Oud 14-01-2004, 14:54
Upke
Upke is offline
Hoi ik heb een vraag. Ik had gehoord dat je de Pit bull niet als huisdier mag hebben in Nederland. Mag je het wel als je fokker bent? En zijn er wel andere Pit bull rassen die je wel mag hebben in Nederland, of rassen die er op lijken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 16:57
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
In NL mag je alleen een Pitbull terrier (of kruisingen of honden die er sterk op lijken) met een Nederlandse stamboom, anders wordt ie inbeslaggenomen en afgemaakt. Dus ook uit het asiel zonder stamboom mag niet,
__________________
[geen inspiratie]
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 19:38
Upke
Upke is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 14-01-2004 @ 17:57:
In NL mag je alleen een Pitbull terrier (of kruisingen of honden die er sterk op lijken) met een Nederlandse stamboom, anders wordt ie inbeslaggenomen en afgemaakt. Dus ook uit het asiel zonder stamboom mag niet,
Okee bedankt. Maar wat betekend dat dan een hond met een stamboo? Waarom mag dat dan wel?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 19:41
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Upke schreef op 14-01-2004 @ 20:38:
Okee bedankt. Maar wat betekend dat dan een hond met een stamboo? Waarom mag dat dan wel?
een hond met stamboom betekent dat de hond een stamboom heeft

oftewel, dat men kan zien wie de ouders en voorouders etc van een hond waren. Ik denk dat dat moet vanwege het doorfokken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:49
Upke
Upke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-01-2004 @ 20:41:
een hond met stamboom betekent dat de hond een stamboom heeft

oftewel, dat men kan zien wie de ouders en voorouders etc van een hond waren. Ik denk dat dat moet vanwege het doorfokken.
Mooi ik weet welke hond ik ga kopen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:12
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 14-01-2004 @ 17:57:
In NL mag je alleen een Pitbull terrier (of kruisingen of honden die er sterk op lijken) met een Nederlandse stamboom, anders wordt ie inbeslaggenomen en afgemaakt. Dus ook uit het asiel zonder stamboom mag niet,


In nederland mag je alleen een pitbull hebben als ie voor 1993 geboren is en hij MOET aangelijnd en gemuilkorfd zijn. Sinds 1993 mag hier in nederland niet meer met pit bulls gefokt worden en je mag ze ook niet in huis hebben.

Je mag echter wel een staffordshire of een bull terrier hebben, mits ze FCI stamboom hebben en een Sint Hubertus stamboom. Koop je hond bij voorkeur in nederland en als je hem in belgie wil kopen zou ik eerst maar die Sint Hubertus stamboom laten checken.

Heeft je hond geen papieren, dan heb je pech en wordt hij in beslag genomen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:24
Upke
Upke is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 14-01-2004 @ 22:12:


In nederland mag je alleen een pitbull hebben als ie voor 1993 geboren is en hij MOET aangelijnd en gemuilkorfd zijn. Sinds 1993 mag hier in nederland niet meer met pit bulls gefokt worden en je mag ze ook niet in huis hebben.

Je mag echter wel een staffordshire of een bull terrier hebben, mits ze FCI stamboom hebben en een Sint Hubertus stamboom. Koop je hond bij voorkeur in nederland en als je hem in belgie wil kopen zou ik eerst maar die Sint Hubertus stamboom laten checken.

