Oud 30-08-2001, 13:47
Moe, kapot en uitgeleefd steek ik de sleutel in het slot van mijn eigen huis. Eindelijk, na twee weken weer een zacht bed, een warme douche. In de hal overvalt me een onbehaaglijke stilte. Mijn vrouwelijke intuitie zegt mij dat er iets mis is. Ik neem de trap en open de deur van mijn slaapkamer, om daar mijn bagage op het bed neer te leggen. Ik herinner me nog maar zo weinig van voor mijn vakantie. Eigenlijk helemaal niets... het klamme zweet breekt me uit en meteen onderdruk ik het weer: ik ben gewoon moe. Mijn hart klopt in mijn keel als ik de trap weer afloop. Beneden zie ik de deur van de logeerkamer en ik val bijna flauw. Een zwaar vermoeden dringt zich aan me op maar ik weet niet wat het is. Klop, klop, klop, klop... ik kom dichterbij en mijn hart klopt bij iedere slag harder, doordringender, galmt in de stilte van de hal. Opeens trek ik lijkwit weg; Marielle staat voor me, mijn dienstmeisje. Ik schrok van haar, maar snel trek ik weer bij. Het is Marielle maar, er is niks aan de hand. Na enkele seconden komt het gevoel weer terug; er is wel wat aan de hand, ze is net zo lijkwit als ik. Stil staan we tegenover elkaar, tot haar mond zich opent en ze 1 zin zegt. Ze zijn dood Catie, ze zijn dood... Twee weken geleden heb jij ze ingesloten Catie, en alleen jij hebt de sleutel. Mijn gevoel vloeit weg uit mijn vingertoppen en de deur lijkt duivels groot, gevaarlijk. Ik was het niet, ik heb niemand ingesloten. Maar toch voel ik de sleutel branden in mijn zak en weet ik wat ik in de logeerkamer aan zal treffen. Drie mensen, zonder water en eten, twee weken lang. Zouden ze krankzinnig geworden zijn, elkaar hebben aangevallen, en vervolgens zijn gestorven... achter de deur is het stil. Marielle staat in een hoekje te beven, klein en wit. Het duurt lang, heel lang voordat ik de sleutel durf te pakken. Hij snijdt in mijn hand, en ik duw hem geruisloos in het slot. De deur geeft langzaam mee. Ik kijk, ik zie, en ik verstijf. Op de bank in de logeerkamer liggen drie mensen. Tegen elkaar aan, de angst is nog op hun gezichten af te lezen. Het zijn mijn vrienden. Tom ligt over de rechterleuning. Zijn gezicht is wit, zijn lange bruine haar grijs geworden. Zijn ogen half open. Tegen hem aangekropen ligt Jimmy. Ook zijn haar is grijs en zijn gezicht verstard wit. Cas ligt naast hem, met zijn gezicht van me afgewend. Ik moet hem zien. Het is mijn schuld, het is mijn schuld! Ik stap over de drempel en sluip dichterbij, doodsbang. Cas, mijn liefie, ik heb je vermoord, ik wil je gezicht zien, ik wil... Langzaam loop ik rond de bank, ontwijk de aanblik van Toms gezicht. Aan de achterkant van de bank zie ik Cas. Hij lijkt vredig te slapen, maar hij moet wel dood zijn. Ook zijn haar, wat ooit blond geweest is, is grijs geworden. Ik streel door zijn haar en huil hardverscheurend. Daarna stok ik. Cas doet zijn ogen open, langzaam. Ze zijn grijs. Zijn mond beweegt, hij smeekt me, hij smeekt me! Help me, alsjeblieft Catie, help me.... In tranen pak ik hem beet, til ik hem met een bovenmenselijke kracht op en trek hem tegen me aan. Ik sta op, hij kijkt me moeizaam aan vanuit mijn armen, ik wil hem redden. Ik loop, stapje voor stapje, met hem deze gruwelijke kamer uit. Halfverwege voel ik zijn spieren verslappen, en zijn ogen vallen weer dicht: voor altijd. Ik zak door mijn knieen, hou zijn levenloze lichaam dicht tegen me aan. En ik huil zo hard, dat hij het, waar hij ook is, gehoord moet kunnen hebben.

one of Cat's nightmares

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2001, 13:52
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
one of Cat's nightmares
Ook een zeer meesleurend verhaal...

