemen waarom het rechtvaardig was.

Maar goed, ik verzwijg het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 18:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja, maar ze hoorden jouw kant van het verhaal.
Vanuit de werkgeverskant is het gewoon onzin om niet op te dagen op een dag dat je moet werken.
Dan heb je gewoon bijzonder slecht gepland met je toetsweek en dat blijft altijd aan jezelf te wijten.
En dus moet jij dat oplossen, niet je werkgever.

Anyway, die 4 weken werkervaring zouden ook vast niet erg bijdragen aan de beslissing je aan te nemen.
Daarnaast kan een werkgever ook nog denken in de trant van "Hmm als ze erg goed was geweest hadden ze dat voor één keer wel door de vingers gezien, dan zal ze ook wel niet zo goed hebben gewerkt."
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 19:52
Verwijderd
Als ik niet kan dan kan ik niet en dat is jammer. Vervelend, maar het was eenmalig. Dat heb ik ook gezegd.
En t domme is, ze hadden me vlak daarvoor nog feedback gegeven, bij iedereen werd gekeken hoe het ging. Nou, dat was afgezien van wat kleine dingetjes dik in orde. Dus nogal dom dat ze dan iemand ontslaan terwijl ze mensen van mijn leeftijd juist hard nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 20:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Als ik niet kan dan kan ik niet en dat is jammer. Vervelend, maar het was eenmalig.
Maar een volgende toetsweek komt je planning misschien weer niet uit en gebeurt hetzelfde... (Want je weet niet 3 weken van tevoren datje met je planning in de knoop komt...) Je denkt er zo makkelijk over, dat ik me voor kan stellen dat je werkgever dan denkt dat dat vaker voor gaat komen.

Dus: gewoon blanco solliciteren. Met een maand ervaring ben je ook niet echt in het voordeel t.o.v. geen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 08:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En je kan er nu toch niets meer aan veranderen wat je toentertijd hebt gedaan, maar het lijkt me wel een les dat je niet zomaar kan zeggen dat je niet kan komen als je geen vervanging kunt regelen, dus dat weet je dan voor de volgende keer. En ach, je bent pas zeventien, dan noem je enkel dat vakantiebaantje, laat je in elk geval zien dat je wel iets gedaan hebt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 11:24
Verwijderd
Ik heb besloten het gewoon te zeggen. Niet dat ik ga roepen dat het aan mij lag oid, maar als ik het verzwijg kunnen ze me als onbetrouwbaar gaan zien en dat wil ik niet.

Ik doe het trouwens alleen voor de eerlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 11:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het lijkt me dat ze je juist als je het zegt als onbetrouwbaar gaan zien. Sowieso is het de gewoonte om alleen relevante werkervaring op je CV te zetten, dus het lijkt me niet echt verzwijgen als je maar zo kort bij de AH gewerkt hebt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 11:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe kunnen ze je als onbetrouwbaar gaan zien als je het niet vertelt. Ze weten het toch niet

Ze gaan ongetwijfeld vragen waarom je ontslagen bent en dan zullen ze je inderdaad wél als onbetrouwbaar gaan zien.
En wat als ze vragen of het bij hen ook nog eens kan gaan gebeuren? Ga je dan roepen van niet? Want als je echt gesteld bent op eerlijkheid dan zou je eerlijk moeten zeggen dat jij het in zo'n geval geoorloofd vindt om weg te blijven en dat het dus nog een keer kan gebeuren. Nou dan is je kans wel verkeken.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 12:56
Verwijderd
Ik bedoel dat wanneer ze er achter komen dat ik daar heb gewerkt. Ik weet namelijk niet of ze ook met andere supermarkten contacten hebben, maar dat sluit ik niet uit.

Als ze het vragen dan leg ik het gewoon uit en ook dat ik het niet wilde verzwijgen. Alleen het feit dat ik daar open over ben geeft al aan dat ik niet geheel onbetrouwbaar ben. Bovendien was ik daar ingevallen voor een ander, wat probleemloos ging. Als ik dan zelf eens niet kan is het blijkbaar een probleem. En wat als ik plots ziek was geweest? Dan had ik ook niet gekund.

