Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2005, 12:21
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Vannacht was het voor de zoveelste keer raak, politie aan de deur wegens een melding van geluidsoverlast. Ik sliep en mijn vriend zat op de computer met zijn koptelefoon op, onze buurman had een melding gedaan dat we aan het gillen waren en dit is niet de eerste keer. We wonen in een portiek waar vaak harde muziek wordt gedraaid (niet eens bij ons). Er is een keer geweest dat het wel bij ons is geweest en sindsdien belt die buurman bij elk geluidje de politie op en geeft dan ons adres op, wij hebben dus regelmatig politie aan de deur die beweren dat wij die overlast veroorzaken terwijl het niet het geval is.

Nu hebben we vannacht dus een officiele waarschuwing gekregen en als er nog een keer een melding wordt gedaan krijgen wij dus een bekeuring voor iets wat we niet doen. Nu vroeg ik mij af of dit zomaar mag?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2005, 12:21
Verwijderd
Nee, zonder bewijs mogen ze je geen boete danwel officiele waarschuwing geven.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:24
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-12-2005 @ 13:21 :
Nee, zonder bewijs mogen ze je geen boete danwel officiele waarschuwing geven.
Oke, gelukkig. Dus ze moeten het eerst (meerdere keren?) horen voordat ze zoiets mogen doen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:27
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
gewoon zelf gaan bellen als je ook maar iets hoort en an het adres van de buurman opgeven

ben ik blij dat ik andere buren heb....bij mij staat ie dus echt vaak TE hard..hele straat kan dan meeluisteren
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:29
Verwijderd
Hebben jullie al eens met de buurman gepraat over dit probleem?

Desnoods samen met de wijkagent ofzo als hij niet met jullie wil praten?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:44
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-12-2005 @ 13:29 :
Hebben jullie al eens met de buurman gepraat over dit probleem?

Desnoods samen met de wijkagent ofzo als hij niet met jullie wil praten?
Nou die agenten hebben dus ook tegen die man gezegd dat hij zelf maar eens naar ons toe moest gaan, en dat heeft hij vorige week voor het eerst gedaan een het maakte niet uit wat je zei want hij bleef maar zeggen dat wij het altijd waren.

Ook beweerde hij nog dat we expres de muziek heel hard aan hadden gezet en dat we toen weg zijn gegaan
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:45
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
remy476 schreef op 20-12-2005 @ 13:27 :
gewoon zelf gaan bellen als je ook maar iets hoort en an het adres van de buurman opgeven

ben ik blij dat ik andere buren heb....bij mij staat ie dus echt vaak TE hard..hele straat kan dan meeluisteren
Ik vind het echt zo kinderachtertig van hem. Wij hebben ook wel een last van de muziek van de mensen boven ons maar om nu meteen de politie er te halen..
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Thirsa schreef op 20-12-2005 @ 13:44 :
Nou die agenten hebben dus ook tegen die man gezegd dat hij zelf maar eens naar ons toe moest gaan, en dat heeft hij vorige week voor het eerst gedaan een het maakte niet uit wat je zei want hij bleef maar zeggen dat wij het altijd waren.

Ook beweerde hij nog dat we expres de muziek heel hard aan hadden gezet en dat we toen weg zijn gegaan

Misschien dan eens met de wijkagent proberen met hem te praten? Misschien dat hij dan wel een gesprek kan voeren ipv kinderachtig te doen?

En hem vragen in het vervolg eerst even langs jullie te komen om te vragen of de muziek zachter kan ipv meteen de politie te bellen (dat is ook de normale gang van zaken). Kan ie meteen zien/horen dat jullie het niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 12:55
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-12-2005 @ 13:53 :
Misschien dan eens met de wijkagent proberen met hem te praten? Misschien dat hij dan wel een gesprek kan voeren ipv kinderachtig te doen?

En hem vragen in het vervolg eerst even langs jullie te komen om te vragen of de muziek zachter kan ipv meteen de politie te bellen (dat is ook de normale gang van zaken). Kan ie meteen zien/horen dat jullie het niet zijn.
Ja, dan willen we nu ook inderdaad gaan proberen. Hopelijk gaat het dan wat beter. Maar ik vond het een beetje vreemd dat je dan zomaar een officiele waarschuwing kan krijgen zonder dat ze bewijs hebben. Maar dat blijkt dus inderdaad niet te kunnen gelukkig
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 13:22
Estar
Estar is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 20-12-2005 @ 13:55 :
Maar ik vond het een beetje vreemd dat je dan zomaar een officiele waarschuwing kan krijgen zonder dat ze bewijs hebben. Maar dat blijkt dus inderdaad niet te kunnen gelukkig
Misschien probeerd de politie jullie zo onder drukt te zetten zodat als jullie het wel doen en de poitie komt niet meer ofzo, er toch van schrikken en stoppen?


Zijn jullie de enigste waar de buurman zich aan ergerd?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 13:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nodig hem uit voor de koffie, en dan maar hopen dat die andere persoon weer lawaai maakt. Dan weet hij zeker dat jullie niet niet zijn
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 13:27
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Estar schreef op 20-12-2005 @ 14:22 :
Misschien probeerd de politie jullie zo onder drukt te zetten zodat als jullie het wel doen en de poitie komt niet meer ofzo, er toch van schrikken en stoppen?


Zijn jullie de enigste waar de buurman zich aan ergerd?
Dat zou wel een beetje vreemd zijn lijkt me.

