Oud 13-04-2004, 17:42
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
#20

Wil een van de FBs m even sticken?

Mijn paasdagen: veel eten, weinig tussendoortjes, maar 1 choco ei (ik hou nooit zo van die kleintjes, maar toen kreeg ik zo'n kinderei die hol zijn van binnen ) en verder veel mager vlees enz gegeten, geen punten geteld en maar hopen dat het er niet aan zit.

Ik weet niet meer wie het vroeg: BMI (of je gewicht dus goed is bij je lengte) = gewicht gedeeld door je lengte in het kwadraat, die waarde moet ongeveer tussen 18 en 25 liggen.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 13-04-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 13-04-2004 @ 17:42 :
Ik weet niet meer wie het vroeg: BMI (of je gewicht dus goed is bij je lengte) = gewicht gedeeld door je lengte in het kwadraat, die waarde moet ongeveer tussen 18 en 25 liggen.
En geldt pas vanaf ongeveer je 18e/21e, wanneer je (min of meer) uitgegroeit bent. Voor de meeste hier is bmi dus niet echt helemaal van toepassing (beetje een indicatie kan wel, maar meer ook niet).
Oud 14-04-2004, 12:46
kleinedraak
Ik denk dat het BMI nooit echt een duidelijke uitslag geeft. Je kunt beter je vet percentage laten meten en dan gaan sporten. Slecht eten is ook heel erg slecht voor je mja
Ik weet dat dit vast wel vaker wordt gezegd maar je moet goed en gezond eten. Laat dan die tussendoortjes toch gewoon weg.
Ik ben wel tevreden met mijn gewicht +/-55 1m80 maar bij mij is het vet niet netjes verdeeld. Ik heb hele dunne armpjes en een heel smal middel maar ik heb wel dikke bovenbenen en een buikje. Vaak denken mensen dat ik me aanstel als ik zeg dat mijn buikje te dik is. Daar trek ik me nu nix van aan maar ga gewoon lekker sporten en dan vooral op die punten letten!!!
Oud 14-04-2004, 16:27
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Gisteren ben ik naar het dorp hier gewandeld (20-25 min.).. (en ook weer terug natuurlijk)
Een paar maanden terug had ik een bikini gepast, maar toen heb ik m niet gekocht omdat ik vond dat het broekje te strak zat.
Gisteren ben ik weer gaan kijken in die winkel en ze hadden diezelfde bikini nog steeds! Ik vond het echt zo'n gave bikini dat ik m toch weer ben gaan passen..
en guess what!? Hij zat goed! (Hoewel je dat toch wel moeilijk kunt zien als je je onderbroek eronder aan moet houden en er zo'n rond beveiligingsding tussen je benen zit... )
Ik ben in de tussentijd (1e en 2e keer passen) een paar kilotjes afgevallen en dit was dan een beetje mijn 'beloning' daarvoor

Anyway, het gaat best goed de laatste tijd.. Het wordt steeds makkelijker om snoepjes enzo te laten staan..
Ik zorg dat ik 's ochtends de tijd heb om goed te ontbijten (bijkomend voordeel dat ik gelijk wat meer wakker ben dan!) en zorg dat ik de rest van de dag 'normaal' eet en dat ik voldoende fruit binnen krijg..
Drink veel thee en water.. Drink eigenlijk nauwelijks iets anders (alleen 's avonds bij het eten een vruchtensapje..) Ik realiseerde me laatst dat het echt lang geleden is dat ik bijvoorbeeld cola gedronken heb!

Oh ja en ik loop nu af en toe naar de bushalte en weer naar huis.(10-15 min. lopen, ben er nog steeds niet helemaal uit hoe lang het nou is.. hangt er vanaf hoe zwaar mn school tas is geloof ik )
Het is misschien niet geweldig veel, maar je bent iig in beweging, slecht zal het niet zijn iig!

