Oud 04-05-2004, 18:27
poezewoefke
poezewoefke is offline
Hey

Voor mijn eindwerk op school moet ik iets volledig uitleggen en analyseren. Met dit bericht zou ik graag jullie mening te weten komen, wat zouden jullie doen, hoe zouden jullie reageren. Heb al enkele dingen opgeschreven van wat zowel de arbeiders als de baas kunnen doen, moet het wel nog uitwerken.

In een klein bedrijf gevestigd in de secundaire sector waar een hechte sfeer heerst, word jij als laatst bijkomende werknemer te weinig betaalt doordat je bent ingeschreven als ongeschoolde arbeider en dit omdat de werknemer de kleine lettertjes niet had gelezen. En dit terwijl je een diploma van middelbaar onderwijs hebt behaald en dus recht hebt op een hoger loon.
Je werkgever die nogal een bazig en dreigend type is, laat niets merken van dit voorval en doet alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De andere werknemers zijn ook niet op de hoogte.
Zou je voor je recht opkomen wetende dat de sfeer op het werk eraan kapot zal gaan en je misschien je werk verliest doordat je werkgever te gierig is meer te betalen voor jou?

• Werknemer
1. Laten zoals het is
2. Opkomen voor je rechten
3. Advies en hulp vragen aan andere werknemers

• Werkgever
1. Doen alsof er niets gebeurt is
2. Eerlijk zijn en je fouten toegeven
3. Dreigen met ontslagen

• Andere werknemers
1. Niets doen
2. De benadeelde helpen
3. Kant van werkgever kiezen

Alvast bedankt
Groetjes
__________________
Blijf steeds jezelf, daarmee bereik je het meest en geraak je het verst!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 20:07
Verwijderd
Werknemer

Opkomen voor je rechten.
Je hebt recht op een hoger salaris, het is stom als je niets doet omwille van de sfeer. Ik zou dan met de werkgever gaan praten. Als we er niet uit zouden komen, zou ik een andere baan gaan zoeken.

Werkgever

Eerlijk zijn en je fouten toegeven.
Als ik de werkgever was, zou ik mijn fouten gewoon toegeven. Je kunt ook weinig anders, want de werknemer heeft er gewoon recht op.

Andere werknemers

Niets doen.
Ik zou me hier niet mee bemoeien. Het is een zaak tussen de werknemer en de werkgever. Er is een kans dat er twee groepen zijn die ieder een ander standpunt hebben en daardoor kan de sfeer verpest worden.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 14:28
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Als werknemer zou ik eerst het één en ander uitzoeken. Vervolgens zou ik mijn baas aanspreken op mijn bevindingen.

Als werkgever zou ik nergens over beginnen.
Op het moment dat de werknemer me aan zou spreken over het feit dat hij te weinig betaald krijgt, zou ik uitzoeken hoe het zit, en hem vervolgens geven, waar hij recht op heeft.

Als andere werkgever, lijken mij dit geen zaken die mij aangaan, alleen als ook ik als andere werknemer te weinig zou krijgen.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wel.. of niet doen?
May90
30 22-07-2009 17:52
Psychologie Stoppen met psychotherapie of niet
Daantje_0705
11 12-03-2007 15:14
Liefde & Relatie hoe tolerant ben je tov alcohol in een relatie?
elledc
82 19-12-2003 12:11
Liefde & Relatie Wat zouden jullie doen???????
MissMorena
17 10-04-2003 09:16
Liefde & Relatie Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
wiebenik
19 05-04-2003 14:27
Liefde & Relatie hij gaat vreemd
browneyes
55 29-04-2002 20:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.