Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2007, 10:36
Zehra
Zehra is offline
Beste scholieren!

ik ben bezig met een onderzoekje onder verschillende scholieren. Ik ben docente Frans in opleiding en zou graag willen weten wat jullie mening is over het schoolvak frans, hoe het bij jullie op school gegeven wordt, of je het leuk vind, zoja, waarom? en zonee, wat zou er dan volgens jou anders moeten?

Als je mee wilt helpen, zou je dan ook de volgende dingen willen vermelden:
je leeftijd, welk soort onderwijs je volgt (VMBO, bb, kb, g/t, t, HAVO of VWO en in welke klas je nu zit??

Alvast bedankt voor jullie medewerking!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 10:38
N'90
N'90 is offline
Secretaresse-opleiding MBO 3;
Een paar uur in de week; de helft uit boeken werken andere helft op de computer brieven schrijven en dergelijke. Voornamelijk zelfstandig werken en af en toe uitleg.. Voornamelijk zakelijke teksten/opdrachten/brieven maar ja, dat hoort bij de opleiding!
__________________
♥.. ;
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 12:25
Verwijderd
je leeftijd, 19
welk soort onderwijs je volgt (VMBO, bb, kb, g/t, t, HAVO of VWO) havo, volwassenondewijs
en in welke klas je nu zit?? examenjaar.

ik heb frans1,2 en ik ben wel goed in het schrijven, maar niet in het praten.
ik heb ook het idee, hoelang je ook frans volgt, na 6 jaar bak je er nog steeds niks van.
ik bedoel, ik moet heel lang nadenken hoe ik nou een goede zin kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 17:49
Kimchi
Ben 16 jaar,
zit in 5VWO..
heb nu al 5 jaar frans, en op het moment zelfs frans 1,2
Ik vind de franse taal opzich erg leuk,
alleen de manier waarop het gegeven wordt minder.
Veel theorie en woordjes leren.
Erg saai..
maar het spreken van frans met leerlingen vind ik erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 13:26
Gast-
Ik zit in 4 vmbo-t (eindexamenjaar) en ik heb Frans gekozen, omdat ik het wel een leuk vak vind.
In de 1e, 2e en 3e klas werkte we uit Franconville.
Dit jaar werken we uit Franconville, een examenbundel en schrijven we veel (in)formele brieven.
We krijgen elke 2 weken een SO met ongeveer 30 zinnen die we moeten leren, verder natuurlijk PTA's (over brieven).
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 17:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij ons leek het, gezien de resultaten, alsof er uberhaupt geen frans gegeven werd. beter mensen naar frankrijk laten gaan in gastgezinnen, al is het maar voor een week. kleine klassen zijn érg bevorderlijk voor spreekvaardigheid. verder mensen het idee geven dat het frans allemaal best meevalt, zodat ze een beetje het lef hebben iets te zeggen. bij ons had je in ieder geval mensen die vous nog niet konden spellen en zo bleven wegduiken. op schrijven uitgebreide reflectie is geven ook een wereld winnen. onze leraar had wel eens lijsten gemaakt met veel gemaakte fouten, of veel voorkomende uitdrukkingen, dat was wel oke. wij moesten ook een paar honderd voegachtige woordjes leren, meer korte termijn geheugen training, eigenlijk. bij luisteren zou het soms wel fijn zijn denk ik om de tekst er bij te krijgen. het gaat om vwo bovenbouw.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2008, 10:24
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Frans lerarenopleiding Hbo

Het is super, alleen sommige leraren hè ...
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:20
alspinazio
alspinazio is offline
Ik ben 16 jaar oud, ben half Nederlands en half Grieks en ik woon op Kreta ( GR ).
Ik ga naar de 1e Lyceum (ik heb ook het gymnasium af, die inmiddels drie jaar duurt) en ik heb vorige maand het franse examen B2 gedaan (ik denk dat ik ervoor geslagen ben)
Ik heb ook de A2 examen gehaald. (met score 81%)
De les hier in Griekenland is eigenlijk wel leuk, want ik had een goede docente. Maar alleen op school Frans leren is niej genoeg om diploma's B1 en B2 te halen. Dus ik ging ook naar een frans institut in de zomers en voor het laatste "vierde" jaar waren er geen andere kids die B2 wilden doen, dus ik ging prive les volgen met een Francaise.
Dit is mijn verhaal.
Ik weet niet als ik geholpen heb,
maar ik heb het in ieder geval geprobeerd!

Veel succes.!.!.!.!
__________________
alspinazio
Met citaat reageren
Oud 05-02-2008, 19:18
lifelike
Avatar van lifelike
lifelike is offline
Ik zit in 6vwo, profiel c&m...met alle talen...
Bij ons merk je heel erg dat veel mensen voor duits kiezen, omdat altijd wordt gezegd dat frans zo moeilijk is... in principe valt dit bij ons wel mee, alleen wordt er veel te weinig aan spreken gedaan. we zitten in gelukkig in een kleine groep, zodat als er dan wel eens iets aan gedaan wordt je zeker weten een beurt krijgt.
Verder vind ik het wel een leuk vak, omdat ik het leuk vind om een taal te leren en met taal bezig te zijn.
__________________
Just enjoy!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 11:19
Algemene schoolzaken De vermeende gelijkwaardigheid van WO-opleidingen.
Verwijderd
85 26-10-2005 10:06
Lifestyle My favourite thing!
Verwijderd
155 16-05-2004 11:53
De Kantine PimPamPet-Categorieën
diamondvoodoo
21 02-04-2003 19:06
De Kantine het grote gegevenstopic...
Krugdinho
101 26-09-2002 04:21
Lifestyle je favoriete.......
#JumpDaFuckUp!#
109 17-06-2002 08:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.