Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2012, 13:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Uhm, enigzins dramatisch nog wel ik kan nog niets zelf. Als ik te veel / te zwaar eet of me te zwaar inspan (lees, de trap oplopen) dan komt alles er weer uit.

Ik vond het wel grappig dat ik nu onder mijn streefgewicht zit wat ik had voor ik ging roeien. Toen ik ging roeien gaf ik dat op, want spieren.
Streefgewicht? Oh, omdat je zo'n enorme vetklep was natuurlijk, ik snap het!

__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Oud 21-11-2012, 13:45
Verwijderd
Citaat:
oberzinen
Dat doet me denken aan vrienden van Theodoor die laatst tien minuten aan het praten waren over hoe raar het was dat in Amerika je kennelijk overal gewoon eggplant kon kopen en dat in Nederland helemaal nergens eggplant te koop was en dat het toch 2012 was en dat je toch wel gewoon eten kunt importeren want het klonk nou ook weer niet zo exotisch en ze zouden toch graag eens eggplant proberen enzovoort...

...TERWIJL ze een pasta met o.a. aubergine zaten te eten. Toen ik ze uiteindelijk verloste door te zeggen dat eggplant gewoon aubergine is, moest google eraan te pas komen voordat ze me geloofden.
Oud 21-11-2012, 13:45
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Streefgewicht? Oh, omdat je zo'n enorme vetklep was natuurlijk, ik snap het!

__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 13:48
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja eh, als zij dik is, ben ik helemaal een varken

Ik ga zo met mijn moeder naar IKEA, trouwens
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-11-2012, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Streefgewicht? Oh, omdat je zo'n enorme vetklep was natuurlijk, ik snap het!

Neuh, maar toen ik nog niet roeide ging ik heel langzaam telkens een beetje aankomen. Toen dacht ik, goh, eigenlijk wil ik wel weer 60 kilo wegen. Maar toen ging ik roeien en werd ik sowieso alleen maar zwaarder, dus toen gaf ik het op. En toen ging ik zo ongeveer stoppen met eten en ziek worden!
Oud 21-11-2012, 13:50
Verwijderd
Ja, je hoeft natuurlijk niet 'een enorme vetklep' te zijn voordat je een streefgewicht hebt.
Oud 21-11-2012, 13:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Neuh, maar toen ik nog niet roeide ging ik heel langzaam telkens een beetje aankomen. Toen dacht ik, goh, eigenlijk wil ik wel weer 60 kilo wegen. Maar toen ging ik roeien en werd ik sowieso alleen maar zwaarder, dus toen gaf ik het op. En toen ging ik zo ongeveer stoppen met eten en ziek worden!
Steek mij ook even aan, ik kan ook wel wat kwijt
Citaat:
Ja, je hoeft natuurlijk niet 'een enorme vetklep' te zijn voordat je een streefgewicht hebt.
Als je eruit ziet als Apaat, heb je helemaal geen streefgewicht nodig
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-11-2012, 13:52
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
We gaan vanavond pasta met 'veel verschillende soorten exotische paddestoelen' maken, met wat mensen van de afdeling. Ze hebben vast cliënten te kort op de klinische groepen, laten ze ons even flink trippen

En wtf, waarom wil de spellingscontrole van 'paddestoelen' 'paddenstoelen' maken. Naar mijn weten is het nog altijd paddestoelen zonder -n!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Steek mij ook even aan, ik kan ook wel wat kwijt


Als je eruit ziet als Apaat, heb je helemaal geen streefgewicht nodig
Je streefgewicht kan prima het gewicht zijn dat je op dit moment hebt, zo van 'ik streef ernaar om zo te blijven'.
Oud 21-11-2012, 13:53
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja eh, als zij dik is, ben ik helemaal een varken

Ik ga zo met mijn moeder naar IKEA, trouwens
En als jij al een varken bent.. Wat ben ik dan wel niet?!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 13:54
Verwijderd
Ik eet cornflakes met melk. Wat een raar ontbijt, eigenlijk.
Oud 21-11-2012, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Steek mij ook even aan, ik kan ook wel wat kwijt


