Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2006, 18:01
danaa
danaa is offline
Hallo,

Er wordt de laatste tijd veel ophef gemaakt over sex en geweld in videoclips. (meer informatie: Videopinie )

Nou wil ik wel eens weten van jullie hoever mensen kunnen gaan in het decor van de videoclips.
(Denk aan bijvoorbeeld:
x_ Kleding danseressen
x_ locatie
x_ teksten)


Wat vinden jullie al te ver gaan?

Bedankt!
__________________
liefs..x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2006, 18:04
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
rammstein - mann gegen mann

kei vet nummer, maar ik kon het niet aanzien om die clip af te kijken. ik was echt bang
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:06
danaa
danaa is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 31-10-2006 @ 19:04 :
rammstein - mann gegen mann

kei vet nummer, maar ik kon het niet aanzien om die clip af te kijken. ik was echt bang
kun je wat meer uitleg geven? ik bedoel.. waardoor werd je bang? (Het is voor school, dus heb meer uitleg nodig)
__________________
liefs..x
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Wat mij betreft mogen ze tonen hoe stijve piemels zich in met stront besmeurde anussen boren. Ik heb echter wel wat tegen de vernederende behandeling van vrouwen in veel videoclips en nummers, maar daar kun je weinig regels aan vastknopen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:07
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
danaa schreef op 31-10-2006 @ 19:06 :
kun je wat meer uitleg geven? ik bedoel.. waardoor werd je bang? (Het is voor school, dus heb meer uitleg nodig)
kijk zelf, wat denk jij waar ik bang voor ben geworden. ik moest bijna kotsen.


alhoewel ik er niks op tegen zou hebben als de pussycat dolls zoiets zouden doen
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:30
Verwijderd
ik heb geen last van clips
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 18:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2006 @ 19:06 :
Wat mij betreft mogen ze tonen hoe stijve piemels zich in met stront besmeurde anussen boren. Ik heb echter wel wat tegen de vernederende behandeling van vrouwen in veel videoclips en nummers, maar daar kun je weinig regels aan vastknopen.
Niets is meer beledigend voor vrouwen dan een belerend vingertje van mannen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-10-2006 @ 19:54 :
Niets is meer beledigend voor vrouwen dan een belerend vingertje van mannen.
Bla. Het is gewoon kut dan zo veel jongeren vanwege die clips neerkijken op vrouwen. Het gaat mij dan ook om die invloed. Verder kan het me niet zo veel schelen wie er beledigd wordt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat is natuurlijk kut, maar nog altijd de keus van die vrouwen. Ze hóeven niet als een stel geile neuksletjes om die rappers heen te hangen hoor.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-10-2006 @ 22:05 :
Dat is natuurlijk kut, maar nog altijd de keus van die vrouwen. Ze hóeven niet als een stel geile neuksletjes om die rappers heen te hangen hoor.
Van die vrouwen ja, maar hoe zit het met de andere (normale) vrouwen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:10
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2006 @ 19:26 :
[afbeelding]

__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-10-2006 @ 22:05 :
Dat is natuurlijk kut, maar nog altijd de keus van die vrouwen. Ze hóeven niet als een stel geile neuksletjes om die rappers heen te hangen hoor.
Meestal is het ook maar een wanhopige poging om door te breken
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:12
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Nergens last van, wat mij betreft mag alles.
En vooral veel vrouwelijk naakt
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-10-2006 @ 22:05 :
Dat is natuurlijk kut, maar nog altijd de keus van die vrouwen. Ze hóeven niet als een stel geile neuksletjes om die rappers heen te hangen hoor.
Negers hoefden ook niet mee te spelen in Birth of a nation. Maar het blijft kut voor die andere negers dat die film ze als apen afbeeldt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 22:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Roos schreef op 31-10-2006 @ 22:07 :
Van die vrouwen ja, maar hoe zit het met de andere (normale) vrouwen
Lullig voor ze. Maar als het goed is gaan normale vrouwen niet om met dat soort volk
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 22:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2006 @ 22:32 :
Negers hoefden ook niet mee te spelen in Birth of a nation. Maar het blijft kut voor die andere negers dat die film ze als apen afbeeldt.
Ja. Maar dat doet niets af aan het feit dat de positie van vrouwen vandaag de dag fundamenteel anders is dan de positie van negers destijds. Het is niet zo dat al die wannabe rappers ALLE vrouwen zien als zielloze slaven die je kunt pimpen. Het gaat hier toch meer om een bepaald slag vrouwen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 22:42
Verwijderd
Was er niet laatst ophef over jongens van 12/13/14 die in groepsverband meisjes van 11 verkrachtten omdat ze op tv hadden gezien dat je ongeveer zo met vrouwen om moest gaan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2006, 22:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, maar dat was volgens mij toch binnen een bepaald milieu. Ik kan me vergissen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 22:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2006 @ 21:19 :
Bla. Het is gewoon kut dan zo veel jongeren vanwege die clips neerkijken op vrouwen. Het gaat mij dan ook om die invloed. Verder kan het me niet zo veel schelen wie er beledigd wordt.
Het is ook maar de vraag of er zo'n directe, lineaire invloed bestaat. Ik ben niet zo enthousiast over die injectienaald-theorie, hoe cynisch ik ook ben af en toe.

