Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2012, 21:45
sweetcandy18
sweetcandy18 is offline
Hallo allemaal,
sinds twee jaar ben ik enorm verliefd op een leraar (ik heb geen les van hem). Ik ben 18 en hij is 57, ik vind hem heel aantrekkelijk, hij heeft een mooi lichaam voor een man van zijn leeftijd en hij is gewoon erg leuk.
Als hij en ik samen zijn voel ik dat er een bepaalde spanning is tussen ons. Hij heeft dat zeker ook door alleen houdt ie het bij hints en durft gewoon niet verder te gaan ofzo. Ik ben zeker geen domme aandachttrekster, dus ik weet wel hoe je aan een man ziet of die jou wel ziet zitten, medeleerlingen hebben dit trouwens ook door.
Hoe kan ik hem toch over de streep trekken om wel tot actie over te gaan? Hoe kan ik hem laten zien, met lichaamstaal, maar ook met wat ik tegen hem zeg, dat ik hem leuk vind?

Dit is wel een serieus bericht, dus geen domme reacties alsjeblieft zoals: ik denk niet dat je echt verliefd op hem bent buiten schooltijd omdat hij dan niet meer jouw leraar is maar gewoon een oude man enzovoort, want ik ben niet verliefd op hem als leraar maar op hem als persoon. En het leeftijdsverschil vind ik geen probleem, ik zal sowieso altijd op oudere mannen blijven vallen, dit heeft zo z'n redenen uit mijn verleden.

En als je eigen ervaringen hebt, mag je die natuurlijk ook vertellen

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2012, 21:59
monopoly
monopoly is offline
Voel jij je wel goed in je hoofd. Wat een onzin. Zoek gwn iemand van je eigen leeftijd. Aan hem heb je toch niks behalve geld en seks.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 22:20
Verwijderd
Grote what the fuck dit
Met citaat reageren
Oud 08-12-2012, 23:21
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Heb je ook al nagedacht over wat het met zijn leven kan doen als jullie iets beginnen? Een leraar mag niets met een leerling doen, en als jullie betrapt worden, is het 'dag carrière'. En naast dat werkloos zijn al niet zo leuk en mooi is, is om zo'n reden ontslagen worden vast helemaal naar. Nog los van eventuele vrouw en kinderen, hoe zou jij je in hun plaats voelen? Als jouw vader seks heeft met iemand die jonger is dan jij, bijvoorbeeld? Als je echt van 'm houdt, dan laat je z'n leven heel en blijf je uit z'n buurt.

En verder geloof ik niet echt dat je nooit op mensen van je leeftijd verliefd kan worden. Zeker niet als jullie over een paar jaar allemáál volwassen zijn. En ik kan ook eigenlijk niet zo goed bedenken wat voor een gebeurtenis ervoor zou kunnen zorgen dat je alleen maar op mannen valt met de leeftijd van je vader (of 10 jaar ouder). Je maakt me wel nieuwsgierig wat dat dan in hemelsnaam zou moeten zijn.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 00:25
Verwijderd
Citaat:
ik zal sowieso altijd op oudere mannen blijven vallen, dit heeft zo z'n redenen uit mijn verleden.
:') onzin.

Ik zou je wel willen zeggen dat het hem toch niet gaat worden enzo maar ik vermoed dat je daar op den duur zelf wel achter komt. Tot die tijd lekker van genieten en proberen je sugardaddy niet ontslagen te laten worden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 07:50
Verwijderd
Al was hij 22, dan zou hij nog niets met je kunnen beginnen. Het voornaamste probleem is niet dat hij veel ouder is, maar dat hij je leraar is.

En ik ben door een reactie hierboven inderdaad wel benieuwd, is hij getrouwd?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 09:51
Verwijderd
Je bent ouder dan 18 en hij is niet je leraar, dus wettelijk gezien mag de relatie.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 11:19
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Dat hij niet háár leraar is maakt volgens mij weinig uit. Een leraar "mag" geen relatie beginnen met een leerling.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Dat hij niet háár leraar is maakt volgens mij weinig uit. Een leraar "mag" geen relatie beginnen met een leerling.
Natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 13:09
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ja, ik neem aan dat zijn werkgever daar anders over denkt. Dan gaat het argument "Ze is hier wel een leerling, maar ík geef persoonlijk geen les aan haar" niet helpen hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 13:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja, ik neem aan dat zijn werkgever daar anders over denkt. Dan gaat het argument "Ze is hier wel een leerling, maar ík geef persoonlijk geen les aan haar" niet helpen hoor.
Dat denk ik ook inderdaad. Ik weet niet precies hoe je het als leraar kan verkopen dat je een relatie hebt met een leerlinge en ondertussen nog vrolijk les blijft geven aan mensen van diezelfde leeftijd (inclusief al dan niet voormalig klasgenootjes). Als schoolleiding zou ik er al niet vrolijk van worden als een veel jongere leraar iets begint met iemand die qua leeftijd les van 'm zou kunnen hebben, ook al zit diegene op een heel andere school (of desnoods niet meer op school). Laat staat als je ook nog eens op dezelfde school zit.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 13:47
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Natuurlijk wel.
Bronnen? Het lijkt me echt héél vanzelfsprekend dat in de regels waar leraren zich aan moeten houden ook expliciet staat dat ze geen relaties met leerlingen aan mogen gaan.