Nee, als me dit weer gebeurt zeg ik gewoon dat ik ziek ben. Kunnen ze ook niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 13:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Maar ga je dat tegen de supermarkt zeggen?
Dat je volgende keer, wanneer je weer eens niet kan omdat je slecht gepland hebt, dat je je dan ziek gaat melden?
Of ga je zeggen dat het allemaal hun schuld was en dat het stom is dat ze je aan je werkafspraak hielden.

Ik snap nog steeds niet zo goed hoe jij hier positief uit denkt te komen in dat gesprek..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 15:37
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
haha als je dit bij nieuw werk ook zo doet, kun je snel weer iets anders gaan zoeken. kan je wel zeggen dat je vindt dat je niks verkeerd hebt gedaan, maar zo werkt het gewoon niet. kan wel merken dat het je eerste baantje was. succes met solliciteren!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 16:40
Verwijderd
En bedankt.

Natuurlijk ga ik dat niet zeggen, wat denk jij nou? Maar als het nu een reden is om me niet aan te nemen dan weet ik wel wat ik de volgende keer ga doen.

Dat ik geen vervanging kan vinden is mijn schuld niet. Als ik ziek was geweest had ik toch ook echt niet kunnen komen. Bovendien heb ik alles gedaan wat ik kón doen.

Nee, de volgende keer meld ik me gewoon ziek.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 17:08
Mara
Mara is offline
Nee, als je ziek bent kan je er niks aan doen. Dat is overmacht, waar niemand iets aan kan doen. Dat jij je planning niet in orde hebt, dát is jouw eigen schuld. Volgens die logica kan het bedrijf ook eisen dat jij volgende week onverwacht moet werken omdat zíj de planning niet op orde hebben. Dat is toch ook totaal niet logisch?

Ik zou als ik jou was je instelling maar snel veranderen, nu is het maar een bijbaantje maar het kan je nog flink in de weg gaan zitten later in 't leven..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 17:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je je ziek meldt en je hebt het bedrijf laten weten dat je in eerdere gevallen er al geen moeite mee had om lekker weg te blijven (en daar nog steeds achter staat!) moet je ook niet raar op kijken als je de ARBO op de stoep hebt staan.
Buiten dat is het totaal niet loyaal richting je werkgever. Jij maakt een verkeerde planning en zij zitten in de shit. Hmm.


Maar goed, terug naar je sollicitatie. Stel dat je hen gaat vertellen dat je eerder bij een supermarkt werkte en zij vragen waarom je bent gestopt. Jij vertelt dat je ontslagen bent en zij vragen waarom. Jij vertelt dat je niet over ging als je die ene zaterdag niet vrij had en dat de werkgever daar geen begrip voor had. Zij vragen hoe je daar nu tegenover staat.. Dit lijkt me een scenario wat je kan gaan verwachten.
Wat ga je dan zeggen?
Tegen Lente zeg je dat je écht niet gaat zeggen dat je het nog steeds vindt dat je niks verkeerd hebt gedaan. Maar wat ga je dan wel zeggen?

Ik zou daar even goed over na gaan denken, zodat je voorbereid bent als die vraag in je sollicitatie gesteld wordt. Ik ben zelf ook erg benieuwd trouwens.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-07-2009, 18:42
Verwijderd
Wel, dat ik zomaar wegblijf komt niet vaak voor. Maar als ik gewoon echt niet kan, alles eraan doe en geen vervanging vind hebben ze pech. Stel dat ik gewoon was gekomen, dan was ik nu niet over. En als ik moet kiezen tussen mijn baantje dat ik maar een maand heb of overgaan, nou, dan weet ik het wel!!