Ik denk dat men eens zou moeten kijken naar de jongeren die zich zo debiel gedragen ten opzichte van vrouwen en dan naar hun leefomgeving, milieu, economische positie, familie etc. Dan heb je wat. Tenslotte ga ik -en met mij vele anderen- ook niet verkleed als 50 Cent de straat op om wat vrouwen aan te randen als ik zo'n clip heb gezien. Het ligt dus veeleer aan de jongeren dan aan de clips.

Wat niet wegneemt dat ik vind dat er best iets aan de clips gedaan mag worden, omdat ik ze vanuit moreel en esthetisch oogpunt wansmakelijk vind en misschien wel de trigger (let dus wel: niet de oorzaak) kunnen zijn voor sommige jongeren om raar te gaan doen. Maar dan lag dat gedrag dus toch al in de aard van die jongere.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 22:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-10-2006 @ 22:32 :
Negers hoefden ook niet mee te spelen in Birth of a nation. Maar het blijft kut voor die andere negers dat die film ze als apen afbeeldt.
Dat waren zwart geschminkte blanken.

Citaat:
Paranoide schreef op 31-10-2006 @ 23:42 :
Was er niet laatst ophef over jongens van 12/13/14 die in groepsverband meisjes van 11 verkrachtten omdat ze op tv hadden gezien dat je ongeveer zo met vrouwen om moest gaan?
Bij mij ontstond ophef toen ik las dat ze er met 4 maandjes celstraf vanaf kwamen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 23:32
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-10-2006 @ 23:58 :
Dat waren zwart geschminkte blanken.
Niet allemaal, volgens mij.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 23:33
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 31-10-2006 @ 23:11 :
Ja. Maar dat doet niets af aan het feit dat de positie van vrouwen vandaag de dag fundamenteel anders is dan de positie van negers destijds.
Daar lijkt men verandering in te willen brengen.

Dat is natuurlijk heel overdreven getsteld, maar ik weet vrij zeker dat videoclips een grote invloed hebben op het seksuele gedrag van een bepaald slag jongeren. Dat probleem ligt natuurlijk bij die jongeren zelf en hun ouders, maar toch.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 23:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-11-2006 @ 00:32 :
Niet allemaal, volgens mij.
Ik zal het morgen eens nakijken. Ik doe er nu een paper over, dus dat moet vrij eenvoudig te checken zijn voor mij... Wil het een goede paper worden, natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 00:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-11-2006 @ 00:33 :
Daar lijkt men verandering in te willen brengen.

