Oud 06-06-2006, 17:32
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Vannacht voelde ik iets lopen over mij..

daarnet, twee keer na elkaar, liep er een piepklein snel rood spinnetjeover mijn laptop en toen ik ze allebei plette had ik een mooie rode streepjes over het witte oppervlak

en ofwel is het verbeelding maar ik voel vannalles kriebelen over mijn benen enzo (en ik ben proper)

wat voor spinnetjes zijn dat en hoe komen ze hier? zou er ergens een nest zijn?
ik heb 1 plantje staan dat ik altijd vergeet water te geven, en ik woon op het zevende verdiep dus geen tuin.
isdat bloed van die spin zelf of misschien van mij? de vorige platgetrapte spinnen waren toch zwart naar ik mij herinner..

stel mij gerust alsjeblieft, ik ben panisch voor spinnen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2006, 17:52
MarijkeB
MarijkeB is offline
Het zijn geen echte spinnen maar mijten. Wees niet bang want ze zijn niet erg voor jou want ze eten planten (dus geen huidmijt). Kijk goed je planten binnen na of ze daar niet met zijn allen van eten.

Als je ze weg wil hebben zijn er genoeg middelen voor te koop. Als ze in je bed zitten is 1 keer wassen genoeg!
__________________
http://marijkebuys.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 18:44
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
MarijkeB schreef op 06-06-2006 @ 17:52 :
Het zijn geen echte spinnen maar mijten. Wees niet bang want ze zijn niet erg voor jou want ze eten planten (dus geen huidmijt). Kijk goed je planten binnen na of ze daar niet met zijn allen van eten.

Als je ze weg wil hebben zijn er genoeg middelen voor te koop. Als ze in je bed zitten is 1 keer wassen genoeg!
oh oef seg! bedankt
Ja ik heb daarnet mijn plant bekeken en hij ziet er normaal uit hoor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 23:29
Verwijderd
Ik herken ze wel. Zie ze idd buiten weleens over de grond lopen.

@marijke: Als je spint bedoelt, geloof ik niet dat dat ze zijn. De spintmijten kan je namelijk alleen met het blote oog zien als je heel goed kijkt (en goede ogen hebt).
Ik zou zo even niet weten wat voor mijten dit zijn.

Edit: Ik heb even gekeken en het zou om fluweelmijt kunnen gaan. Een mijt die andere mijten eet, dus nuttig.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 20:46
Verwijderd
Wij hebben die op het balkon zitten, op de tegels. Binnen ben ik ze (gelukkig) nooit tegengekomen. Ze zijn zo klein dat je ze alleen van dichtbij ziet; als je rechtop staat, zie je ze niet echt over de tegels lopen.

Ze doen niks, geloof ik, maar ik zou ze toch niet graag in m'n bed hebben
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:04
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 06-06-2006 @ 23:29 :
Ik herken ze wel. Zie ze idd buiten weleens over de grond lopen.

@marijke: Als je spint bedoelt, geloof ik niet dat dat ze zijn. De spintmijten kan je namelijk alleen met het blote oog zien als je heel goed kijkt (en goede ogen hebt).
Ik zou zo even niet weten wat voor mijten dit zijn.

Edit: Ik heb even gekeken en het zou om fluweelmijt kunnen gaan. Een mijt die andere mijten eet, dus nuttig.
hmm fluweel.. dus moet ik dan toch ergens fluweel hebben ook?

maar ik denk idd dat ik ze van buiten heb meegepakt ofzo, ofdat ze toch zo zijn binnegekomen.
Nu heb ik er gelukkig toch geen meer tegengekomen!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 07-06-2006 @ 21:04 :
hmm fluweel.. dus moet ik dan toch ergens fluweel hebben ook?

maar ik denk idd dat ik ze van buiten heb meegepakt ofzo, ofdat ze toch zo zijn binnegekomen.
Nu heb ik er gelukkig toch geen meer tegengekomen!
Heeft niets met het hebben van fluweel te maken. Het is een mijt die in de grond en bij planten voorkomt en daar leeft van andere mijten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.