Oud 24-03-2022, 11:42
Khadija333
Avatar van Khadija333
Khadija333 is offline
Lang, lang, heel lang geleden leefden er twee meisjes genaamd Ella en Anna in een groot kasteel. Anna was een prinses en Ella was haar dienstmeid. Ze waren als zussen voor elkaar en heel het kasteel was altijd gevuld met hun gelach. De koning en koningin waren rechtvaardig en lachten vriendelijk naar hun volk.
Maar op een vreselijke dag stierf de koningin en niet lang daarna stierf ook de koning. Het gerucht ging dat ze vermoord waren door een heks. Niet iedereen geloofde deze verhalen, maar dat hadden ze beter wel moeten doen.
Op een dag, zo'n zes maanden na het overlijden van de koning en koningin, kwam er een nieuwe koningin op de troon. Ze zag er vriendelijk uit, maar ze was zoals een slang. Na enkele maanden gooide ze haar masker van haar gezicht en toonde ze haar ware ik. Ze beval prinses Anna, dienstmeid Ella en het andere personeel te vertrekken. Anna en Ella vonden hun onderkomen in een boerderijtje, een aantal kilometer uit het dorp. Van de anderen is nooit meer iets vernomen. Anna en Ella waren nog maar 15 jaar.
De koningin regeerde met stalen vuist en wie in opstand kwam, moest het met de dood bekopen.
Maar op een dag kwam er een oorlog. De andere koning won en de wrede koningin werd verbannen om nooit meer te worden teruggezien. Anna en Ella wilden weer terug naar de plek waar ze waren opgegroeid, het kasteel, maar ze durfden het niet.
Ze zongen iedere avond een lied over de liefde, droomden over een bal en vulden hun dagen met het hoeden van schapen en het spinnen van wol.
Al snel kwam de dag waar ze altijd al van droomden. De koning organiseerde een bal en nodigde iedereen uit. De prins zocht namelijk een vrouw en hoopte haar hier te vinden.
Al snel gingen Anna en Ella aan de slag. Ze breiden sjaals, naaiden jurken en vlochten haarbanden.
De dag was aangebroken en vol goede moed gingen ze naar binnen. Ze hoopten iemand van vroeger te zien, iemand van het kasteel. Maar de avond verliep anders dan gehoopt.
Anna en Ella waren de mooisten van het bal. Anna had ravenzwarte haren en was zo wit als sneeuw met lippen zo rood als bloed. Ella had blonde haren die glommen in het licht van de kandelaars en ze had lippen zo roze als aardbeienjam. Iedereen keek naar de twintigjarige meisjes met hun prachtige, zelfgemaakte jurken. Ook de prins keek hun richting uit. En als betoverd bleef hij staan. De meisjes keken hem aan en waren onder de indruk van de schoonheid en mannelijkheid van de prins. Ze wilden beiden met hen dansen, maar een prins kan geen twee vrouwen tegelijk hebben, dus bedachten ze een oplossing.
Ze vochten om de prins en zijn liefde. Ella overwon Anna en ze zaten beiden onder het bloed. Iedereen keek hen aan en ieders blik zat vol met afschuw. Ella liep op de prins af en zoende hem, maar dat was geen goed idee. Want de prins hield niet van haar, en ook niet van Anna. Hij was verliefd op een meisje dat achter hen had gestaan.
Anna en Ella waren zo vol liefdesverdriet dat ze in elkaars armen huilden. Het gehuil ging door merg en been en ze smolten in elkaars tranen.
De prins en zijn nieuwe vrouw leefden lang en gelukkig. Ella en Anna kregen een graf vol bloemen. En dit verhaal zou nog generaties worden doorverteld en langzaam worden vergeten...
__________________
Ik ben blij met wie ik ben en wat ik heb. 😄

Laatst gewijzigd op 24-03-2022 om 11:55. Reden: Spellingsfoutje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2022, 11:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
dit is wel een heel verdrietig sprookje
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2022, 11:45
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Maar wat ik niet helemaal snap, als het generaties wordt doorverteld, waarom zou het dan worden vergeten?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2022, 11:49
Khadija333
Avatar van Khadija333
Khadija333 is offline
Omdat verhalen nou eenmaal worden vergeten.
__________________
Ik ben blij met wie ik ben en wat ik heb. 😄
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.