Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2012, 11:47
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Het gebeurt soms dat als ik sommige filmpjes op Youtube afspeel dat na ong. 30 sec. het filmpje stopt en en ik weer op de play knop moet klikken om het verder af te spelen. Dat blijft het hele filmpje zo.Heel irritant. Iemand idee hoe dat kan?

Laatst gewijzigd op 09-08-2012 om 12:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2012, 13:51
Chris95
Chris95 is offline
te slome/trage internet verbinding of te veel mensen op youtube
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 20:22
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
te slome/trage internet verbinding
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 23:12
Verwijderd
Simplistische zielen weer Er staat toch 'sommige'?

De belangrijkste vraag is: Wat voor soort filmpjes gaat het om? Als het de nieuwe clip van Ke$ha is dan ben ik geneigd om mee te gaan met een verstopte internetverbinding óf het kan een probleem met Flash zijn.

Als het gaat om een tutorial hoe je je vuilnisbak moet legen (die niet viral is gegaan): Filmpjes op YouTube zijn niet zomaar filmpjes. Hoe vaker een filmpje bekeken wordt, hoe meer YouTube-servers het filmpje kunnen uitserveren. Dat betekent dat filmpjes die nauwelijks bekeken worden ook veel langzamer laden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 23:53
kreeftjes
kreeftjes is offline
Citaat:
Simplistische zielen weer Er staat toch 'sommige'?

De belangrijkste vraag is: Wat voor soort filmpjes gaat het om? Als het de nieuwe clip van Ke$ha is dan ben ik geneigd om mee te gaan met een verstopte internetverbinding óf het kan een probleem met Flash zijn.

Als het gaat om een tutorial hoe je je vuilnisbak moet legen (die niet viral is gegaan): Filmpjes op YouTube zijn niet zomaar filmpjes. Hoe vaker een filmpje bekeken wordt, hoe meer YouTube-servers het filmpje kunnen uitserveren. Dat betekent dat filmpjes die nauwelijks bekeken worden ook veel langzamer laden.
Leugens. Dit heb je waarschijnlijk zelf even verzonnen.
Het komt inderdaad door een te slechte internet verbinding, filmpjes met lagere kwaliteit zul je waarschijnlijk wel kunnen kijken omdat deze ook veel minder kb/sec vraagen dan andere filmpjes.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Leugens. Dit heb je waarschijnlijk zelf even verzonnen.
Het komt inderdaad door een te slechte internet verbinding, filmpjes met lagere kwaliteit zul je waarschijnlijk wel kunnen kijken omdat deze ook veel minder kb/sec vraagen dan andere filmpjes.
Niet om het één of ander, maar vertel er dan ook bij waaróm het leugens zijn. Nu is het een post die kant noch wal raakt en ik heb geen enkele reden om aan deadlock z'n post te twijfelen. Velen met mij, gok ik zo. En wanneer je hier heen gaat, zie je dat ook Youtube nét als deadlock al snel denkt aan een Flash-issue.

Doe jezelf een lol en denk even goed na voor je anderen van 'advies' wilt voorzien. Helemaal als je iemand wilt fileren gedurende het proces.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 01:39
Verwijderd
Citaat:
Leugens. Dit heb je waarschijnlijk zelf even verzonnen.
Het komt inderdaad door een te slechte internet verbinding, filmpjes met lagere kwaliteit zul je waarschijnlijk wel kunnen kijken omdat deze ook veel minder kb/sec vraagen dan andere filmpjes.
Haha, ja dit heb ik zelf verzonnen

Het is een volstrekt logische benadering. Google gebruikt ontzettend goedkope hardware (dat is een algemeen bekend feit tegenwoordig geloof ik?) inclusief harde schijven. Een harddisk, ongeacht de grootte, kan maar een beperkt aantal IOPS leveren. Vanaf een goedkope harde schijf die jij in je computer hebt zitten kan er slechts een beperkt aantal mensen tegelijkertijd een filmpje openen en streamen. Helemaal als dit via unicast gaat (zoals hier het geval, het is geen multicast aangezien YouTube/Google niet kan anticiperen op een groot aantal gebruikers tegelijkertijd voor statische filmpjes, voor live feeds van de OS2012 in Afrika is dat een ander verhaal) levert dit een IOPS probleem op en nog niet eens zozeer een hoop processorbelasting voor de individuele units. Ook bandbreedte is geen groot probleem aangezien alle hardware die ze gebruiken met 1Gbit NIC's zijn uitgerust.

Daaruit volgt de logische conclusie dat een filmpje dat heel veel bekeken wordt op heel veel servers moet staan. Als er een geografisch divers gebied is dan wordt aan de hand van de IP-adressen waar er vandaan gekeken wordt ook nog eens gekeken naar welke datacentra het filmpje gedistribueerd moet worden.

Dus okay, tenzij je een high volume network manager bent met BlackFoundy papieren mag je terug in je hok kthxbye.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 13:49
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Heb het weer es geprobeerd maar het is nog steeds kut met peren. Gebeurt heel willekeurig, ene filmpje wel andere niet. Na minder dan een minuut springt ie op pauze, op start klikken helpt neit je moet hem dan eerst een paar seconden doorslepen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:33
azziplekkus
azziplekkus is offline
Citaat:
Leugens. Dit heb je waarschijnlijk zelf even verzonnen.
Het komt inderdaad door een te slechte internet verbinding, filmpjes met lagere kwaliteit zul je waarschijnlijk wel kunnen kijken omdat deze ook veel minder kb/sec vraagen dan andere filmpjes.
Leuk dat je je kritiek heel sterk onderbouwd...
Nuja, heel veel argumenten zou je niet gevonden hebben aangezien deadlock het bij het juiste eind had.

Nuja, on topic: Bij veel filmpjes kan de uploader selecteren om het filmpje automatisch te pauzeren bij een bepaalde tijd. Probeer het filmpje eens af te spelen met captions uit. (Zou een rode of grijze tekstballon onder het filmpje moeten zijn, naast de knop om de beeldkwaliteit aan te passen).
Pauzeert hij nu nog altijd?


Nog even een kleine note aan iedereen die het aan een te trage verbinding weet: Als dit de oorzaak was dan zou het filmpje gewoon verder gaan na het laden, en niet pauzeren


EDIT: sorry, bloodyb, ik had over je laatste reactie heengekeken. Als je moet verder slepen dan ligt het niet aan de captions denk ik.
Als je anti-virus een webscanner heeft, probeer http://youtube.be dan eens bij de exclusions te zetten? Sommige AV's scannen webpagina's nogal uitvoerig, waardoor flashplayer soms moeilijk doet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 21:35
Verwijderd
Ik schrok me net dood toen ik de titel las!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 16:34
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik schrok me net dood toen ik de titel las!
de eerste keer had ik ook zoiets van: ja maar... al de coole mensen die ik volg en hun videos enzo
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 03-09-2012, 14:49
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik schrok me net dood toen ik de titel las!
Citaat:
de eerste keer had ik ook zoiets van: ja maar... al de coole mensen die ik volg en hun videos enzo
HEH HEH HEH
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek YouTube filmpje
yoursi
9 12-02-2009 05:24
Software & Hardware youtube valt uit
bamiPoep
3 29-09-2008 07:27
Software & Hardware YouTube full screen
Nebula
2 28-04-2007 15:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.