Oud 03-12-2002, 23:00
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
ik zei net al, kun je met die gedachte beter slapen? heb je weleens van die onderzoeken gezien over dat je planten sneller groeien als je er mee praat? (ik geloof daar zelf ook niet geheel in maar ze komen wel met bewijzen).

>>Als je met planten praat komt er meer koolstofdioxide bij de plant, en ja, dan zullen ze wel ietsje beter groeien Niet echt een bewijs dat ze je opeens aardig vinden.
Ik heb diverse zogenaamde onderzoeken gelezen over het gevoel en bewustheid van planten en ik kan er niet echt iets concreets uithalen. Hebben mensen hier toevallig iets wat ook maar een beetje in de buurt komt van een feit dat planten gevoel hebben zoals wij (mens en dier) dat hebben?

het gaat niet om specifiek, maar om concentratie. ik train om wat breder te worden, en dat lukt niet met het eten van pinda's, daar hou ik zelfs niet van. ik heb ik ook nog nooit van een vegetarische topsporter gehoord. ook dingen als ijzer, mineralen en enkele vitamines (mag je ook schrijven als 'vitaminen') komen in veel hogere concentratie in vlees voor dan in groente/fruit. je weerstand wordt er ook groter van, omdat er wat meer bacterien over het algemeen inzitten. dat is juist weer gezond, krijg je een grotere weerstand van. ik ben op mn kinderziektes en enkele verkoudheidjes na nog nooit ziek geweest, ik heb nog nooit een bot gebroken en ik beschik nog over al mn neus en keel amandelen. ik denk niet dat er veel mensen zo gezond zijn.

>>Weerstand? Ik heb mijn neusamandelen, en ook mijn keelamandelen brullen me 'sochtends prima toe. En ik eet geen vlees... Last van botbreuk heb ik niet, en ik ben niet vaak ziek. Heb wat kinderziektes gehad, ben zo nu en dan verkouden -zoals velen. Ik heb niet het idee dat ik niet gezond ben.
Je lult hier over vlees alsof het godenvoedsel is, alsof je er alles mee kunt vervangen. Ieder mens heeft groente nodig. Vlees kun je erbij eten als aanvulling van de rest. Je lichaam is er niet op gebouwd vele kilo's vlees naar binnen te werken, zoals je al zei: je bent een omnivoor.
Feit is wel dat je wat meer moet stilstaan bij de inhoud van een vegetarisch/veganistisch dieet. Het makkelijkste is om gewoon veel groente, granen, fruit en een beetje vlees te eten. Dan heb je je bouwstenen binnen. Als vegetarier/veganist moet je beter opletten en keuzes maken om je stoffen binnen te krijgen. Ik eet gewoon veganistisch en vul het aan met vitamines en ijzer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2002, 10:19
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Cat schreef:
Je zal het waarschijnlijk toch niet aannemen maar bepaalde stoffen in zuivelproducten heb je echt wel nodig.
Uit zuivel mis je voornamelijk calcium, wanneer je geen zuivel gebruikt. Wat slechts weinig mensen weten, is dat je slecht zeer weinig calcium uit zuivelproducten op kan nemen door de hoge concentratie dierlijke eiwitten en vetten. Je haalt calcium voornamelijk uit plantaardige bronnen, zoals groene groenten en volkorenproducten. Soja-yoghurt en -vla zijn dus beter voor de calciumopname dan zuivel. Waarom denk je dat er in de westerse wereld zo veel Osteoporose voorkomt en in Afrika niet?