Als je eruit ziet als Apaat, heb je helemaal geen streefgewicht nodig
Geloof me, op deze manier wil je niet afvallen.
Oud 21-11-2012, 13:54
Verwijderd
Ik vind het altijd zo'n gelul dat slanke mensen niet zouden mogen willen afvallen. Een vriendinnetje van me heeft altijd maat 34 gehad, toen ging ze naar maat 36, vond ze superkut, want ze paste geen kleren meer. Toen ging ze een tijdje wat beter op d'r eten letten en werd door de halve wereld aangevallen omdat ze anorexia zou hebben. Wat een gelul.
Oud 21-11-2012, 13:54
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik dacht dat ik laat was met opstaan en ontbijten...
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 13:56
Verwijderd
Ik vind het ook altijd erg lastig dat mensen me shit geven als ik bv. een tweede stukje taart weiger met als reden 'ik heb al een stukje taart gehad'. Zo van 'maar jij kunt dat hebben'. Vrijwel niemand kan twee stukken taart per dag hebben op de lange termijn.
Oud 21-11-2012, 13:57
Verwijderd
Ik denk ook niet dat mijn kleding nog helemaal mooi past nu maar dat deed het op zich al een tijdje niet meer.
Oud 21-11-2012, 13:57
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik vind het altijd zo'n gelul dat slanke mensen niet zouden mogen willen afvallen. Een vriendinnetje van me heeft altijd maat 34 gehad, toen ging ze naar maat 36, vond ze superkut, want ze paste geen kleren meer. Toen ging ze een tijdje wat beter op d'r eten letten en werd door de halve wereld aangevallen omdat ze anorexia zou hebben. Wat een gelul.
Omdat het niet gezond is. Overgewicht is niet gezond en daarom wil iedereen dat je afvalt, maar ondergewicht is ook niet gezond en dan is het gewoon een beetje raar om nog af te willen vallen. Als ik nu zou zeggen dat ik graag nog 10 kilo zou willen aankomen krijg ik ook de wind van voren.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 13:57
Verwijderd
Oh, en soms zit je gewoon vol. Ik snap het ook nooit. En ik heb het idee dat vooral dikkere mensen je taart willen geven op de een of andere manier.
Oud 21-11-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Omdat het niet gezond is. Overgewicht is niet gezond en daarom wil iedereen dat je afvalt, maar ondergewicht is ook niet gezond en dan is het gewoon een beetje raar om nog af te willen vallen. Als ik nu zou zeggen dat ik graag nog 10 kilo zou willen aankomen krijg ik ook de wind van voren.
Maar je kunt dus best slank zijn of maat 34 hebben zonder ondergewicht te hebben. Mijn BMI is nu 22.5 maar de helft van mijn kleren is maat 34.

Als je een gezond gewicht hebt moet je natuurlijk niet echt diehard gaan lijnen. Maar met een beetje op je eten letten en wat meer sporten is niets mis.
Oud 21-11-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Gaat dat over je ethiekpaper of over je scriptie?

Je had trouwens ook nog kunnen schrijven over de sterilisatie-eis voor transgenders. Die moeten namelijk nog steeds onvruchtbaar gemaakt worden in Nederland, hoewel het wetsvoorstel om dat af te schaffen sinds drie maanden wel eindelijk in de Tweede Kamer ligt.
Ja ik kwam het tegen, maar ik geloof dat het niet uitgebreid genoeg is om m'n scriptie of een paper over te schrijven, en minder leuk, vind ik (ze zien tenslotte al in dat ze sukkels zijn, de wetgeving duurt alleen een beetje lang) . Dit gaat over m'n scriptie, m'n paper is al min of meer goedgekeurd, ik moet alleen nog een of meerdere morele theoriën toevoegen om het aan af te wegen oid. Blaa.
Oud 21-11-2012, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Omdat het niet gezond is. Overgewicht is niet gezond en daarom wil iedereen dat je afvalt, maar ondergewicht is ook niet gezond en dan is het gewoon een beetje raar om nog af te willen vallen. Als ik nu zou zeggen dat ik graag nog 10 kilo zou willen aankomen krijg ik ook de wind van voren.
Ja, ik mag nog minimaal 6 kilo afvallen voor ik ondergewicht heb . Als in, ik weeg nu 59, dus het mag 53 zijn. Hiervoor woog ik 67 kilo. Ook nog prima trouwens, dat is ook geen overgewicht. Maar dan mag ik toch best zeggen dat ik liever 60 kilo weeg? Dan heb ik niet direct ondergewicht hoor
Oud 21-11-2012, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Omdat het niet gezond is. Overgewicht is niet gezond en daarom wil iedereen dat je afvalt, maar ondergewicht is ook niet gezond en dan is het gewoon een beetje raar om nog af te willen vallen. Als ik nu zou zeggen dat ik graag nog 10 kilo zou willen aankomen krijg ik ook de wind van voren.
Ze heeft duidelijk geen ondergewicht.
Oud 21-11-2012, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Maar je kunt dus best slank zijn of maat 34 hebben zonder ondergewicht te hebben. Mijn BMI is nu 22.5 maar de helft van mijn kleren is maat 34.