Heeft je hond geen papieren, dan heb je pech en wordt hij in beslag genomen.
Ow jammer, maar een staffordshire is ook mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:29
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 14-01-2004 @ 22:24:
Ow jammer, maar een staffordshire is ook mooi.
Misschien nog wel mooier

ik ben helemaal gek op die hondjes
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:43
Upke
Upke is offline
Heb jij zo'n hond of niet? Zo jah waar heb je er dan een gekocht en hoe kom je aan die speciale stamboom en zo?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 06:34
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
ik heb wel vaker hier mensen met een Pittbull gezien. Maar hij zal wel van een speciale stamboom af moeten komen die minder gevaarlijk is oid
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:40
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Je reageert erg impulsief upke...denk na voordat je iets doet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:46
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 15-01-2004 @ 07:34:
ik heb wel vaker hier mensen met een Pittbull gezien. Maar hij zal wel van een speciale stamboom af moeten komen die minder gevaarlijk is oid

nee een pitbull MAG hier in nederland niet zijn ook al heeft ie een speciale stamboom! misschien een stokoude ja, maar jongere pit bulls zijn hier in nederland niet, en als ze hier al zijn zijn ze illegaal hier.


to upke : als je de hond in nederland koopt moet je die stamboom er bij krijgen.
ik weet niet waar je woont maar hier is het zeker vertrouwd.

lief he
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:09
Upke
Upke is offline
Jaah mooie hondjes!!!!! Maar welke vind je mooier? De american staffhordshire terrier (vind ik het mooiste), of de staffhordshire bull terrier (oftewel de english staffordshire terrier)?????
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:20
ellaversa
ellaversa is offline
american staffordshire.
Hoewel je beter een mooie staffordshire bull kan hebben dan een lelijke american staffordshire... ik heb vandaag een lelijke american staffordshire gezien, niet normaal meer
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 11:41
Upke
Upke is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 15-01-2004 @ 21:20:
american staffordshire.
Hoewel je beter een mooie staffordshire bull kan hebben dan een lelijke american staffordshire... ik heb vandaag een lelijke american staffordshire gezien, niet normaal meer
Zeker van die hangende vel rondom zijn gezicht. En ik vind het ook niet mooi als zo'n hond allemaal kleuren door elkaar heeft. Of bruin, zwart of helemaal wit vind ik dan het mooiste.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 16:04
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-01-2004 @ 12:41:
Zeker van die hangende vel rondom zijn gezicht. En ik vind het ook niet mooi als zo'n hond allemaal kleuren door elkaar heeft. Of bruin, zwart of helemaal wit vind ik dan het mooiste.
hij had een veel te smalle kop

ik vind die kleur van die l inker op mijn foto mooi zwart is ook mooi en lichtbruin met wat zwart om de ogen... Wit vind ik niet zo geweldig...

ik vind ze eigenlijk altijd al leuk, ongeacht de kleur

jee ik lijk wel een verliefde puber
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:09
Upke
Upke is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 16-01-2004 @ 17:04:
hij had een veel te smalle kop

ik vind die kleur van die l inker op mijn foto mooi zwart is ook mooi en lichtbruin met wat zwart om de ogen... Wit vind ik niet zo geweldig...

ik vind ze eigenlijk altijd al leuk, ongeacht de kleur

jee ik lijk wel een verliefde puber
Wij hebben nu een mechelse herder. Een echt hele lieve hond en heel rustig. Maar heb jij dan al een staffie? Of wil je er één later ook kopen?? Ik anders wel
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 17:16
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-01-2004 @ 18:09:
Wij hebben nu een mechelse herder. Een echt hele lieve hond en heel rustig. Maar heb jij dan al een staffie? Of wil je er één later ook kopen?? Ik anders wel
mn hond is pas dood en aangezien het niet lang meer duurt voor ik het huis uit ben wacht ik liever nog even. maar als ik eenmaal uit huis ben wil ik er 2
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2004, 18:58
Upke
Upke is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 16-01-2004 @ 18:16:
mn hond is pas dood en aangezien het niet lang meer duurt voor ik het huis uit ben wacht ik liever nog even. maar als ik eenmaal uit huis ben wil ik er 2
Ow jammer dat je hond dood is, maar ik kan beter ook wachten totdat ik op mezelf woon want mijn vader heeft het niet op zo'n honden Maar jah.. deze is ook wel lief hoor:





(wat vind jij van dat ze de oren couperen? Kijk ik vind het wel mooi staan, maar het is wel zielig vind ik.

