Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 22:44
cgi-bin
cgi-bin is offline
Ik heb een InternetBonusSparen rekening bij de Rabobank. Hierop staat nu nog geen redelijk groot bedrag, maar ik hoorde dat je belasting moet betalen als je een te groot bedrag op de bank hebt staan. Klopt dit?

Vanaf welk bedrag moet men belasting gaan betalen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 22:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
vanaf ongeveer 19.000 euro aan vermogen moet je belasting betalen jah (dit geld voor het hele vermogen bij elkaar opgeteld).
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 01:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-02-2006 @ 23:56 :
vanaf ongeveer 19.000 euro aan vermogen moet je belasting betalen jah (dit geld voor het hele vermogen bij elkaar opgeteld).
En dat is, ik meen, 1,2% effectief.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-02-2006 @ 02:50 :
En dat is, ik meen, 1,2% effectief.
Voordeel uit sparen en beleggen
Had u in 2005 bezittingen in box 3, zoals spaargeld, aandelen of een tweede woning? Dan moet u over een vast rendement van 4% van die bezittingen min uw schulden belasting betalen. Van de schulden mag u alleen het deel aftrekken dat uitkomt boven de drempel (zie Schulden in box 3). Een vast bedrag van € 19.522 van de bezittingen min de schulden is vrijgesteld van belasting: het heffingvrije vermogen. Het bedrag van het heffingvrije vermogen kan onder bepaalde voorwaarden worden verhoogd met de toeslag heffingvrij vermogen minderjarige kinderen en/of met de ouderentoeslag.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, maar dat is 30% over 4% rendement, dus 1,2% effectief.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:37
Go
Avatar van Go
Go is offline
Idd. Voor de duidelijkheid: je gemiddeld vermogen ((begin+eind)/2) - vrijstellingsbedrag. Over het bedrag wat je nu overhoudt betaal je 1,2% belasting (30% van 4% ). Ik ga er vanuit dat je niet in groenbeleggingen e.d. doet; ik zal het doen ook niet onnodig ingewikkelder maken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 13:39
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Geldt zoiets ook voor kinderen?
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 14:06
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 14-03-2006 @ 14:39 :
Geldt zoiets ook voor kinderen?
Volgens mij niet. Dan worden je ouders geacht aangifte te doen van jouw vermogen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:59
Integer
Integer is offline
*spreekt uit ervaring*: Je ouders betalen de belasting tot je 18 wordt en daarmee automatisch de beschikking krijgt over het bedrag.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 14:15
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
1.2 % kan wel kloppen ja.. spreek helaas uit ervaring naja helaas blij dat ik het geld heb maar de belasting is niet fijn
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 16:20
timvl1987
timvl1987 is offline
wat kun je er tegen doen, stel je hebt 19000 op je rekening staan, helpt het dan om vroegtijdig geld er vanaf te halen en te bewaren ergens ??
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 16:47
Verwijderd
Officieel moet je ook je contante geld meenemen in de berekening.

Hoe de belastingdienst dat wil gaan controleren is natuurlijk een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 19:16
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
timvl1987 schreef op 23-03-2007 @ 17:20 :
wat kun je er tegen doen, stel je hebt 19000 op je rekening staan, helpt het dan om vroegtijdig geld er vanaf te halen en te bewaren ergens ??
Natuurlijk helpt dat Stop het in een oude sok of in een klein kluisje thuis.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 21:44
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Waardeloos is dat, spaar je zelf keihard en dan jatten ze er weer zoveel % vanaf. Alsof je over dat geld wat op je rekening staat niet al belasting hebt betaald?! (Het is je netto loon, bruto is wat je echt hoort te krijgen).

Dieven zijn het... ik zou alles doen om die (in hun ogen legale) diefstal te voorkomen.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 22:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 23-03-2007 @ 22:44 :
Waardeloos is dat, spaar je zelf keihard en dan jatten ze er weer zoveel % vanaf. Alsof je over dat geld wat op je rekening staat niet al belasting hebt betaald?!
Steek dat verhaal eens af de volgende keer dat een links politicus een speech houdt over wat 'sociaal' is.

En yep, het gaan van 30% heffing over 4% verondersteld rendement. Effectieve belasting van je (begin)vermogen is dan 1,2%
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Symboolpolitiek
hookee
26 04-04-2011 06:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.