Oud 26-12-2003, 16:48
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Ik wil graag antwoord geven op vragen waar jullie mee zitten over de Islam....
__________________
-S.I.V.A.S-
Advertentie
Oud 26-12-2003, 16:49
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Slotje.
Oud 26-12-2003, 16:53
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-12-2003 @ 16:49:
Slotje.

IK VRAAG OF JE VRAGEN HEBT NIET OM MENINGEN !!!
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 16:54
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 16:53:
IK VRAAG OF JE VRAGEN HEBT NIET OM MENINGEN !!!
Oud 26-12-2003, 16:56
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
waarom overdrijven saudis in de religie door mensen te verplichten gesluierd te lopen terwijl dat niet in de koran staat
Oud 26-12-2003, 16:57
Co
Avatar van Co
Co is offline
Gelooft Allah in je als jij niet in hem gelooft?
Oud 26-12-2003, 17:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-12-2003 @ 16:56:
waarom overdrijven saudis in de religie door mensen te verplichten gesluierd te lopen terwijl dat niet in de koran staat
Omdat in de Moskee verkondigd wordt dat dat moet. Een religie bestaat voor het grootste gedeelte uit de interpretatie van de mensen die de religie uitvoeren.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 26-12-2003, 17:01
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-12-2003 @ 16:56:
waarom overdrijven saudis in de religie door mensen te verplichten gesluierd te lopen terwijl dat niet in de koran staat
je hebt antwoord
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 17:02
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-12-2003 @ 17:00:
Omdat in de Moskee verkondigd wordt dat dat moet. Een religie bestaat voor het grootste gedeelte uit de interpretatie van de mensen die de religie uitvoeren.
*hoopte eigenlijkop antwoord van SIVAS*
en welk deel van de koran zegt, of welk deel van de sunnah zegt, dat vrouwen gesluierd moeten lopen in het openbaar...
welk deel word zo geinterpreteerd?
Oud 26-12-2003, 17:04
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-12-2003 @ 17:02:
*hoopte eigenlijkop antwoord van SIVAS* :p
en welk deel van de koran zegt, of welk deel van de sunnah zegt, dat vrouwen gesluierd moeten lopen in het openbaar...
welk deel word zo geinterpreteerd?

Isa ik ben nog 13 jaar ik weet wel veel vind ik maar niet zoveel....
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 17:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Isa schreef op 26-12-2003 @ 17:02:
en welk deel van de koran zegt, of welk deel van de sunnah zegt, dat vrouwen gesluierd moeten lopen in het openbaar...
welk deel word zo geinterpreteerd?
Dat weet ik niet, ik heb zelf geen koran thuis. Ik ben ook geen moslim, dus zo erg heb ik me er niet in verdiept.

Zie het als in het christendom. Nergens in de bijbel staat dat mensen niet aan zelfbevrediging mogen doen. Maar omdat één of andere dombo zich terug trok voor het klaarkomen terwijl hij de opdracht had gekregen voor nageslacht te zorgen denken mensen dat het in zekere zin slecht is. Maar ik zie het er echt niet staan.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 26-12-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 17:04:
Isa ik ben nog 13 jaar ik weet wel veel vind ik maar niet zoveel....
zeg dan niet dat je antwoord geeft op alle vragen..
Oud 26-12-2003, 17:13
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 17:12:
zeg dan niet dat je antwoord geeft op alle vragen..
Dat zeg ik ook niet
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 17:14
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
kerel, hou eens op met topics openen, jezus.
Oud 26-12-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 17:13:
Dat zeg ik ook niet
al-islaam.com
Oud 26-12-2003, 17:16
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 17:15:
al-islaam.com ;)
Tulin MasAllah sen de ne inaccisin yaa Tovbe Tovbe...
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 17:16:
Tulin MasAllah sen de ne inaccisin yaa Tovbe Tovbe...
sagol
Oud 26-12-2003, 17:18
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
turkse kindjes, zucht
Ads door Google
Oud 26-12-2003, 17:18
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 17:17:
sagol :D
Tmm internetten cik ...
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 26-12-2003 @ 17:18:
turkse kindjes, zucht
wat jij bemoei..
Oud 26-12-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 17:18:
Tmm internetten cik ...
emredersiniz komserim..
Oud 26-12-2003, 17:22
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 17:20:
wat jij bemoei..
shaddap
Oud 26-12-2003, 17:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mag ik even toevoegen dat dit een Nederlands forum is en er, met uitzondering van enkele topics over talen op de huiswerkfora, Nederlands geschreven wordt?
__________________
I like my new bunny suit
Oud 26-12-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 26-12-2003 @ 17:22:
Mag ik even toevoegen dat dit een Nederlands forum is en er, met uitzondering van enkele topics over talen op de huiswerkfora, Nederlands geschreven wordt?
oke sorry
Oud 26-12-2003, 17:27
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 17:04:
Isa ik ben nog 13 jaar ik weet wel veel vind ik maar niet zoveel....
waarom open je deze topic dan?