Ik vertel bij het gesprek natuurlijk gewoon dat ik ontslagen ben en waarom. En ook dat ik voor iemand anders ben ingevallen en dat het zelden voorkomt dat ik niet kan komen. Het gebeurt me écht niet elke week oid, maar ze doen bij het minste gewoon al moeilijk. En tja, voor mijn ontslag had ik dus een gesprek waarin dat uit werd gelegd en ik ben eerlijk geweest. Wat ook gewoon zo is, ik heb geen fraude gepleegd of iets. Ik denk zelfs dat ik té eerlijk ben geweest. Als ik gewoon had gezegd dat ik ziek was werkte ik er nog. Dus mocht het me nog eens overkomen, nogmaals, dan maar een leugentje om bestwil.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 21:44
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Ik vind het geloof ik vooral erg sneu dat je niet zelf verantwoordelijkheid neemt voor je beroerde planning. Niemand blijft zomaar ineens zitten op basis van een enkele toetsweek, dan stond je er eerder blijkbaar ook al niet al te best voor - had je er dus ook al eerder wat aan kunnen gaan doen. Daarnaast moet je tijd genoeg gehad hebben om te leren dat weekend. Je had de zondag toch ook vrij? En hoeveel uur moest je die zaterdag dan werken? Veel meer dan acht uur zal het toch niet geweest zijn, nou, dan had je daarvoor en daarna dus ook nog kunnen leren. Natuurlijk, dat zou best druk zijn geweest, maar daar heb je het zelf naar gemaakt. En dan maar even niet uitgaan, even niet je vrienden zien, geen uren voor de tv of achter de computer hangen, desnoods wat minder slapen. Welkom in de volwassen wereld.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 10:52
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Dus mocht het me nog eens overkomen, nogmaals, dan maar een leugentje om bestwil.
Dus omdat jij je planning niet op orde hebt, komt een ander ook in problemen met zijn planning? Je ziek melden terwijl je niet ziek bent vind ik zo fout, je laat je andere collega's hierdoor onnodig hard werken. Gewoon een kwestie van in het vervolg beter plannen en eerder beginnen.

Ik zou zo'n kort baantje dus ook niet melden op mijn CV. Maar goed, jij hebt het wel gedaan las ik. Hoe reageerden ze hierop bij Deen? Ben je aangenomen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 11:41
Verwijderd
ik hoor pas na mijn vakantie wanneer ik op gesprek mag, dus met een week of 3, 4.

Ja ik heb wel vaker toetsweken maar niet day ik met de planning zit. En ja, het resultaat van die ene toetsweek gaf wel de doorslag voro mijn overgang.

Dat zij dan zo zielig zijn dat ze niemand kunnen vinden is hun probleem. Ze zitten te springen om mensen van mijn leeftijd en dan ontslaan ze me. Vreemd he, dat ze dan mensen tekort komen..
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 12:14
Verwijderd
ongelooflijk, wat heb jij een plank voor je kop.

het bedrijfleven houdt geen rekening met mensen die hun planning niet op orde hebben, dat is namelijk niet hun probleem. Zij maken afspraken met jou, en daar heb je je aan te houden.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 12:58
Verwijderd
Dat zij te weinig mensen hebben is ook niet mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Dat zij te weinig mensen hebben is ook niet mijn probleem.
Maar het mooie is: JIJ bent wel degelijk vervangbaar. Weinig mensen of niet. JIJ wil werken, JIJ wil geld verdienen, JIJ hebt nog geen diploma's die je een dergelijke arrogante houding rechtvaardigen. En nee jouw probleem is het niet dat ze te weinig mensen hebben. Jouw probleem is dat je geen flauw benul hebt hoe het er in de echte wereld aan toe gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2009, 15:00
Verwijderd
Slotje!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 16:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, als je moet solliciteren bepaal jij wat je verteld en wat niet. Het wordt pas liegen als ze vragen of je eerder bij een supermarkt hebt gewerkt en je dan nee zegt.

Je mag indrukken wekken of de nadruk leggen op het één en het ander juist op de achtergrond houden, maar dingen vertellen die niet waar zijn, dat klopt niet.