Maar die man ergert zich denk ik aan heel veel mensen maar hij geeft ons er eigenlijk de schuld van. De mensen boven en onder ons draaien namelijk vaak harde muziek (meestal ook in de avond/nacht) en de politie staat altijd bij ons voor de deur. Hij denkt dus altijd dat wij het zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 13:29
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-12-2005 @ 14:27 :
Nodig hem uit voor de koffie, en dan maar hopen dat die andere persoon weer lawaai maakt. Dan weet hij zeker dat jullie niet niet zijn
Opzich een goed idee, hij mag van mij best komen luisteren. Hij is er alleen heilig van overtuigd dat wij het zijn en hij neemt niet echt de moeite om daar verandering in te brengen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 13:39
Estar
Estar is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 20-12-2005 @ 14:29 :
Opzich een goed idee, hij mag van mij best komen luisteren. Hij is er alleen heilig van overtuigd dat wij het zijn en hij neemt niet echt de moeite om daar verandering in te brengen.
En heeft de politie jullie weleens kunnen betrappen op geluidsoverlast? of dat de buren teveel geluid maken?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De wijkagent moet overlast zelf constateren voordat er iets gedaan kan worden. Zolang die agent niet bij de buurman in de kamer heeft gezeten terwijl door jullie muziek horen en zien hem verging kunnen ze geen boete's uitdelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ben blij dat onze buurvrouw nog niet naar de politie is gestapt, maar wij kennen het probleem. Het punt is gewoon dat er een bepaalde overschrijding bestaat. Je kunt zogezegd te ver gaan. Je zult echter wel met hard bewijs moeten komen dat er op dat moment een overschrijding is.

Een keer een gilletje of een schreeuw kan gebeuren, zeker als de panden erg gehorig zijn. Wij hebben klachten over onze muziek en we proberen er rekening mee te houden (we zijn een studentenhuis, dus het is wel lastig). Dat gaat redelijk, maar elke twee weken staat ze toch een keer midden in de nacht aan de deur. En dan is ze pissig.

Het is heel lastig, wij kunnen niet horen wat zij hoort en we hebben het gevoel écht niet te ver te gaan. In ieder geval is die "officiële waarschuwing" bullshit. Die agenten horen van jou "maar ik maakte echt geen herrie" en kunnen daarna niets meer. Punt uit. Ze zullen echt bij de buurman moeten gaan luisteren en eventueel meten en daarna ook nog eens vaststellen waar het dan vandaan kwam.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:41
Verwijderd
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Als jij beweert niets te doen dan kan die buurman en de politie hoog of laag springen, maar dan zullen ze gewoon moeten gaan meten zoals GMB zegt. Iedereen kan zijn buren wel zwart gaan maken zonder bewijs.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 19:35
Thirsa
Avatar van Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-12-2005 @ 17:41 :
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Als jij beweert niets te doen dan kan die buurman en de politie hoog of laag springen, maar dan zullen ze gewoon moeten gaan meten zoals GMB zegt. Iedereen kan zijn buren wel zwart gaan maken zonder bewijs.
Dat is dus ook de reden dat ik het even hier navraag, ik vind het ook ontzettend vreemd. En ik snap ook niet dat de politie steeds maar komt zonder dat die man ooit bij ons is geweest (inmiddels 1 keer dan), dat is pas zonde van de tijd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2005, 19:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, wij hebben lange tijd een agent naast ons die werkelijk constant kabaal maakte, en niet a la 'er valt af en toe een boek', maar 'dag in dag uit de stereo op 10'.
De wijkagent constateerde wel, rapporteerde wel, en kwam vervolgens terug met "het lukt niet, ik wordt op het bureau tegengewerkt", zo fabelhaftig is de reactie van de politie op dit soort dingen ook weer niet voor zover ik er kennis mee heb mogen maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Thirsa schreef op 20-12-2005 @ 20:35 :
Dat is dus ook de reden dat ik het even hier navraag, ik vind het ook ontzettend vreemd. En ik snap ook niet dat de politie steeds maar komt zonder dat die man ooit bij ons is geweest (inmiddels 1 keer dan), dat is pas zonde van de tijd.
Ja, normaal gesproken komen ze zelfs nog niet als je er twintig keer om vraagt

/populist mode
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:41
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Waarschijnlijk heeft de politie van jouw dorp/stad niets zinnigs te doen en/of heeft je buurman een vriendje/vriendinnetje bij de lokale politie.

Niemand kan jou bekeuren vanwege iets wat ze weten van hear-say, hiervoor moet een agent daadwerkelijk ter plaatse zijn geweest en moet het gaan om serieuze geluidshinder/verstoring van de nachtrust oid. Als bewijsmateriaal zullen ze dan meestal een DB meting (geluidsmeting) doen.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 22:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Is het niet gewoon zo dat ze je gezegd hebben dat het een formele waarschuwing was, zonder vervolgens iets op papier te zetten?

Dat zou namelijk wel kunnen, niet minder fout natuurlijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 00:07
Verwijderd
Bovendien: wat nou 'formele waarschuwing', probeert de politie ons modbeleid te kopiëren ofzo? Als er een strafbaar feit plaatsvindt mag de politie optreden, als er een vermoeden is van een strafbaar feit hebben ze bepaalde bevoegdheden, maar een 'officiële waarschuwing' is zulke onzinnige bangmakerij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Biecht maar op! Welke zondes/stoute dingen/overtredingen heb jij begaan?
Missy
64 14-08-2019 06:46
De Kantine Ik heb het nog nooit gesaaid #1911
Snebbeltje
501 19-03-2014 16:29
De Kantine Weerwolfspel #48
Spelleider
500 16-06-2008 12:21
De Kantine Het grote Weerwolfspel #47
Spelleider
500 16-05-2008 11:53
Werk, Geld & Recht nieuwe baas, nieuwe regels?
Fantôme
47 18-05-2007 12:18
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.