Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2002, 22:03
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik heb dat dus, en ik irriteer me ongelofelijk aan mezelf, aan de ene kant wil ik medicijnen studeren. Hoewel ik mezelf ken en denk dat dat veel te zwaar word. Aan de andere kant wil ik modeontwerpster worden maar of daar een toekomst in zit betwijfel ik. Volgend; de zakenwereld lijkt me ook wel wat, alleen zo'n kantoorbaan zie ik niet zitten.

Hebben meerdere dit? Hoe heb je dit opgelost? Hoe denk je dit op te lossen?
Zijn er programma's op het internet om je studiekeuze te maken (naja ideeen op te doen)?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2002, 22:52
onesickbastard
onesickbastard is offline
Van die programma's werken toch voor geen meter. Ik heb mezelf maar ingeschreven bij de lerarenopleiding want ik wist niks anders. Veel werken en geld sparen zodat ik mijn eigen kroeg kan gaan beginnen... dat blijft mijn droom...
Bas
__________________
Without opposing opinions the world would be a very boring place
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:26
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
mjah, ik weet het ook nog niet echt...
misschien dierenarts, maar dan moet ik eerste het vwo nog halen (ik doe nu havo) en dan moet ik ook geen last krijgen van allergieen.
iets met tekenen lijkt me opzich ook wel leuk, maar ik heb geen tekenen in mijn pakket gekozen...
mjah, iets met scheikunde of niologie lijtk me ook nog wel leuk, maar k heb geen flauw idee wat ik daar verder mee zou moeten...
ik kan ook nog naar larenstein of naar de has (hoge agrarische school) in den bosch, lijkt me opzich ook wel leuk, maar je moet daar zoveel economie doen... das weer nix...
ach, ik probeer eerst het vwo nog wel ff...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:29
Verwijderd
ik weet niet of er ook interessetesten op internet staan, maar bij ons op school staan ze wel op de computer.
En je kan ook met meeloopdagen meelopen van de opleidingen die je leuk lijken

Offtopic: Kat... waarom ben je niet op msn??
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 11:33
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Tja, mijn droom is altijd nog de Kleinkunstacademie geweest. Maya, als je daar toegelaten wilt worden dan moet je wel weer heel goed zijn en ik twijfel erg aan mezelf.

Dan heb ik nu bedacht dat Journalistiek ook wel leuk is, maar daar staat een loting op dus heb ik nog geen zekerheid.

Dan wou ik misschien ook wel Creatieve Therapie gaan doen maar of dat nou echt iets voor mij is? Ik weet het niet.

Vroeger wou ik zwemjuffrouw worden maar nu niet meer.

Jeemig, ik weet het gewoon ook niet. Tja, ik heb ook nog een tijd aan de lerarenopleiding Nederlands gedacht want ik was heel goed in Nederlands. Tot dit jaar, ik haal met moeite een zes! Dus dat wordt ook niks.

Nou, wat ik doe ik heel veel info over van alles opzoeken, het TKMST Magazine lezen enzo. Tja, ik weet het ook niet, doe inderdaad veel testen maar daar komt telkens wat anders uit.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 12:53
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik weet niet of er ook interessetesten op internet staan, maar bij ons op school staan ze wel op de computer.

welke testen dan, als je dat misschien weet?
je kan daar op elke pc bijkomen?

'k heb al wel de bit (slechte test vind ik) gemaakt en zo'n test uit koerswijzer, naja meerdere.. (staat ook op www.koerswijzer.com klas 3hv)
'k ben nog niet echt veel opgeschoten :/
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 13:14
Verwijderd
na nog even gekeken te hebben..
'k zou geen tijd aan die koerswijzertest verspillen......

je krijgt de uitslag in volgorde van wat jij 't meeste hebt
G ewaarwording
I inituitie
D enken
V oelen


maar verder staat er geen uitleg.. en de uitleg van je score heb ik hier ook niet.............

'k zou als je dat wilt wel de uitwerking v.d. BIT test kunnen inscannen voor je. Dan kun je kijken bij wat voor werk welk beroep hoort. En bij aan welk werk je zou kunnen denken bij gemengde interesses. maar 't is allemaal erg globaal, niet echt veel info ofzo

De BIT test zelf heb ik ook, maar 'k denk niet dat ie na Kopieren nog leesbaar is. Dus ga daar maar niet van uit

waarom ik die test zo slecht vind: is uit de tijd qua werkzaamheden en vaak moet je kiezen uit dingen die je allevier niet leuk vind :/

'k weet niet of je d'r wat aan hebt verder..... Zie maar
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
welke testen dan, als je dat misschien weet?
je kan daar op elke pc bijkomen?
ik weet niet hoe die test heet, maar volgens mij staat ie op de computers in de computerzaal op 100 (jaa, daar mag jij volgend jaar ook komen ) Maar hij duurt best wel lang hoor, volgens mij kan je em niet in 1 tussenuur maken
En ik geloof (weet absoluut niet zeker) dat je em ook gaat maken tijdens de activiteitenweek en je krijgt er ook LOB punten voor
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:49
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
heb je zo geen boekjes waar alles instaat wat je kan studeren. nou dan neem je dat en doorstreep je wat je NIET wil studeren, en naa een paar keer die lijst overlopen blijft er niet veel meer over
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 19:15
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

ik weet niet hoe die test heet, maar volgens mij staat ie op de computers in de computerzaal op 100 (jaa, daar mag jij volgend jaar ook komen ) Maar hij duurt best wel lang hoor, volgens mij kan je em niet in 1 tussenuur maken
En ik geloof (weet absoluut niet zeker) dat je em ook gaat maken tijdens de activiteitenweek en je krijgt er ook LOB punten voor

je kan die testen wel in een gewoon tussenuur maken, maar dan krijg je geen uitslag (jah, daar kwam ik ook achter toen ik na een half uur 3kwart van die test afhad), dus daar heb je niet zo veel aan. je moet ze sowieso een keer maken in een of andere activiteitenweek, een interesse test en de geschiktheidstest.
en als je er echt niet meer uitkomt kan je natuurlijk altijd onze favoriete decaan nog om hulp vragen.
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 09:32
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Studeren In de knoop met studiekeuze
Verzenden
9 19-04-2007 15:31
Studeren ng of cm?
nopsy
33 24-07-2006 14:19
Algemene schoolzaken Een jaartje er tussenuit
Zsa Zsa
25 23-12-2002 11:55
Algemene schoolzaken LOB-punten
oelewapper
8 19-11-2001 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.