Ik hoop dat het jullie allemaal ook goed gaat enzo!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 16:30.
Oud 14-04-2004, 17:09
littlegurl
littlegurl is offline
Hej kleineghcdraak,
Je schreef dat je met 1.80 55kg weegt...dan heb je een BMI van nog niet eens 17......Dan ben je echt veel te dun....
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Oud 14-04-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
littlegurl schreef op 14-04-2004 @ 17:09 :
Hej kleineghcdraak,
Je schreef dat je met 1.80 55kg weegt...dan heb je een BMI van nog niet eens 17......Dan ben je echt veel te dun....
Ze is 16, dan geldt bmi nog niet.

Maar ze is wel errug licht en waarschijnlijk idd ook dun, dat ben ik wel met je eens.
Oud 14-04-2004, 20:55
Gaea
Avatar van Gaea
Gaea is offline
Ik ben zo blij, zo blij dat er gewicht afgaat en niet erbij
Oud 15-04-2004, 09:17
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Hm, deze week wil het (nog) niet lukken. Gister met de klas (en wis-leraar) pizza gegeten, maar als je pas om 8 uur eet (en om 1 uur voor het laatst hebt gegeten) dan heb ik om 6 uur al honger dus heb ik een paar kipnuggets gehad.
Niet echt blij mee dus, wat weer veroorzaakt dat ik niet lekker in m'n vel zit.
Maar vandaag gaat hopelijk beter, ik ga in ieder geval vanmiddag tennissen en vanavond fitnessen (en hardlopen op de loopband).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 15-04-2004, 09:26
Verwijderd
Bij mij komen er alleen maar kilo's bij...
Oud 15-04-2004, 10:01
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben eigenlijk dinsdag pas begonnen maar ik wil toch graag meepraten... Zowel dinsdag als gister als vandaag heb ik ontbeten met 2 cracottes met mager beleg. 's Middags eet ik een zelfgemaakt broodje gezond (tot nu toe tenminste. Niet dat ik dat weken lang blijf doen natuurlijk, variatie is immers belangrijk ) en 's avonds eet ik wat m'n moeder heeft gekookt. Ik eet niks tussendoor, en drink water en thee.

Zou dat zoden aan de dijk zetten?
__________________
xxx
Oud 15-04-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 15-04-2004 @ 10:01 :
Zou dat zoden aan de dijk zetten?
'k vind het een beetje weinig...en je mist oa fruit, misschien kun je dat bv tussendoor eten of na het avond eten oid. Kijk wel uit dat je geen voedingsstoffen mist, want dat risico is nogal groot als je zo weinig eet.
Oud 15-04-2004, 10:13
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hmm... ik heb zelf niet het gevoel dat het te weinig is. Maar het is inderdaad wel een goed idee van je om meer fruit te eten, want dat schiet er mijn hele leven al een beetje bij in.

Hoe pak jij je gewicht dan aan Leonoor?
__________________
xxx
Oud 15-04-2004, 10:28
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Ik weeg nu 67 kg en ben 1.87. Ik volg een dieet (van de huisarts) waar ik me nu goed bij voel (ik voel me niet schuldig als ik dit eet):
's ochtends(tussen 7:30 en 8:30): 1 bruine boterham met jam
11:00 : fruit
luch(13:00): 2 crackers met iets naar keuze(meestal smeerkaas (slankie) of sandwichspread of halvajam) en af en toe een gekookt ei
(14:00: bouillon)
16:30 : fruit
Avondeten(tussen 18:00 en 19:00): Stukje kip, beetje groente.
Toetje: yoghurt, vla.

Soms 's avonds als ik honger heb een cracker.

Oja ik drink 2 keer per dag een glas melk, 2 of 3 keer vruchtensap en de rest water.

Maarja, echt ervan aankomen doe ik niet... Eerst wel maar dat was logisch omdat ik ervoor bijna niets at. Ik durf trouwens van dit dieet niet de calorieen uit te rekenen...Maarja het rare, deze week heb ik 65, 68, en 67 gewogen... Net woog ik (dus na me ontbijt en veel drinken met pyjama aan) 68.2 kg... Ik snap dus niet meer wat ik weeg.
__________________
You can't stop growing old...
Oud 15-04-2004, 11:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 15-04-2004 @ 10:28 :
Ik weeg nu 67 kg en ben 1.87. Ik volg een dieet (van de huisarts) waar ik me nu goed bij voel (ik voel me niet schuldig als ik dit eet):
's ochtends(tussen 7:30 en 8:30): 1 bruine boterham met jam
11:00 : fruit
luch(13:00): 2 crackers met iets naar keuze(meestal smeerkaas (slankie) of sandwichspread of halvajam) en af en toe een gekookt ei
(14:00: bouillon)
16:30 : fruit
Avondeten(tussen 18:00 en 19:00): Stukje kip, beetje groente.
Toetje: yoghurt, vla.