Als iemand een vraag heeft dan moet ie dat maar opzoeken of een pm naar een moslim op deze forum (mij?) sturen.
Advertentie
Oud 26-12-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 26-12-2003 @ 17:27:
waarom open je deze topic dan?

Als iemand een vraag heeft dan moet ie dat maar opzoeken of een pm naar een moslim op deze forum (mij?) sturen.
weet jij er wel veel over..?
Oud 26-12-2003, 17:29
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
aniki schreef op 26-12-2003 @ 17:27:
waarom open je deze topic dan?

Als iemand een vraag heeft dan moet ie dat maar opzoeken of een pm naar een moslim op deze forum (mij?) sturen.
Aniki als ik het goed begrepen heb ben je Moslim Alhamdullilah ?
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
S.I.V.A.S schreef op 26-12-2003 @ 17:29:
Aniki als ik het goed begrepen heb ben je Moslim Alhamdullilah ?
Ja Hüseyin volgens mij is hij moslim..
Oud 26-12-2003, 20:41
S.I.V.A.S
Avatar van S.I.V.A.S
S.I.V.A.S is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 20:21:
Ja Hüseyin volgens mij is hij moslim..
Ja denk ik ook maar geen antwoord...
__________________
-S.I.V.A.S-
Oud 26-12-2003, 23:16
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Ik heb nog wel een vraag (en ik raad iedereen aan om niet te gaan chatten en flutdingen te posten) maar ik vraag me af of jij die kunt beantwoorden:

Moslims zijn trots op hun Koran omdat het een zeer hoge vorm van Arabisch bruikt. Daarom gaan veel theologen ervanuit dat er later veel aan is gevuld door dichters en literair hoogstaande figuren; Mohammed kan het nooit in zijn eentje hebben gedaan.

Ik vraag om argumenten tégen die stelling en kom niet aan met 'Allah heeft het gewoon geschreven'. Ik ben nieuwschierig naar de kwaliteit van de overlevering van de Koran.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Oud 26-12-2003, 23:18
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 26-12-2003 @ 23:16:
Ik heb nog wel een vraag (en ik raad iedereen aan om niet te gaan chatten en flutdingen te posten) maar ik vraag me af of jij die kunt beantwoorden:

Moslims zijn trots op hun Koran omdat het een zeer hoge vorm van Arabisch bruikt. Daarom gaan veel theologen ervanuit dat er later veel aan is gevuld door dichters en literair hoogstaande figuren; Mohammed kan het nooit in zijn eentje hebben gedaan.

