Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2005, 01:16
Donny must die
Donny must die is offline
Anti-Joodse film in Turkse moskeeën
Gepost door Rob (R@b) - Bron: NOVA
Gepubliceerd: zaterdag 18 juni 2005 @ 20:20
In bepaalde Turkse moskeeën in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam wordt een antisemitische film verkocht, zo meldt het tv-programma NOVA vanavond. De film wordt daar óók aan kinderen vertoond. De rolprent is van Iraanse makelij en in het Turks nagesynchroniseerd

In de film, 'Zahra's blauwe ogen' (Zahra's Blue Eyes) geheten, draait het om een Palestijns meisje dat door een Israëlische militair wordt ontvoerd en verminkt. Haar ogen worden namelijk getransplanteerd om een blind Joods jongetje weer te laten zien.

Naast onvervalste propaganda tegen de staat Israël, wat niet bij de wet verboden is, bevat de film volgens deskundigen anti-Joodse passages die wél onder het bereik van de strafwet vallen. De film blijkt bovendien bij de moskeeën nogal wat vragen op te roepen.




http://frontpage.fok.nl/nieuws/55142/3/100

-------------------------------------------------------------------------------------------

Laten we dan ook maar alle chuck norris films gaan verbieden, die worden verspreidt door moordzuchtige televisiemaatschappijen.
Advertentie
Oud 19-06-2005, 01:18
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 02:16 :
Naast onvervalste propaganda tegen de staat Israël, wat niet bij de wet verboden is, bevat de film volgens deskundigen anti-Joodse passages die wél onder het bereik van de strafwet vallen.
Vrijheid van meningsuiting is die 'deskundigen' dan zeker vreemd.
Oud 19-06-2005, 01:23
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-06-2005 @ 02:18 :
Vrijheid van meningsuiting is die 'deskundigen' dan zeker vreemd.
Echt stom dat nova er aandacht aan heeft besteed Het is ten eerste fictie en ten tweede verschilt de film niet zo belachelijk veel van een gemiddelde amerikaanse oorlogfilm.
Oud 19-06-2005, 08:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 02:23 :
Echt stom dat nova er aandacht aan heeft besteed Het is ten eerste fictie en ten tweede verschilt de film niet zo belachelijk veel van een gemiddelde amerikaanse oorlogfilm.
fictie met een achterlijk verhaal

en ik ben nog niet tegengekomen waarbij een vietnamees een Amerikaan ontvoert om de ogen te stelen voor een mede-vietnamees.

Uit de film:
Yitzhak Cohen: Today, you've been invited to this celebration, which is a step toward the greater celebration we anticipate on the day we control everything between the Euphrates and the Nile, and control the black gold in that area. And now… Many of you have asked me, maybe even with criticism, why we used the eyes of a Palestinian girl to treat the eyes of my son, Theodor. Now I will answer all of your questions. This land, and everything on it, belongs solely to us. We own everything. We are taking back what belongs to us Jews. The only ones to benefit from the gift God planted in the Jews' blood are us and us alone. We won't share this gift with anyone. The eyes and hearts of the Palestinian Arabs, even the Christian ones, are like fruits growing on the trees in our orchards. We will enjoy the fruits of our orchards any way we like. No one has the right to stand in our way merely to benefit from what he has.


en meer van die shit:
http://stream.realimpact.net/rihurl....emri/shatat.rm
en
http://memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=669#

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 09:26.
Oud 19-06-2005, 09:00
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 02:16 :
Anti-Joodse film in Turkse moskeeën
Gepost door Rob (R@b) - Bron: NOVA
Gepubliceerd: zaterdag 18 juni 2005 @ 20:20
In bepaalde Turkse moskeeën in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam wordt een antisemitische film verkocht, zo meldt het tv-programma NOVA vanavond. De film wordt daar óók aan kinderen vertoond. De rolprent is van Iraanse makelij en in het Turks nagesynchroniseerd (...)
Ik kan me hier echt kwaad om maken. Vrijheids van meningsuiting, best. Maar dit is puur provocatie. Mein Kampf is toch zeker ook 'vrijheids van meninguiting'?