Soms 's avonds als ik honger heb een cracker.

Oja ik drink 2 keer per dag een glas melk, 2 of 3 keer vruchtensap en de rest water.

Maarja, echt ervan aankomen doe ik niet... Eerst wel maar dat was logisch omdat ik ervoor bijna niets at. Ik durf trouwens van dit dieet niet de calorieen uit te rekenen...Maarja het rare, deze week heb ik 65, 68, en 67 gewogen... Net woog ik (dus na me ontbijt en veel drinken met pyjama aan) 68.2 kg... Ik snap dus niet meer wat ik weeg.
Vind de dokter het serieus goed dat jij zo weinig eet ? Volgens mij ben je helemaal niet zwaar met jouw lengte...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 15-04-2004, 12:35
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-04-2004 @ 11:50 :
Vind de dokter het serieus goed dat jij zo weinig eet ? Volgens mij ben je helemaal niet zwaar met jouw lengte...
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 15-04-2004 @ 10:28 :
Maarja, echt ervan aankomen doe ik niet... Eerst wel maar dat was logisch omdat ik ervoor bijna niets at.
Oud 15-04-2004, 12:45
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Juistem, ze moet juist aankomen.
__________________
xxx
Oud 15-04-2004, 13:04
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ooh man wat ben ik misselijk. Ik eet niet eens zo slecht, maar ik drink teveel. Deze week iig, al redelijk wat wodka-cola's achter de kiezen. Wel cola light.

Hoe komt het trouwens dat ik dunner lijk als ik veel heb gedronken? Ik kan me niet voorstellen dat ik ben afgevallen namelijk, dus weet het eerst vochttekort (omdat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam), maar ook als ik weer veel water ed heb gedronken blijft het "effect". Alleen mijn benen voelen wat zwaarder aan maar verder is alles op zijn slankst.

Dit is trouwens geen advies om (teveel) alcohol te gaan drinken hoor! Het is slecht voor je, er zitten veel loze calorieën in, en je voelt je de dag erna een beetje raar. Tsja.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 15-04-2004, 13:08
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
'k Ga ook weer op dieet. Mijn zus is ook bezig, dus dat motiveert wel. 'k Wil niet verschrikkelijk veel afvallen, maar zou graag een mooie lijn hebben tegen de zomervakantie. Dit keer ga ik het niet meer zo extreem aanpakken, want toen had ik mijn kilo's dubbel en dik terug.

Gisteren heb ik gaan lopen (2 meter eigenlijk, de rest van de 2.5km heb ik gewandeld, het lukte echt niet meer), ik wil weer 5km kunnen lopen, zoals twee jaar geleden.
'k Ben ook gaan zwemmen, een paar lengtes en de rest van de tijd met een leuke 4-jarige zitten spelen. (kindje dat ik zowat als mijn zusje beschouw).

'k Ga gewoon proberen wat sportiever te worden en de cola, chips e.d. te laten. Als dit geen resultaat geeft, kan ik nog altijd op 'echt' dieet.

Nu weeg ik 62-63kg (te zien welke weegschaal eigenlijk, héél vervelend) en ik zou graag 56-57kg wegen. Ik ben maar 1m66 of zo, dus da's wel een mooi gewicht, denk ik.