Een relatie met zo'n enorm leeftijdsverschil lijkt me sowieso een slecht idee, helemaal omdat het je leraar is. Je kunt op hem afstappen en zeggen 'Hé meneer ik vindt u aantrekkelijk en wilt u mijn vriendje zijn' en in het ene geval zegt hij, 'Nou, ik vind je een leuk/mooi/aantrekkelijk meisje maar het is verkeerd want ik ben te oud/getrouwd/heb een gezin te onderhouden/ben een leraar hier', en in het andere geval zegt hij 'oké dan doen we het hier en nu' en wordt hij de leraar die seks heeft met een leerlinge en dan verliest hij binnen no-time zijn baan, ook al is hij niet jouw leraar (de meeste scholen zijn daar erg streng in, zeker nu er zo veel hysterie om pedofilie heerst). En dan wordt jij dat meisje dat een leraar van ruim 3 keer zo oud wilde versieren en wordt je een sociale paria.

Als ik jou was zou ik hem uit mijn hoofd proberen te zetten omdat het te veel complicaties op zou leveren, en wachten op een ander die wat dichter bij jouw leeftijd in de buurt komt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 15:19
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
@Cherry Springs: Ik ben docent, maar ik heb echt geen regels gekregen bij mijn contract waar ik me wel en niet aan moet houden... ;-)

Verder - vergeet hem. Je bent 18 en waarschijnlijk heel erg verliefd op hem om wat voor reden dan ook, maar get over it. Dat hij hints geeft dat hij je aardig vindt is geen probleem lijkt me - maar hou het daarbij. Dat je 'sowieso altijd op oudere mannen blijft vallen vanwege je verleden', is een beetje een overtrokken uitspraak als je 18 bent. Het klinkt interessant.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 15:28
hitz0r
Avatar van hitz0r
hitz0r is offline
Hallo Sweetcandy,

Zoals uit je voorbeelden al blijkt (de spanning tussen jullie twee die zelfs anderen opmerken) heeft de leraar ook door dat er iets is tussen jullie twee. Hij weet natuurlijk niet hoe hij het aan moet pakken omdat hij waarschijnlijk een gezin heeft. Het is dus belangrijk om heel duidelijk te maken dat jij hem ook ziet zitten. Aangezien je met hints niets opschiet lijkt het me het beste om het duidelijk te zijn zonder er doekjes om te winden. Zorgen dat je alleen met hem bent en dan gewoon zeggen wat je voor hem voelt. Negeer andere mensen en ga gewoon voor je eigen geluk, je hebt niets met andere mensen te maken. Ja hij raakt misschien zijn baan kwijt, maar wat maakt dat uit als jullie samen zijn?! En je zei zelf al, door redenen uit je verleden zal je altijd op oudere mannen blijven vallen. Als jullie straks vijf jaar verder zijn vind je hem zeker weten nog steeds leuk! Het zou zonde zijn als je spijt krijgt dat je nooit op hem afgestapt bent.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 20:22
niña
Avatar van niña
niña is offline
Citaat:
@Cherry Springs: Ik ben docent, maar ik heb echt geen regels gekregen bij mijn contract waar ik me wel en niet aan moet houden... ;-)

Verder - vergeet hem. Je bent 18 en waarschijnlijk heel erg verliefd op hem om wat voor reden dan ook, maar get over it. Dat hij hints geeft dat hij je aardig vindt is geen probleem lijkt me - maar hou het daarbij. Dat je 'sowieso altijd op oudere mannen blijft vallen vanwege je verleden', is een beetje een overtrokken uitspraak als je 18 bent. Het klinkt interessant.
Jij bent een vorm van autoriteit en zou dat dus kunnen gebruiken om aan een "relatie" met een leerling of student te komen. Dát mag niet. Als jouw contract daar niks over meldt ..spannende school.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 08:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
@Cherry Springs: Ik ben docent, maar ik heb echt geen regels gekregen bij mijn contract waar ik me wel en niet aan moet houden... ;-)

