Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2005, 15:17
Verwijderd
Bijna 2,5 jaar geleden ontstond op 25 juni 2003 het forum subject Gauloises: vandaag word het bestaan van Gauloises beeindigt. De forumguerilla in de vorm van Gauloises is nu geschiedenis.

Vanaf nu is er geen Gauloises meer, alleen een voormalig militant wiens identiteit onbekend blijft.

Ik sta achter de geschiedenis van Gauloises. Gauloises was een poging, tegen de tendenz van het forum, aan een ommekeer van de nieuw rechtse, xenofobe en corrupte backstabbing en contra revolutionaire verhoudingen van het forum bij te dragen. Het was een eer om een deel van deze poging uit te maken.

Het einde van dit project geeft aan dat het niet mogelijk was om met dit project iets te bereiken. Gedurende de strijd is gebleken dat velen in deze digitale samenleving zich toch achter deze verachtelijke vorm van samen zijn en bestaan schaarden, sommigen nog erger verrechtst zijn en weer andere nu inmiddels machtige posities bekleden. En weer anderen verraad aan de persoon Gauloises pleegden, zoveel op het vlak van denken als op persoonlijk vlak.
Dit spreekt niet tegen de noodzakelijkheid en het belang van deze revolutionaire daad. Gauloises was een poging om zij aan zij met hen te strijden, die overal op deze wereld tegen rechtse dictatoriale bekrompen elementen strijden. Voor mij was het de enige goede weg.

De bij elkaar getelde tientallen dagen bedragende bans tegen Gauloises en zijn alter egos hebben hem niet kunnen breken, net als alle andere pogingen de forumguerilla te breken. Deze confrontatie met de macht was gewilt. Bijna 2,5 jaar geleden was ik het subject om met Gauloises te beginnen, nu ben ik het subject om van Gauloises geschiedenis te maken.

Het resultaat en de manier worden misschien bekritiseert, maar Gauloises, en zijn andere linkse medestrijders zijn niets anders als een overgangsfase naar de algehele bevrijding van de rechtse xenofobe forummers en hun huichelachtige vriendjes en vriendinnetjes.

Gauloises streed tegen een systeem waarbinnen gelijkheid en en vriendschap zouden moeten hebben bestaan, maar dat bestond uit backstabben, vriendjespolitiek en andere verachtelijke zaken. Het was een strijd voor een ander systeem en een andere realiteit.

Velen die in zekere mate meestreden tegen het systeem zijn uiteindelijk ook aan de verfoeilijke huichelachtige vriendjespolitiek vervallen en bleken achteraf niet te deugen. Perfect geintegreerd in dit verachtelijke systeem van meeloperij en verraad aan hun eigen kameraden en de persoon Gauloises.

Het was een fout om naast het bestrijden van dit soort elementen niet een accepteerbaar figuur neer te zetten waarmee de goed burgerlijke knechten van het systeem zich konden identificeren. Ik ben bereid dit te erkennen, maar wanneer Gauloises dit gedaan zou hebben zou hij zelf een deel zijn geworden van dit systeem, en zou de strijd bij voorbaat verloren zijn.

De vraag stellen of dit systeem en forummaatschappij wel deugden, was en is legitiem, zolang corruptie en verrechtsing en verraad ipv linksheid en gelijkheid en kameraadschap overal op dit forum en de aan dit forum gelieerde fora bestaat. Na eerdere verloren gevechten moet er nu erkend worden dat het niet mogelijk is om de mensen te veranderen. Leugens, meeloperij, haat en xenofobie vallen blijkbaar niet afdoende te bestrijden zolang er niet van genoeg mensen de ogen zijn geopend.

Ik wil de weinigen die mij op hun wijze gesteund hebben en op elke andere denkbare wijze met mij samen hebben gestreden bedanken. Achter ons ligt een gemeenschappelijke weg, en ik hoop dat op de verslongen onbekende paden van de forumrevolutie wij elkaar op een dag weer tegenkomen, in een betere wereld.