Als je een gezond gewicht hebt moet je natuurlijk niet echt gaan lijnen. Maar met een beetje op je eten letten en wat meer sporten is niets mis.
Wat Sarah zegt dus
Oud 21-11-2012, 14:00
Verwijderd
Als ze zou doen zomfg wat ben ik dik had ik het zorgelijk gevonden trouwens, maar het was gewoon "kak ik kan m'n kleren niet meer aan"
Oud 21-11-2012, 14:01
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik vind het ook altijd erg lastig dat mensen me shit geven als ik bv. een tweede stukje taart weiger met als reden 'ik heb al een stukje taart gehad'. Zo van 'maar jij kunt dat hebben'. Vrijwel niemand kan twee stukken taart per dag hebben op de lange termijn.
Dat vind ik iets anders dan af willen vallen als je al maatje 36 hebt. 2 stukken taart is niet gezond, maar af willen vallen als je al ondergewicht hebt (ik ga er even vanuit dat persoon in kwestie een normale lengte heeft en maat 36 ondergewicht betekent) is ook niet gezond.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 14:02
Verwijderd
Ja, mensen moeten sowieso wat minder care krijgen voor elkaars gewicht. Ook als dat gewicht aan de lagere kant van 't gezonde spectrum zit.
Oud 21-11-2012, 14:02
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
ok, dan had ik het verkeerd geďnterpreteerd.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik iets anders dan af willen vallen als je al maatje 36 hebt. 2 stukken taart is niet gezond, maar af willen vallen als je al ondergewicht hebt (ik ga er even vanuit dat persoon in kwestie een normale lengte heeft en maat 36 ondergewicht betekent) is ook niet gezond.
Als je van 34 naar 36 gaat, natuurlijk wil je dan weer naar 34 terug. Aargh, ik snap niet dat mensen dit niet snappen
Oud 21-11-2012, 14:03
Verwijderd
Citaat:
ok, dan had ik het verkeerd geďnterpreteerd.
Ah
Oud 21-11-2012, 14:03
Verwijderd
Huh sinds wanneer is maat 36 ondergewicht? Als in, mijn hele vrouwelijke huis heeft ongeveer maat 36 (superhandig, allemaal elkaars kleren lenen) maar we hebben geen van allen ondergewicht
Oud 21-11-2012, 14:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je streefgewicht kan prima het gewicht zijn dat je op dit moment hebt, zo van 'ik streef ernaar om zo te blijven'.
Dat was niet wat ze bedoelde
Citaat:
En als jij al een varken bent.. Wat ben ik dan wel niet?!
Jij hebt gewoon prednison
Citaat:
Geloof me, op deze manier wil je niet afvallen.
Weet ik, het was ook een grapje
Citaat:
Ik vind het altijd zo'n gelul dat slanke mensen niet zouden mogen willen afvallen. Een vriendinnetje van me heeft altijd maat 34 gehad, toen ging ze naar maat 36, vond ze superkut, want ze paste geen kleren meer. Toen ging ze een tijdje wat beter op d'r eten letten en werd door de halve wereld aangevallen omdat ze anorexia zou hebben. Wat een gelul.
Ja, maar op je eten letten vind ik wat anders.