Ik vraag om argumenten tégen die stelling en kom niet aan met 'Allah heeft het gewoon geschreven'. Ik ben nieuwschierig naar de kwaliteit van de overlevering van de Koran.
Ik weet niet wat je bedoeld met "hoge vorm" maar het is gewoon in het klassieke arabisch geschreven wat in die tijd ook gesproken werd, maar dan in een rijke, dichterlijke vorm. Wat zijn de bewijzen voor die aanvulling zou ik eerst eens willen weten??? En waarom zou Mohammed hulp nodig hebben gehad? Hij kon niet lezen of schrijven maar hij kon wel praten en op die manier heeft hij de openbaringen gereciteerd en laten opschrijven en laten herhalen ter controle enz.

Ik zal zo wat info plaatsen over de authenticiteit van de Koran.
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Oud 26-12-2003, 23:21
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-12-2003 @ 16:49:
Slotje.

Okay....Heeft Allah een leesbril nodig om zo'n klein boekje te kunnen lezen?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 26-12-2003, 23:24
Yousra
Yousra is offline
Al Qur'an is een arabisch woord dat letterlijk betekent "lezen, reciteren".

Muslims geloven dat de Koran letterlijk het Woord van God (in het arabisch: Allah) is zoals dat in het arabisch stuk voor stuk aan Mohammed geopenbaard werd gedurende een periode van 23 jaar.

In de afgelopen 1400 jaar is er geen letter, zelfs geen leesteken, aan gewijzigd.

De taal van de oorspronkelijke booschap was arabisch en de woorden zijn letter per letter in Goddelijke orde vastgelegd; daar kan niets aan veranderd worden want dan is het geen Koran meer.

De Koran werd aan ons doorgegeven via een keten die begon bij God via de Aartsengel Gabriël naar de Profeet Mohammed.

De Koran wordt door de meeste Muslims aanzien als laatste Boodschap van God aan de gehele mensheid, voor alle tijden, zonder beperkingen van ras of nationaliteit, als baken en gids voor iedereen, voor alle aspecten van het leven, tot het Einde der Tijden.

De geschreven woorden van de Koran worden als heilig beschouwd. Muslims worden dan ook geacht erg zorgzaam om te springen met een afdruk van deze heilige Woorden en niet zomaar weg te gooien - iemand zou erop kunnen trappen. Dat was zeker vroeger zo. Met de opkomst van de moderne, vluchtige, media is dat wel enigszins veranderd. Deze zorgzaamheid voor het Woord van god is te vergelijken met de zorgzaamheid van de Joden die zelfs het woord God niet voluit schrijven, maar het over "G_d" hebben in hun teksten.

Structuur van de Koran

De hoofdstukken van de Koran zijn gerangschikt volgens lengte, de langste hoofdstukken staan eerst, de kortste laatst.

Mohammed kreeg zijn eerste Openbaring in het jaar 610 na Christus. Gedurende de daaropvolgende 23 jaar werd de Koran vers per vers aan hem geopenbaard. Het eerste wat aan Mohammed geopenbaard werd was de eerste vijf verzen van Surah Al-Alaq:

"Lees voor in de naam van jouw Heer die heeft geschapen"
Geschapen heeft Hij de mens uit een klonter.
Lees voor! Jouw Heer is de Edelmoedigste,
die onderwezen heeft met de pen.
Hij heeft de mens onderwezen wat hij niet wist." (Koran 96:1-5)

Het allerlaatste laatste geopenbaarde vers zegt:

"Heden heb ik jullie godsdienst voor jullie voltooid"(Koran 5:3)

Daarmee is volgens de meeste Muslims een einde gekomen aan de Booschap en Boodschapper, zoals ook Profeet Mohammed zei in zijn bekende Laatste Preek: "Geen Profeet of Apostel zal nog komen na mij." Mohammed is de laatste Profeet in de Islam, en de Koran is dan ook het Laatste Geopenbaarde Boek van God. Na Mohammed kunnen volgens de meeste Muslims geen Openbaringen en Profeten meer volgen tot aan het Einde der Tijden.

Surah Al-Fatiha was het eerste volledig hoofdstuk dat geopenbaard werd, Surah an-Nasr het laatste.

De Koran is onderverdeeld in 30 gelijke stukken die in het arabisch "juz" genoemd worden.

