Oud 14-05-2008, 14:27
Bellaciao
Bellaciao is offline
Hi!

Ik heb een vraag. Ik ben namelijk toegelaten op de HKU fotografie onder voorbehoud dat ik mijn 18/21+ toets ga halen. Dat is natuurlijk mijn bedoeling, maar mijn vraag is: Hoe?

Oftewel: Ik heb gelezen dat deze toetsen per school verschillen en van de HKU krijg ik de mededeling dat ik me niet kan voorbereiden. Dit maakt me een beetje onzeker aangezien ik al twee jaar niet veel intelligentere vraagstukken heb opgelost dan het controleren van mijn wisselgeld.

Weet iemand wat voor soort vragen ik kan verwachten bij de toelating? Is het puur een IQ test? of is het ook gericht op kunst en KENNIS .

Ik hoop iets te horen!

Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2008, 16:51
snoWhite
snoWhite is offline
Oh ik ben zo blij dat ik niet de enige ben!! Maar ik kan je geen antwoord geven helaas! Ik weet het zelf niet! Ik ga ook toelating doen voor illustratie in HKU en ik moet darna zoon inteligentietest doen want ik heb mijn dipolma niet en ik heb GEEN IDEE wat dat is!! of het om je intelligentie,kennis of kunst gaat.. Ik ben ook heel erg slecht in wiskunde of cultuur/kennis dus als het daar om gaat dan zak ik!! Iemands die er meer over weet?? En die kan helpen? PLEASE!!

Ik wens je veel succes Bellaciao en als je iets hoort laat het me weten a.j.b!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 12:05
Joris HKU
Joris HKU is offline
Hallo Bellaciao en snoWhite,

Mijn naam is Joris en ik werk als studentenvoorlichter bij het Studenten Service Centrum van de HKU. Al je vragen over de 18+/21+ toets van de HKU kan je aan mij stellen. Het Studenten Service Centrum is op werkdagen (van 10:00 u tot 17:00 u) bereikbaar. De contactgegevens tref je hieronder.

Veel succes met jullie toelatingen en wie weet tot op de HKU!

Vriendelijke groeten

Joris Renskers
Studentenvoorlichter
Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
030-2349440 / info@ssc.hku.nl

www.hku.nl
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 16:14
Frian
Frian is offline
Hallo,

ook ik heb de 18+/21+ test moeten maken afgelopen 10 juli. Vandaag heb ik de uitslag gehad en ik ben gezakt. Na het maken van de toets stond ik buiten met een aantal jongens te praten, en we vonden met z'n allen de test onnodig moeilijk en niet geheel relevant ten opzichte van de gekozen opleiding. Ik bedoel, breuken door breuken delen met 20 seconden per opgave voor een opleiding in de animatiesector? Kom op..
Ik heb een aantal officiele IQ testen gemaakt ter voorbereiding op de 21+ toets en mijn uitslag was gemiddeld 126, met een hoogste score van 130. Dat is niet slecht te noemen.
Het schijnt dat dit het 2e jaar is dat deze test gehouden werd, aangezien de vorige testmethode te makkelijk zou zijn gebleken. Deze bestond uit een engelse tekstverklaring o.a.

We hebben wat telefoonnummers uitgewisseld om te smssen over de uitslag, en tot nog toe gaan alle smsjes die ik heb ontvangen over dezelfde uitslag: gezakt.

Nu komt dan eindelijk mijn vraag
We hebben ook allemaal dezelfde brief ontvangen waarin staat dat er begin augustus (na de laatste toelatingsdagen KMT) definitief bekend wordt gemaakt of we wel of niet zullen worden toegelaten voor de gekozen opleiding. We staan nu op een wachtlijst dus.. Mijn vraag is nu, is het niet zo dat we überhaupt geen kans meer maken om welke HBO opleiding dan ook te starten dit jaar, aangezien we na het zakken op de test en het niet hebben van een HAVO / MBO diploma volgens de wet uitgesloten zijn van deelname aan een HBO opleiding? Is de 'wachtlijst' nog op enige wijze serieus te nemen, of is het 'hoog over, kans verkeken'?

Als iemand het antwoord weet of mij kan melden waar ik meer info kan vinden over de 18+/21+ toets, en of het bijvoorbeeld landelijk of per opleiding geregeld is zou ik dit zeer op prijs stellen uiteraard
Vandaag heb ik de KHU gebeld, omdat er niemand aanwezig was moest ik morgen maar even terug bellen en naar een beaald persoon vragen. Dit ga ik zeker doen en zal hier nog wat over melden in dit topic.

Ook ben ik benieuwd naar de uitslagen van julie toets uiteraard.. Een van de dames die de toets afnamen wist mij te melden dat het slagingspercentage niet eens het vermelden waard was..