Citaat:
Omdat het niet gezond is. Overgewicht is niet gezond en daarom wil iedereen dat je afvalt, maar ondergewicht is ook niet gezond en dan is het gewoon een beetje raar om nog af te willen vallen. Als ik nu zou zeggen dat ik graag nog 10 kilo zou willen aankomen krijg ik ook de wind van voren.
Dit ook.
Citaat:
Ja, ik mag nog minimaal 6 kilo afvallen voor ik ondergewicht heb . Als in, ik weeg nu 59, dus het mag 53 zijn. Hiervoor woog ik 67 kilo. Ook nog prima trouwens, dat is ook geen overgewicht. Maar dan mag ik toch best zeggen dat ik liever 60 kilo weeg? Dan heb ik niet direct ondergewicht hoor
Je kan er nu niks aan doen dat je afvalt, maar je doet alsof het wenselijk is en dus alsof je te dik was en
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-11-2012, 14:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, mensen moeten sowieso wat minder care krijgen voor elkaars gewicht. Ook als dat gewicht aan de lagere kant van 't gezonde spectrum zit.
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik word altijd een beetje droevig van slanke mensen die zichzelf dik vinden, want echt, dan voel ik me echt een varken.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-11-2012, 14:05
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja, mensen moeten sowieso wat minder care krijgen voor elkaars gewicht. Ook als dat gewicht aan de lagere kant van 't gezonde spectrum zit.
Het maakt me op zich niet uit, maar als ik naar mijn broer kijk, die is graatmager, écht ondergewicht en ook vaak ziek enzo. Dan maak ik me gewoon zorgen. En mijn ouders maken zich ook zorgen, en uiteraard maken ze zich ook zorgen om mijn gewicht, want ik ben weer veel te dik.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik word altijd een beetje droevig van slanke mensen die zichzelf dik vinden, want echt, dan voel ik me echt een varken.
Gewoon niet doen
Oud 21-11-2012, 14:07
Verwijderd
Ja maar dat is toch mijn eigen zaak? Het gaat ook om lekkerder in je vel zitten. Ik vind mezelf echt niet dik, ik weet dat ik niet dik ben en gewoon een gezond gewicht heb, maar dan nog vind ik het zelf gewoon fijner om 60 kilo te wegen omdat mijn broeken dan net wat beter passen.

Mensen gaan er altijd maar standaard vanuit dat als je wat gewicht kwijt wil (al is het een paar kilo) dat diegene denkt dat hij/zij te dik is. Maar dat is niet zo .
Oud 21-11-2012, 14:09
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gewoon niet doen
Ja, makkelijker gezegd dan gedaan
Citaat:
Ja maar dat is toch mijn eigen zaak? Het gaat ook om lekkerder in je vel zitten. Ik vind mezelf echt niet dik, ik weet dat ik niet dik ben en gewoon een gezond gewicht heb, maar dan nog vind ik het zelf gewoon fijner om 60 kilo te wegen omdat mijn broeken dan net wat beter passen.

Mensen gaan er altijd maar standaard vanuit dat als je wat gewicht kwijt wil (al is het een paar kilo) dat diegene denkt dat hij/zij te dik is. Maar dat is niet zo .
Dát is een ander verhaal. Dan is het niet erg.

Maar nu moet ik weg, kusjes
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-11-2012, 14:12
Verwijderd
Ja, maar als ik dan tegen iemand zeg dat ik wat gewicht kwijt wil en daarom geen stukje taart wil reageren ze allemaal zoals jij . 'Ja, als jij dik bent wat ben ik dan wel niet? Je hoeft echt niet af te vallen hoor, hier neem maar gewoon een stukje taart.'

NEE DOOS
Oud 21-11-2012, 14:13
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik word altijd een beetje droevig van mensen die droevig worden door slanke mensen die zichzelf dik vinden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 21-11-2012, 14:17
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens, maar ik word altijd een beetje droevig van slanke mensen die zichzelf dik vinden, want echt, dan voel ik me echt een varken.
Jij bent toch helemaal niet dik?