Er zijn 114 hoofdstukken van verschillende lengte. Het langste hoofdstuk is Al-Baqarah (286 verzen), het kortste Al-Kwathar (3 verzen).

In totaal bevat de Koran 6.666 verzen die bestaan uit 336.233 letters.

De verzen die geopenbaard werden voor de migratie worden Mekkaans genoemd, de verzen erna Medinish.

Bewaring van de Koranische Boodschap

De Koranische Boodschap wordt bewaard op twee manieren: via data-dragers (papier, CD enz) en via mensen die de Koran volledig memorizeren, wat als erg verdienstelijk wordt aanzien in de Islam. Een Hafeez is een persoon die de Koran volledig van buiten kan. Naar schatting zijn er vandaag de dag zo'n 10 miljoen Huffaz. Op die manier wordt ook voorzien voor noodgevallen, zoals grote overstroming of andere rampen waardoor gedrukte versies verloren zouden kunnen gaan.
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Oud 26-12-2003, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 26-12-2003 @ 23:16:
Ik heb nog wel een vraag (en ik raad iedereen aan om niet te gaan chatten en flutdingen te posten) maar ik vraag me af of jij die kunt beantwoorden:

Moslims zijn trots op hun Koran omdat het een zeer hoge vorm van Arabisch bruikt. Daarom gaan veel theologen ervanuit dat er later veel aan is gevuld door dichters en literair hoogstaande figuren; Mohammed kan het nooit in zijn eentje hebben gedaan.

Ik vraag om argumenten tégen die stelling en kom niet aan met 'Allah heeft het gewoon geschreven'. Ik ben nieuwschierig naar de kwaliteit van de overlevering van de Koran.
De Koran bevat de openbaringen, die de Profeet Mohammed (vzmh) gedurende 23 jaren van zijn roeping heeft ontvangen.
De openbaringen van de Koran zijn mechanische openbaringen, d.w.z. dat deze openbaringen geheel en al door God zijn gegeven, waaraan het denkvermogen van de ontvanger niet te pas komt. Organische openbaringen daarentegen zijn niet geheel en al van God. De gedachten kunnen soms van hogerhand komen, maar de ontvanger (vzmh) geeft ze weer in zijn eigen woorden.
De mechanische openbaringen geven het woord zuiver weer, terwijl in geval van de organische openbaringen het menselijke woord een grote rol kan spelen.

De Profeet van de Islam (vzmh) heeft beide soorten openbaringen gehad. De eerste soort is in de vorm van de Koran tot ons gekomen en de tweede soort is in de boeken van Hadies te vinden.
Het bewijs, dat de Koran inderdaad door God is geopenbaard, is de Koran zelf.
De Arabieren stonden sceptisch tegenover de boodschap van Mohammed (vzmh) en beschuldigden hem, dat hij de openbaringen zelf zou hebben uitgedacht of dat hij iemand anders zou hebben verborgen gehouden om voor hem dag en nacht verzen te maken. In beide gevallen zou de Koran het bedenksel zijn van het menselijk brein.
Maar in de Koran zelf wordt dit bezwaar van de ongelovigen zo weggenomen, dat zij worden uitgedaagd om een soortgelijk boek te produceren. Indien zij er in zouden slagen, zouden zij overwinnaar zijn en de Profeet (vzmh) zou dan als een niet-ware Profeet zijn ontmaskerd. Zouden zij er niet in slagen om de Koran-verzen te evenaren, dan zou de waarheid van Mohammed's (vzmh) boodschap bevestigd worden.

