Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2011, 17:18
EATit
Avatar van EATit
EATit is offline
Een vriendin van mij heeft nogal al problemen: Boulimia, snijden in zichzelf en vaak ruzie met ouders. Nou wouden ik en een andere vriendin het wel aan iemand vertellen, maar we willen niet dat haar ouders erachter komen anders flipt ze helemaal. Moet een mentor dan zijn/ haar mond daarover houden?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:28
Verwijderd
Ja, ik denk het wel. (weet het niet helemaal zeker). Maar je kunt het eerst even aan je mentor vragen voordat je het vertelt.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 17:40
Verwijderd
Ja, ik geloof dat mentoren zwijgplicht hebben, maar als dat niet zo is vind ik dat je sowieso een volwassen persoon er bij moet betrekken.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 19:22
Verwijderd
De meeste scholen hebben ook een vertrouwenspersoon, en die heeft sowieso wel zwjgplicht.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 19:58
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
het is altijd moeilijk om een vertrouwens persoon iets te vragen (ik spreek niet uit ervaring), maar het is altijd wel het beste (ik zeg wat ik hoor)...
de vertrouwens persoon heeft zeker weten zwijgplicht (vertrouwen-)
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 20:11
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
En als je op een grotere school zit, heb je misschien ook meerdere vertrouwenspersonen... Misschien dat er eentje is die niet aan jou of je vriendin lesgeeft, en diegene dus niet kent... Dat lijkt me ook wel fijn, zodat je zeker weet dat ze niet anders gaat reageren in de klas tegen je vriendin ofzo...

Even voor de andere forummers: Is er niet ergens buiten een school iets van vertrouwenspersonen??
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 20:26
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
http://www.kindertelefoon.nl/
dit is alleen geen contact dit gaat met msn bellen enzo...

maar je hebt altijd wel van die plekken waar je kan gaan over informatie of hulp heb alleen geen idee hoe het heet...
maar soommige mensen die ik ken zijn naar zo een plek geweest ik weet dat je ze best wel overal vind maar weet niet veel over...
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 26-01-2011, 21:32
AnneElise
Avatar van AnneElise
AnneElise is offline
Het gebeurt regelmatig bij mij op school dat de mentoren doorgeven aan andere docenten dat er rekening mee moet worden gehouden. Het zijn ook mensen. Vaak weten ze zelf ook niet wat ze met de info moeten. Dus of het officieel zo is weet ik niet, maar ze houden zich er niet (altijd) aan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 10:22
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ze houden zich er meestal alleen niet aan als de toestand van de scholier waarover het gaat (levens)gevaarlijk is. Maar dat is begrijpelijk toch?