BMI wordt eigenlijk wel gebruikt bij AN-patiënten om aan te duiden in welke fase ze zitten. Ze moeten een minimum aan 15 hebben. Wat ook al verschrikkelijk weinig is...
Oud 15-04-2004, 13:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 15-04-2004 @ 12:45 :
Juistem, ze moet juist aankomen.
dat dacht ik ook, maar het lijkt me dan dat je juist meer moet eten... Dit is zo ontzettend weinig dat een hoop mensen hier gigantisch van zouden afvallen
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 15-04-2004, 13:19
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-04-2004 @ 13:14 :
dat dacht ik ook, maar het lijkt me dan dat je juist meer moet eten... Dit is zo ontzettend weinig dat een hoop mensen hier gigantisch van zouden afvallen
Je weet niet waarom ze een tijd niks of niet veel heeft gegeten. Misschien is dit juist wel een verantwoorde manier om het eten weer te leren/ het lichaam er aan te laten wennen etc.
Oud 15-04-2004, 14:46
kleinedraak
Citaat:
Maar ze is wel errug licht en waarschijnlijk idd ook dun, dat ben ik wel met je eens.
*zucht* hebben jullie mijn hele topic goed gelezen, neej dus
Ik heb een dik buikje(neej niet om zielig te doen) en dikke bovenbenen. Over de rest van mijn lichaam ben ik dan ooki mega smal, mijn polsen zijn zooooooooooooo lelijk dun. Maar vaak krijg ik geen begrip van mijn omgeving omdat ze zeggen dat ik zo dun ben. Mja met lange truitjes en wijde broeken zie je ook niet wat MIJ nu juist stoort
Ik fitness zelf 2x per week en ren 1x per week(dit voor mijn conditie en gezondheid-->zie http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=807704) en ik eet gewoon heel gezond. 6bruine boterhammen, 3glazen melk en zo'm 1,5liter water. Verder eet ik 2stuks fruit en soms om mezelf te belonen een snoepje tussendoor. Ik sport en eet gezond niet om te lijnen maar juist om te voorkomen dat ik straks moet gaan lijnen, en bovendien is het gewoon gezond. Toch???
Oud 15-04-2004, 15:03
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 15-04-2004 @ 14:46 :
*zucht* hebben jullie mijn hele topic goed gelezen, neej dus
Ik heb je verhaal nog een keer gelezen maar het komt toch echt op mij over dat je wil afvallen om dat buikje weg te krijgen
Als je je buik en benen dunner wil hebben kun je denk ik beter gewoon oefeningen doen dan minder eten, dat zal in jouw geval zeker beter werken omdat je met jouw gewicht niet veel vet zal hebben omdat het dan dus ook moeilijker weggaat, en wat ook al vaker gezegd is: je weegt een beetje aan de weinige kant voor je lengte dus meer afvalen is niet goed voor je gezondheid. Succes ermee!
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 15-04-2004, 15:45
kleinedraak
Citaat:
Vaak denken mensen dat ik me aanstel als ik zeg dat mijn buikje te dik is. Daar trek ik me nu nix van aan maar ga gewoon lekker sporten en dan vooral op die punten letten!!!
Er staat dus nergens dat ik wil afvallen of aan het lijnen ben. Ik zeg alleen dat ik gezond eet en sport, dat is toch goed voor iedereen? Neej ik ben niet te dik en dat weet ik
Oud 15-04-2004, 15:56
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
hmm ik ben echt slecht bezig, eet alleen maar fruit en avondeten.

Nouja eergister alleen maar fruit, gister 1 boterham (die tweede kreeg ik gewoon sochtends niet weg?!)en fruit, en vandaag 2 boterhammen en fruit.

Maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen want ik ben een beetje hopeloos nu.
Oud 15-04-2004, 16:48
Verwijderd
Ik was mooi 5 kilo kwijt, mijn broeken zitten heerlijk los, maar het vervelende is dat ik door stage 's avonds pas om 8u thuis ben en tijd tussendoor om te eten is er niet. Dus nu blijf ik hangen en stiekem komt er weer wat bij. Uitermate vervelend, maar nog 3 weken en ik kan weer om 5u ofzo eten, dat is echt een uitkomst om af te vallen: niet laat eten!
Oud 15-04-2004, 17:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-04-2004 @ 16:48 :
Ik was mooi 5 kilo kwijt, mijn broeken zitten heerlijk los, maar het vervelende is dat ik door stage 's avonds pas om 8u thuis ben en tijd tussendoor om te eten is er niet. Dus nu blijf ik hangen en stiekem komt er weer wat bij. Uitermate vervelend, maar nog 3 weken en ik kan weer om 5u ofzo eten, dat is echt een uitkomst om af te vallen: niet laat eten!
Ik heb een tijdje gehad dat al mijn broeken te wijd zaten en nu zitten ze weer normaal. Ik heb nu sterk die drang dat mijn broeken te wijd móeten zitten doordat ze dat toen ook zaten. Dat voelt op de 1 of andere manier prettiger aan. Echt ontzettend irritant
Oud 15-04-2004, 18:36
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
kastdeur schreef op 15-04-2004 @ 13:19 :
Je weet niet waarom ze een tijd niks of niet veel heeft gegeten. Misschien is dit juist wel een verantwoorde manier om het eten weer te leren/ het lichaam er aan te laten wennen etc.
Vraag ik me wel af waarom in bijv behandelcentra voor eetstoornissen men toch een veel uitgebreidere eetlijst hanteert... (en dan hoeft het niet eens te zijn om aan te komen ed, ook eetlijsten waarmee je op gewicht blijft bestaan uit veel meer dingen.)? Maar goed, als de huisarts het zegt...

Met mij(n eten & gewicht) gaat het bagger.. Ik begin morgen maar opnieuw oid.
Oud 15-04-2004, 18:54
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-04-2004 @ 09:26 :
Bij mij komen er alleen maar kilo's bij...
Wat vervelend voor je, enig idee hoe dat zou komen?
(ik denk het niet, tenminste dat legde je in het vorige topic ook uit)

Vandaag ging het bij mij echt goed. Ik heb gewoon met sporten al meer calorien verbrand dan ik binnen heb gekregen.
- wat ook wel kan als je 2 uur tennist, 18 km fietst, een uurtje fitnessoefeningen doet en 25 minuten jogged/loopt op de loopband -
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 15-04-2004, 19:44
druiveke
druiveke is offline
pppff vandaag voor een bikini gaan zien

nu ben ik weer helemaal in een depri bui
Oud 15-04-2004, 20:04
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-04-2004 @ 15:56 :
hmm ik ben echt slecht bezig, eet alleen maar fruit en avondeten.

Nouja eergister alleen maar fruit, gister 1 boterham (die tweede kreeg ik gewoon sochtends niet weg?!)en fruit, en vandaag 2 boterhammen en fruit.

Maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen want ik ben een beetje hopeloos nu.
Oeh. kijk wel uit meid!. Dit is wel erg weinig!.(maar dat had je geheid al zelf door). Vanwaar hopeloos nu?.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 15-04-2004, 20:54
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 15-04-2004 @ 20:04 :
Oeh. kijk wel uit meid!. Dit is wel erg weinig!.(maar dat had je geheid al zelf door). Vanwaar hopeloos nu?.
Omdat ik zoveel probeer maar alleen maar achteraf aankom

En zo weinig is het niet, want ik eet heel veel fruit
Oud 15-04-2004, 22:11
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-04-2004 @ 20:54 :
Omdat ik zoveel probeer maar alleen maar achteraf aankom

En zo weinig is het niet, want ik eet heel veel fruit
Maar dat vervangt geen boterhammen(eet je die?). En fruit is gezond en kan je zo veel van eten als je wilt toch?.(nouwja, bananen zijn geloof ik gen dunmakers)
Wat versta je onder veel fruit?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 15-04-2004, 22:44
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 15-04-2004 @ 22:11 :
Maar dat vervangt geen boterhammen(eet je die?). En fruit is gezond en kan je zo veel van eten als je wilt toch?.(nouwja, bananen zijn geloof ik gen dunmakers)
Wat versta je onder veel fruit?
Nouja zoals ik al zei, een of twee..
Maar een vriendin van me is eehh 8 kilo afgevallen in 2.5 week (voor als er commentaar komt, ik weet dat dat niet gezond is )

en wat is veel fruit?