Het is bekend, dat de Arabieren bedreven waren in hun dichtkunst en vertelkunst. Zij waren als het ware de ridders voor de taal en daarom noemden ze ieder ander volk Adjami (dat niet spreken kan). Zij waren afgodendienaren en bereid ieder offer te brengen voor hun afgoden. Zij wilden de boodschap van de Islam niet accepteren, omdat deze hun afgoden afkeurde. Zij deden alles wat zij doen konden om de boodschap van de Islam in de kiem te smoren. Hiervoor hebben zij vele mensen van het leven beroofd en oorlogen gevoerd tegen de Islam. Maar zij deden geen moeite om iets op literair gebied te produceren om te bewijzen, dat de Koran niet van God was. Dit hebben zij niet gedaan, omdat zij de literaire waarde van een boek beter konden schatten en daarom wisten, dat het onmogelijk was de Koran te evenaren.
Mohammed (vzmh) was een ongeletterd man, die geen universiteit had bezocht. Hij heeft een boek geproduceerd, dat gegevens bevat, die de natuurwetenschap na zolange tijd geworsteld te hebben, in onze dagen heeft ontdekt. Een ongeletterd man kon dergelijke dingen niet uit zichzelf onthullen zonder kennis van hogerhand te hebben gekregen.

In de Koran lezen we bijvoorbeeld, dat alles in paren is geschapen. Dus het negatieve en positieve principe is in alles merkbaar. Dit heeft de wetenschap veel later ontdekt dan de openbaring van de Koran.
Alles is in beweging, ook de bergen en hemellichamen. Dit kon Mohammed (vzmh) niet uit zichzelf zeggen, want de vroegere heilige boeken vermelden anders. De mensen hebben anders geloofd, totdat Galilei kwam, maar de Koran had honderden jaren daarvoor erop gewezen.
Dit zijn enkele overwegingen, die ons ertoe leiden te beseffen, dat de Koran niet door Mohammed (vzmh) zelf kan zijn uitgedacht. Daarom is ook de Koran de voornaamste en doorslaggevende bron voor de leer van de Islam. Indien men een Hadies tegenkomt, die in strijd is met de leer van de Koran, moet men de Koran boven de Hadies kiezen.

Bron: http://www.moslim.org/islam/islleer.htm
Oud 26-12-2003, 23:26
Yousra
Yousra is offline
Lees wat Mohammed v.z.m.h. zelf over deze gebeurtenis heeft verteld:

"Terwijl ik sliep kwam hij naar me toe. Hij droeg een foedraal van een zeer kostbaar materiaal, waarin zich een geschrift bevond. Hij zei: "Lees." Ik antwoordde, "Ik kan niet lezen."

Hij drukte mij zo hard tegen zich aan dat ik dacht dat ik bijna doodging. Toen liet hij me los en zei: "Lees." Ik vroeg: "Wat moet ik dan lezen?" Ik zei dit uit angst dat hij misschien weer hetzelfde zou doen als hij net had gedaan. Hij zei:

"Lees, in de naam van uw Heer, die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees, en uw Heer is de Meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."

Toen reciteerde ik het. Hij stopte, verliet me en verdween. Ik werd wakker en kwam tot de gewaarwording dat dit in werkelijkheid in mijn hart stond geschreven."

Daarna vertelde Mohammed v.z.m.h.:

"Ik heb nooit een grotere afkeer van mensen gehad dan van poëten en bezetenen. Zelfs de aanblik van één van hen kon ik niet verdragen. Ik dacht, "De man (hij bedoelde zichzelf) is zeker een poëet of een bezetene geworden. Dit mag onder de Quraish niet van mij gezegd worden. Het is beter dat ik hoog op de berg klim en mijzelf naar beneden stort om zo van dit alles af te komen. Ik ging op weg om mijn bedoelingen in daden om te zetten. Toen ik halverwege de berg was, hoorde ik een stem van boven uit de hemel komen die zei:

"Mohammed, jij bent de Boodschapper van Allah en ik ben Gabriël."

Ik keek naar boven, naar de lucht en ik zag tegen de horizon Gabriël in de gedaante van een man, die zijn voeten dicht bij elkaar had geplaatst. Wéér zij hij,

"Mohammed, jij bent de Boodschapper van Allah en ik ben Gabriël."