Citaat:
btw je spreekt jezelf tegen: je zegt dat veganisten te kort komen door het niet gebruiken van dierlijke producten maar langs de andere kant zeg je dat je geen zuivel mag eten terwijl dat de enige andere bron is (naast vlees) om die tekorten te dekken.
Ja, mee eens. Zo komt het wel over ja. Ik zal even verduidelijken wat ik bedoel. Veganisme is trouwens meer dan alleen het laten staan van vlees en zuivel, maar dat terzijde.
Ik vind het overbodig om zuivel te gebruiken in de vormen van melk, vla en yoghurt. Bovendien heb je dat niet nodig. Kaas en eieren zijn even een moeilijk geval, tenminste wanneer je B12 uit natuurlijke bronnen wilt halen. (neemt niet weg dat ik sowieso geen ei eet en kaas in zeer geringe mate) Van B12 heb je maar heel weinig nodig. Wanneer je per uitzondering zeer af en toe eens kaas gebruikt (bij voorkeur dan vega-kaas) kom je heus wel aan je B12. Neemt niet weg dat het bijslikken van B12 een prima alternatief is, waardoor je in het geheel geen producten van dieren hoeft te nemen. Wat iedereen snel vergeet, is dat je maar zo geen B12 tekort hebt.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:05
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
En hoe ga je het tekort aan dierlijke (essentieele) eiwitten compenseren?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:26
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
deze discussie wordt gevoerd door veganistische jehovagetuigen

met dat soort mensen ga niet praten; die beweren ook dat de wereld morgen vergaat!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 13:49
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
deze discussie wordt gevoerd door veganistische jehovagetuigen

met dat soort mensen ga niet praten; die beweren ook dat de wereld morgen vergaat!
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 14:57
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
wat nou? ik heb ontdekt dat het discusieren op dit forum toch een kansloze missie is, zeker voor iemand die niet links is. Van mij mag iedereen in de stront zakken; ik hou het voor gezien!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2002, 18:27
Folklore
Avatar van Folklore
Folklore is offline
Citaat:
BARON schreef:
wat nou? ik heb ontdekt dat het discusieren op dit forum toch een kansloze missie is, zeker voor iemand die niet links is. Van mij mag iedereen in de stront zakken; ik hou het voor gezien!
Valt toch wel mee?
Er zijn toch wel meer Rechtse mensen.
Ik definieer me zelf trouwens niet als links of rechts, want ik heb verschillende ideen.

het helpt niks als je vegatarier word, want mensen gaan heus niet minder vlees eten en er worden heus niet minder dieren afgemaakt.

Doe dan wat aan 'Squish movies', waarin dieren worden afgemaakt door vrouwen die met hun schoenen de dieren doodpletten. Voor de plezier, zodat ziekelingen weer iets hebben om naar te kijken.
__________________
Every men dies, but not every men really lives
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 11:53
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
BARON schreef:
wat nou? ik heb ontdekt dat het discusieren op dit forum toch een kansloze missie is, zeker voor iemand die niet links is. Van mij mag iedereen in de stront zakken; ik hou het voor gezien!
dat zeggen ze allemaal als ze geen weerwoord meer hebben
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Uit zuivel mis je voornamelijk calcium, wanneer je geen zuivel gebruikt. Wat slechts weinig mensen weten, is dat je slecht zeer weinig calcium uit zuivelproducten op kan nemen door de hoge concentratie dierlijke eiwitten en vetten. Je haalt calcium voornamelijk uit plantaardige bronnen, zoals groene groenten en volkorenproducten. Soja-yoghurt en -vla zijn dus beter voor de calciumopname dan zuivel. Waarom denk je dat er in de westerse wereld zo veel Osteoporose voorkomt en in Afrika niet?

doordat mn in Afrika veel vlees eet (wanneer mogelijk)

