Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2001, 15:44
Spandi
Spandi is offline
wij moeten voor frans een soort nieuwsbericht maken, zou iemand mij hier aan kunnen helpen

ps:liefst in gemakkelijk frans
__________________
*** Also Sprach Spandi ***
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2001, 18:24
boucle
boucle is offline

IK wil je best helpen: zeg me wat er precies verwacht wordt en hoe makkelijk het moet/mag zijn...
Boucle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 08:25
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
Citaat:
boucle schreef:

IK wil je best helpen: zeg me wat er precies verwacht wordt en hoe makkelijk het moet/mag zijn...
Boucle
Alsof ie daar wat van leert... Zou u toch moeten weten als leraar...

Met citaat reageren
Oud 05-06-2001, 19:25
Spandi
Spandi is offline
ik zit int derde middelbaar (Belgie), dus gij zult wel ongeveer weten welk niveau dat da is, het moet ongeveer 1 à 2 minute lang zijn, het mag fictief zijn, en er mag een beetje humor bij zijn
__________________
*** Also Sprach Spandi ***
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 15:36
Spandi
Spandi is offline
Bonjour tout le monde, ceci est le journal de le huit, juin
Les (hoofdpunten) sont :
-A le A12 il y a un accident très grave se passé, deux voitures sont (gebotst op elkaar)
Il y a deux morts, et un blessé.
C’accidents se passe parce que la neige.
L’ambulance été tout de suite sur la place d’accident, (maar er kon voor de twee ongelukkigen geen hulp meer baten)

-Dans la Limburg il y a un cas de (dollenkoeienziekte), tout les vaches, (moeten afgeslacht worden), ceci est le troisième cas de (dollenkoeienziekte) dans notre pays.

zoiets moet he dus ongeveer zijn.
ik heb da nu maar rapkes getypt dus er zullen wel veel fouten instaan, als ge wilt moogt ge het nakijken, en als ge nog goei ideekes hebt moogt ze me altijd geven
__________________
*** Also Sprach Spandi ***
Met citaat reageren
Oud 06-06-2001, 19:18
boucle
boucle is offline

QUOTE]Spandi schreef:
Bonjour tout le monde, ceci est le journal de le huit, juin
Les (hoofdpunten) sont :
-A le A12 il y a un accident très grave se passé, deux voitures sont (gebotst op elkaar)
Il y a deux morts, et un blessé.
C’accidents se passe parce que la neige.
L’ambulance été tout de suite sur la place d’accident, (maar er kon voor de twee ongelukkigen geen hulp meer baten)

-Dans la Limburg il y a un cas de (dollenkoeienziekte), tout les vaches, (moeten afgeslacht worden), ceci est le troisième cas de (dollenkoeienziekte) dans notre pays.

zoiets moet he dus ongeveer zijn.
ik heb da nu maar rapkes getypt dus er zullen wel veel fouten instaan, als ge wilt moogt ge het nakijken, en als ge nog goei ideekes hebt moogt ze me altijd geven
[/QUOTE]

Beste Spandi,
Ik weet natuurlijk niet of jij in het ASO, TSO of BSO zit...

Bonsoir à toutes et à tous,
Soyez les bienvenus ce vendredi huit juin au journal télévisé de sept heures à la une...
Voici les points principales...
Hier soir un grave accident s'est produit sur le ring de Bruxelles.Un camion et quelques autos se sont tamponnés. Le ravage était énorme. La bande de droite a été fermée pour toute la circulation pendant des heures... Hélas, le bilan est extrèmement triste: deux personnes sont mortes et trois personnes sont en danger de mort à cause de cet accident terrible.

Dans le Limbourg, il y a eu un cas de vaches folles...Toutes les vaches ont été abattues...Plus tard on vous montrera la ferme du victime, monsieur Clipet, qui vient de perdre cent vaches et donc une grande partie de ses revenus...

Spandi, ik hoop dat ik je heb geholpen...
Mocht je nog aan iets twijfelen of als je er niet aan uit kan: laat het me gerust weten...
Groetjes Boucle

Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 12:07
Verwijderd
Oh, hier kan je veel toffere dingen mee doen dan alleen maar verkeersongelukken!!
Wij hebben dit soort dingen in luistertoetsen gehad, dan waren ze dus al in het Frans...

krijg je bijv.over een man die meedeed aan de lotto en die had heeeel veel geld gewonnen, en daar wastie zo blij mee dat ie in de garcht sprong, met zijn lottoformuliertje nog op zak, dat dus niet meer te lezen was...
offe een stel skiers/wandelaars die een beetje verdwaald/lawineslachtoffers waren en die toen ze maar niet gevonden werden met hun fototoestel heel veel hebben zitten flitsen en dat iemand dat toen zag...
nou, das wat ik me ervan kan herinneren
Met citaat reageren
Oud 07-06-2001, 15:51
Spandi
Spandi is offline
bedankt boucle, ge hebt mijn leven gered

(btw kzit in aso, latijn wiskunde om correct te zijn)
__________________
*** Also Sprach Spandi ***
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.