Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2011, 22:23
Granaio
Granaio is offline
Ik zit op dit moment in drie havo. Ik heb drie onvoldoendes. Volgens de reglementen ben je dan een bespreekgeval. Aangezien er 1% kans is dat ik dan moet blijven zitten sta ik het liefst gewoon als bevorderd.

Nu heb ik het probleem dat het bijna onmogelijk is om nog één van die vijfen op te halen.
Alle drie te onvoldoendes zijn talen (Duits, Frans en Spaans). In mijn profielkeuze komt geen van deze drie vakken voor. Buiten dat zijn zowel Frans als Duits geen kerndoelen (wettelijk verplicht gesteld door het OCW) en wordt Spaans op slechts enkele scholen in Nederland gegeven.
Is er dan een kans om, na afkeuring van bevordering, in hoger beroep te gaan?

Ik hoop dat 't een beetje duidelijk is (a).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2011, 06:23
Verwijderd
Volgens mij heb je daar geen kans op, want de school mag hun eigen bevorderingseisen opstellen. Correct me if I'm wrong.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 06:35
Verwijderd
Ik weet het dus ook niet, maar ik weet wel dat een jongen die van 2 vwo naar 3 vwo wél is overgegaan terwijl hij eigenlijk moest blijven zitten. Toen hebben zijn ouders contact gehad met de school, dat hij het wel kon en dat hij het het volgende jaar wel zou halen. Toen is hij uiteindelijk overgegaan. In 3 vwo lukte het overigens niet, toen moest hij eind 3 vwo naar 3 havo.
Misschien was er iets met die jongen, maar bij hem is het uiteindelijk wel gelukt. Dus misschien kan je erover praten op school.

Maar, is het nou nog niet duidelijk dat je blijft zitten? Is er maar 1% kans op? Of begrijp ik dat verkeerd. Want ik denkt dat de school echt wel kijkt naar wat voor vakken jij volgend jaar hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 15:23
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Als je de vakken laat vallen is de kans groot dat je als je in de bespreekzone zit nog wel gewoon over mag,
daarbij kijken ze(tenminste bij mij op school)ook vaak naar je inzet en werkhouding, als die gewoon goed zijn is dat ook mooi meegenomen in de bespreekzone
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 19:07
DiceGFX
DiceGFX is offline
Je school bepaalt zelf of je overgaat of blijft zitten. Een vriend van me stond een 3 voor duits terwijl hij duits zou laten vallen door zijn profielkeuze maar helaas mocht hij niet over.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.