Oud 27-05-2008, 16:50
Verwijderd
Omdat ik gisteren door een wijk fietste die er toch wel zó armoedig uitzag, ging ik vandaag ff googlen naar die wijk. Zodoende stuitte ik op een Fokforum-topic "De pauperwijk van jouw woonplaats" waarin die wijk vermeld stond Leuk topic, dus die jat ik bij deze!

Dus komt u maar! Noem je woonplaats en één of meer pauperwijken, liefst met foto's van die wijk en eventuele bewoners

Amersfoort > Liendert, Kruiskamp, Gildekwartier en (naar verluidt) Schuilenburg.

Liendert en Kruiskamp schijnen zelfs bij dé 40 probleemwijken van Nederland te horen, hehe. Goedkope grijze flats en rijtjeshuizen, slecht onderhouden, veel minderheden en hangjongeren...zoals deze!



Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2008, 16:52
Verwijderd
De bijnaam van Holtenbroek is Holtenbronx hoorde ik laatst :') dus dat zal wel een pauperwijk zijn.
Assendorp (waar ik woon) is semi-pauper, veel studenten maar ook erg veel sjonnies.
Eigenlijk weet ik het niet goed.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:53
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
De stromenwijk natuurlijk!
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:55
Verwijderd
BIj mij in de buurt valt het wel me, we hebben den bosch, daar gaan al die paupers wonen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:56
Verwijderd
Hier dus Maastricht Noordoost (vier wijken; Limmel, Wyckerpoort, Nazareth en Wittevrouwenveld). Ik ben een keer door Wyckerpoort gefietst, en dat zag er wel droevig uit Ik kan er geen foto's van vinden die de sfeer goed weergeven...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Hier dus Maastricht Noordoost (vier wijken; Limmel, Wyckerpoort, Nazareth en Wittevrouwenveld). Ik ben een keer door Wyckerpoort gefietst, en dat zag er wel droevig uit Ik kan er geen foto's van vinden die de sfeer goed weergeven...
Er is toch ook nog Blauwdorp ofzo, niet?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:59
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Bij ons is het een vrij grote buurt waar ik ongeveer naast woon. De Turkenflats, noemt mijn broer ze. Eigenlijk is het de Televisiebaan geloof ik, vooral.
Foto's heb ik niet. Het zit vlakbij de Nederijnse plas, waar ook een moskee staat. Er zijn erg veel flats met was die hangt te drogen op het balkon, en veel schotels.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:00
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Leeds -> Harehills, Chapeltown.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Er is toch ook nog Blauwdorp ofzo, niet?
Nooit van gehoord

Ik was foto's van Vinkenslag aan het zoeken, maar kan echt niks leuks vinden... Dat waren paupers zeg
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:48
Verwijderd
De Vurraai. Daar bestaan geen foto's van, iedere camera in die wijk is al verkocht voor drugs of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:50
Verwijderd
Crooswijk en Overschie, ver van hiero. En natuurlijk heel Zuid.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Er is toch ook nog Blauwdorp ofzo, niet?
Ja dat is ook een behoorlijke pauperwijk en daalhof begint dat ook wel een beetje te worden.

In Utrecht is sterrenwijk (naast kanaleneiland natuurlijk) ook echt pauper.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:16
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Leeuwarden: de Wielenpolle
Was te zien in "Probleemwijken", maar staat niet in Vogelaars lijstje

Wielenpolle in Probleemwijken @ Video Google
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:16
Verwijderd
ik zou het niet weten
lilith naamzoek
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:16
Verwijderd
Heel Tilburg is één grote pauperwijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:20
Verwijderd
Oh ja, heel Friesland is er ééntje.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:43
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
uhr... Rotterdam woon ik dus... Waar wil je beginnen?

- Zuid
- Delfshaven-Marconiplein is ook niet echt feestelijk.

Wat versta je eigenlijk onder pauperwijk? Een flat met alleen maar Antillianen en waar je 's avonds als je thuis komt zo nu en dan over een slapend persoon moet stappen om binnen te komen? (volgens mij is dat zo ongeveer het algemene Nederlandse beeld ervan) In dat geval woon ik in een pauperflat haha
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2008, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Leeuwarden: de Wielenpolle
Was te zien in "Probleemwijken", maar staat niet in Vogelaars lijstje