Verder - vergeet hem. Je bent 18 en waarschijnlijk heel erg verliefd op hem om wat voor reden dan ook, maar get over it. Dat hij hints geeft dat hij je aardig vindt is geen probleem lijkt me - maar hou het daarbij. Dat je 'sowieso altijd op oudere mannen blijft vallen vanwege je verleden', is een beetje een overtrokken uitspraak als je 18 bent. Het klinkt interessant.
Wat een non-argument. In mijn contract staat ook niet dat ik het gebouw niet op mag blazen. Vanwege de machtspositie mag het niet, de leeftijd van een leerling/student maakt hierbij niet uit. Net als een arts geen relatie mag met z'n patient of een advocaat met z'n cliënt. Het is onprofessioneel.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Jij bent een vorm van autoriteit en zou dat dus kunnen gebruiken om aan een "relatie" met een leerling of student te komen. Dát mag niet. Als jouw contract daar niks over meldt ..spannende school.
Ik vind het vrij logisch dat dat niet in het contract staat, meestal staan omgangsregels en dergelijke niet in het contract, dat neemt niet weg dat ze er zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2012, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Hallo Sweetcandy,

Zoals uit je voorbeelden al blijkt (de spanning tussen jullie twee die zelfs anderen opmerken) heeft de leraar ook door dat er iets is tussen jullie twee. Hij weet natuurlijk niet hoe hij het aan moet pakken omdat hij waarschijnlijk een gezin heeft. Het is dus belangrijk om heel duidelijk te maken dat jij hem ook ziet zitten. Aangezien je met hints niets opschiet lijkt het me het beste om het duidelijk te zijn zonder er doekjes om te winden. Zorgen dat je alleen met hem bent en dan gewoon zeggen wat je voor hem voelt. Negeer andere mensen en ga gewoon voor je eigen geluk, je hebt niets met andere mensen te maken. Ja hij raakt misschien zijn baan kwijt, maar wat maakt dat uit als jullie samen zijn?! En je zei zelf al, door redenen uit je verleden zal je altijd op oudere mannen blijven vallen. Als jullie straks vijf jaar verder zijn vind je hem zeker weten nog steeds leuk! Het zou zonde zijn als je spijt krijgt dat je nooit op hem afgestapt bent.
sweetcandy18, vóór je je op dit antwoord gaat storten met 'zie je wel dat ik het moet doen', dit is overduidelijk sarcasme. Aangezien jij zelf niet kunt bedenken dat je fout bezig bent met 'hoe kan ik hem over de streep trekken' en andere mensen nodig hebt om je dat te zeggen, leek het me wel even belangrijk om dat te benadrukken.

Hoe verliefd je ook bent, het gaat over. Ga niet iemand zijn leven ruïneren met je puberale verliefdheid.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2012, 05:48
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Wat een non-argument. In mijn contract staat ook niet dat ik het gebouw niet op mag blazen. Vanwege de machtspositie mag het niet, de leeftijd van een leerling/student maakt hierbij niet uit. Net als een arts geen relatie mag met z'n patient of een advocaat met z'n cliënt. Het is onprofessioneel.
Het ging er mij om dat Cherry Springs impliceerde dat leraren bij hun contract een blaadje regels krijgt. Dát is niet zo. Dat er ongeschreven regels zijn, lijkt me overduidelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 10:08
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nouja ik ben geen docent, nee, dus dat weet ik niet, maar er zal toch zeker wel een soort gedragscode zijn of ergens anders waar zwart-op-wit is vastgesteld dat je geen relatie met een leerling mag hebben. Een docent op mijn oude school is daarvoor ontslagen, namelijk, en dat lijkt me toch wel iets wat je wat concreter wil hebben dan een ongeschreven regel.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 09:27
Verwijderd
Het is natuurlijk nogal makkelijk dit soort regels te verpakken als 'gepast gedrag vertonen' of 'functie naar behoren uitvoeren'. Van beide is geen sprake wanneer er openlijk een relatie tussen leerling en docent is. Als de school op de hoogte is moeten ze verantwoord handelen, anders krijg je later aftredende directie en verscherpt toezicht door inspectie enzo.