Het verste dat je mag gaan is een bedoeld mistverstand veroorzaken. Bijvoorbeeld jij wilt aan de slag als caissière, maar je hebt alleen maar vakken gevuld. Op de vraag of je ervaring hebt met de kassa antwoord je vervolgens 'ja, ik heb gewerkt bij waar ze dit soort dingen deden'. Daarmee zeg je niet dat je ervaring hebt als caissière (wat een leugen zou zijn), maar die indruk kan wel ontstaan.

Niet dat je minder hard onderuit gaat als je geclaimde ervaring niet blijkt te hebben natuurlijk...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 16:56
Verwijderd
Daarom vertel ik het juist, voor de eerlijkheid. Plus de werkelijke reden. En dus lieg ik niet.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:02
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Daarom vertel ik het juist, voor de eerlijkheid. Plus de werkelijke reden. En dus lieg ik niet.
ja heel eerlijk, maar je laat met zo'n verhaal wel zien dat je onbetrouwbaar en niet collegiaal bent. dat werkt dus vast in je voordeel!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 20:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daarom vertel ik het juist, voor de eerlijkheid. Plus de werkelijke reden. En dus lieg ik niet.
Niet echt. De werkelijke reden is dat jij vanwege je slechte planning werk weigerde terwijl je een opkomstverplichting had.

Dat je dat deed is logisch, want school komt eerst, maar je ontslag daarna is net zo goed terecht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 00:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Wel, dat ik zomaar wegblijf komt niet vaak voor. Maar als ik gewoon echt niet kan, alles eraan doe en geen vervanging vind hebben ze pech. Stel dat ik gewoon was gekomen, dan was ik nu niet over. En als ik moet kiezen tussen mijn baantje dat ik maar een maand heb of overgaan, nou, dan weet ik het wel!!

Ik vertel bij het gesprek natuurlijk gewoon dat ik ontslagen ben en waarom. En ook dat ik voor iemand anders ben ingevallen en dat het zelden voorkomt dat ik niet kan komen. Het gebeurt me écht niet elke week oid, maar ze doen bij het minste gewoon al moeilijk. En tja, voor mijn ontslag had ik dus een gesprek waarin dat uit werd gelegd en ik ben eerlijk geweest. Wat ook gewoon zo is, ik heb geen fraude gepleegd of iets. Ik denk zelfs dat ik té eerlijk ben geweest. Als ik gewoon had gezegd dat ik ziek was werkte ik er nog. Dus mocht het me nog eens overkomen, nogmaals, dan maar een leugentje om bestwil.
Tja als Teamleider bij een AH kan ik de reactie al te goed begrijpen, onbetrouwbaar, proeftijd, dus ontslag. Jij kan blijkbaar niet plannen, en ik zou verwachten als werkgever dat daar niet veel in veranderd is. Je houding is arrogant en je staat niet open voor kritiek'.
Je wil alleen maar je eigen mening goedgekeurd zien worden.
Je was oncollegiaal, kwam je afspraken niet na etc.

Kijk school gaat voor, mee eens, maar dan is hun reactie ook LOGISCH. Begrijp dat nu eens.

Lekker makkelijk te zeggen "slotje". Ik kan me alleen maar aansluiten bij voorgaande sprekers
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 12:02
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ja heel eerlijk, maar je laat met zo'n verhaal wel zien dat je onbetrouwbaar en niet collegiaal bent. dat werkt dus vast in je voordeel!
Ligt eraan of je kan aantonen dat je er van geleerd hebt. Als uit een recenter voorbeeld blijkt dat TS wel collegiaal is, kan het wel slim zijn om te vertellen want dat doet dat onbetrouwbare/oncollegiale teniet, maar dat je eerlijk bent blijkt nog steeds uit dat verhaal.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2009, 13:39
Verwijderd
Wat ik in het begin vroeg daar ben ik nu uit. Dus ik ben hier wel klaar mee.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 18:34
Verwijderd
Ja dit topic is oud, maar dit is even een laatste post hier.