Wielenpolle in Probleemwijken @ Video Google
Wat een prachtig programma, ik ga gauw ff alle afleveringen kijken die ik nog niet gezien had
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:45
Verwijderd
Citaat:
- Delfshaven-Marconiplein is ook niet echt feestelijk.
Uhh... doe es ff normaal, wil je.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:47
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Uhh... doe es ff normaal, wil je.
nou als ik het vergelijk met het vriendelijke stadje waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Ik woon ook in die buurt en word regelmatig lastiggevallen. (as in naroepen, achterna lopen, vervelende gesprekken aanknopen die ik niet wil) Bovendien ziet het er niet mooi uit met vaak veel troep op straat. Persoonlijk vind ik Blaak veel prettiger om even een voorbeeld te noemen
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:50
Verwijderd
Citaat:
nou als ik het vergelijk met het vriendelijke stadje waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Ik woon ook in die buurt en word regelmatig lastiggevallen. (as in naroepen, achterna lopen, vervelende gesprekken aanknopen die ik niet wil) Bovendien ziet het er niet mooi uit met vaak veel troep op straat. Persoonlijk vind ik Blaak veel prettiger om even een voorbeeld te noemen
Achterin Marconiplein is mss een beetje eng, maar dat komt omdat het de grens van rotterdam is en daar nauwelijks huizen zijn. Maar Delfshaven is niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:05
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Het stuk aan de kant van historisch delfshaven en het grootste gedeelte van de schiedamse weg kan er idd wel mee door
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:06
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Ede-Veldhuizen. Maar ik woon gelukkig aan de rand. Wat dieper de wijk in schijnt het af en toe behoorlijk hommeles te zijn.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Het stuk aan de kant van historisch delfshaven en het grootste gedeelte van de schiedamse weg kan er idd wel mee door
Heel veel groter dan dat is de wijk ook niet echt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2008, 20:09
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Volgens die site korrewegwijk (daar woon ik) en de hoogte. Ik vind het nogal bullshit, aangezien het inkomen hier gewoon laag is omdat er veel studenten wonen. Ik vind het ook een vrij normale buurt, er zijn wel louche straatjes, maar niet zoveel en daar zijn de huizen gewoon vervallen. Ik vind de oosterpoort echt veel probleemwijkiger, daar gaan mensen ruziën op straat, tegen huizen pissen en bierdrinken op de stoep.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 20:25
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Heel Tilburg Leeds is één grote pauperwijk.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 20:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik woon in een wijk die een voormalige pauperwijk was. Ze hebben de boel hier compleet met de grond gelijk gemaakt, en zijn hem nu helemaal opnieuw aan het bouwen. Het ziet er goed uit.

En hiervoor woonde ik echt in een pauperwijk, wat zeg ik, de beruchtste straat van Helmond (!). Haha, zelfs in Eindhoven schrokken ze er van. Je zag het wel aan de wijk, veel arme allochtonen, veel van die pauperhelmondenaren met hun harde kutmuziek en asogedrag, en veel luidruchtige Oost-Europeanen. Die allochtonen zeggen dan wel niks, ze zijn tenminste niet asociaal en de allochtone winkeliers zijn altijd netjes en vriendelijk, in tegenstelling tot die chagrijnen die in de supermarkt en de kapper werken.

Maarja, de gemeente Helmond weet goed wat ze daar mee aan doet, want die wijk krijgt dezelfde behandeling als de wijk waar ik nu in woon: ze maken hem echt helemaal met de grond gelijk. En terecht, vind ik dan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 21:00
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Citaat:
Volgens die site korrewegwijk (daar woon ik) en de hoogte. Ik vind het nogal bullshit, aangezien het inkomen hier gewoon laag is omdat er veel studenten wonen. Ik vind het ook een vrij normale buurt, er zijn wel louche straatjes, maar niet zoveel en daar zijn de huizen gewoon vervallen. Ik vind de oosterpoort echt veel probleemwijkiger, daar gaan mensen ruziën op straat, tegen huizen pissen en bierdrinken op de stoep.
Idd wat je al zeg korrewegwijk herken ik zelf niet als een probleemwijk, gewoon een normale studentenbuurt. Zou eerder oosterparkwijk zeggen, vooral toen fc Groningen er nog zat, was het daar vaak rellen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 21:10
Verwijderd
Citaat:
De Vurraai. Daar bestaan geen foto's van, iedere camera in die wijk is al verkocht voor drugs of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 21:47
Verwijderd
Berkhout is een hele slechte wijk van mijn stad.
Nattigheidnaamzoek

Naja, de Grote (K)Waal, maar daar blijft het bij.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 23:53
Verwijderd
de gorzen de gekste!!

gorzenezen zijn zo ongeveer duindorpers. of ondiepers. of gewoon paupere semi/kampers die hun kleding op de markt kopen en op hun nepleren bank wonen die op de stoep staat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 00:11
PV
PV is offline
Citaat:
Heel Tilburg is één grote pauperwijk.
Ik vind Broekhoven vrij vervelend
maar ik kom dan ook eigenlijk nooit in Noord.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 00:20
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kom uit Roffa Zuid (feyenoord om precies te zijn), en dat is zwaar pauper. Heb in de oranjeboomstraat op school gezeten, en was daar de enige van 3 Nederlanders.
Noordereiland en charlois zijn ook niet bepaald fijn.