Ja, mee eens. Zo komt het wel over ja. Ik zal even verduidelijken wat ik bedoel. Veganisme is trouwens meer dan alleen het laten staan van vlees en zuivel, maar dat terzijde.
Ik vind het overbodig om zuivel te gebruiken in de vormen van melk, vla en yoghurt. Bovendien heb je dat niet nodig. Kaas en eieren zijn even een moeilijk geval, tenminste wanneer je B12 uit natuurlijke bronnen wilt halen. (neemt niet weg dat ik sowieso geen ei eet en kaas in zeer geringe mate) Van B12 heb je maar heel weinig nodig. Wanneer je per uitzondering zeer af en toe eens kaas gebruikt (bij voorkeur dan vega-kaas) kom je heus wel aan je B12. Neemt niet weg dat het bijslikken van B12 een prima alternatief is, waardoor je in het geheel geen producten van dieren hoeft te nemen. Wat iedereen snel vergeet, is dat je maar zo geen B12 tekort hebt.
nog niemand die heeft gereageerd op mn voorbeeld van de topsporter, er zijn enkel selectief stukjes uit mijn verhaal gehaald waar men wel een weerwoord op kon bedenken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:47
skatefamke
skatefamke is offline
voor een topsporter is het juist van belang net iets lichter van gewicht te zijn dan het gemiddelde gewicht. door vegetarisme/veganisme wordt je wel wat lichter, dus in die zin zou het juist goed zijn.

qua spierontwikkeling maakt het volgens mij niet echt uit... eiwitten zijn goed daarvoor, maar de afkomst van de eiwitten doet er niet toe, lijkt mij.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 18:56
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
voor een topsporter is het juist van belang net iets lichter van gewicht te zijn dan het gemiddelde gewicht. door vegetarisme/veganisme wordt je wel wat lichter, dus in die zin zou het juist goed zijn.

qua spierontwikkeling maakt het volgens mij niet echt uit... eiwitten zijn goed daarvoor, maar de afkomst van de eiwitten doet er niet toe, lijkt mij.
De afkomst van de eiwitten doet er wel degelijk toe. De essentieele eiwitten (die het lichaam niet zelf kan aanmaken) moet men halen uit dierlijke producten. Bij vegetariers die voldoende eieren en zuivel eten is dit geen probleem maar bij veganisten dus wel.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 21:18
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
bounty schreef:
kees 17 Veel meer mensen eten van een geslachte koe

>ja allemaal dus een deel van zo een beestje, als iedereen die van die koe vegatarisch was, zou die koe nog kunnen leven, en in een wei grazen.
En onderanderen, door jou, kan dat niet gebeuren!

>>Als we allemaal veganisten zijn zouden de koeien niet meer bestaan, wat voor nut heeft dat dier dan? Misschien is een koe dan alleen nog maar in een dierentuin met een bordt je er bij; vroeger aten de mensen deze dieren nog, maar met de uitvinding van de soja-weet -ik- wat- voor rotzooi werden deze dieren beschermt, omdat een kleine groep mensen genaamt de veganisten hierop tegn waren.

kees 17 Mijn eigen hond zou ik nooit eten, omdat ik gehegt ben geraakt aan hem. Maar ik kan wel konijnen of iets degerlijke houden en later slachten

> ja, hoor, het gaat racistisch lijken.
Een hond niet en een konijn wel. Als je gehecht raakt aan een konijn, kan je het dier wel slachten.
Als het een maal op je boort licht zie je geen verschil of het nou een konijn of een hond is.
Als je vlees eet had het net zo goed je hond kunnen zijn.

>>Racistisch? hoe ver ben je gezakt DIEREN ZIJN GEEN MENSEN.
IK raak niet gehecht aan dieren die voor de slacht zijn. En het verschil zie je en proef je wel.


kees 17 Wat voor dingen? tofu, rijst nootjes? Ik hou het liever bij boerenkool met worst.

>Als je het niet kent, moet je er ook niet over praten, misschien moet je het maar eens proberen.
En als je het dan niet lekker vind, is het wel beter dan boeren kool met lijk.

