Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 22:32
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ding 1:
Ik wil dus een officiele klacht in gaan dienen tegen de leefgroep wara ik gezeten heb. Ze hebben een hoop zitten belazeren tegenover mijn ouders, mij, maar ook mijn psychiater.
Ze zeiden tegen mijn ouders bijvoorbeeld, dat ze mij niet in huis terug moesten nemen, omdat mijn gedrag dat niet toe liet. Maar tegen mij zeiden ze dat mijn ouders mij absoluut niet terug in huis wilden.
Dit is dan ook maar een klein dingetje.
Later hoorde ik dat er nog meer mensen zo behandeld zijn binnen de leefgroep. Ook wilden ze mij in een begeleid kamer project stoppen, terwijl mijn psychiater duidelijk schriftelijk kenbaar heeft gemaakt, dat ik dat absoluut nog niet aankon, terwijl de leefgroep zelf mij zowat dwong om er aan mee te doen.

Nu wil ik dus echt een officiele klacht tegen die leefgroep indienen, om te voorkomen dat er nog meer jongeren, die hoger op willen klimmen na een zwaar verleden, ook zo behandeld gaan worden.

Maar nou ben ik bang, dat daar enorme gevolgen aan vast zitten. Een rechtzaak of zo. Ik heb wel een folder van het RPCP en ik heb ze ook gemaild, maar zijn hier ook mensen die persoonlijk ervaringen met een officiele klacht hebben?



Ding 2:
Dit gaat over diezelfde leefgroep. Ik heb een rekening van schade ontvangen, met schade nooit bewezen is. Ik heb ze al op de hoogte gebracht, dat ik die rekening niet betaal, zolang er geen bewijzen van zijn, dat ik het heb gedaan. Ik heb ook gezegd, mochten die bewijzen er wel zijn, dat ik dan gewoon wil betalen. De rest van de rekening betaal ik ook.
Wel heb ik gezegd, dat als ik zonder bewijs gedwongen word om die rekening alsnog te betalen, ik naar een advocaat zal stappen.
Maar heeft dat zin om daar een advocaat voor te nemen? Of is het gewoon een plicht voor mij om die rekening te betalen als ze me daartoe dwingen?


Hopelijk weet iemand hier raad op, want ik weet het zelf niet echt meer.

Liefs

Eend
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 22:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 22:39
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
over dat eerste...als je daaraan begint kom je al snel bij een rechter waar je vrij kansloos bent, omdat jij moet bewijzen dat ze dat gedaan hebben...als je dat kan, dan heb je wel een goeie kans...want ik geloof niet dat er een meldpunt ofzo is voor dit soort dingen


over dat tweede: betaal helemaal niets. zij moeten bewijzen dat jij die kosten gemaakt hebt en zolang ze dat niet kunnen is het jammer voor ze.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 22:45
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
little nemo schreef op 10-06-2004 @ 23:39 :
over dat eerste...als je daaraan begint kom je al snel bij een rechter waar je vrij kansloos bent, omdat jij moet bewijzen dat ze dat gedaan hebben...als je dat kan, dan heb je wel een goeie kans...want ik geloof niet dat er een meldpunt ofzo is voor dit soort dingen


over dat tweede: betaal helemaal niets. zij moeten bewijzen dat jij die kosten gemaakt hebt en zolang ze dat niet kunnen is het jammer voor ze.
ok, thnx

Het RPCP zei dat de klacht anoniem wordt gehouden en dat als er bijv meerdere klachten komen/zijn er een inspectie op af wordt gestuurd. Alleen als het echt een rechtzaak wordt kunnen ze je oproepen om te getuigen of zo. Maar het zal niet een rechtzaak tussen die leefgroep en mij worden. Dat is wat zij mij vertelden.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 23:24
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-06-2004 @ 23:45 :
ok, thnx

Het RPCP zei dat de klacht anoniem wordt gehouden en dat als er bijv meerdere klachten komen/zijn er een inspectie op af wordt gestuurd. Alleen als het echt een rechtzaak wordt kunnen ze je oproepen om te getuigen of zo. Maar het zal niet een rechtzaak tussen die leefgroep en mij worden. Dat is wat zij mij vertelden.
nah dan kan je t zo doen, k kende dat niet...maar maak je over die schade maar geen zorgen, als je die niet gemaakt hebt hoef je niet te betalen..
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 09:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Zorg dat meer mensen die klacht indienen, want dan sta je iig iets sterker en heb je meer kans dat je serieus genomen wordt en dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 09:55
Verwijderd
Elke hulpverlenende instantie heeft (als het goed is) een eigen, interne klachtenprocedure. Die zal dus wel in dat foldertje staan. Gewoon die route volgen dus. Als dat niet werkt kun je het eventueel hogerop zoeken bij éen of andere raad van toezicht of een tuchtcollege ofzo (even uitzoeken wat dat hier is) maar naar de rechter stappen voor zoiets is een bad idea.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:00
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 11:01
Verwijderd
?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 10:47
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik snap niet wat je zeurt, je hebt eerder al te kennen gegeven die borden e.d. kapot te hebben gegooid. Wees een "vent" en betaal de schade ook gewoon.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 15:31
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
birthmark schreef op 14-06-2004 @ 11:47 :
Ik snap niet wat je zeurt, je hebt eerder al te kennen gegeven die borden e.d. kapot te hebben gegooid. Wees een "vent" en betaal de schade ook gewoon.
Hier ben ik het mee eens. Als je schade hebt gemaakt, draai dan ook voor de gevolgen op. Het was niet eens per ongeluk (dan was het wat anders geweest namelijk).

En ik vind het een beetje dom om tegen ze te zeggen: ik betaal pas als jullie het bewezen hebben en zoniet, dan betaal ik niet. Dan is het toch al duidelijk dat je het wel gedaan hebt?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Is gameverslaving nou echt zo een groot probleem?
Avilez96
4 06-03-2013 13:49
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Mujahideen
500 07-09-2005 13:43
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 19:32
Psychologie Pesten en de opvoeder
Nona
37 23-01-2004 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.