Het is duidelijk dat het doel ervan antisemitisme en Israel-haat op te roepen. Maar ja, discriminatie kun je het niet noemen dus laten we het maar bij vrijheids van meningsuiting houden. Triest hoor.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 09:04.
Oud 19-06-2005, 10:03
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 10:46 :
Er zijn zat Amerikaanse films die landen/volkeren/bepaalde religieuzen tot op de bot demoniseren . En dit valt allemaal onder het kopje entertainment. Nu is er een film gericht tegen de Israelis gericht, en dat wordt ook nog eens verkocht in turkse moskeeen (blijkbaar doen ze veel meer dingen dan bidden alleen ) dan schreeuwt iedereen moord en brand, want ohhh wat anti semitisch is die film wel niet.
Uit je reactie blijkt dat je dit soort amerikaanse films dus afkeurt. Ik ook, waarom is deze film dan wel okee?
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 19-06-2005, 10:10
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Auryn schreef op 19-06-2005 @ 11:03 :
Uit je reactie blijkt dat je dit soort amerikaanse films dus afkeurt. Ik ook, waarom is deze film dan wel okee?
ik heb nergens beweert dat ik deze film okee vind. Ik vind het gewoon ontzettend hypocriet om deze film toch een nieuwswaarde te geven, terwijl andere films psies hetzelfde zijn.
Oud 19-06-2005, 10:29
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 02:23 :Echt stom dat nova er aandacht aan heeft besteed Het is ten eerste fictie .
Hier haal je als argument naar voren dat het toch maar fictie is, maar je vindt het blijkbaar niet okee dus ik vind het een vreemd argument.

Citaat:
en ten tweede verschilt de film niet zo belachelijk veel van een gemiddelde amerikaanse oorlogfilm.
En zou je een paar voorbeelden kunnen noemen van dit soort bekende Amerikaanse films?
Bekende films die heel duidelijk tegen een bepaalde bevolkingsgroep zijn en die dus ook in Nederland worden gekeken. Propagandafilms heb je natuurlijk overal. Maar dat films als deze in Nederland vertoont en verkocht worden is (voor mij in elk geval) nieuw.
__________________
Spreken is zilver, schrijven is goud.
Oud 19-06-2005, 10:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Auryn schreef op 19-06-2005 @ 11:29 :
Hier haal je als argument naar voren dat het toch maar fictie is, maar je vindt het blijkbaar niet okee dus ik vind het een vreemd argument.
het is een speelfilm, met als hoofddoel mensen te entertainen. Verder is de staat Israel niet bepaald lief tegen de palestijnen of wel?

Citaat:
Auryn schreef op 19-06-2005 @ 11:29 :
En zou je een paar voorbeelden kunnen noemen van dit soort bekende Amerikaanse films?
Bekende films die heel duidelijk tegen een bepaalde bevolkingsgroep zijn en die dus ook in Nederland worden gekeken. Propagandafilms heb je natuurlijk overal. Maar dat films als deze in Nederland vertoont en verkocht worden is (voor mij in elk geval) nieuw.
Oke, ik kan je een paar propagandistische films geven:

The presidents men (van chuck norris),
Hierin zijn arabieren gestereotypeerd. En plegen ze aanslagen omdat het van Allah moet. Wel zegt Chuck dat niet alle moslims terroristen zijn, maar van alle 'moslims' in deze film is er maar een 'goede' moslim. propaganda? Hell yeah.

The delta force,
Een film dat gaat over twee palestijnen die een vliegtuig kapen. Worden moslims hevig in gedemoniseerd. Het grappige is ook nog dat de film geheel in Israel is opgenomen en zelfs een Israelische co productie is.

Submission,
Als iemand zonder enige kennis van Islam, deze film gaat bekijken, wat voor mening over de Islam zal hij dan na het zien van deze film hebben? hmm, nederland is ook echt zo trots op deze film.

Alle anti rusland films van de Amerikanen,
Ja daarin zijn alle Amerikanen goed en alle russen slecht? En waarom? Omdat Amerikanen Amerikaans zijn en Russen Russisch.

en ga zo maar door, ik heb slechts een paar voorbeelden van de Amerikaanse filmindustrie opgesomd. Niet te bedenken dat Chinezen in de jaren 70/80 heel veel anti japanse propganda films gemaakt hebben (fist of fury van bruce lee is wel een van de bekendste). Die allemaal in de uitverkoopbakken van de free record shop te vinden zijn. Of bepaalde bollywood films die moslims demoniseren, die gewoon in een hindoestaanse videotheek te vinden zijn.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 10:46.
Oud 19-06-2005, 10:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Helemaal eens met Nanahara.