Wij gedenken allen die in de linkse strijd tegen corruptie en het systeem verbannen zijn. Het doel waarvoor zij streden zijn de doelen van vandaag en morgen: totdat de bestaande verhoudingen en het systeem van corrupte, xenofobie en vriendjespolitiek en verraad omvergeworpen zijn.

Wij denken ook aan onze religieuze broeders en zusters die de revolutie gesteund hebben, en alle anderen die zich serieus solidair toonden. En speciaal degenen die in de linkse strijd verbannen zijn. Onze herrineringen en respect gaan uit naar de revolutionare namen die wij kunnen noemen, maar ook naar de personen wiens namen wij helaas niet kunnen noemen maar aan wie er groote dank verschuldigt is.

Die Revolution sagt:
ich war
ich bin
ich werde sein


Gauloises
Augustus 2005
Advertentie
Oud 12-08-2005, 15:19
fractuur
fractuur is offline
Stop je bij de 10000..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 12-08-2005, 15:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
lol

In de derde vorm enkelvoud spreken is zoooo fout.
Oud 12-08-2005, 15:20
fractuur
fractuur is offline
En welke tekst is het.. Marx ofzo?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 12-08-2005, 15:21
Verwijderd
Ik weet!Maar ik zal nog even wachten met het te bere brengen(a)
Oud 12-08-2005, 15:21
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Veel veel veel teveel tekst, in het kort is het gewoon dat je kapt met het forum?
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 12-08-2005, 15:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Makali schreef op 12-08-2005 @ 16:21 :
Ik weet!Maar ik zal nog even wachten met het te bere brengen(a)
Jaja, je weet het gewoon niet
Oud 12-08-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-08-2005 @ 16:22 :
Jaja, je weet het gewoon niet
Wellus, maar het moet nog wel even spannend blijven he
Oud 12-08-2005, 15:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Makali schreef op 12-08-2005 @ 16:23 :
Wellus, maar het moet nog wel even spannend blijven he
Zeg het dan?
Oud 12-08-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 12-08-2005 @ 16:21 :
Veel veel veel teveel tekst, in het kort is het gewoon dat je kapt met het forum?
Met anderen woorden, gauloises heeft het loodje gelegt,ja
Oud 12-08-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-08-2005 @ 16:23 :
Zeg het dan?
Later(a)
Oud 12-08-2005, 15:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
ouw:
Oud 12-08-2005, 15:29
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Dat ga ik niet lezen hoor. Slotje ban.
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 12-08-2005, 15:30
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Makali schreef op 12-08-2005 @ 16:24 :
Met anderen woorden, gauloises heeft het loodje gelegt,ja
Wat stom
Ik eis dat je terugkomt onder een andere naam, of me op je msn zet
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 12-08-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-08-2005 @ 16:25 :
ouw:
RAF

En nu ga ik
Oud 12-08-2005, 15:34
chen
Avatar van chen
chen is offline
Citaat:
Makali schreef op 12-08-2005 @ 16:24 :
Met anderen woorden, gauloises heeft het loodje gelegt,ja
neeeeeeeeeeeeej dat mag je nie doen hoor!!!!!!!!!!!!!!!
en als ik nou eens heel zielig kijk ... blijf je dan?
__________________
better believe it ...
Oud 12-08-2005, 15:40
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
> 5 regels alarm.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Oud 12-08-2005, 15:42
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Omg, spelfouten
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Ads door Google
Oud 12-08-2005, 15:53
Verwijderd
Au-revoir topics zijn opium voor het volk.
Oud 12-08-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Bob de Beer schreef op 12-08-2005 @ 16:42 :
Omg, spelfouten
Inderdaad

Verder vind ik het maar onzin, afscheid nemen op een forum.
Oud 12-08-2005, 15:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En na 2,5 jaar is het je ook ongetwijfeld bekend dat afscheidstopics niet op DK mogen. Al vind ik het jammer dat je er mee stopt, dit topic gaat toch op slot. Mensen die Gauloises nog wat willen zeggen kunnen dat per pm doen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.