Gelukkig wonen m'n ouders in Heerjansdam en dat is te klein om wijken te hebben. Er wonen wel een paar paupers, maar voornamelijk boerinnen en life-and-cooking families.

@ Darkie: Komde gij uit Leeds dan?
Beeston is well nasty. En ik ben ooit bijna aangevallen in Morley.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 00:29
Verwijderd
Citaat:
ik zou het niet weten
lilith naamzoek
Uhm. Achter de Aldi een beetje. Daar staan flats..
En tussen de Binnenweg en uh die grote straat daarachter, waar de AH aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 00:30
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
@ Darkie: Komde gij uit Leeds dan?
Beeston is well nasty. En ik ben ooit bijna aangevallen in Morley.
Ik woon er nu.

Ja die zijn wel ieuw ja.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2008, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Broekhoven vrij vervelend
maar ik kom dan ook eigenlijk nooit in Noord.
Broekhoven is inderdaad een uitvergrote versie van de rest van pauper-Tilburg.
En de Vogeltjesbuurt, off course.
En 'Aachter de kèrrek', achter de Theresiakerk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 09:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline


Den Helder.
tuindorp, en dan voornl. de visbuurt

oww en op dit plaatje lijkt het allemaal nog wel schattig, maar eigenlijk is het gewoon vervallen maar kon niks anders vinden op internet
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Wat versta je eigenlijk onder pauperwijk? Een flat met alleen maar Antillianen en waar je 's avonds als je thuis komt zo nu en dan over een slapend persoon moet stappen om binnen te komen? (volgens mij is dat zo ongeveer het algemene Nederlandse beeld ervan) In dat geval woon ik in een pauperflat haha
Onze paupers zijn gewoon blank. Ik stap liever over slapende Antilianen heen dan dat ik langs die halfkale rotjochies in trainingspak op scootertjes moet lopen... ongelooflijk zeg.

OT: 't Zwarte Gat!

Oh wacht en in Nijmegen, hm, het Willemskwartier en delen van Hatert en het Waterkwartier, denk ik zo. Je kunt het zo heel mooi zien met oud en nieuw - ik woonde hiervoor in een studentenflat en daar gingen we dan bovenop staan, en dan was het echt *rondkijk* *bescheiden vuurwerk* *hele inhoud van fabriek* Oh haha, daar is het Willemskwartier dus.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 09:47
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ja dat is ook een behoorlijke pauperwijk en daalhof begint dat ook wel een beetje te worden.

In Utrecht is sterrenwijk (naast kanaleneiland natuurlijk) ook echt pauper.
Mwah, als we het hebben over dé pauperwijken dan is dat toch vooral Marokkaneneiland, met Overvecht als goeie tweede.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Bij ons is het een vrij grote buurt waar ik ongeveer naast woon. De Turkenflats, noemt mijn broer ze. Eigenlijk is het de Televisiebaan geloof ik, vooral.
Foto's heb ik niet. Het zit vlakbij de Nederijnse plas, waar ook een moskee staat. Er zijn erg veel flats met was die hangt te drogen op het balkon, en veel schotels.
IJsselstein! Daar heb ik gewoond.

Ik woon in een 'pauperwijk' (Utrecht overvecht), maar ik vind dat reuze meevallen, moet de eerste hangjongere nog tegenkomen namelijk...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 14:28
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Idd wat je al zeg korrewegwijk herken ik zelf niet als een probleemwijk, gewoon een normale studentenbuurt. Zou eerder oosterparkwijk zeggen, vooral toen fc Groningen er nog zat, was het daar vaak rellen.
mja, korreweg staat er volgens mij ook alleen maar in door het gemiddelde lage inkomen, maar dat komt weer door de studenten die daar allemaal zitten. Korreweg vind ik niet echt een pauperwijk, das toch idd meer het Oosterpark. De Hoogte is wel een beetje een pauperwijk, en Vinkhuizen btw ook wel.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Achterin Marconiplein is mss een beetje eng, maar dat komt omdat het de grens van rotterdam is en daar nauwelijks huizen zijn. Maar Delfshaven is niks mis mee.
daar woon ik en daar is t helemaal niet eng... vind de hele schiedamseweg wel meevallen, enige plekken waar ze een waterkanon langs mogen halen is dat pleintje bij de fortis
en eh ja, heel zuid, de rest van rotterdam ben ik niet echt geweest
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 16:07
Verwijderd
Ohja, ik vind dat ik mijn oude woonplaats ook even moet aankaarten:

