Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2007, 20:10
jjorden
jjorden is offline
hallo, ik ben bezig met een profielwerkstuk. ik heb 16 vragen gemaakt en wil het graag aan mensen stellen. het idee is om een grafiek te maken die je laat zien wat mensen over het broeikaseffect weten in grote steden zoals Amsterdam, middel grote steden, zoals Almelo en kleine dorpen zoals wierden.

ik heb tenminste 10 mensen uit grote steden zoals Amsterdam,Utrecht,Groningen,Rotterdam enz nodig. ik ga morgen naar de stad om 10 mensen te ondervragen in almelo en 10 in wierden


ik hoop dat er hier mensen zijn die me graag willen helpen. kunnen jullie aub je naam,leeftijd en de stad bij zetten waar jullie wonen.

en aub niet de antwoorden op internet zoeken he, het gaat om wat mensen weten over het onderwerp

als je een antwoord niet weet, sla je het gewoon over, zet er een x bij


hier zijn ze:

1. Wat broeikaseffect?
2. De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is toegenomen; welke invloeden heeft dat op het klimaat?
3. Heeft het broeikaseffect naast nadelen ook voordelen voor onze aard?
4. Hoe wordt de aarde op temperatuur gehouden?
5. Hoeveel is de gemiddelde temperatuur op aarde sinds 1900 gestegen?
6. Wat verwacht men voor de gemiddelde temperatuur in Nederland voor de volgende eeuw?
7. Waardoor wordt de temperatuurstijging veroorzaakt?
8. Heeft het "gat " in de ozonlaag invloed op het broeikaseffect?
9. Welke invloed heeft het energieverbruik in de westerse landen op het broeikaseffect?
10. Hoeveel moet de uitstoot van broeikasgassen terug gebracht worden om de temperatuursstijging van de aarde te stoppen?
11. Kunt u een aantal maatregelen geven om het broeikaseffect gunstig te beïnvloeden?
12. Wat voor maatregelen kunnen we nemen om het versterkt broeikaseffect voor te komen?
13. In hoeverre is de menselijke invloed op klimaat nu al meetbaar en wat moet worden verwacht bij een voortgaande stijging van de concentraties van broeikasgassen.
14. Is het smelten van polen een verschijnsel van het broeikaseffect?
15. Welke veranderingen (als men niets aan doet) zullen vernaderen als de concentratie van het broeikaseffect stijgt?
16. Wat zijn tegen- en voorargumenten van het versterkt broeikaseffect voor u?


en als iemand hieronder een antwoord gegeven heeft, moet je het ook nie kopieren he, het gaat om wat jij weet.

alvast bedankt,

Laatst gewijzigd op 12-02-2007 om 20:37.
Advertentie
Oud 13-02-2007, 16:29
jjorden
jjorden is offline
jonge jonge wat helpen we elkaar toch goed he
Oud 13-02-2007, 18:22
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Niet zo ongeduldig , het zijn ook nogal wat vragen. Maar vooruit... Onthoud wel dat je doelgroep op een scholierenforum nogal beperkt is.

17 jaar, Den Haag

1. Broeikaseffect: Het zonlicht bereikt de aarde en de aarde weerkaatst het. Het licht en de warmte gaan echter niet weer terug naar de zon, maar worden deels door de atmosfeer tegengehouden. De atmosfeer houdt naast licht en warmte ook gassen etc tegen.
Het versterktbroeikaseffect: door o.a. vervuiling en meer co2 kan een steeds groter deel van de warmte niet meer weg.

2. Warmer klimaat. Zeespiegel stijging. Ijskappen smelten.

3. Zonder broeikaseffect geen leven op de aarde. Het versterkt broeikaseffect heeft weinig voordelen.

4. X (Vind vraag vaag)

5. Ongeveer 1 a 2 graden.

6. Minder dan een halve graad temperatuurstijging.

7. Warmte kan minder goed door de atmosfeer de ruimte in en blijft dus hangen.

8. X

9. Veel energiegebruik en uitstoot van fossiele brandstoffen vervuilen de lucht en atmosfeer. Warmte kan de aarde dan niet verlaten en blijft hangen. Gevolg is het versterkt broeikaseffect.

10. Minimaal 30%

11. Groene stroom, minder autorijden, minder fabrieken.

12. Ik neem aan dat je voor komen bedoeld. Het versterkt broeikaseffect is er al, dus je kan het niet meer voor komen.

13. Nu al kleine temperatuur stijging en gletsjers smelten sneller dan normaal. Sinds toename uitstoot van fossiele brandstoffen is de temperatuur sterker gestegen dan in de vorige jaren waarin nog geen fabrieken etc waren.

14. Ja.

15. Zeespiegel- en temperatuurstijging.

16. Voor: sinds uitstoot fossiele brandstoffen warmt de aarde meer op. Tegen: broeikaseffect is een natuurlijk verschijnsel. Het is wel eens warmer geweest op aarde dan nu.
Oud 13-02-2007, 19:02
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
jjorden schreef op 13-02-2007 @ 17:29 :
jonge jonge wat helpen we elkaar toch goed he
Ja zeg, ik ga hier een beetje een opstel zitten schrijven..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 13-02-2007, 21:44
jjorden
jjorden is offline
waarom reageer je dan?
Oud 13-02-2007, 22:55
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
jjorden schreef op 13-02-2007 @ 22:44 :
waarom reageer je dan?
Haar antwoord is toch geen opstel!? Daarnaast mag je heus wel wat vriendelijker reageren. Anders zoek je het maar lekker zelf uit. Net zoals andere mensen gedaan hebben toen internet nog niet zo groot was als nu. Daar leer je trouwens ook veel meer van: dingen zelf uitzoeken!!!!.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 14-02-2007, 07:39
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik was net bezig met het beantwoorden van deze vragen, maar het is niet te doen. Je vragen zijn ongelovelijk slecht geformuleerd en zijn eigenlijk multiple choice:

A - Ik weet het niet
B - Ik weet het. Het is te complex om hier uit te leggen.

Ik kan de meeste van je vragen best tot in detail beantwoorden, maar dan krijg je zo'n lang antwoord dat het me uren kost om te schrijven. Zelfs als ik het zo kort mogelijk houdt.

Bovendien heb je door dit forum te checken gewoon geen goede statistische vertegenwoordiging van de Nederlandse bevolking. Je kan er vanuit gaan dat je op dit forum veel jonge Nederlanders met relatief veel knowhow vind.
__________________
Altijd nuchter
Oud 14-02-2007, 08:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gezien de reacties lijkt me dit geen geschikt topic voor dit forum.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Broeikaseffect is uit, Global Cooling de nieuwe hype
Verwijderd
75 25-09-2006 17:29
Flora & Fauna Jacht op vos in Friesland weer geopent
kees17
105 30-05-2005 16:21
Levensbeschouwing & Filosofie Chemtrails, wat denk jij er van?
grandmommy
9 16-12-2004 10:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [stelling] eenkindpolitiek invoeren
Kapee
48 01-10-2004 11:35
Flora & Fauna Het broeikaseffect is een verzinsel
Verwijderd
49 26-03-2003 10:41
Flora & Fauna Wereld natuur fonds , aaaaarrrrgh *zeer boos*
happy human being
56 12-03-2003 18:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.