Ik stond daar maar, terwijl ik naar boven naar hem keek; dit bracht mij van mijn bedoeling af. Ik stond daar en was niet in staat om ook maar een stap te verzetten. Ik probeerde mijn gezicht van hem af te wenden om naar de hemel boven mij te kijken, maar waar ik mijn blik ook wendde, zag ik hem voor mij. Ik stond onbeweeglijk, ik deed geen stap achteruit of naar voren.

Chadiedja vroeg haar koeriers naar mij op zoek te gaan en ik stond daar al die tijd nog steeds op dezelfde plaats tot het moment dat zij bij haar terugkeerden.

Toen ging ik weg en keerde terug naar mijn gezin..."

Deze overlevering is nog gedetailleerder ook door Ibn Ishaq, onder verantwoording van Wahb ibn Kaissan verteld

Na deze indrukwekkende gebeurtenis keerde de Profeet terug naar huis, naar Chadiedja en zei: "Wikkel mij in een deken! Wikkel mij in een deken!" Zij wikkelden hem in een deken en zijn angst zakte weg. Hij keerde zich naar Chadiedja en riep: "Wat is mij nou overkomen?" en vertelde haar wat er was gebeurd en zei: "Ik vrees voor mijzelf." Chadiedja antwoordde:

"Wees niet bang, wees gerus en ontspan je. Allah zal je geen vernedering laten lijden, want je bent vriendelijk tegenover je verwanten, je spreekt de waarheid, je helpt ieder mens die steun nodig heeft, je bent gastvrij tegenover je gasten en je geeft in elke rechtvaardige zaak je hulp."

Toen nam ze hem mee naar Waraqa bin Naufal, haar neef van vaderskant, die zich tot het christendom had bekeerd en een geleerde met goede kennis van het Arabisch, Hebreeuws en de Bijbel was. Door zijn hoge leeftijd ws hij zijn gezichtsvermogen verloren. Chadiedja zei tegen Waraqa: "Neef, wil jij eens luisteren naar wat je neef je te vertellen heeft?" Waraqa zei: "Zo neef, wat is het dat je hebt gezien?" De Profeet vertelde hem wat hij had gezien. Toen hij was uitgesproken zei Waraqa:

"Het is dezelfde openbaring als naar Mozes werd gezonden. Ik wou dat ik jong was, zodat ik nog in leven zou zijn wanneer je eigen mensen je deze stad uitdrijven." De Profeet riep uit: "Zullen zij zich van mij afkeren?" Waraqa antwoordde,

"Ja! Nog nooit is er een mens met een boodschap als de jouwe gekomen, zonder dat hij vijandig werd ontvangen. Als ik dan nog in leven ben, zal ik jullie alle steun geven die ik kan." Niet lang daarna overleed Waraqa...

Deze hadith staat in beide meest betrouwbare boeken met overleveringen van de Profeet v.z.m.h. (Al Boechari en Moslim) vermeld en werd verteld door Al Zuhri.
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Oud 26-12-2003, 23:27
Yousra
Yousra is offline
Het vastleggen van de Koran

Toen Djibriel voor de eerste keer een deel van de Koran voorlas aan de Profeet v.z.m.h., probeerde de de Profeet v.z.m.h. het hem woord voor woord na te zeggen. Allah liet Djibriel hem later vertellen dat niet te doen. Hij moest in plaats daarvan aandachtig naar de Koran luisteren. Toen de Profeet v.z.m.h. dat deed, maakte Allah het hem mogelijk om alles te onthouden, zonder enige moeite van zijn kant.

Allah zei in de Koran:

Beweeg jouw tong er niet mee (de Koran) om er haast mee te maken. Voorwaar, het is aan Ons hem te doen bewaren en hem voor te doen dragen. Wanneer Wij hem dan heben doen voordragen, volg dan zijn voordracht. {De Edele Koran 75:16-18}

Het was zeer belangrijk dat de Profeet v.z.m.h. alles wat aan hem werd geopenbaard onthield, want hij kon niet lezen en schrijven.