Echt grappig dat elke Marokkaan of Turk in Nederlandse speelfims/series wordt afgeneeld als dief/pooier/dealer, en niemand er iets van zegt, maar als de film bepaalde Joodse vooroordelen bevestigd, deze meteen voorpagina nieuws wordt.

Alsof een Jood meer waard is dan een Moslim ofzo

Ik vind daarentegen wel dat zulke films niks in moskeeen hebben te zoeken.
Oud 19-06-2005, 10:55
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-06-2005 @ 11:50 :


Ik vind daarentegen wel dat zulke films niks in moskeeen hebben te zoeken.
Naja, een Turkse moskee, is niet alleen een moskee he. Dat is veel meer, een boeken/media zaak, groenten zaak, ontmoetingscentrum, en ga zo maar door maarja dat weet jij ook wel .

http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=...ortage_id=3515

Nog de nova documentaire. Echt grappig ook dat ze met een geheime kamera naar binnen lopen. Met een gewone kamera hadden ze er evengoed ingemogen . Ik vind het commentaar van de hoofd van Milli gorus, gewoon teleurstellend, maar ik snap ook wel dat hij de 'westerse' imago van de Milli gorus niet wil schaden. Het commentaar van die andere man vond ik sterk en rechtvaardig. Hij zegt gewoon, als het tegenstrijdig is met de Nederlandse wet, verbieden wij het. En zo is dat
Oud 19-06-2005, 11:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-06-2005 @ 11:50 :
Helemaal eens met Nanahara.

Echt grappig dat elke Marokkaan of Turk in Nederlandse speelfims/series wordt afgeneeld als dief/pooier/dealer, en niemand er iets van zegt, maar als de film bepaalde Joodse vooroordelen bevestigd, deze meteen voorpagina nieuws wordt.

Alsof een Jood meer waard is dan een Moslim ofzo


voorbeeldje?
Want vaak werken daar gewoon Marokkanen en Turken aan mee.

Citaat:

Ik vind daarentegen wel dat zulke films niks in moskeeen hebben te zoeken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 11:15.
Oud 19-06-2005, 11:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 11:44 :


Submission,
Als iemand zonder enige kennis van Islam, deze film gaat bekijken, wat voor mening over de Islam zal hij dan na het zien van deze film hebben? hmm, nederland is ook echt zo trots op deze film.
Er zijn moslims die dit een fantastische film vinden.
Dat dat niet aan jouw oren besteed is, wilt niet zeggen dat het een propagandistische film is domweg om moslim in een kwaad daglicht te zetten.

Zelf zie ik die film ook totaal niet zo. Ik haat geen moslims door die film en het is ook niet zo dat mijn respect voor moslims gedaald is door die film (de enige die ik in mijn leven gehaat heb was een klasgenoot van de mid. school en daar had ik ook geen respect voor. ). Ik zie het echter als een - min of meer - persoonlijk; vanuit vrouwen bezien portret die hen niet een leven gegegeven wordt zoals ze die verdienen, domweg omdat ze vrouw zijn. En dat allemaal onder het mom van islam.

ow shit,.. di's het tiswah topic. geen plaats voor discussies
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2005, 11:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 12:29 :
http://www.ankebut.net/index.php?catID=9999&id=3844