Nouja dinsdag bijvoorbeeld

banaan en een kiwi, peer en een appel, en nog een appel. en wat druiven. en daarna een pizza want mn moeder had geen zin om te koken Tja dat krijg je dan ook he. Dus dan werkt je dieet goed.
Oud 16-04-2004, 08:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 15-04-2004 @ 22:44 :
Nouja zoals ik al zei, een of twee..
Maar een vriendin van me is eehh 8 kilo afgevallen in 2.5 week (voor als er commentaar komt, ik weet dat dat niet gezond is )
Dan weet je ook dat dat er meteen weer aan zit, zodra ze normaal gaat eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 16-04-2004, 09:52
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Wat eten jullie op een dag? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe iedereen hier het aanpakt. Hebben jullie een strategisch plan of minderen jullie gewoon wat in het snoepen?

Kus!
__________________
xxx
Oud 16-04-2004, 11:03
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 16-04-2004 @ 09:52 :
Wat eten jullie op een dag? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe iedereen hier het aanpakt. Hebben jullie een strategisch plan of minderen jullie gewoon wat in het snoepen?

Kus!
Ik ben nou 3 weken begonnen met lijnen en ben ook al 3,5 kilo kwijt. Ik snoep gewoon niet meer, drink veel water en als tussendoortjes eet ik fruit (appel, kiwi, peer, druiven, aardbeien, GEEN bananen!)

Verder eet ik gewoon goed, 'smorgens een goed ontbijt met thee en boterhammen met bv. slankie smeerkaas (gewone kaas is heeel vet!) of jam zonder suiker. Je moet goed opletten dat je naar school ook goede voeding meeneemt en het op vaste tijden opeet. Normaal ging ik altijd naar de kantine en haalde ik worstebroodjes etc. Maar je moet gewoon zelf brood meenemen met iets gezonds wat je ook lekker vind.
'S Avonds eet ik ook gewoon mee. Kijk wel uit met bv. mayonaise, dressing etc.

Ik moet zegge, de eerste week is het heel moeilijk omdat je een ander ritme gewend bent. Dan heb je best veel last van honger enzo (dit heb ik opgelost door gewoon een appel ofzo te pakken en heeel veel water te drinken) Maar nadat je door die eerste week heen bent lukt het allemaal hartstikke goed...

Wat natuurlijk ook heel belangrijk is is dat je goed beweegt. Ikzelf sport nou 4 uur in de week en ik vin et ook hartstikke leuk!

Succes allemaal!
Oud 16-04-2004, 12:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Oops, ik had met mezelf afgesproken één topic niet mee te doen, dus in deze ga ik wel weer posten.

Op het moment kom ik weer ontzettend aan. Ik was al behoorlijk wat afgevallen maar ik vrees dat ik dat niet lang volhoud.

Iig heeft pasen niet veel goeds gedaan.
__________________
Oud 16-04-2004, 14:21
Deliveran©e
Avatar van Deliveran©e
Deliveran©e is offline
*pompidom* Ben ik weer, na een hele, heeeele, heeeeeeeele lange tijd. Een hele lange tijd van niets doen aan de lijn. Ik weeg nu dan ook véél te veel. Ik ga voortaan 1 keer per week een uurtje zwemmen, dat past net in mn drukke schema. Alleen 't eten is zoooo moeilijk. Ik hou teveel van zoete, zoute, vette dingen. *zuchtje* I wish there was a miracle.
__________________
|| ♥ AlBundy ♥ || Karlijn. samen blond. samen niet-stom. || ~suusch ||
Oud 16-04-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 15-04-2004 @ 17:40 :
Ik heb een tijdje gehad dat al mijn broeken te wijd zaten en nu zitten ze weer normaal. Ik heb nu sterk die drang dat mijn broeken te wijd móeten zitten doordat ze dat toen ook zaten. Dat voelt op de 1 of andere manier prettiger aan. Echt ontzettend irritant
Het s niet zo dat ze bij mij te los moeten zitten, dat lukt gewoon niet Het is dat broeken die mij ontzettend strak zaten of in mijn huid sneden of als 2e huid om mijn bovenbeen spanden, nu losser komen te zitten. Als ik zit, snijdt die bovenband niet meer zo in mijn buik, mijn jeans heeft nu ruimte bij de bovenbenen enzo. Dat is gewoon een mooie maatstaf

En het allermooiste heb ik vanmorgen ontdekt. De bh die ik altijd draag omdat hij het fijnste zit, maar die normaal zelfs aan de linkerkant een beetje te klein is, vertoonde kreukels, maw: hij is ietsje te groot!!!!!!!!!!! *dans* Ik heb vandaag ook al de hele dag een andere aan die normaal niet te dragen is omdat hij snijdt.

