Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2007, 20:04
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Beste forummers,

Het is misschien wat raar, maar ik meld het toch even hier; misschien hebben jullie er een goede 'second opinion' over :

Het is heel simpel eigenlijk, ik heb al bijna 7 maanden met een heel lieve vriendin. We zien elkaar veel nu, maar we chatten ook. Als een van ons weggaat bij de chat is het altijd zovan 'houd van je' Ik ervaar dat als iets persoonlijks. Nu kwam ik er net achter toen ik mijn hyves aan het updaten was dat ze 'houd van je' bij iedereen onder het bericht zet.

Ik weet niet precies wat ik moet, ik denk niets, maar het voelt zo vreemd eigenlijk. Het voelt of ik nu ineens wat van mn waarde ben verloren > tis niet zo goed uit te leggen eigenlijk maja
Ik weet dus niet wat ik moet, ik moet er niets mee doen denk ik, maar het voelt zo kut eigenlijk.

Hoe denken jullie hierover? Het is natuurlijk getypt en dat heeft minder waarde dan dat ze het zegt, maar toch voel ik de drang er een topic van te maken eigenlijk.
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2007, 20:16
Verwijderd
Nou blijkbaar heeft het voor haar een andere betekenis dan voor jou. Boeiend?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:25
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Ik snap je wel, maar zoek er niet te veel achter. Ik neem aan dat je niet twijfelt dat ze van je houdt toch? Einde verhaal
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:25
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik zeg alleen ik hou van je tegen de mensen waar ik van hou. Lijkt
me vrij logisch.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:28
Verwijderd
Misschien houdt ze ook van de mensen bij wie ze het neerzet? Ik ben iemand die niet alleen 'ik hou van je' zegt tegen mijn vriend, maar ook tegen andere mensen van wie ik echt hou.

Ik vraag me in jou bericht alleen wel af wat jou definitie is van 'iedereen' Want iedereen is veel.
En ik hou van veel mensen, maar niet van iedereen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:28
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ja, voor haar is het gewoon een andere betekenis. Meer als een groeting ofzo. Het is jammer, maar ik zou me er niet druk om maken.
Ik zeg het overigens nooit zo tegen iemand.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:30
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vraag 't aan haar. Zeg dat je het vreemd vind dat ze het zomaar tegen iedereen zegt en dat je nu twijfelt of het 'houden van' bij jou hetzelfde betekent.

Ik zou 't ook vrij vreemd vinden als iemand dat tegen iedereen zou zeggen. Maar mss ziet zij helemaal niet in wat ze fout doet en doet ze gewoon altijd zo overdreven. Is ze er ook een van de 'knufzz' en 'kusjuhs'? Want dat zegt dan wel een hoop...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 20:34
Verwijderd
soms heeft hetzelfde zinnetje, wanneer het op verschillende momenten wordt uitgesproken ook ineens een andere betekenis

ik denk dat dit zo'n moment is.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:02
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
dallie schreef op 27-07-2007 @ 21:25 :
Ik snap je wel, maar zoek er niet te veel achter. Ik neem aan dat je niet twijfelt dat ze van je houdt toch? Einde verhaal
Ik wil er ook niet teveel achter zoeken, ik weet wel dat het goed is, maar op een of andere manier krijg ik er toch een raar gevoel bij als ik het zo zie.

Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-07-2007 @ 21:30 :
... Is ze er ook een van de 'knufzz' en 'kusjuhs'? Want dat zegt dan wel een hoop...
Nee juist helemaal niet, en dat is denk ik ook waarom ik er zo tegenaan kijk. Ik zal het haar wel zeggen, het is ook niet echt een probleem, tis meer dat ik zoiets heb van: 'hee dat zegt ze dus niet alleen tegen mij '
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:08
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik begrijp het wel, ik zou het ook niet fijn vinden. Ook al weet ik dus dat het bij hen iets anders betekent als het ware.

Ik denk niet dat je er wat aan kan doen, want zij zal waarschijnlijk niet stoppen met hvj zeggen tegen die andere mensen omdat het voor haar iets automatisch is geworden. Je kan het haar wel voorleggen, misschien kijkt ze er dan anders tegen aan?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:14
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 27-07-2007 @ 22:08 :
Ik begrijp het wel, ik zou het ook niet fijn vinden. Ook al weet ik dus dat het bij hen iets anders betekent als het ware.

Ik denk niet dat je er wat aan kan doen, want zij zal waarschijnlijk niet stoppen met hvj zeggen tegen die andere mensen omdat het voor haar iets automatisch is geworden. Je kan het haar wel voorleggen, misschien kijkt ze er dan anders tegen aan?
Ik denk ook niet dat ik er iets aan kan doen, ik zal t haar voorleggen, eens kijken wat ze zelf vind
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:30
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Wat moeten wij met de constatering dat je er een raar gevoel bij krijgt... niks toch?