de hele film is hier met engelse ondertiteling te downloaden
wat betekent Dosya?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2005, 11:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Trouwens, wat doet een Iraanse film tegen Israel in een Turkse moskee? Turkije - een land dat veel samenwerkt met Israel?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-06-2005, 11:34
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2005 @ 12:30 :
wat betekent Dosya?
dossier, maar download maar niet, want anders gaat de download bij mij langzamer
Oud 19-06-2005, 11:34
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 19-06-2005 @ 12:31 :
oeh een rol oog
Oud 19-06-2005, 11:35
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 12:34 :
oeh een rol oog
juh, want dat alle nederlanders trots zijn op die film is volkomen bullshit
Ads door Google
Oud 19-06-2005, 11:36
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2005 @ 12:31 :
Trouwens, wat doet een Iraanse film tegen Israel in een Turkse moskee? Turkije - een land dat veel samenwerkt met Israel?
Uit Iran komen heel veel films die in turkije intrede doen. Verder werkt de Turkse regering samen met Israel, maar dat betekent niet dat de Turkse bevolking zich sympatiseert met Israel. Ik heb een stukje vna de film btw gezien, tis echt ontiechelijk slecht, echt stom dat men hier zoveel aandacht aan besteed.
Oud 19-06-2005, 11:37
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 19-06-2005 @ 12:35 :
juh, want dat alle nederlanders trots zijn op die film is volkomen bullshit
Niet trots op de film zelf, maar trots op de manier waarop zon film toch mogelijk is in Nederland onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Maar dat is helaas alleen voor bepaalde mensen voortbestemd blijkt maar weer. Alhoewel men onmogelijk deze film als strafbaar materiaal kan stellen.
Oud 19-06-2005, 11:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 12:37 :
Niet trots op de film zelf, maar trots op de manier waarop zon film toch mogelijk is in Nederland onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Maar dat is helaas alleen voor bepaalde mensen voortbestemd blijkt maar weer. Alhoewel men onmogelijk deze film als strafbaar materiaal kan stellen.
zou je dan willen dat die film als strafbaar werd gesteld?
Oud 19-06-2005, 11:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 19-06-2005 @ 12:41 :
zou je dan willen dat die film als strafbaar werd gesteld?
Oh nee zeker niet . Ik zou alleen niet willen dat de media van een mug een olifant maakt, en dat men eens niet constant met twee maten meet.

En met nieuws als: in de moskee wordt de film aan kinderen getoond, zet ik sterk mijn vraagtekens. Want de meeste moskeeen hebben niet eens een dvd speler
Oud 19-06-2005, 11:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-06-2005 @ 11:55 :
Naja, een Turkse moskee, is niet alleen een moskee he. Dat is veel meer, een boeken/media zaak, groenten zaak, ontmoetingscentrum, en ga zo maar door maarja dat weet jij ook wel .
dat is helemaal waar. Maar ik vond het meer stijlloos omdat die film een groep in het kwade daglicht zet terwijl die groep in een conflict zit met de eigen groep. Het zou stijlvoller zijn om speelfims te verkopen die de vraiendschap van een Moslim en een Jood laat zien, en daarnaast documantaires over de gruweldaden die de staat Israel echt heeft gedaan.
Dat zou denk ik de opstelling moeten zijn van de het Moskeebestuur.
Citaat:
Nog de nova documentaire. Echt grappig ook dat ze met een geheime kamera naar binnen lopen. Met een gewone kamera hadden ze er evengoed ingemogen .
Wordt het spannender.

Citaat:
Ik vind het commentaar van de hoofd van Milli gorus, gewoon teleurstellend, maar ik snap ook wel dat hij de 'westerse' imago van de Milli gorus niet wil schaden.
Ik heb hem nu ff bekeken, en ik vond beide leiders sterk(haci karacaer en die leider van het NIF).
De Milli Görüs staat al onder druk omdat de Duitse MG verboden is ofzo, en in Turkije hebben ze ook allerlei problemen. Er zijn ook stemmen in Nederland die zeggen dat de Nederlandse MG verboden moet worden, dus is het begrijpelijk dat hij alles wat zijn imago kan schaden verbiedt.
En die andere leider vond ik het jammer van dat hij in het Turks sprak, terwijl hij net daarvoor een stapel Nederlandse dagbladen aan het doorlezen was. Maar hij sprak heel goed.

Ik vind het ook schandalig dat Nova tussen alle videos die ze hebben bekeken, er eentje vinden die zou rieken naar anisemitisme, ze er niet bij vermelden dat alle andere films/boeken die ze hebben bekeken/gelezen juist heel goed zijn, en zo bijdragen aan het slechte imago van Moskees.
Oud 19-06-2005, 12:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-06-2005 @ 12:31 :
Trouwens, wat doet een Iraanse film tegen Israel in een Turkse moskee? Turkije - een land dat veel samenwerkt met Israel?
Turkije heeft ook veel banden met Iran en Syrie.
Oud 19-06-2005, 12:18
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 19-06-2005 @ 12:49 :
dat is helemaal waar. Maar ik vond het meer stijlloos omdat die film een groep in het kwade daglicht zet terwijl die groep in een conflict zit met de eigen groep. Het zou stijlvoller zijn om speelfims te verkopen die de vraiendschap van een Moslim en een Jood laat zien, en daarnaast documantaires over de gruweldaden die de staat Israel echt heeft gedaan.
Dat zou denk ik de opstelling moeten zijn van de het Moskeebestuur.
Ken jij zulke films dan? Denk niet dat Iran het ooit in zn hoofd zou halen zon film te maken.