En nu zullen veel meisjes zich afvragen why the fuck ik blij ben dat mijn borsten kleiner worden, maar ik zit aan iets van 80/85F dus... bhs vinden is geen lolletje en meestal zit dat allemaal niet fijn. Toen ik maatje 36 had, had ik zelfs nog iets van DD, maar toen kon ik tenminste nog terecht in gewone winkels. Dus als ze wat slinken, vind ik dat alleen maar geweldig Klein worden ze toch niet meer
Oud 16-04-2004, 15:03
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Help, deze week is verloren, pasen is vreselijk. Ik dacht dat ik een beetje de goede regelmatige kant op ging, maar niet dus.
Alleen gister ging goed, anders volgende week weer aan dieet.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 16-04-2004, 18:57
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nou, ik ga eigenlijk best lekker. Met dit mooie weer heb ik op de een of andere manier 'zin' om gezond te doen. Het gaat me in ieder geval makkelijker af dan dat ik had gedacht. Maar omdat ik pas vanaf dinsdag bezig ben zie ik nog niet bepaald resultaat, helaas!
__________________
xxx
Oud 16-04-2004, 19:35
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
Arashi schreef op 15-04-2004 @ 18:36 :
Vraag ik me wel af waarom in bijv behandelcentra voor eetstoornissen men toch een veel uitgebreidere eetlijst hanteert... (en dan hoeft het niet eens te zijn om aan te komen ed, ook eetlijsten waarmee je op gewicht blijft bestaan uit veel meer dingen.)? Maar goed, als de huisarts het zegt...

Met mij(n eten & gewicht) gaat het bagger.. Ik begin morgen maar opnieuw oid.
Tsja mn maag werkt maar voor minder dan 50%.
__________________
You can't stop growing old...
Oud 16-04-2004, 19:38
Arashi
Arashi is offline
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 16-04-2004 @ 19:35 :
Tsja mn maag werkt maar voor minder dan 50%.
Ahzo, dat wist ik niet. Dan heb ik niks gezegd.
Oud 17-04-2004, 12:55
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 16-04-2004 @ 15:03 :
Help, deze week is verloren, pasen is vreselijk. Ik dacht dat ik een beetje de goede regelmatige kant op ging, maar niet dus.
Alleen gister ging goed, anders volgende week weer aan dieet.
Pasen heeft bij mij ook wel tegengewerkt, zit nu al 3 weken op hetzelfde gewicht ondanks dat ik deze week ongesteld ben geworden, je zit er niet alleen mee
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 17-04-2004, 13:24
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Heeey luitjes,

Ook weer ff n M'etje op het grote lijntopic... Ik kan hier wel wat vragen want ieder1 heeft hier wel een beetje ervaring op dit gebied...
Ik weeg nou 88 kg en ben 1m77. Ben 17jr dus bijna uitgegroeid. Nu zit ik dus met n probleempje. Ik wil wat gewicht kwijt. Ik loop veel had (3à4x pw), en dat is op zich wel heel lekker en t werkt ook wel, denk k. Alleen is t probleem dat ik nu enorme bovenbenen krijg door spieraanmaak... En mn bovenbenen waren altijd al heel groot. Dus als ik n nieuwe broek koop, is t qua maat rond middel wel goed, alleen krijg ik m dan niet over mn bovenbenen heen... Beetje kut dus. Ik zou het liefst wat gewicht kwijtraken door iets minder te eten, alleen wil ik mezelf ni uithongere, wil genoeg energie hebben om dingen te doen die ik wil doen. Maar welke sport past daar nou t best bij?

