Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 18:35
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Okj, ik ben bang dat het een heel ingewikkeld verhaal gaat worden, maar hopenlijk is het uiteindelijk nog een beetje te begrijpen..

Ik ben de eerste 4 jaar van het vwo op m'n sloffen doorgekomen, beetje lol maken, huiswerk 'vergeten' en toch nog gewoon goede cijfers halen enzo.
Maar dit jaar (5 vwo dus) gaat het een stuk minder, heb geen zin meer in school, vind de leraren saai, klas is oerrrsaai en ik wil gewoon wat anders dan die saaie k*tschool hier.. Ik heb nu dus de 1e periode zwaaar verkl**t. Dus het ziet er niet naar uit dat ik dit jaar ga halen.
Daarom wil ik volgend jaar niet nog een jaar vwo doen .. tot nu toe heb ik 2 mogelijke oplossingen gevonden.


1.
Volgend jaar overstappen naar 5 havo.. lijkt mij denk ik de beste oplossing, maar de aco doet er nogal moeilijk over.
Volgens haar moet ik heel veel werk in gaan halen, wat ik eigenlijk in 4 havo had moeten afronden. Okj, tot zover begrijp ik het, dat vind ik heel logisch.
Maar als 2e eis stelt ze dat mijn cijfers aan de overgangsnorm moeten voldoen nadat de onvoldoendes met 1 punt verhoogt zijn. Klinkt nogal vreemd 2 me..
Dus als ik een jaar 5 vwo over zou willen doen zou dat geen probleem zijn, zou niet uitmaken wat voor cijfers ik zou hebben.. Maar als ik naar 5havo zou willen, een stap terug dus eigenlijk, zou ik ineens aan allerlei vage eisen moeten voldoen..

Weet iemand wat hier van waar is of heeft er iemand ervaring met het overstappen van 5vwo naar 5havo ?

2.
De tweede oplossing die ik had bedacht was om naar het MBO te gaan.
Ik had van verschillende mensen gehoord, dat je na 1 jaar MBO een soort examen kon doen om op het HBO toegelaten te worden, een propedeuse halen ofzo..
Dus van 5 VWO (blijven zitten) naar het MBO (eis: MAVO. Heb MAVO-certificaat dus) en dan na 1 jaar verhuizen naar het HBO.

Nu wil ik graag weten wat er van dit bovenstaande verhaaltje niet klopt. Want m'n ouders hebben er geloof ik niet veel vertrouwen in en m'n aco zegt ook dat het niet kan (maar van die aco moet je je niet te veel aantrekken want die is echt heeeel vreemd).

Ik had zelf ook nog even naar wat informatie gezocht, en ik kwam tot de conclusie dat het alleen maar een verkorting van de hbo studie was van +- 1 jaar (42 studiepunten)

Hopenlijk kan iemand me helpen..
Bij voorbaat dank,

Robert.
wilde825@planet.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2002, 18:52
Verwijderd
Niet dat ik veel verstand van heb ofzo, maar volgens mij mag je toch niet van 5 VWO naar 5 Havo? Bij ons moet je naar 4 Havo gaan als je die stap maakt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 18:57
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Niet dat ik veel verstand van heb ofzo, maar volgens mij mag je toch niet van 5 VWO naar 5 Havo? Bij ons moet je naar 4 Havo gaan als je die stap maakt.
Ja, dat is bij mij ook zo! Dat ligt aan je PTA, je kan niet met je oude naar de havo (daar telt alles weer anders mee)
Naar het mbo gaan lijkt mij persoonlijk best wel zonde, met inzet kan je waarschijnlijk toch vwo!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 21:48
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik kan wel vwo doen, maar daar heb ik geen zin in en het heeft niet echt nut voor mij want ik wil zowiezo naar het hbo..

En bij ons kan die stap van 5 vwo naar 5 havo dus wel, maar ik vond vooral dat van die cijfers zo vreemd..

dat je wel gewoon zou mogen blijven zitten, maar niet zelfde klas, maar dan een niveau lager ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Overstappen 5HAVO - 5VWO
Mikeyyzz
5 16-11-2011 06:12
Studeren overstappen van vwo naar havo!
Aa__
11 12-06-2009 22:18
Studeren Overstap HAVO5 naar VWO5
sweet-star
16 27-02-2009 18:28
Algemene schoolzaken Geen toga voor Hbo'ers.
Vincent Vega
8 28-01-2004 20:29
Eindexamens 2003 vwo volgend jaar? iemand?
hummie
13 24-05-2003 12:42
Algemene schoolzaken verschil in lesstof tussen HAVO en VWO
Arnold
6 25-05-2002 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.