Dat is natuurlijk heel overdreven getsteld, maar ik weet vrij zeker dat videoclips een grote invloed hebben op het seksuele gedrag van een bepaald slag jongeren. Dat probleem ligt natuurlijk bij die jongeren zelf en hun ouders, maar toch.
True, maar de clips zijn slechts olie op het vuur. Het is gewoon de algemene hiphop cultuur waar men zich mee vereenzelvigt. Dat is de basis die maakt dat ranzige hiphop clips van de populaire variant uberhaupt aanslaan. De impressionabele, niet bijster intelligente zieltjes onder hen laten zich ook nog eens aanzetten door de gangmakers, waardoor het allemaal drastisch uit de hand is gelopen. Het verbieden van clips is gewoon symptoombestrijding.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2006, 11:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-11-2006 @ 01:02 :
True, maar de clips zijn slechts olie op het vuur. Het is gewoon de algemene hiphop cultuur waar men zich mee vereenzelvigt. Dat is de basis die maakt dat ranzige hiphop clips van de populaire variant uberhaupt aanslaan. De impressionabele, niet bijster intelligente zieltjes onder hen laten zich ook nog eens aanzetten door de gangmakers, waardoor het allemaal drastisch uit de hand is gelopen. Het verbieden van clips is gewoon symptoombestrijding.
Ik heb het dan ook nooit over verbieden gehad.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 11:07
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Te ver, te ver, ik vind het nogal een Staphorst mentaliteit. Clips zijn over het algemeen vrij braaf. De meest extreme clips die ik ken zijn Happiness in Slavery en Gave Up, beide van Nine Inch Nails, maar die zijn zover ik weet nooit op de Nederlandse TV uitgezonden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 12:05
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 01-11-2006 @ 12:04 :
Ik heb het dan ook nooit over verbieden gehad.
Eh ja, whatever.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 12:15
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 01-11-2006 @ 12:07 :
Te ver, te ver, ik vind het nogal een Staphorst mentaliteit. Clips zijn over het algemeen vrij braaf. De meest extreme clips die ik ken zijn Happiness in Slavery en Gave Up, beide van Nine Inch Nails, maar die zijn zover ik weet nooit op de Nederlandse TV uitgezonden.
Toch is Nederland een van de weinige landen waar dat wel ongecensureerd zou mogen, ook op FTA-tv. Weliswaar pas na 22.00, maar toch.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 01-11-2006 @ 12:07 :
Te ver, te ver, ik vind het nogal een Staphorst mentaliteit. Clips zijn over het algemeen vrij braaf. De meest extreme clips die ik ken zijn Happiness in Slavery en Gave Up, beide van Nine Inch Nails, maar die zijn zover ik weet nooit op de Nederlandse TV uitgezonden.
He, die eerste is vrij gaaf.

Toch vind ik zoiets minder erg dan die hele blingbling-toestanden. Wat Nine Inch Nails doet aan clips valt mijns inziens meer onder kunst. Maar wat er te zien is op TMF 24/7 is meer hersenloze, onbewuste propaganda vor het hedonisme, er op los consumeren tot je d'r bij neervalt en onderweg zo min mogelijk respect tonen voor whatever. Wat geweld betreft, ja, iets als Happiness In Slavery is veel extremer qua geweld maar 'n willekeurige Tupac-kloon lijkt me zeker bij herhaling meer schade te doen. Het laat weliswaar minder geweld daadwerkelijk zien maar de houding erbij is het verheerlijken ervan, terwijl NIN de kijker juist probeert te shockeren en/of walging te laten voelen - en hiermee juist te laten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 15:33
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline

sex and violence!
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 16:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik kan me er niet toe zetten me er druk over te maken
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 17:44
Verwijderd
Waarom sex of geweld gebruiken als het ook zo kan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 17:59
Verwijderd
Is dat niet X-Japan?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 01-11-2006 @ 18:59 :
Is dat niet X-Japan?
X-Japan zeer zeker niet
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-11-2006 @ 15:35 :
Toch vind ik zoiets minder erg dan die hele blingbling-toestanden. Wat Nine Inch Nails doet aan clips valt mijns inziens meer onder kunst.
Ik vind dit dus echt geen kunst.