Het is vervelend, maar ach zie het maar als een andere houd van je net zoals een kusje in een smsje niet een echte kus is anders zouden een hoop meisjes vreemdgaan
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 21:47
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Citaat:
dallie schreef op 27-07-2007 @ 22:30 :
Wat moeten wij met de constatering dat je er een raar gevoel bij krijgt... niks toch?

Het is vervelend, maar ach zie het maar als een andere houd van je net zoals een kusje in een smsje niet een echte kus is anders zouden een hoop meisjes vreemdgaan
dit ja
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 10:14
Verwijderd
Is ze 15?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 10:48
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik zeg tegen mijn meeste vrienden wel eens "love you", da's ook om te laten blijken dat ik ze graag zie, maar zonder het melig te maken. Ik zeg dit echter altijd persoonlijk, zal het niet makkelijk onderaan openbare berichten zetten. Ik zeg soms ook wel eens dat ik ze graag zie, da's dan echt persoonlijker bedoeld en meestal ook in een andere context Tegen mijn vriendje zeg ik net hetzelfde, al is het anders bedoeld dan tegen mijn goeie vrienden... Dus ik denk dat zij het gewoon ook zo ziet.

Als jij er een probleem mee hebt, kan je misschien iets anders, persoonlijker voorstellen? Ik en mijn ex hebben gewoon willekeurig een getal gekozen uit 4 letters (bv: 2811) en dat zetten we dan tussen sterretjes ofzo op het einde van berichten. Of we zeiden het tegen elkaar als er andere mensen bij waren, en dan wist niemand wat we bedoelden, lekker privé
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 15:13
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Reverend schreef op 28-07-2007 @ 11:14 :
Is ze 15?
Of 14... Maar het is iig niet bepaald normaal voor iemand die volwassen is om met dat soort berichtjes te strooien..

Heb eens een ex gehad die dat zelfs onder smsjes naar complete onbekenden stuurde, maar dat mens was sowieso fucked up
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 21:27
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 28-07-2007 @ 16:13 :
maar dat mens was sowieso fucked up






Nuja, ik zou er niet veel achter zoeken
Ik zeg ook tegen mijn vriendinnen dat ik van z ehou en zo op het einde van onze chatsessie ,
maar niet tegen iedereen,
maar dat kan ook een gewoonre zijn,
dat ze het gewoon is om dat te typen als ze klaar is met chatten ofzo

maar ik zou me geen zorgen maken
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2007, 21:50
Ellesdee
Avatar van Ellesdee
Ellesdee is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 27-07-2007 @ 21:34 :
soms heeft hetzelfde zinnetje, wanneer het op verschillende momenten wordt uitgesproken ook ineens een andere betekenis

ik denk dat dit zo'n moment is.
qft
__________________
People used to explore the dimensions of reality by taking LSD to make the world look weird.The world is weird&they take PROZAC to make it look normal
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-07-2007, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Kingofthemall schreef op 27-07-2007 @ 22:02 :
'hee dat zegt ze dus niet alleen tegen mij '
Je hebt houden van en houden van. Je kan van meerdere mensen houden, maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn. Ik hou anders van mijn man dan van mijn ouders of vriendinnen bijv.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 12:50
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Ik zou het 'houd van je' onder iedere msn gesprek niet op al te veel waarde schatten, zowel bij anderen als bij jou. Dat is in mijn ogen meer een gewoonte. Wees blij met de keren dat ze t irl tegen je zegt en je aankijkt, lijkt me waardevoller.
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 14:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 29-07-2007 @ 13:50 :
Ik zou het 'houd van je' onder iedere msn gesprek niet op al te veel waarde schatten, zowel bij anderen als bij jou. Dat is in mijn ogen meer een gewoonte. Wees blij met de keren dat ze t irl tegen je zegt en je aankijkt, lijkt me waardevoller.
Precies. Zoals de meeste mensen doei/groetjes/kus zeggen, zegt zij hvj. Zolang ze het maar irl niet ook zo makkelijk betekenisloos rondstrooit, zie ik het niet als een groot probleem
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 20:45
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
gewoon een gewoonte van zeggen,
Ik hen ook de gewoonte om te beginnen met "maar lieve schat dat ".. (hier de uitleg aan iemand waarom wat hij / zij zei niet klopte)

dat is ook niet officieel taalgebruik maar gewooneen gewoonte
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 29-07-2007, 21:08
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 28-07-2007 @ 16:13 :
Of 14... Maar het is iig niet bepaald normaal voor iemand die volwassen is om met dat soort berichtjes te strooien..

mee eens, ik zou ook zoiets hebben van wtf
niet dat ik boos zou worden ofzo, maar ik zou t nogal kinderachtig vinden
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 23:00
maaj
Avatar van maaj
maaj is offline
weet je, tegenwoordig zyn mensen gwn zo hypocriet en oppervlakkig, ik kryg er wat van e
niet dat ik daarmee jou of je vriendin nu zo bestempel fzo
het is gewoon iets algemeens dat ik zeg
de dag van vandaag zeg je tegen eender wie hvj of zjg
t heeft geen waarde meer
pas als je vriendin je in je gezicht kan zeggen dat ze van je houdt kan je zekr zyn dat het zo is
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 07:03
Verwijderd
Citaat:
fotj_undercover schreef op 28-07-2007 @ 22:27 :