Ik denk sowieso niet dat de moskeebestuur over de dvds in de boekenzaak gaat. Zon zaak koopt gewoon in van een import handel, en dat ligt aan de verantwoordelijkheid van de verkoper in dat winkeltje daar. Net zoals die hoofd van Milli gorus zei. Zon verkoper kan gewoon zonder enige toestemming van wie dan ook die film bestellen en in zijn winkel plaatsen. Maarja ik kan het ook mis hebben


Citaat:
Love & Peace schreef op 19-06-2005 @ 12:49 :
Wordt het spannender.
Echt weer zon geslaagde undercover actie van Nova

Citaat:
Love & Peace schreef op 19-06-2005 @ 12:49 :
Ik heb hem nu ff bekeken, en ik vond beide leiders sterk(haci karacaer en die leider van het NIF).
De Milli Görüs staat al onder druk omdat de Duitse MG verboden is ofzo, en in Turkije hebben ze ook allerlei problemen. Er zijn ook stemmen in Nederland die zeggen dat de Nederlandse MG verboden moet worden, dus is het begrijpelijk dat hij alles wat zijn imago kan schaden verbiedt.
En die andere leider vond ik het jammer van dat hij in het Turks sprak, terwijl hij net daarvoor een stapel Nederlandse dagbladen aan het doorlezen was. Maar hij sprak heel goed.
Hmmm ja daar zit wat in. Maar ik denk dat MG ontzettend gematigd is. Mn vader is erook lid van . Dus wel een beetje stom dat men spreekt over het verbieden van deze organisatie.

Citaat:
Love & Peace schreef op 19-06-2005 @ 12:49 :
Ik vind het ook schandalig dat Nova tussen alle videos die ze hebben bekeken, er eentje vinden die zou rieken naar anisemitisme, ze er niet bij vermelden dat alle andere films/boeken die ze hebben bekeken/gelezen juist heel goed zijn, en zo bijdragen aan het slechte imago van Moskees.
Ja idd, en dat ze niet eens de moeite hebben genomen, deze film te vergelijken met andere films.
Advertentie
Oud 24-06-2005, 21:59
Donny must die
Donny must die is offline
Moskeeën gaan door met verkoop omstreden film


ROTTERDAM/DEN HAAG - Moskeeën verbonden aan de Nederlands Islamitische Federatie (NIF) zijn niet van plan om te stoppen met de verkoop van de omstreden film Zahra's Ogen. In een brief aan de voorzitter deed het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vrijdag een beroep op het "fatsoen" van de moskeeën. De Iraanse film is volgens het CIDI een opeenstapeling van antisemitische vooroordelen.


Zahra's Ogen gaat over een Palestijns meisje van wie de ogen worden getransplanteerd om een blind joods jongetje weer te laten zien. Op de vlucht voor haar belagers wordt ze verraden door een Israëlische taxichauffeur die daar veel geld voor opstrijkt.

Voorzitter Yaramis heeft de brief van het CIDI nog niet ontvangen, maar meldde vrijdag dat de verkoop van de film doorgaat zolang er geen wettelijk verbod bestaat. Van antisemitisme of vijandigheid is volgens hem geen sprake. Het gaat hooguit om een "emotionele, gewelddadige" film, aldus Yaramis.

De organisatie van Turkse moslims Milli Görüs kondigde afgelopen zaterdag wel een verbod op de verkoop af.

De dvd is in meerdere moskeeën, onder meer in Den Haag en Rotterdam nog verkrijgbaar. Directeur Naftaniël van het CIDI overweegt juridische stappen tegen de NIF.

---------------------------------------------------------------------------------

nif cidi
Oud 24-06-2005, 22:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-06-2005 @ 22:59 :
.