De Profeet v.z.m.h. heeft alles van de Koran doorgegeven aan zijn metgezellen voordat hij overleed. Hij gebruikte een aantal verschillende manieren om zeker te stellen dat zij het precies zo zouden onthouden en vastleggen zoals hij het had geleerd.

1. De Profeet v.z.m.h. reciteerde altijd diverse delen van de Koran hardop in de gemeenschappelijke gebeden. Zo hoorden zijn volgelingen dagelijks gedeelten van de Koran.

2. Iedereen die toetrad tot de islam werd gedeelten van de Koran onderwezen om te gebruiken voor de dagelijkse gebeden. Moslims waren daarom altijd bezig om elkaar diverse gedeelten van de Koran te onderwijzen of te leren.

3. De Profeet v.z.m.h. heeft zijn volgelingen verteld dat de beste van hen degenen waren die de Koran leerden en onderwezen. Dit motiveerde hen om zich nog meer in te spannen om de Koran uit het hoofd te leren en het aan anderen te onderwijzen.

4. Degenen die in staat waren om te lezen en schrijven, werden door de Profeet v.z.m.h. opgedragen om diverse delen van de Koran op te schrijven als ze werden geopenbaard. De Profeet v.z.m.h. vertelde ze de volgorde waarin ze de verzen moesten vastleggen.
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Ads door Google
Oud 26-12-2003, 23:28
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Maasallah Yousra ..
Oud 26-12-2003, 23:30
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 23:24:
Bron: http://www.moslim.org/islam/islleer.htm
Niet om het één of ander maar dat is een site van de Ahmadiyya sekte...
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Oud 26-12-2003, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 26-12-2003 @ 23:30:
Niet om het één of ander maar dat is een site van de Ahmadiyya sekte...
Wat is de Ahmadiyya sekte..??
Oud 26-12-2003, 23:35
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 23:33:
Wat is de Ahmadiyya sekte..??
idd
Oud 26-12-2003, 23:35
Yousra
Yousra is offline
http://www.al-islaam.com/al-islaam/a...medieyya/2.htm
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Oud 26-12-2003, 23:53
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
siktir len
__________________
Appelmoes
Oud 26-12-2003, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 26-12-2003 @ 23:35:
http://www.al-islaam.com/al-islaam/a...medieyya/2.htm
dankjewel..!
Oud 26-12-2003, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Brutus schreef op 26-12-2003 @ 23:53:
siktir len
Ik blijf lachen, om me niet tot jouw niveau te verlagen..

Oud 27-12-2003, 00:07
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 23:59:
Ik blijf lachen, om me niet tot jouw niveau te verlagen..

__________________
Appelmoes
Oud 27-12-2003, 00:10
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
AltinkiZ schreef op 26-12-2003 @ 23:59:
Ik blijf lachen, om me niet tot jouw niveau te verlagen..

Nee ik kan er helaas niet om lachen, en vind het eigenlijk ook niet tot zijn niveau verlagen..

Ik vraag me alleen af waar hij mee denkt bezig te zijn..
Oud 27-12-2003, 00:11
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 27-12-2003 @ 00:10:
Nee ik kan er helaas niet om lachen, en vind het eigenlijk ook niet tot zijn niveau verlagen..

Ik vraag me alleen af waar hij mee denkt bezig te zijn..
__________________
Appelmoes
Oud 27-12-2003, 00:16
Asperientje
Avatar van Asperientje
Asperientje is offline
Wat je net zei..

Citaat:
Brutus schreef op 26-12-2003 @ 23:53:
siktir len
..waar sloeg dat op?
Oud 27-12-2003, 00:17
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 27-12-2003 @ 00:16:
Wat je net zei..



..waar sloeg dat op?
__________________
Appelmoes
Oud 27-12-2003, 12:16
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dit is een slechte thread.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 15:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.