Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2014, 16:03
NewManed
NewManed is offline
Ik heb voor Nederlands een opstel geschreven over privacy. Dit is hem geworden, moet echt een hoog cijfer halen. Kan iemand misschien verbeteren waar nodig? Ook als je aanmerkingen hebt over bijv: de titel ofzo, zeg het aub. Alvast bedankt allemaal.

Laatst gewijzigd op 12-01-2014 om 18:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2014, 16:41
elswesterveld
Je moet de hele tekst nog even screenen op d's en t's. regel 6: 2 keer word moet zijn 2x wordt. regel 9: gebeurt, idem regel 20. Verderop: niet erg vindt, schendt de overheid, op internet plaatst, opsporingsmethodes.
Sommige woorden moeten aan elkaar, zoals 'aangetast' in plaats van aan getast. Buitgemaakt in plaats van buit gemaakt.

Verder een goed betoog met veel voorbeelden. Het loopt allemaal achter elkaar door, maar je zou meer moeten indelen in alinea's. Dat maakt het overzichtelijker.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 16:51
NewManed
NewManed is offline
Citaat:
Je moet de hele tekst nog even screenen op d's en t's. regel 6: 2 keer word moet zijn 2x wordt. regel 9: gebeurt, idem regel 20. Verderop: niet erg vindt, schendt de overheid, op internet plaatst, opsporingsmethodes.
Sommige woorden moeten aan elkaar, zoals 'aangetast' in plaats van aan getast. Buitgemaakt in plaats van buit gemaakt.

Verder een goed betoog met veel voorbeelden. Het loopt allemaal achter elkaar door, maar je zou meer moeten indelen in alinea's. Dat maakt het overzichtelijker.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Dankjewel!
D en t's ben ik nooit goed in geweest, maar deze fouten waren wel schandalig. Ik heb er echt heel veel aan, nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 16:55
SlinG
SlinG is offline
Wat de andere poster al zei: let op de d/t fouten. Gebruik lopen als je het niet weet, en het kofschip voor de verleden / voltooide tijd.

Nog een andere tip: gebruik witregels als je aan een nieuwe alinea begint. Een hoop tekst achterelkaar is niet erg overzichtelijk en makkelijk om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 17:06
NewManed
NewManed is offline
Citaat:
Wat de andere poster al zei: let op de d/t fouten. Gebruik lopen als je het niet weet, en het kofschip voor de verleden / voltooide tijd.

Nog een andere tip: gebruik witregels als je aan een nieuwe alinea begint. Een hoop tekst achterelkaar is niet erg overzichtelijk en makkelijk om te lezen.
Ook jij, bedankt!

Maar witregels mogen we niet gebruiken. Ik zit in het examenjaar en er zijn eisen voor de lay-out, anders krijg je puntenaftrek.

Ik heb dit van Word gekopieerd. Daar ben ik ingesprongen (tab), maar dat kopieert ie niet mee.

Laatst gewijzigd op 12-01-2014 om 17:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol HELP aub..
Davidje2012
7 03-07-2012 15:33
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand me helpen! aub
Jandetimmerman
0 13-01-2009 19:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie kan iemand mij helpen??
dorotaa
14 10-12-2006 14:00
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen kan iemand me helpen?
hermelien1989
15 22-06-2004 17:44
Huiswerkvragen: Exacte vakken kan iemand aub helpen: dm/kg/mg
haliloo
14 26-05-2004 14:27
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie ak-heb huiswerk gescand, kun iemand helpen aub
pietjee
11 13-04-2004 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.