Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 20:12
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Heel originele titel weer...

Ik vraag me af of ik de baard in de keel heb. Al enkele weken (een paar maandjes) heb ik dat mijn stem heel soms overslaat als ik mijn stemspieren zegmaar niet helemaal gebruik. Voorheen kon ik gewoon zo praten maar nu slaat mijn stem dus een beetje over. Ook als ik hard roep met mijn normale (lichte) stem dan slaat-ie soms hard over. Maar verder kan ik dus wel gewoon heel hoog komen met mijn stem, ontzettend hoog, net als voorheen. Als ik gewoon rustig en kalm praat is er niks aan de hand met mijn stem.

Betekent dit dat ik de baard in de keel heb? Hoe lang kan dit nog verder duren? En als ik de baard in de keel heb gehad, kan ik dan nooit meer hoog komen met mijn stem?

Groetjes!
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 11:56
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Heel originele titel weer...

Ik vraag me af of ik de baard in de keel heb. Al enkele weken (een paar maandjes) heb ik dat mijn stem heel soms overslaat als ik mijn stemspieren zegmaar niet helemaal gebruik. Voorheen kon ik gewoon zo praten maar nu slaat mijn stem dus een beetje over. Ook als ik hard roep met mijn normale (lichte) stem dan slaat-ie soms hard over. Maar verder kan ik dus wel gewoon heel hoog komen met mijn stem, ontzettend hoog, net als voorheen. Als ik gewoon rustig en kalm praat is er niks aan de hand met mijn stem.

Betekent dit dat ik de baard in de keel heb? Hoe lang kan dit nog verder duren? En als ik de baard in de keel heb gehad, kan ik dan nooit meer hoog komen met mijn stem?

Groetjes!
Wel de symptomen ja, vooral dat overslaan.
Maar in deze periode kan je, naast wat lage klanken, ook nog de hogere bereiken uit je kindertijd. Er zijn zelfs jongens die deze klanken altijd nog zullen kunnen bereiken. Je zit nu dus waarschijnlijk in een overgangsperiode.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
duurt nog ff maar ja je gaat een octaaf of 2 omlaag en wordt een man
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 16:25
Verwijderd
Ja, baard in de keel. Je gaat er aan wennen. Het kan zijn dat je stem later nog eens uitschiet, maar dat gaat vanzelf wel minderen en het is niet erg want alle jongens hebben dat.

Je word een man.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 20:34
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Hmm persoonlijk ben ik er niet zo blij mee maar goed... bedankt voor de info. Hopelijk kan ik nog gewoon normaal praten zoals voorheen hierna. =/
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 07:16
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hmm persoonlijk ben ik er niet zo blij mee maar goed... bedankt voor de info. Hopelijk kan ik nog gewoon normaal praten zoals voorheen hierna. =/
Dit hoeft echt niet lang te duren hoor, en zometeen praat je echt als een man
Dus, geniet er maar even lekker van
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 20:01
Adpatat
Adpatat is offline
absoluut de baard in de keel! ik zal het binnen kort ook krijgen denk ik...ik voel het al aan komen af en toe
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 15:37
Gyarados
Avatar van Gyarados
Gyarados is offline
Bedankt voor de reacties. Is het per definitie zo dat je niet meer hoog kan komen met je stem nadat je de baard in de keel hebt gehad? En moet je ook opnieuw leren zingen en zo?
__________________
VWO3
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 18:08
Verwijderd
Nee, dat is niet per definitie zo, zoek maar eens een filmpje van een tenor die opera zingt - die zingen hoger dan de gemiddelde vrouw. Maar de techniek om zo hoog te komen is bij een man wel anders dan bij een jongen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 18:14
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties. Is het per definitie zo dat je niet meer hoog kan komen met je stem nadat je de baard in de keel hebt gehad? En moet je ook opnieuw leren zingen en zo?
mwoa, hoog zingen is stemtechniek en ademhaling, maar je zal waarschijnlijk niet zo hoog meer komen als toen je acht was nee (of je moet even iemand vragen je in je noten te trappen )

Opnieuw leren zingen hoeft niet, de meeste zangtechnieken zullen niet veranderen, wel zal jouw functie binnen een zanggezelschap/band anders kunnen worden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit tijdens mastruberen geen sperma
bijongen
16 13-08-2016 20:17
Lichaam & Gezondheid De wel bekende baard in de keel...!
boy1995
20 21-02-2012 15:50
Lichaam & Gezondheid de groei
ikonzeker
6 11-12-2008 19:27
Muziek Tokio Hotel
Punk_Bitch
197 08-12-2006 11:35
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #5
Severus
500 13-10-2005 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.