grtzzzzz
Oud 17-04-2004, 14:59
Nuck
Nuck is offline
Door hardlopen krijg je niet snel opgeblazen bovenbenen hoor, alleen als je echt sprint (dus op een explosieve manier). Bij duursporten (en daar is hardlopen dus één van) worden je spieren langer en beter doorbloed. Als je ook kijkt naar marathonlopers hebben ze allemaal lange spieren en geen opgeblazen bovenbenen. Dus ik zou gewoon blijven hardlopen.
__________________
As if!
Oud 17-04-2004, 20:06
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Heb net m'n BMI berekend en ik zit op 34!
En nu zit m'n moeder weer een appelflap onder m'n neus te houden. Ik word hier echt niet goed van...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 17-04-2004, 23:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 17-04-2004 @ 20:06 :
Heb net m'n BMI berekend en ik zit op 34!
En nu zit m'n moeder weer een appelflap onder m'n neus te houden. Ik word hier echt niet goed van...
Vraag aan je moeder of ze rekening wil houden met je probleem.

Vraag uberhaupt aan iedereen in je omgeving of ze er rekening mee willen houden
Oud 17-04-2004, 23:17
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
ik zit met mijn BMI in de categorie 25 en 30:
overgewicht, op lange termijn gevaar voor de gezondheid.

Ik heb altijd opgezien tegen lijnen en vond het wel best. Maar ik begin nu aan te komen, en heb een psychologische grens bereikt. Nu is het gewoon genoeg geweest, en wil ik serieus slanker worden.

Doordat ik een erg druk leven heb, schiet eten er wel eens bij in. Dan gooi ik snel een pizza in de over, of een magnetronmaaltijd. Het is slecht maar kan vaak niet anders. Ook drink ik erg veel bier in een week, en daar ga ik ook mee minderen. Ten eerste is alcohol slecht, 1 biertje = 2 bruine boterhammen (dus dan heb ik zo op een avond wel 20 boterhammen erbij..) En verder als ik alcohol op heb, heb ik zin in lekkere dingen. Chips na het stappen, frituren ed. Daar ga ik gewoon mee kappen.

Me nu voorgenomen om geen lekkere dingen (zoals chips, koekjes en snoepjes meer te kopen) Ik hoop dat ik het kan volhouden, want ik hou niet echt van fruit/groenten, maar ben meer een lekkere dingen mens..
Maar ik moet het van mezelf nu volhouden!! Ik sport trouwens al ongeveer 4 uur in de week, maar wil dat nog beetje gaan uitbreiden (maar ja door tijdgebrek schiet dat er wel eens bij in!)

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Oud 17-04-2004, 23:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 16-04-2004 @ 09:52 :
Wat eten jullie op een dag? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe iedereen hier het aanpakt. Hebben jullie een strategisch plan of minderen jullie gewoon wat in het snoepen?

Kus!
Ik eet op een dag:
's ochtends (ligt eraan hoe laat ik opsta, meestal tussen half acht en half negen):
- een boterham met appelstroop, honing of jam
- glas milk en fruit
en ik het weekend:
- bakje cruesli met melk
- kopje thee

10.00 uur:
- liga evergo
- water
- (boterham soms)

12.45 uur:
- twee of drie boterhammen, ligt eraan of ik er om tien uur al een gegeten heb (kipfilet, gebraden gehakt, gerookte kaas, kokosbrood ofzo erop)
- flesje water
- soms een appel of een peer of een mandarijntje

15.30 / 16.00 uur:
- drie plakjes ontbijtkoek met halvarine
- pot thee of glas light frisdrank

18.30 uur:
- avondeten wat de pot schaft
- bakje vla / yoghurt / kwark ofzo

20.00 uur:
- koffie of iets fris met een koekje of zoiets (nu dus een paaseitje)
in het weekend 's avonds vaak ook nog wat chips, nootjes ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 17:11
Lichaam & Gezondheid Hoeveel Kcal
beckham1990
3 21-09-2004 17:30
Drugs & Alcohol Het Nieuwe IZSADC Topic
Type
501 17-09-2004 22:59
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #22
PardonMe
491 30-06-2004 13:45
Lichaam & Gezondheid Afvallen op een snelle maar gezonde manier...
MissCzechMeOut
5 04-08-2003 19:37
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.