Inmiddels ben ik aangenomen bij Deen. Heb het AH verhaal verteld zoals het te lezen is in de eerste post. Grappig was dat de werkgever het zelf ook flauw vond dat ik er daar uit ben gegooid. Anyway, wat ik vooral wil zeggen is dat het beter is het wel te vertellen. En dat werkgevers ook gewoon begrip kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 13:23
Verwijderd
Citaat:
-Van de toetsweek wist ik al, maar ik weet niet 3 weken van tevoren dat ik met mijn planning in de knoop kom. En dat was het geval. Ik kan er niks aan doen dat niemand mij wil vervangen. Een week is ruim genoeg en ik heb direct nadat ik daar achter kwam gebeld. Dus hoezo te laat?
-Het was dus niet mijn schuld. Wat ik misschien fout heb gedaan werd veroorzaakt door dingen die ik niet wist.
Fout gedacht. In de studiewijzer staat al ruim vooraf vermeld wanneer je toetsweek hebt. Dat hoor je in te calculeren. Het is écht niet zo dat je vanuit het niets kans maakt om te blijven zitten, dat zit er gerust al een poosje aan te komen.

Dat neemt niet weg dat het ontslag misschien niet netjes is gegaan, maar als je nog in je proeftijd zat is er helemaal niets wettelijk fout gegaan.

Ik zou het niet vermelden want het is je eigen stommiteit.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ja dit topic is oud, maar dit is even een laatste post hier.

Inmiddels ben ik aangenomen bij Deen. Heb het AH verhaal verteld zoals het te lezen is in de eerste post. Grappig was dat de werkgever het zelf ook flauw vond dat ik er daar uit ben gegooid. Anyway, wat ik vooral wil zeggen is dat het beter is het wel te vertellen. En dat werkgevers ook gewoon begrip kunnen hebben.
Dat ligt maar net aan je werkgever.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-09-2009, 15:24
Verwijderd
Ik heb geen studiewijzers. En ik heb alles verteld.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 17:12
Verwijderd
Studiewijzers zijn een wettelijke verplichting
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 17:18
Verwijderd
Je bedoelt het PTA? Daar staat wel in dat er SE's aankomen, maar geen data.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 17:48
Verwijderd
Dan heb je vast ergens fout gekeken want SW's zijn verplicht.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 22:08
Verwijderd
Zo wat wordt er weer gebitched tegen een 17jarige scholier die een keer een toets had. Meeste mensen van die leeftijd faken gewoon een griepje en dat is naar mijn mening erger. Bovendien kun je wel 100% inzet maar geen 100% beschikbaarheid verwachten tegen een uurloon van (wat zal het zijn geweest?) 4 euro. Gewoon verzwijgen want als je heel dat verhaal gaat uitleggen maak je alleen maar een slechte indruk.

Als ik een cv opstel vermeld ik ook alleen de leuke dingen, volgens mij ben je toch niet wettelijk verplicht alles te vermelden?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 22:09
Verwijderd
Oh topic was eigenlijk al dood Gefeliciteerd met je nieuwe baan dan!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 10:00
Verwijderd
Gefeliciteerd met je baan,
ik heb het wel een beetje gevolgd, maar vond het niet nodig om me er mee te bemoeien.
Ik snap je probleem wel en ik snap ook wel dat je het wil verzwijgen. Het is van AH ook een beetje maf, maar als je naar de manager was gegaan destijds (nadat je al die mensen had gebeld) en dus hem niet had gebeld, en de hele situatie had uitgelegd, had hij misschien kunnen zeggen: Oke, kom maar voor twee uurtjes minder of zou je wel wat kunnen werken om ons te helpen. Het is een beetje de manier waarop. Dat jij niet op komt dagen op een werkafspraak is natuurlijk wel belachelijk.
Maargoed, daar ging het niet om. Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 17-09-2009, 18:23
Verwijderd
Bedankt.

Zoals gezegd heb ik alles maar verteld en hij vond het niet erg.
Anyway, ik heb nu weer een baantje en dat was eigenlijk het belangrijkste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.