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:05
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-01-2004 @ 19:58:
ik kan beter ook wachten totdat ik op mezelf woon
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:57
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 16-01-2004 @ 19:58:
Ow jammer dat je hond dood is, maar ik kan beter ook wachten totdat ik op mezelf woon want mijn vader heeft het niet op zo'n honden Maar jah.. deze is ook wel lief hoor:

[afbeelding]



(wat vind jij van dat ze de oren couperen? Kijk ik vind het wel mooi staan, maar het is wel zielig vind ik.
ik vind het mooi.

waarom wil je een staff? voor het karakter of het uiterlijk, of beide?

Is het dan je eerste hond?

als je iemand met een staff kent, moet je maar es aanbieden om tijdens zijn of haar vakantie op de hond te passen. Dat heb ik ook gedaan
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 16:23
Upke
Upke is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 17-01-2004 @ 11:57:
ik vind het mooi.

waarom wil je een staff? voor het karakter of het uiterlijk, of beide?

Is het dan je eerste hond?

als je iemand met een staff kent, moet je maar es aanbieden om tijdens zijn of haar vakantie op de hond te passen. Dat heb ik ook gedaan
Ja wij thuis hebben zelf 2 herders gehad dus ik kan wel beetje met honden omgaan hoor Maar mijn baas heeft een kruising tussen een staff terrier en een dalmatier, en misschien dat ik daar eens kan oppassen op die hond van hun. Alleen was een kruising illegaal dan? Maar ik vind zoiezo alle honden leuk (ben een hondenliefhebber), maar een staff vind ik er gewoon heel mooi uit zien, en als ik het karakter lees op sommige site's dan zijn ze blijkbaar heel trouw aan hun baasje (moet dan natuurlijk wel een lief baasje zijn), maar ik lees ook dat het geen echte ruziezoekers zijn, maar ze zullen ook niet terugtrekken als ze zelf worden belaagd.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:05
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Upke schreef op 17-01-2004 @ 17:23:
Ja wij thuis hebben zelf 2 herders gehad dus ik kan wel beetje met honden omgaan hoor Maar mijn baas heeft een kruising tussen een staff terrier en een dalmatier, en misschien dat ik daar eens kan oppassen op die hond van hun. Alleen was een kruising illegaal dan? Maar ik vind zoiezo alle honden leuk (ben een hondenliefhebber), maar een staff vind ik er gewoon heel mooi uit zien, en als ik het karakter lees op sommige site's dan zijn ze blijkbaar heel trouw aan hun baasje (moet dan natuurlijk wel een lief baasje zijn), maar ik lees ook dat het geen echte ruziezoekers zijn, maar ze zullen ook niet terugtrekken als ze zelf worden belaagd.
kruisingen zijn illegaal ja... een kruising kan nl nooit aan een FCI stamboom komen, maar als de kruising meer op de dalmatier lijkt heeft je baas geluk.

Het zijn hele uitbundige honden, heel knuffelig ( die die ik op bezoek had kwam het liefste op me liggen ) en vrolijk. het zijn ook volhoudertjes, dus je moet wel bij je standpunt blijven. Bij mij in de buurt is laatst een nestje geboren, echt zo lief he <3
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:01
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 14-01-2004 @ 22:12:
Je mag echter wel een staffordshire of een bull terrier hebben, mits ze FCI stamboom hebben en een Sint Hubertus stamboom. Koop je hond bij voorkeur in nederland en als je hem in belgie wil kopen zou ik eerst maar die Sint Hubertus stamboom laten checken.
een am.staff of staff.bull hoeft alleen maar een FCI stamboom te hebben en als ie import is uit Belgie dan een Sint Hubertus en die word weer omgezet in FCI

Voor je een am.staff of staff.bull wil raad ik je aan je er eerst in te verdiepen en te gaan kijken bij verschillende fokkers.