Ik vind het heel erg goed dat jullie naar de mentor willen gaan. Als er een vertrouwenspersoon is, zou ik eerst daarheen gaan. Anders naar de mentor of een andere leraar die je vertrouwd.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 10:34
AnneElise
Avatar van AnneElise
AnneElise is offline
Wat @Sassiefje zegt!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 11:48
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
De meeste scholen hebben ook een vertrouwenspersoon, en die heeft sowieso wel zwjgplicht.
Klopt.
En daar kan je inderdaad alles aan kwijt wat je wil zeggen.
Hele behulpzame mensen!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 14:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Vertrouwenspersonen op school hebben inderdaad zwijgplicht. Alleen als die vriendin dingen bij haarzelf doet die écht gevaarlijk zijn voor haarzelf, dan mag dit zwijgplicht voor haar eigen bestwil verbroken worden. anders niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 16:58
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Ik werk op een school als leerkracht.
Vertrouwenspersonen hebben zwijgplicht tot op zekere hoogte.
Zoals ook al eerder is aangegeven als het levensbedreigend is voor dit meisje of voor anderen dan zal dit zwijgrecht worden doorbroken.
Echter zal er wel mogelijk in overleg contact op worden genomen met andere docenten van deze school of andere professionals die de desbetreffende leerling kunnen helpen of rekening kunnen houden met deze leerling.
Wil de leerling dit niet dan zal er, mocht dit nodig zijn een bericht naar leerkrachten gaan waarin wordt gezegd dat desbetreffende leerling niet helemaal bij de les kan zijn wegens persoonlijke redenen. Dit laatste word meestal al geen eens vermeld.
Hopelijk kun je hier wat mee, anders mag je me altijd een privébericht sturen.
__________________
The Lord Will Once Return...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 19:54
anonymous01
anonymous01 is offline
Ja!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2011, 20:49
Verwijderd
Mentoren hebben geen zwijgrecht, en uit ervaring weet ik dat vertrouwenspersonen niet aan jou denken, ze doen alleen wat zij het beste vinden. Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 10:20
twinkebel
Avatar van twinkebel
twinkebel is offline
Citaat:
Mentoren hebben geen zwijgrecht, en uit ervaring weet ik dat vertrouwenspersonen niet aan jou denken, ze doen alleen wat zij het beste vinden. Succes!
Nu ben ik zeer benieuwd naar jouw ervaring eigenlijk. Want dit kan dus eigenlijk niet en is eigenlijk nooit het geval, deze mensen kunnen er mocht dit blijken namelijk zeer grote problemen mee krijgen.
__________________
The Lord Will Once Return...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 12:25
ri-an-ne03
Avatar van ri-an-ne03
ri-an-ne03 is offline
Een mentor heeft geen zwijgplicht! Hij kan uit morele overwegingen er wel voor kiezen om iets niet door te vertellen, maar de kans dat dat met dit gebeurd is klein (denk ik). Een mentor kan dit namelijk niet oplossen. Die mensen zijn er vaak niet voor opgeleid en verwijzen je door naar een vertrouwenspersoon. En met wat Aciara zei ben ik het eens! Natuurlijk gebeurt het niet altijd.. maar vaak wel in mijn ogen. Succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 12:55
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
volgens mij hebben mentoren wel zwijgplicht ja, maar een vriendin van mij ging een keer naar een vertrouwens persoon en die heeft het hele verhaal doorgelult aan de andere leraren.

ik wil niet zeggen dat je neit naar een vertrouwens persoon moet gaan, want de meeste zullen echt niks doorvertellen maar gewoon dat het wel kan gebeuren en dat ze je anders kunnen gaan behandelen.
__________________
I love you more then my teddy, but sssssht, don't tell him! <3
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 12:56
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
vergeet niet dat het mensen zijn en blijven...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik zeer benieuwd naar jouw ervaring eigenlijk. Want dit kan dus eigenlijk niet en is eigenlijk nooit het geval, deze mensen kunnen er mocht dit blijken namelijk zeer grote problemen mee krijgen.
Ik had/heb problemen thuis, en met ziekte enzo, en toen hebben ze er op school naar gevraagd, maar ik zei dat ze het moesten laten rusten, deden ze niet. Uiteindelijk een klein tipje van de sluier opgelicht, ik kwam thuis en mijn ouders wisten ALLES.. dat was niet zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 13:57
tokio
tokio is offline
Mentoren hebben geen zwijgplicht,
wel kun je het vragen of het in vertrouwen kan,
dan moet ze zich stil houden.
Zelf heb ik ook behoorlijke gesprekken met mn mentrixen van de afgeliopen 3 jaar.
En als jij aangeeft dat het iets is wat je graag met de mentor wil delen,
dan lijkt het me geen probleem om voor afgaand aan het gesprek even te melden dat het alleen haar aan gaat,
waarschijnlijk wordt er dan nog wel gevraagd of de teamleider op de hoogte gesteld mag worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 16:18
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Mijn mentor heeft mij goed met mijn problemen geholpen.. En hij doet alles in overleg met mij én hij verteld nooit iets verder. En loop nu ook bij een maatschappelijk werker.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 08:39
Sneeuwwitje94
Avatar van Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
als mentoren zwijgplicht hebben, houden ze zich er niet aan.
Ik had over iets persoonlijks gesproken met mijn mentor en later wisten alle leraren het bijna. :-O
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 12:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
De mentor heeft het misschien met jouw leraren besproken zodat zij weten wat er aan de hand is en op jouw situatie kunnen inspelen of er rekening mee kunnen houden?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 17:19
anoniemuit1995
anoniemuit1995 is offline
ze hebben geen zwijgplicht maar als je ze vraagt niks te zeggen, doen ze dat zeker niet ik denk wel dat ze het advies geven om hulp voor haar te zoeken
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.