Ik word er bijna jaloers van

Greetz, MAS187
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:09
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
ongeloooooflijk roelend verhaal, wat een afgrijselijke droom, af-grij-se-lijk. maar wat schrijf je dat goed op!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:31
Citaat:
Woodstock schreef:
ongeloooooflijk roelend verhaal, wat een afgrijselijke droom, af-grij-se-lijk. maar wat schrijf je dat goed op!
En dan is ie nog van vier jaar geleden ook... maar sommige dingen blijf je onthouden...

Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 16:34
John Sickbock
John Sickbock is offline
wow.... moest gewoon in 1x doorlezen... tlijkt net zo'n nachtmerrie uit een verhaal... lijkt me vreselijk als je zoiets droomt...

heel mooi geschreven iig!
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 17:31
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Zullen we ruilen ik droom nooit.......]meer?

punk out
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 18:51
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
wat

echt goed!!
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 20:29
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
jezus.. wat supergoed geschreven, ik zit hier nouw ook met tranen in mijn ogen en kippevel

was als de dood dat er onder zou staan dat je dat aangetroffen had na je vakantie ossow
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 20:33
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
*stil*
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2001, 20:57
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
ik vind 't nix...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 11:44
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
-niels- schreef:
ik vind 't nix...

Lekker subtiel gebracht...
Maar goed, ik vinnut heel apart, supergoed geschrevn joh!!! *applaus*
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 11:47
Citaat:
-niels- schreef:
ik vind 't nix...
Hahahaha, thanx voor je eerlijke mening
Maar wat vind je er niks aan?

Cat
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 19:29
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
wat een akelig verhaal zeg, echt eng.
Maar hoe bedoel je "mijn dienstmeisje" die heb je toch niet echt, of was dat alleen in je droom?
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 19:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
dit verhaal bestaat al... ik heb het boek zelfs, alleen ligt het bij me vader ergens opgeborgen.. het is iets anders, dit meisje verhuist naar een huis en daar maakt zij in principe precies hetzelfde mee...

ik lieg niet

maar goed, ik vind het wel ontzettend goed...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 22:55
Citaat:
*RainBow* schreef:
dit verhaal bestaat al... ik heb het boek zelfs, alleen ligt het bij me vader ergens opgeborgen..
Yeah right... ik heb een boek gedroomd dat ik niet eens gelezen heb...
Geef es een titel, kword nieuwsgierig.

Oh enne nee heb ik het echt geen eigen huis en ook geen dienstmeisje. Doe mn eigen was

Cat

Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 23:23
PV
PV is offline
eng verhaal, goed geschreven alleen, waarom zou je hen opsluiten, en waarom doet dat dienstmeisje er nix aan beetje vaag
Met citaat reageren
Oud 31-08-2001, 23:34
Citaat:
PV schreef:
eng verhaal, goed geschreven alleen, waarom zou je hen opsluiten, en waarom doet dat dienstmeisje er nix aan beetje vaag
Geen praktische dingen vragen aub... twas maar een nachtmerrie
En in verhaalvorm gaat het om de spanning en de angst, niet om de praktische kant...

Cat
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 00:43
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Citaat:
-niels- schreef:
ik vind 't nix...
Hahahaha, thanx voor je eerlijke mening
Maar wat vind je er niks aan?

Cat


gewoon 't geheel...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2001, 00:48
PV
PV is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Geen praktische dingen vragen aub... twas maar een nachtmerrie
En in verhaalvorm gaat het om de spanning en de angst, niet om de praktische kant...

Cat
Mja misschien.. ik vind het alleen wat 'onaf' zo, het zou een goed verhaal zijn voor een boek.. dat is het blijkbaar ook al
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 08:59
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
-niels- schreef:
gewoon 't geheel...
Argumentatie?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 12:19
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Argumentatie?
waarom?
ik vind geheel nix... das toch duidelijk...


__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 13:03
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
-niels- schreef:
waarom?
ik vind geheel nix... das toch duidelijk...
Aan wat ligt het?

- Schrijfstijl?
- Overzichtelijkheid?
- Onderwerp?
- Etc, etc, etc...