Citaat:
Kenjirro schreef op 01-11-2006 @ 18:44 :
Waarom sex of geweld gebruiken als het ook zo kan
Precies, daar kan geen videoclip van blingblingdebielen of NIN tegenop.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 01-11-2006 om 21:13.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2006, 21:15
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 01-11-2006 @ 12:07 :
Te ver, te ver, ik vind het nogal een Staphorst mentaliteit. Clips zijn over het algemeen vrij braaf.
Dit vind ik ook overdreven. Dit is meer een 'kijk mij eens extreem tolerant zijn'. Ik heb heel wat clips gezien (tja, zusje van... eh... 18 hè) op TMF en die vond ik echt wel erg ranzig en veel te ver gaan. Ik vind het niet gepast als vier anorexia-hoertjes met ontblote borsten rondom een gangsta dansen, terwijl hij rapt hoe hard hij ze gaat nemen. Nog even los van het feit dat dat met muziek niets meer te maken heeft. Of wat denk je ervan als je neefje van amper 10 opeens zo'n gast begint na te zingen: "is there anyone on the floor, who can suck me like a whore?"... I beg your pardon? Dan heb ik maar een Staphorst-mentaliteit, hoor...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
@ Juice:

Although the film made use of some black actors, most were played in blackface. In particular, any actor who was to come in contact with a white actress was played in blackface. For example, the Camerons' maid is both white and obviously male.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Birth_of_a_Nation

Wel vreemd dat ik hiervan niets terug heb kunnen vinden bij Bogle.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-11-2006 @ 22:11 :
Ik vind dit dus echt geen kunst.
Bla, kunst = entertainment.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:56
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 31-10-2006 @ 19:07 :
kijk zelf, wat denk jij waar ik bang voor ben geworden. ik moest bijna kotsen.


alhoewel ik er niks op tegen zou hebben als de pussycat dolls zoiets zouden doen
Dan kan jij niet veel hebben.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 01-11-2006 @ 22:11 :
Ik vind dit dus echt geen kunst.
Dat kan.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 22:44
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Laatste tijd, laatste tijd.. dit is natuurlijk een onderwerp wat alweer een poosje mee gaat. Maar goed ik vind nog steeds dat het de verantwoordelijkheid is van ouders en opvoeders om kinderen te leren wat normaal is en wat wel en niet kan. En die clips van NIN vind ik meer horrorfilms.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 23:41
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-11-2006 @ 23:31 :
Dat kan.
Ik denk ook niet dat het als kunst bedoelt is. Om eerlijk te zijn had ik van NIN wel wat beters verwacht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 02-11-2006 @ 00:41 :
Ik denk ook niet dat het als kunst bedoelt is. Om eerlijk te zijn had ik van NIN wel wat beters verwacht.
Nouja, in zekere zin is elke clip een vorm van kunst, zelfs de clips van de blingblingnegers. Het is beeldende begeleiding bij een muziekstuk en dat valt in principe onder de meest gangbare definitie van kunst.

Wat NIN betreft, er gok dat ze er zeker een bepaald idee achter hebben. Het nummer heet Happiness In Slavery, in de clip gaan mensen vrijwillig een ding in waar ze aan stukken worden gereten om aan een stel wormen te voeren. Dat strookt dus al met elkaar, wat zoveel betekent is dat het niet alleen beeldende begeleiding bij een muziekstuk is, maar beeldende begeleiding bij een muziekstuk waarover is nagedacht.

Nouja, en verder zou je dat beeld natuurlijk nog kunnen doorvoeren tot in het oneindige, met vragen als 'waar staan de wormen voor in de clip' en 'waarom dient de mens het doel dat in de clip gerepresenteerd wordt door de wormen' en 'is het inderdaad zo dat dit doel zo smerig is als NIN ons probeert voor te leggen' en 'doet het ons schade om dit doel te dienen' en 'als het inderdaad smerig is en ons schade doet, waarom doen we 't dan' etc etc.

Maar goed, dan verval je in interpretatie en los van dat daar verder weinig concreets over te zeggen valt, is het in mijn ogen ook enigszins vergezocht. Ik ken de tekst van dat nummer verder niet, maar voor 't zelfde geld dachten die lui gewoon van 'he, weet je wat gaaf is, mensen die zich vrijwillig laten opeten door smerige beesten, laten we daar een nummer over maken haha met een heel smerige clip haa'.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 06:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-11-2006 @ 00:41 :
Ik denk ook niet dat het als kunst bedoelt is. Om eerlijk te zijn had ik van NIN wel wat beters verwacht.
Beschouw je kunst nu als waardeoordeel?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 06:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 02-11-2006 @ 00:52 :
Maar goed, dan verval je in interpretatie en los van dat daar verder weinig concreets over te zeggen valt, is het in mijn ogen ook enigszins vergezocht. Ik ken de tekst van dat nummer verder niet, maar voor 't zelfde geld dachten die lui gewoon van 'he, weet je wat gaaf is, mensen die zich vrijwillig laten opeten door smerige beesten, laten we daar een nummer over maken haha met een heel smerige clip haa'.
Het gaat niet zozeer over mensen die opgegeten worden door smerige beesten, maar wel over -figuurlijk- vermalen worden door een machine.