Edit: Hoi, saaie opdracht voor werk. maar als dit af is een simpel spreadsheetje opgesteld dat me in de toekomst veel moeite bespaard.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 21-11-2012, 14:18
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Maar als ik zou zeggen dat ik echt niet ga afvallen omdat ik dan niet meer in mijn kleren pas, dan is dat toch ook raar? Als dat mijn reden zou zijn om niet te proberen af te vallen krijg ik een trap onder mijn hol van mijn artsen hoor. Nou snap ik wel dat de situatie bij jou anders is, want jij hebt een gezond gewicht en met 60 kilo heb je nog steeds een gezond gewicht, maar toch.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 14:20
Verwijderd
Ik vind het voor mensen met overgewicht, wat gevaarlijk is voor de gezondheid, zeker geen reden om te zeggen 'ik ga niet afvallen omdat ik dan niet meer in mijn kleding pas.' Verder zei ik 'beter in mijn kleding passen' niet 'een maat kleiner kunnen kopen'
Oud 21-11-2012, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Maar als ik zou zeggen dat ik echt niet ga afvallen omdat ik dan niet meer in mijn kleren pas, dan is dat toch ook raar? Als dat mijn reden zou zijn om niet te proberen af te vallen krijg ik een trap onder mijn hol van mijn artsen hoor. Nou snap ik wel dat de situatie bij jou anders is, want jij hebt een gezond gewicht en met 60 kilo heb je nog steeds een gezond gewicht, maar toch.
Zij had bij maat 34 een gezond gewicht. Kon kiezen tussen een hele nieuwe garderobe of een beetje afvallen, nog steeds een gezond gewicht en geen duizenden euro's aan nieuwe kleding. Tuurlijk kies je daar dan voor.
Oud 21-11-2012, 14:22
Verwijderd
Overigens, als ik nu zoveel zou afvallen dat al mijn kleren niet meer zouden passen: Kom dan maar op met de slagroomtaarten. Fuck gezondheid, dan ga ik echt zo keihard mogelijk aankomen.
Oud 21-11-2012, 14:36
Verwijderd
Zo. Lekker janken bij Little House on the Prairie .
Oud 21-11-2012, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Maar als ik zou zeggen dat ik echt niet ga afvallen omdat ik dan niet meer in mijn kleren pas, dan is dat toch ook raar? Als dat mijn reden zou zijn om niet te proberen af te vallen krijg ik een trap onder mijn hol van mijn artsen hoor. Nou snap ik wel dat de situatie bij jou anders is, want jij hebt een gezond gewicht en met 60 kilo heb je nog steeds een gezond gewicht, maar toch.
Als de keus is tussen gezond gewicht+ nieuwe kleren of ondergewicht/overgewicht+zelfde kleren dan is gezondheid natuurlijk belangrijker dan kleren. Maar het voorbeeld van Sann was iemand die de keus had tussen gezond gewicht + nieuwe kleren of gezond gewicht + zelfde kleren, en dan kun je best voor 'zelfde kleren' kiezen.
Oud 21-11-2012, 14:46
Verwijderd
Als je een BMI van 25 hebt, en dan zegt 'ik ga niet afvallen hoor, want dan passen m'n kleren niet meer' dan is dat ook prima.
Oud 21-11-2012, 14:46
Verwijderd
/inbefore BMI zegt niet alles, nee dat weet ik maar je moet wat
Oud 21-11-2012, 14:48
Verwijderd
Ik kan gewoon niet stoppen met hiernaar luisteren, ik word er zo vrolijk van <3

Oud 21-11-2012, 14:59
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Als de keus is tussen gezond gewicht+ nieuwe kleren of ondergewicht/overgewicht+zelfde kleren dan is gezondheid natuurlijk belangrijker dan kleren. Maar het voorbeeld van Sann was iemand die de keus had tussen gezond gewicht + nieuwe kleren of gezond gewicht + zelfde kleren, en dan kun je best voor 'zelfde kleren' kiezen.
Daar heb je een punt. Ik ben gewoon jaloers denk ik
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 21-11-2012, 14:59
Verwijderd
http://ikhoefniettetankenschat.nl/

Voor de mensen die niet op onzin komen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.