MAS187
Ik hoef niet op te passen, ik zit op Taekwondo
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 13:44
dystopia
dystopia is offline
Alineaindeling mis ik.. dit is nie overzichtelijk
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 13:52
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Aan wat ligt het?

- Schrijfstijl?
- Overzichtelijkheid?
- Onderwerp?
- Etc, etc, etc...
't ligt overal aan...
doh...

__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 13:55
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
-niels- schreef:
't ligt overal aan...
doh...



Na ja, zal ze leuk vinden

Ik weet ook niet meer en laat je verder maar met rust
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2001, 13:56
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Alineaindeling mis ik.. dit is nie overzichtelijk
Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het best moeilijk lezen zo (maar dat wist je al he Dys ), maar het verhaal zelf vind ik wel goed

Greetz, MAS187
Met citaat reageren
Oud 01-09-2001, 14:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Yeah right... ik heb een boek gedroomd dat ik niet eens gelezen heb...
Geef es een titel, kword nieuwsgierig.

ja dat weet ik niet meer, tis ook al een tijdje geleden. maar het was van zo'n serie, niet die thriller serie, ook niet kippenvel, maar een andere... uhh...

Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 10:09
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Nog een keer een reactie van mij: ik heb het nog een keer gelezen en ik ben gewoon jaloers! Kon ik maar zo goed schrijven...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 10:39
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Zullen we ruilen ik droom nooit.......]meer?

punk out
ik wil wel ruilen jij mijn nachtmerries en ik niet dromen

maar ff over het verhaal, heel creepy!
vind het heel goed geschreven, als je het leest is het net of je in je eigen nachtmerrie zit

__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 02-09-2001, 16:54
OriginalMisfit
Avatar van OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ik wil wel ruilen jij mijn nachtmerries en ik niet dromen

maar ff over het verhaal, heel creepy!
vind het heel goed geschreven, als je het leest is het net of je in je eigen nachtmerrie zit

is kewl als ze niet te erg zijn =D
ik ben wel wat gewend nou vroeger dan
__________________
010101000110100001101001011100110010000001101001011100110010000001001110011011110111010001101000011010010110111001100111
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 17:19
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Alineaindeling mis ik.. dit is nie overzichtelijk


vind ik niet, dit is veel meer spanning...


Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 14:07
Citaat:
the exploding boy schreef:

vind ik niet, dit is veel meer spanning...
Mijn nachtmerries hebben nu eenmaal geen alinea indeling
Is een stuk realistischer zo (als nachtmerrie zijnde dan).

Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 14:34
metzondernix
metzondernix is offline
kijk volgens mij zit het zo:
Je hebt een sleutel. Je bent met vrienden in een akmer en dan... een beetje zat ga je weg, je vrienden blijven in de kamer, jij gaat uit. Met je zatte hoofd heb je nog één practische gedachte: deur goed afsluiten! anders inbrekers! Als je uit bent geweest ga je bij iemand logeren, twee weken...

Je dienstmeisje is er niet. Drie dagen niet. En na drie dagen zijn je vrienden hun stem kwijt en sparen ze hun krachten, ze bonken niet meer op de deuren. Je dienstmeisje heeft een week later iets uit die kamer iets uit die kamer nodig. Deur op slot! Denkt ze: vreemd. En dan krijgt ze een vermoeden....


Maar KUUUUUUUUUUUUT als je dit droomt dan kun je toch neerstenooitnie meer slapen??? Gadsdarrejakkes! ik heb kippenvel, nie normaal! weet je hoe eng! Gad! Euch! En dan heb ik er nog niet eens beelden bij, kun je nagaan. Vreselijk eng geschreven...
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 14:47
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
Darkcat schreef:
Mijn nachtmerries hebben nu eenmaal geen alinea indeling
LoL
Met citaat reageren
Oud 19-09-2001, 15:52
metzondernix
metzondernix is offline
grote lol, dol.
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Zielug verhaal
afrutado
80 11-12-2004 08:23
Verhalen & Gedichten Kort verhaal zonder einde.
Jannekus
3 04-11-2004 13:54
Verhalen & Gedichten [VERHAAL] Nieuw
Lucky Duck
2 19-05-2004 18:25
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
ARTistiek Verhaal: Twee werelden
Kapee
14 22-02-2002 23:49
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.