------------------------------------------------------------

nif cidi
wat vind je van die film?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 24-06-2005, 22:11
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-06-2005 @ 23:05 :
wat vind je van die film?
Ik vind het een slechte film

en jij?
Oud 25-06-2005, 09:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 24-06-2005 @ 23:11 :
Ik vind het een slechte film

en jij?
meot ik hier nog antwoord op geven?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 10:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 10:53 :
Jij vindt dat-ie verboden moet worden?
je zou het normaal vinden als Der Ewige Jude in moskeeen en kerken wordt gedraaid?

de film zelf verbieden heeft weinig nut, want die wordt toch wel bekeken. Maar liever door een enkeling die de moeite ervoor neemt, dan door massaal lui ernaar te laten kijken met als doel indoctrinatie van oh wat zijn die joden slecht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 11:04 :
je zou het normaal vinden als Der Ewige Jude in moskeeen en kerken wordt gedraaid?
Wat maakt het nou weer uit of ik het 'normaal' vind? Dat soort retorische vragen zijn erg ongeschikt om te bepalen wat aanvaardbaar is en wat niet.

Overigens zou ik het natuurlijk niet 'normaal' vinden, omdat het een film is die perfide ideologiëen promoot, net als deze film. Maar dat neemt niet weg dat hij gewoon beschermd wordt door de vrijheid van meningsuiting.

Citaat:
de film zelf verbieden heeft weinig nut, want die wordt toch wel bekeken. Maar liever door een enkeling die de moeite ervoor neemt, dan door massaal lui ernaar te laten kijken met als doel indoctrinatie van oh wat zijn die joden slecht.
Ik denk dat negen van de tien moskeebezoekers die film ook links laten liggen.
Oud 25-06-2005, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 11:44 :

Ik denk dat negen van de tien moskeebezoekers die film ook links laten liggen.
optimist
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 11:48 :
optimist
Nee, serieus. Of ze kijken hem uit nieuwsgierigheid, maar het heeft niet direct invloed. Als elke jeugdige internetter die wel eens naar porno kijkt meteen een verkrachter zou worden, zou het op straat ook niet bepaald een prettig gezicht zijn.
Oud 25-06-2005, 11:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 11:50 :
Nee, serieus. Of ze kijken hem uit nieuwsgierigheid, maar het heeft niet direct invloed. Als elke jeugdige internetter die wel eens naar porno kijkt meteen een verkrachter zou worden, zou het op straat ook niet bepaald een prettig gezicht zijn.
erm
het probleem is dat de isr/pal erg leeft en eerder op emotioneel gebied dan op rationeel gebied met als gevolg dat propagandamateriaal als zoete koek geslikt wordt.

Eerder dan wanneer der ewige jude bv gedraaid zou worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 12:02 :
erm
het probleem is dat de isr/pal erg leeft en eerder op emotioneel gebied dan op rationeel gebied met als gevolg dat propagandamateriaal als zoete koek geslikt wordt.
Dat zou je kunnen betogen, maar ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Zelfs op het hoogste niveau, debatten tussen hoogleraren, bestaat er nog helemaal geen overeenstemming over de vraag of en in hoeverre dat soort propaganda bij de overgrote meerderheid doorsneemoslims nou echt aanslaat.

En bovendien, je zou met evenveel recht kunnen betogen dat wanneer de verkoop of vertoning van die film verboden wordt, het voor mensen die gevoelig zijn voor propaganda, alleen maar een bevestiging is van wat ze al dachten: 'zie je nou wel, de Nederlandse overheid verbiedt de waarheid'.

Citaat:
Eerder dan wanneer der ewige jude bv gedraaid zou worden.
Ja, da's zestig jaar geleden.
Oud 25-06-2005, 11:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 12:11 :
Dat zou je kunnen betogen, maar ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Zelfs op het hoogste niveau, debatten tussen hoogleraren, bestaat er nog helemaal geen overeenstemming over de vraag of en in hoeverre dat soort propaganda bij de overgrote meerderheid doorsneemoslims nou echt aanslaat.