Thnx,

Frian
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 20:25
sannevdenb
sannevdenb is offline
hee,

dat is raar. ik ga IMT doen en ik heb nog helemaal gaan uitslag gehad

gr. sanne
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 21:40
niqui
niqui is offline
Het is in ieder geval niet zo dat je überhaupt geen kans meer maakt toegelaten te worden op een HBO opleiding omdat je geen HAVO of MBO diploma hebt. Ik heb namelijk ook geen van deze diploma's en doe toch een HBO studie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 16:18
snoWhite
snoWhite is offline
Citaat:
Hallo,

ook ik heb de 18+/21+ test moeten maken afgelopen 10 juli. Vandaag heb ik de uitslag gehad en ik ben gezakt. Na het maken van de toets stond ik buiten met een aantal jongens te praten, en we vonden met z'n allen de test onnodig moeilijk en niet geheel relevant ten opzichte van de gekozen opleiding. Ik bedoel, breuken door breuken delen met 20 seconden per opgave voor een opleiding in de animatiesector? Kom op..
Ik heb een aantal officiele IQ testen gemaakt ter voorbereiding op de 21+ toets en mijn uitslag was gemiddeld 126, met een hoogste score van 130. Dat is niet slecht te noemen.
Het schijnt dat dit het 2e jaar is dat deze test gehouden werd, aangezien de vorige testmethode te makkelijk zou zijn gebleken. Deze bestond uit een engelse tekstverklaring o.a.

We hebben wat telefoonnummers uitgewisseld om te smssen over de uitslag, en tot nog toe gaan alle smsjes die ik heb ontvangen over dezelfde uitslag: gezakt.

Nu komt dan eindelijk mijn vraag
We hebben ook allemaal dezelfde brief ontvangen waarin staat dat er begin augustus (na de laatste toelatingsdagen KMT) definitief bekend wordt gemaakt of we wel of niet zullen worden toegelaten voor de gekozen opleiding. We staan nu op een wachtlijst dus.. Mijn vraag is nu, is het niet zo dat we überhaupt geen kans meer maken om welke HBO opleiding dan ook te starten dit jaar, aangezien we na het zakken op de test en het niet hebben van een HAVO / MBO diploma volgens de wet uitgesloten zijn van deelname aan een HBO opleiding? Is de 'wachtlijst' nog op enige wijze serieus te nemen, of is het 'hoog over, kans verkeken'?

Als iemand het antwoord weet of mij kan melden waar ik meer info kan vinden over de 18+/21+ toets, en of het bijvoorbeeld landelijk of per opleiding geregeld is zou ik dit zeer op prijs stellen uiteraard
Vandaag heb ik de KHU gebeld, omdat er niemand aanwezig was moest ik morgen maar even terug bellen en naar een beaald persoon vragen. Dit ga ik zeker doen en zal hier nog wat over melden in dit topic.

Ook ben ik benieuwd naar de uitslagen van julie toets uiteraard.. Een van de dames die de toets afnamen wist mij te melden dat het slagingspercentage niet eens het vermelden waard was..

Thnx,

Frian
Heb je mijn p.m gekregen?? Er staat maar niet dat hij echt verstuurd is!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 21:51
Frian
Frian is offline
Citaat:
Het is in ieder geval niet zo dat je überhaupt geen kans meer maakt toegelaten te worden op een HBO opleiding omdat je geen HAVO of MBO diploma hebt. Ik heb namelijk ook geen van deze diploma's en doe toch een HBO studie.
hmmm

en je hebt geen 21+ toets hoeven maken of iets dergelijks? Dan vraag ik me af hoe het allemaal in elkaar zit.. wordt steeds ingewikkelder..

en Sanne, nog steeds geen uitslag gehad? Ik kreeg na de intake op de HKU en na de 21+ toets beide binnen een week de uitslag al..
vreemd..

thnx voor de replies
Met citaat reageren
Oud 04-08-2008, 22:05
niqui
niqui is offline
Nee ik heb geen toets moeten maken.

Nou kan het schelen dat ik op de laatste inschrijfdag pas ontdekte dat ik kans maakte daar op school te kunnen en dus vrij laat was. Ik mocht langskomen voor een 'gesprek' maar dit was een kwestie van inschrijfpapieren invullen, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 17:02
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee ik heb geen toets moeten maken.

Nou kan het schelen dat ik op de laatste inschrijfdag pas ontdekte dat ik kans maakte daar op school te kunnen en dus vrij laat was. Ik mocht langskomen voor een 'gesprek' maar dit was een kwestie van inschrijfpapieren invullen, meer niet.

ze moesten nog een stoeltje vullen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
Algemene schoolzaken 18+ test
load_harmony
3 11-02-2004 16:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.