slave screams he thinks he knows what he wants
slave screams thinks he has something to say
slave screams he hears but doesn't want to listen
slave screams he's being beat into submission
don't open your eyes you won't like what you see
the devils of truth steal the souls of the free
don't open your eyes take it from me
i have found
you can find
happiness in slavery
slave screams he spends his life learning conformity
slave screams he claims he has his own identity
slave screams he's going to cause the system to fall
slave screams but he's glad to be chained to that wall
don't open your eyes you won't like what you see
the blind have been blessed with security
don't open your eyes take it from me
i have found
you can find
happiness in slavery
i don't know what i am i don't know where i've been
human junk just words and so much skin
stick my hands thru the cage of this endless routine
just some flesh caught in this big broken machine
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 02-11-2006 @ 07:28 :
Het gaat niet zozeer over mensen die opgegeten worden door smerige beesten, maar wel over -figuurlijk- vermalen worden door een machine.

slave screams he thinks he knows what he wants
slave screams thinks he has something to say
slave screams he hears but doesn't want to listen
slave screams he's being beat into submission
don't open your eyes you won't like what you see
the devils of truth steal the souls of the free
don't open your eyes take it from me
i have found
you can find
happiness in slavery
slave screams he spends his life learning conformity
slave screams he claims he has his own identity
slave screams he's going to cause the system to fall
slave screams but he's glad to be chained to that wall
don't open your eyes you won't like what you see
the blind have been blessed with security
don't open your eyes take it from me
i have found
you can find
happiness in slavery
i don't know what i am i don't know where i've been
human junk just words and so much skin
stick my hands thru the cage of this endless routine
just some flesh caught in this big broken machine
Ik ging voornamelijk uit van de clip, eigenlijk ken ik dat hele nummer niet.

Maar goed, vervang 'smerige beesten' in mijn verhaal door 'machines' en 'opgegeten' door 'vermalen', het punt blijft zo'n beetje hetzelfde geloof ik. De machines bedoelen ze immers ook niet letterlijk, lijkt me, dus het gaat nog altijd om het willoos maar in zekere zin vrijwillig geconsumeerd worden door iets niet al te gaafs. Vast door de hedendaagse maatschappij, het geliefde kritiekpunt bij alles wat qua kunstzinnigheid los en vast zit, inclusief mijzelf
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 09:06
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Juice schreef op 02-11-2006 @ 07:26 :
Beschouw je kunst nu als waardeoordeel?
Ik zei alleen dat ik van NIN wel betere videoclips had verwacht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 13:09
OwL
Avatar van OwL
OwL is offline
Iedereen heeft het wel over die sletten die in bikini's en strings rond een 'gangsta' rondhuppelen en dat dat zo vrouw vernederend is, maar die gangsta maakt mannen ook behoorlijk belachelijk. Ze komen over als egoïstische gorilla's, met een inteligentie die nog net groot genoeg is om te zien wat het duurst en het grootst is. Dat soort figuren zijn man-vernederend!

Laatst gewijzigd op 02-11-2006 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 13:42
Verwijderd
Wat boeit mij het nou, als ik het niet wil zien zap ik weg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Legendarische quotes van forumers.
Missy
110 09-07-2009 23:03
Lifestyle Thug Life
Verwijderd
138 04-03-2009 20:12
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie profielwerkstuk
claire1234
14 05-11-2006 12:10
Lifestyle bloot op TMF
Tulpje6
106 01-12-2003 14:44
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "De pedofielen van de Hema"
Gatara
20 09-11-2002 21:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.