Er zijn Turken in Turkije die Israel helemaal niet kennen maarja, mij lijkt het stug dat je dat niet weet als je hier in NL opgroeit

Deze film is niet te vergelijken met de link die ik eerder gaf. Van die geestelijke die joden vergeleek met het aidsvirus enzovoort. Dat soort waanzin daar betwijfel ik ook van in hoeverre dat voor zoete koek wordt aangenomen. Maar een film dat gaat over het gebruiken van een Palestijnse voor het welzijn van een joodse Israeli is weer heel wat anders als je al sowieso aanneemt dat er een onderdrukte en een bezetter bestaat en de bezetter allemaal afgrijselijke dingen doet.

bovendien heb ik niet een al te hoge pet op van hoogleraren. Behalve 2, maar die geven gewoon toe dat ze zich realiseren dat ze eigenlijk weinig weten alsnog.
Veel hoogleraren zijn omhooggevallen ettertjes (nouja, dat etterbakgehalte valt nog wel mee, maar dat klonk gewoon leuk)

Citaat:

En bovendien, je zou met evenveel recht kunnen betogen dat wanneer de verkoop of vertoning van die film verboden wordt, het voor mensen die gevoelig zijn voor propaganda, alleen maar een bevestiging is van wat ze al dachten: 'zie je nou wel, de Nederlandse overheid verbiedt de waarheid'.


mwah, die paar neonazis die dat zeggen over Mein Kampf daar lig ik niet wakker van. Liever dat die paar het zegt, dan dat half Nederland over de oren verliefd is op dat boek (wat me overigens onwaarschijnlijk lijkt, maar hypothetisch gesproken).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 25-06-2005, 11:24
Verwijderd
[QUOTE]Gatara schreef op 25-06-2005 @ 12:18 :
[B]Er zijn Turken in Turkije die Israel helemaal niet kennen maarja, mij lijkt het stug dat je dat niet weet als je hier in NL opgroeit

Citaat:
Deze film is niet te vergelijken met de link die ik eerder gaf. Van die geestelijke die joden vergeleek met het aidsvirus enzovoort. Dat soort waanzin daar betwijfel ik ook van in hoeverre dat voor zoete koek wordt aangenomen. Maar een film dat gaat over het gebruiken van een Palestijnse voor het welzijn van een joodse Israeli is weer heel wat anders als je al sowieso aanneemt dat er een onderdrukte en een bezetter bestaat en de bezetter allemaal afgrijselijke dingen doet.
Kijk, een film waarin Palestijnen of Joden worden neergezet als monsters, virussen of andere ongein wordt natuurlijk slechts door een gestoorde enkeling serieus genomen. Maar een film met een verhaal, die niet zeer expliciete verwerpelijke denkbeelden bevat, moet je die maar verbieden omdat mensen er door beïnvloed kunnen worden?

In films als Der Ewige Jude en Jud Süss worden Joden gewoon neergezet als monsters, maar in deze film zijn Palestijnen en Joden gewoon mensen. Dat het daardoor moeilijker is voor de doorsnee kijker om te beseffen dat hij beïnvloed wordt, is natuurlijk waar. Maar anderzijds wordt het daardoor ook veel moeilijker om te bepalen of je zoiets moet verbieden of niet. Wat dat betreft heb ik niet echt een positief beeld van de Joodse lobby na het gezeur over Passion of the Christ die zogenaamd antisemitisch zou zijn.

En voorts, het staat zeker vast dat Israel gewoon wandaden begaat in de Palestijnse gebieden. De stap van de werkelijke situatie naar een fictieve situatie waarin een schattig Palestijns meisje wordt verminkt door stereotiepe Joden met grote neuzen is niet zo groot als hij in eerste instantie lijkt. Het is natuurlijk duidelijk bedoeld om een negatief beeld neer te zetten, maar in mijn optiek is het middel van complete verbanning er gewoon te zwaar voor. Je moet niet al te snel grijpen naar middelen die een inbreuk maken op grondrechten.

Citaat:
bovendien heb ik niet een al te hoge pet op van hoogleraren. Behalve 2, maar die geven gewoon toe dat ze zich realiseren dat ze eigenlijk weinig weten alsnog.
Veel hoogleraren zijn omhooggevallen ettertjes (nouja, dat etterbakgehalte valt nog wel mee, maar dat klonk gewoon leuk)
Tsja, de UvA scoort inderdaad niet bepaald goed, maar dat wil niet zeggen dat alle hoogleraren zo zijn
Oud 25-06-2005, 11:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2005 @ 12:24 :
Wat dat betreft heb ik niet echt een positief beeld van de Joodse lobby na het gezeur over Passion of the Christ die zogenaamd antisemitisch zou zijn.