Nuja, ik zou er niet veel achter zoeken
Ik zeg ook tegen mijn vriendinnen dat ik van z ehou en zo op het einde van onze chatsessie ,
maar niet tegen iedereen,
maar dat kan ook een gewoonre zijn,
dat ze het gewoon is om dat te typen als ze klaar is met chatten ofzo

maar ik zou me geen zorgen maken
breezer_undercover
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2007, 09:07
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 27-07-2007 @ 21:04 :
Beste forummers,

Het is misschien wat raar, maar ik meld het toch even hier; misschien hebben jullie er een goede 'second opinion' over :

Het is heel simpel eigenlijk, ik heb al bijna 7 maanden met een heel lieve vriendin. We zien elkaar veel nu, maar we chatten ook. Als een van ons weggaat bij de chat is het altijd zovan 'houd van je' Ik ervaar dat als iets persoonlijks. Nu kwam ik er net achter toen ik mijn hyves aan het updaten was dat ze 'houd van je' bij iedereen onder het bericht zet.

Ik weet niet precies wat ik moet, ik denk niets, maar het voelt zo vreemd eigenlijk. Het voelt of ik nu ineens wat van mn waarde ben verloren > tis niet zo goed uit te leggen eigenlijk maja
Ik weet dus niet wat ik moet, ik moet er niets mee doen denk ik, maar het voelt zo kut eigenlijk.

Hoe denken jullie hierover? Het is natuurlijk getypt en dat heeft minder waarde dan dat ze het zegt, maar toch voel ik de drang er een topic van te maken eigenlijk.
Ik zeg nooit 'ik hou van je' tegen mijn vriendin. Zoiets op MSn zeggen is al helemaal te triest voor woorden. Zoals met bijna alles in dit leven, als je het teveel gebruik verliest het een deel van zijn betekenis. Voor je vriendin is 'ik hou van je' vergelijkbaar met 'ik ga even naar de bakker'. Ze zal zelf beweren van niet, maar de kwistigheid waarmee ze de term bezigt doet anders vermoeden. Nu is dit niks om je zorgen over te maken.. alleen de term heeft voor je vriendin opzich weinig speciale betekenis.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 15:05
Verwijderd
Citaat:
maaj schreef op 06-08-2007 @ 00:00 :
weet je, tegenwoordig zyn mensen gwn zo hypocriet en oppervlakkig, ik kryg er wat van e
niet dat ik daarmee jou of je vriendin nu zo bestempel fzo
het is gewoon iets algemeens dat ik zeg
de dag van vandaag zeg je tegen eender wie hvj of zjg
t heeft geen waarde meer
pas als je vriendin je in je gezicht kan zeggen dat ze van je houdt kan je zekr zyn dat het zo is
Tering, type eens normaal, als je serieus genomen wil worden.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 15:25
Verwijderd
Citaat:
maaj schreef op 06-08-2007 @ 00:00 :
weet je, tegenwoordig zyn mensen gwn zo hypocriet en oppervlakkig, ik kryg er wat van e
niet dat ik daarmee jou of je vriendin nu zo bestempel fzo
het is gewoon iets algemeens dat ik zeg
de dag van vandaag zeg je tegen eender wie hvj of zjg
t heeft geen waarde meer
pas als je vriendin je in je gezicht kan zeggen dat ze van je houdt kan je zekr zyn dat het zo is
Inderdaad. Typ eens normaal.

Je hebt zoo zwaar ongelijk. Ik kan simpelweg tegen elke voorbijganger op straat zeggen dat ik van ze hou, ik zou in principe ook een vriend kunnen hebben waar ik niet van hou, en het toch tegen die gene zeggen. In het gezicht zeggen heeft er niks mee te maken of het waar is of niet. Alsof je alleen via msn/sms/telefoon/brief kan liegen, come on.

En met je "tegenwoordig": Heb jij dan meegemaakt hoe het "vroeger" was en of er toen minder mensen hypocriet en oppervlakkig zijn? Ik weet niet wat hypocrisie te maken heeft met dit onderwerp, want als mensen tegen iedereen zomaar "hou van je" zeggen heeft dat niks met hypocrisie te maken, maar te maken met weinig waarde hechten aan de term "ik hou van je."

Even O.T: het is behoorlijk logisch dat jij je dr genaaid door voelt, maar waarschijnlijk hecht zij veel minder water aan "ik hou van jou" dan jij, en gebruikt zij het als een soort afsluiter van een gesprek, zoals de meeste mensen "doei" zeggen. Niet te veel zorgen over maken lijkt mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.