Ik heb zelf 2 am.staff gehad.
ik wil graag weer een am.staff maar wil eerst verhuizen en misschien over een jaartje of 3/ 4 misschien weer een 2e hond.
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 23:19
Menschenfeind
Menschenfeind is offline
Ik kan me maar moeilijk voorstellen waarom iemand een hond in deze trant als huisdier zou willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 07:12
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 22-01-2004 @ 23:01:
een am.staff of staff.bull hoeft alleen maar een FCI stamboom te hebben en als ie import is uit Belgie dan een Sint Hubertus en die word weer omgezet in FCI

dat zeg ik toch?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:25
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
je zei in een vorige post dat ze FCI en sint hubertus moeten hebben.
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:06
ellaversa
ellaversa is offline
upke weet heus wel wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:14
Upke
Upke is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 23-01-2004 @ 15:06:
upke weet heus wel wat ik bedoel
Precies en daar gaat het nou juist om! Dat mensen je begrijpen op welke manier dan ook
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:40
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
je moest een weten hoeveel mensen de fout ingaan omdat ze verkeerde voorlichting hebben gehad...

was niet m'n bedoeling om aan te vallen maar om het ergste te voorkomen...
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 18:13
ellaversa
ellaversa is offline
ja veel te veel
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 16-01-2004 @ 18:16:
mn hond is pas dood en aangezien het niet lang meer duurt voor ik het huis uit ben wacht ik liever nog even. maar als ik eenmaal uit huis ben wil ik er 2
die worst? is die dood
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 19:58
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 23-01-2004 @ 20:16:
die worst? is die dood
MIJN HOND WAS GEEN WORST :@

dat monster van jou dan, dat afzichtelijk beest
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:52
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 23-01-2004 @ 20:58:
MIJN HOND WAS GEEN WORST :@

dat monster van jou dan, dat afzichtelijk beest
ja nou eeh, hoe weet je dan wie ik bedoelde
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:15
darkstyle
darkstyle is offline
Nou nou je gaat toch zeker niet elkaar honden af liggen zeiken zeg... Stel dat die honden konden horen wat jullie allemaal over hun zeggen. Zouden ze ook niet leuk vinden. Misschien doen ze het wel ook andersom. Hond1: Dáá gore baasje van jouw hit echt un dikke puistesnuut!!!. Hond2: Neee dáá baasje van jouw dan heh! Met z'n ongepoetste korrelige bruine krans!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
darkstyle schreef op 24-01-2004 @ 18:15:
Nou nou je gaat toch zeker niet elkaar honden af liggen zeiken zeg... Stel dat die honden konden horen wat jullie allemaal over hun zeggen. Zouden ze ook niet leuk vinden. Misschien doen ze het wel ook andersom. Hond1: Dáá gore baasje van jouw hit echt un dikke puistesnuut!!!. Hond2: Neee dáá baasje van jouw dan heh! Met z'n ongepoetste korrelige bruine krans!!!!
jezus man zeur niet zo, honden kunnen niet internetten
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2004, 14:13
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 23-01-2004 @ 20:58:
MIJN HOND WAS GEEN WORST :@

dat monster van jou dan, dat afzichtelijk beest
Dat hondje is echt super schattig van DeVeroorzaker hoor!

__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 14:21
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Parallel schreef op 25-01-2004 @ 15:13:
Dat hondje is echt super schattig van DeVeroorzaker hoor!

__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 16:48
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Parallel schreef op 25-01-2004 @ 15:13:
Dat hondje is echt super schattig van DeVeroorzaker hoor!


dat is jouw mening.

en darkstyle : als je er niet tegen kan dan heb je een probleem. DeVeroorzaker en ik zeiken elkaar ook altijd af maar dan zegt er ook niemand wat van. Dus nu ook niet zeiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna hoe heet deze hond ookalweer?
crazycat
8 23-03-2009 10:26
Flora & Fauna hond uit italian job
Wendy Lynn
8 13-02-2004 10:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.