Almere > bijna alle wijken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 17:17
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
daar woon ik en daar is t helemaal niet eng... vind de hele schiedamseweg wel meevallen, enige plekken waar ze een waterkanon langs mogen halen is dat pleintje bij de fortis
en eh ja, heel zuid, de rest van rotterdam ben ik niet echt geweest
Als je de nieuwe binnenweg uitloopt, richting Mathenesserdijk, kom je ook langs van die fijne plekken. Een straat daar heet de kogelvangerstraat. Zegt genoeg lijkt me...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 17:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je de nieuwe binnenweg uitloopt, richting Mathenesserdijk, kom je ook langs van die fijne plekken. Een straat daar heet de kogelvangerstraat. Zegt genoeg lijkt me...
en daar woon ik dan.
sommige stukken lijken inderdaad wel kosovo, terwijl er her en der ook nieuwbouw is.

heden: R'dam; zuid, west, capelle
vroegah: Dordt; Krispijn, crabbenhof, wielwijk (verbeteringen worden zichtbaar)

zuid:

west:
(huis of 5 van me vandaan)

capelle
(dit is het betere stuk overigens)
krispijn:
(gelukkig wel zeg)
gelukkig:

crabbenhof:

(kijk dje losgaan)
wielwijk:


wat is het toch leuk om pauper te zijn, kan niet wachten om te gaan werken en dit soort wijken gedag te zeggen.

Citaat:
nou als ik het vergelijk met het vriendelijke stadje waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Ik woon ook in die buurt en word regelmatig lastiggevallen. (as in naroepen, achterna lopen, vervelende gesprekken aanknopen die ik niet wil) Bovendien ziet het er niet mooi uit met vaak veel troep op straat. Persoonlijk vind ik Blaak veel prettiger om even een voorbeeld te noemen
achja dat praten he.

het is inderdaad smerig
blaak is een prijsklasse of 4 hoger.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 28-05-2008 om 17:58.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Er is toch ook nog Blauwdorp ofzo, niet?
Ja. Schijnt iig de armste wijk van Maastricht te zijn. Ik woon aan de rand, joepie.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Ja. Schijnt iig de armste wijk van Maastricht te zijn. Ik woon aan de rand, joepie.
Ik heb er echt nog nooit van gehoord Staat ook niet op die lijst van Vogelaar (maar dat zegt natuurlijk niet zoveel).

Ik wilde eerst absoluut niet in mijn wijk wonen; het was ook een beetje pauper ooit, maar ze hebben echt heel veel blokken afgebroken en vervangen door nieuwbouw, ook veel huurhuizen zijn overgegaan naar koop (dat doen ze om het een beetje te mixen; dus straten met zowel kopers als huurders, ipv alleen huurders). Sowieso ligt de wijk gewoon erg goed (tegen Ceramique aan dus). Ben nu wel blij dat ik er toch ben gaan wonen, ik zie vanaf m'n slaapkamer de dure appartementen op Ceramique en zelf heb ik gewoon een volledig huis voor hetzelfde geld of minder. Met tuin ipv balkonnetje
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:04
Verwijderd
Nuenen-Oost.

Eastside thugs, represent.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er echt nog nooit van gehoord Staat ook niet op die lijst van Vogelaar (maar dat zegt natuurlijk niet zoveel).

Ik wilde eerst absoluut niet in mijn wijk wonen; het was ook een beetje pauper ooit, maar ze hebben echt heel veel blokken afgebroken en vervangen door nieuwbouw, ook veel huurhuizen zijn overgegaan naar koop (dat doen ze om het een beetje te mixen; dus straten met zowel kopers als huurders, ipv alleen huurders). Sowieso ligt de wijk gewoon erg goed (tegen Ceramique aan dus). Ben nu wel blij dat ik er toch ben gaan wonen, ik zie vanaf m'n slaapkamer de dure appartementen op Ceramique en zelf heb ik gewoon een volledig huis voor hetzelfde geld of minder. Met tuin ipv balkonnetje
Daar lijkt het me heel leuk wonen ja. Misschien dat Blauwdorp meer een gebiedsnaam is of zo? Zegt Annadal je iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.