Ik heb PoC niet gezien overigens. Dus daar kan ik ook helemaal niks over zeggen. En weet dan ook niet of de kritiek terecht was.

Citaat:
En voorts, het staat zeker vast dat Israel gewoon wandaden begaat in de Palestijnse gebieden. De stap van de werkelijke situatie naar een fictieve situatie waarin een schattig Palestijns meisje wordt verminkt door stereotiepe Joden met grote neuzen is niet zo groot als hij in eerste instantie lijkt.


1. Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
2. Ja, er worden wandaden gepleegd.
3. Juist door ergere wandaden te verscherpen en voor waar te presenteren - ook al is het fictie - wordt het makkelijk aangenomen.

Citaat:

Het is natuurlijk duidelijk bedoeld om een negatief beeld neer te zetten, maar in mijn optiek is het middel van complete verbanning er gewoon te zwaar voor. Je moet niet al te snel grijpen naar middelen die een inbreuk maken op grondrechten.


de ene grondrecht botst met de ander vaak. Daarin moet je afwegingen maken. Als de ene grondrecht leidt tot het schenden van de grondrechten van een ander, is dat dan juist handelen?

verder: di's het tiswah topic
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 11:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 10:52 :
meot ik hier nog antwoord op geven?
Ja hoor
Oud 25-06-2005, 11:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-06-2005 @ 12:42 :
Ja hoor
slecht

doh
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 11:50
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 12:44 :
slecht

doh
Wat vond je van de goede Jood in de film? En toen Zehra met dat Joods meisje aan het spelen was, liet de film toch zien dat Palestijnen en Israeliers wel degelijk met elkaar kunnen omgaan, en dat enkel de zionisten slecht zijn? Waarom voelt iedereen zich zo aangevallen als men over de o zo heilige staat Israel klaagt? Helemaal als het word gedemoniseerd, niet omdat ze Joods zijn, maar omdat ze in hun perspectief de Palestijnen onderdrukken? Ik heb gisteravond de film 'Defwaar' gezien, en daar werden alle pakistanen als moordzuchtige beesten afgebeeld. Bv een pakistaanse politie agent wilt een Indier vermoorden, enkel omdat de man een indier is. En het moslim zijn van de pakistanen word in direct gekoppeld aan hun beestachtigheid. Waarom maakt NOVA niet een reportage daarover? Omdat het nu niet te maken heeft met Joden, en dus valt het onder het mom van entertainment. (en vrijheid van meningsuiting)
Oud 25-06-2005, 11:54
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 12:52 :
waarschijnlijk omdat er joden in Iran leven.



Ga eens in op mijn reply
Oud 25-06-2005, 11:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-06-2005 @ 12:54 :


Ga eens in op mijn reply
dat deed ik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 12:00
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 12:56 :
dat deed ik
Ik snap em niet.

Wat vind je van het dubbele moraal dat de NOVA heeft?
Oud 25-06-2005, 12:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-06-2005 @ 13:00 :
Ik snap em niet.

Wat vind je van het dubbele moraal dat de NOVA heeft?
ik kijk bijna nooit Nova
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-06-2005, 12:10
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 13:08 :
ik kijk bijna nooit Nova
Achja, laat ook maar
Oud 26-06-2005, 01:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 11:04 :
je zou het normaal vinden als Der Ewige Jude in moskeeen en kerken wordt gedraaid?
Vrijheid van expressie. Zelfs Goebbels heeft daar recht op
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 26-06-2005, 08:15
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-06-2005 @ 12:29 :

de ene grondrecht botst met de ander vaak. Daarin moet je afwegingen maken. Als de ene grondrecht leidt tot het schenden van de grondrechten van een ander, is dat dan juist handelen?
Niet geconfronteerd willen worden met een afwijkende mening is geen grondrecht.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 26-06-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 26-06-2005 @ 09:15 :
Niet geconfronteerd willen worden met een afwijkende mening is geen grondrecht.
Ik geloof dat op dit forum zelfs wel eens serieus is betoogd dat er een 'recht om niet beledigd te worden' bestaat.
Oud 26-06-2005, 14:04
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het forum kent wel een verbod op flamen omdat het de sfeer verpest. Verder is schelden en beledigen een zwaktebod, voor degene die geen argumenten meer heeft.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.