Oud 01-09-2007, 00:23
Quasi
Avatar van Quasi
Quasi is offline
Ik heb op mijn school iets gehoord over een boek die me heel erg mooi lijkt. Het is een psychologische roman. Er is ook een Engelse versie van en de titel was iets van: Ik heb je geen rozenblad gegeven ofzo... Of iets anders in de trent van "Ik heb je geen rozen... gegeven".

Ik weet het, het is een beetje vage beschrijving maar als iemand het toevallig herkent... Heel graag!
__________________
Sex is good, sex is fine, doggy style or 69, just for fun or getting paid, everyone likes being laid
Advertentie
Oud 01-09-2007, 00:25
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
I never promised you a rosegarden waarschijnlijk.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-09-2007, 00:25
Verwijderd
i never promised you a rose garden
Oud 01-09-2007, 00:25
Verwijderd
En dat vraag je hier?
Oud 01-09-2007, 00:25
Verwijderd
fuck te laat

en verkeerd subforum

en gewoon blugh
Oud 01-09-2007, 00:25
Verwijderd
en dat zei ik ook al te laat
jezus
Oud 01-09-2007, 00:26
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Gaat het goed met je sterrenmeisje?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 01-09-2007, 00:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Oh, en

*Snel posten voordat ie dicht is*
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 01-09-2007, 00:27
Verwijderd
Citaat:
*Snel posten voordat ie dicht is*
Oud 01-09-2007, 00:28
Verwijderd
die zag ik gisteren nog ergens in een la liggen, ik dacht, ik voeg het even toe om te laten zien hoe literair beladen mijn dagelijks leven is. (beLAden, omg)
Oud 01-09-2007, 00:29
Verwijderd
oh jee toch.
Oud 01-09-2007, 00:29
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
die zag ik gisteren nog ergens in een la liggen, ik dacht, ik voeg het even toe om te laten zien hoe literair beladen mijn dagelijks leven is. (beLAden, omg)
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 01-09-2007, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Gaat het goed met je sterrenmeisje?
nee

*whine whine*
Oud 01-09-2007, 00:30
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb het in de vierde gelezen ofzo voor Engels. ;x Het ging toch over psychische ziekheid enzo of niet?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-09-2007, 00:31
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
nee

*whine whine*
Kom maar even op schoot zitten dan
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 01-09-2007, 00:32
Verwijderd
het gaat over een kerel genaamd karel, en die heeft zo'n vrouw een rozentuin beloofd ofzo, of een vaas, of een kippenhok in de vorm van een roos met een mooi motiefje en kleine hekjes aan de zijkant, maar nog voordat hij kan zeg 'nee nee, ik geef het je echt, ik zweer het!' ging ze al dood, maar nu komt haar familie de buit opeisen maar hij zegt dus van 'hey hallo, i never promised yóu a rosegarden'
Oud 01-09-2007, 00:34
Verwijderd
lol
Oud 01-09-2007, 00:34
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Ads door Google
Oud 01-09-2007, 00:34
Verwijderd
ja lach maar, maar eigenlijk is het diep tragisch
Oud 01-09-2007, 00:35
Verwijderd
ik moet meteen denken aan liedje
"i beg you pardon, i never promised you a rose garden. let alone in the sunshine, gotta be a little rain sometimes..."

suice machines geloof ik, maar is ws een cover
Oud 01-09-2007, 00:36
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh serieus, ik kan me daar geen fuck meer van herinneren.

Hmmm kut, verkeerde computer ook, hier heb ik geen boekverslagen van vroegah.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-09-2007, 00:37
Verwijderd
de persoon vroeg ook alleen een titel marit, het zou wel érg behulpzaam zijn als je nu ook al boekverslagen ging geven
Oud 01-09-2007, 00:45
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Summary
I Never Promised You a Rose Garden is a semi-autobiographical account of a teenage girl's three-year battle with schizophrenia. Deborah Blau, bright and artistically talented, has created a world, the Kingdom of Yr, as a form of defense from a confusing, frightening reality. When Deborah was five, she underwent surgery to remove a tumor in her ovaries, a traumatic experience that involved a great deal of physical pain and shame. During her childhood, Deborah suffered frequent abuse from her anti-Semitic peers and neighbors. When Deborah first created Yr, it was a beautiful, comforting haven, but over time the gods of Yr became tyrannical dictators who ruled Deborah's every word and action.
The novel presents the issue of mental illness from multiple viewpoints. Deborah's three years in the hospital provide us with a portrait of mental illness as it is experienced by the patient. Deborah's parents, Esther and Jacob, are torn between their love for their daughter and their shame at the stigma of her illness. Nevertheless, they find the courage to allow Deborah to continue treatment even when there are few signs of recovery for a long while. Deborah struggles with guilt and resentment at her parents' disappointed expectations for her while her younger sister Suzy copes with her frustration at having to arrange her life around Deborah's illness.
Deborah's strong-willed, empathetic, brilliant therapist, Clara Fried, slowly wins Deborah's trust. She never forces Deborah to accept her point of view. Over the course of three years, she helps Deborah gain the courage to fight her illness. Her goal is to give Deborah the ability to choose between the reality of Earth, despite all its faults and problems, over the phantoms of Yr. Meanwhile, Deborah develops friendships of a kind with the other patients in the hospital despite their fear of emotional investment in other people. Although she fears the reality of Earth, Deborah eventually earns a GED and resolves to win her struggle against her illness.
Sparknotes.com
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 01-09-2007, 00:50
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
de persoon vroeg ook alleen een titel marit, het zou wel érg behulpzaam zijn als je nu ook al boekverslagen ging geven
Ik wilde weten waar het over ging. En ja ik wist het nog een beetje, met dat fantasiewereldje.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 01-09-2007, 00:52
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Prima, antwoord, slotje.
__________________
Hoi! - Soija.nl

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 00:52. Reden: Vervelende smilies ook!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Op zoek naar een boek, help.
SweetGirl___
10 13-04-2012 23:12
Verhalen & Gedichten Op zoek naar een boek.
Gilraen
2 17-06-2007 11:31
Verhalen & Gedichten Op zoek naar een gedicht van Annie MG Schmidt
kosamlover
1 30-05-2005 15:22
Verhalen & Gedichten [Help!] op zoek naar een boek....
Firefly182
9 09-03-2004 19:52
Verhalen & Gedichten op zoek naar engels boek
A'k.a
11 05-10-2003 12:50
Verhalen & Gedichten Op zoek naar een boek
Orpa
3 28-07-2003 00:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.