Het mag gewoon niet op deze manier, wellicht dat de school aanbiedt je over te plaatsen. Dan nog komt de geloofwaardigheid van de docent in gevaar. Plus jij hebt vast heel erg veel hormonen, maar je verstand mag nu wel eens aankloppen met de boodschap dat dit heus niet dat droomplaatje oplevert.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 16:12
hitz0r
Avatar van hitz0r
hitz0r is offline
Het is bij wet verboden voor een leraar om seks/een relatie te hebben met (zijn/haar) leerling.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wet...recht/249.html
Kunnen we die discussie nu afsluiten?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 19:27
Verwijderd
Op mijn middelbare school kreeg een docent (net afgestudeerd, jaar of 23) een relatie met een meerderjarige leerling (hij gaf haar geen les overigens), en dat werd 'opgelost' door de leerling naar een andere school te sturen. Zo konden ze dus wel een relatie hebben zonder problemen.

Maar goed, geval van ts vind ik wel anders, het gaat nog láng niet over een relatie tussen leraar en leerling. En ik heb het sterke vermoeden dat het sowieso niet zo ver gaat komen...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2012, 17:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Op mijn middelbare school kreeg een docent (net afgestudeerd, jaar of 23) een relatie met een meerderjarige leerling (hij gaf haar geen les overigens), en dat werd 'opgelost' door de leerling naar een andere school te sturen. Zo konden ze dus wel een relatie hebben zonder problemen.
Konden ze in dat geval niet gewoon wachten tot de leerlinge in kwestie van school af was? Ik neem aan dat een 18-jarige meestal toch in de eindexamenklas zit.



OT: normaal zeg ik leeftijdsverschil, schmeeftijdsverschil, maar in dit geval is het verschil wel érg groot. Als dit een serieuze situatie is en je dit niet verzint, besef dan wel dat er een enorme generatiekloof tussen jullie twee is, die zeer moeilijk te overbruggen is voor jullie twee en erg lastig te accepteren is voor je omgeving.

Daarnaast is de leerling/leraarrelatie natuurlijk onacceptabel om redenen die hierboven al uitgebreid zijn beschreven. Je bent 18, dus waarschijnlijk al bijna klaar met de middelbare school, als de liefde echt zo heftig is kun je ook wel een paar maanden wachten.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 14-12-2012, 18:33
xLITTLEBUNNY
xLITTLEBUNNY is offline
Ik vind het best als jij het zo voelt, maar heb je nagedacht over hoe de buitenwereld zal reageren áls jullie überhaupt wat krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2012, 14:12
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vind het best als jij het zo voelt, maar heb je nagedacht over hoe de buitenwereld zal reageren áls jullie überhaupt wat krijgen?
Want dát is het belangrijkste probleem hier.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2012, 21:01
Verwijderd
@Martiño: kennelijk konden ze niet wachten
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 11:11
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
@Martiño: kennelijk konden ze niet wachten
Oh nee, ik bedoel niet de leerlinge en haar vriend, maar de school. Waarom zo moeilijk doen voor die paar maanden als hij haar toch geen les geeft, zo lang ze op school een beetje uit elkaars buurt blijven...
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Oh nee, ik bedoel niet de leerlinge en haar vriend, maar de school. Waarom zo moeilijk doen voor die paar maanden als hij haar toch geen les geeft, zo lang ze op school een beetje uit elkaars buurt blijven...
Geen idee, misschien bang dat leerlingen/ouders er toch over zouden vallen? Hun relatie was voor zover ik weet niet geheim, de hele school wist 't zo ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2012, 13:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh, nou, des te moeilijker om vriendjespolitiek te bedrijven als de relatie openbaar is. Maarja, de exacte details zullen wel eeuwig een mysterie blijven.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:02
Verwijderd
waarscheinlijk heeft die al een vrouw en kinderen hooguit is die al opa en heeft zijn kind al een kind..
dat jij denkt dat die geinterseerd is o_o dat jij dat denkt zit alleen in maar je hoofd.. Hij is 57 nog paar jaar en hij kan met vroeg pensioen .. denk dat je omgeving het heel raar gaan vinden
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 21:08
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Mag ik iedereen erop wijzen dat de dame in kwestie als sinds dat ze dit topic aanmaakte niet meer reageert?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Mag ik iedereen erop wijzen dat de dame in kwestie als sinds dat ze dit topic aanmaakte niet meer reageert?
Er stond niet bij dat het topic te oud was
die melding krijg je als die zo oud is dat je net zo goed niuwe kan aan maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Groot leeftijdverschil in relatie, kan dat?
roozzzie
4 20-06-2014 09:55
Psychologie Het missen van liefde en daardoor depressief.
Kevin v L.
91 20-11-2005 12:07
Liefde & Relatie Groot leeftijdsverschil
Neiu
63 16-06-2005 22:38
Liefde & Relatie leeftijdsverschil......
Chicky-1990
145 19-01-2004 11:08
Liefde & Relatie Het lijkt wel een rage: relaties tussen een tiener en een dertiger
Knutselsmurfie
209 07-10-2003 12:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.