>>Ik heb dan toch liever boerenkool met lijk


kees17 Vlees eten is natuurlijk, wij zijn ommivoren, dat betekent vlees en planten eters.

btw Wat is in godsnaam een fruitist?


heb ik ooit fruitist in mijn text genoemd?
>> Misschien jij niet maar een keer begonnen ze met fruitist, maar weet jij ook wat dat is?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 09:09
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Cat schreef:

btw je spreekt jezelf tegen: je zegt dat veganisten te kort komen door het niet gebruiken van dierlijke producten maar langs de andere kant zeg je dat je geen zuivel mag eten terwijl dat de enige andere bron is (naast vlees) om die tekorten te dekken.
Zuivel IS een dierlijk product en naast zuivel zijn er nog zoveel bronnen om je tekorten te dekken, je hebt er geen idee van.

Ik heb helaas nog niks kunnen vinden op internet over extremistische vleesetende bewegingen, maar ze zijn er wel (okee, dat is natuurlijk geen hardmaker maar neem het maar van mij aan) met name in Duitsland.

Naast 'het is zo zielig voor diertjes' zijn er heus nog wel meer argumenten om vegetarier te zijn, al was het alleen al om economische/ecologische motieven.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 11:16
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
*kijkt sinds iets meer dan een mand maar is weer op haar topic*

vet veel gepost
en
oowk nog ruzies
wil ik nuut .....

kheb niet de moeite genomen om dit hele topic door te lezen heb ik nuut de tijd voor. maar iig badankt voor alle reacties enzo.
niet dat ik me nu laat beinvloeden op mijn eetgedrag door jullie ....

__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 12:52
Verwijderd
Citaat:
sicilion schreef:
*kijkt sinds iets meer dan een mand maar is weer op haar topic*

vet veel gepost
en
oowk nog ruzies
wil ik nuut .....

kheb niet de moeite genomen om dit hele topic door te lezen heb ik nuut de tijd voor. maar iig badankt voor alle reacties enzo.
niet dat ik me nu laat beinvloeden op mijn eetgedrag door jullie ....

nee lekker gewoon een goeddoorbakken biefstuk blijven eten
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 17:24
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Zuivel IS een dierlijk product en naast zuivel zijn er nog zoveel bronnen om je tekorten te dekken, je hebt er geen idee van.

Noem mij dan een bron want het enige andere dierlijke product waar ik kan opkomen en dat geen vlees is, is levertraan. En daar ga je geen liters van drinken, als dat al de nodige tekorten gaat dekken.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 21:56
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>> Misschien jij niet maar een keer begonnen ze met fruitist, maar weet jij ook wat dat is?
das was ik. De grote wijze zal spreken: Een fruitist is iemand die alleen vruchten en zaden eet, die van de boom/plant zijn afgevallen, omdat zij ook planten geen pijn willen doen. Vergelijkbaar met Adam en Eva in het paradijs en dus totaal onrealistisch.

Alleen konden zij op een gegeven moment niet wachten tot de appel van de boom viel...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
vrolijkevlinder schreef:
Je kan ook andere dingen eten. Dan hoeven ze helemaal niet geslacht te worden. Wie zijn wij om over hun leven te bepalen als we toch de kennis hebben om te overleven zonder vlees.
omdat vlees lekker is?

en ik groente niet zo lekker vind?



bloemkool=bah
spruitjes=bah
andijvie= bah (tenzij in spekrolletjes)
prei= bah
broccoli= bah
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 09:47
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
BARON schreef:
das was ik. De grote wijze zal spreken: Een fruitist is iemand die alleen vruchten en zaden eet, die van de boom/plant zijn afgevallen, omdat zij ook planten geen pijn willen doen. Vergelijkbaar met Adam en Eva in het paradijs en dus totaal onrealistisch.

Alleen konden zij op een gegeven moment niet wachten tot de appel van de boom viel...
>Nou moet het nog gekker worden.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 15:49
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
kees17 schreef:
>Nou moet het nog gekker worden.
het toppunt van gekte is al bereikt; Eztah is een veganistische johavagetuige. En ik ben een negerin in een clownspak
Met citaat reageren
Oud 08-12-2002, 19:39
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Cat schreef:
Noem mij dan een bron want het enige andere dierlijke product waar ik kan opkomen en dat geen vlees is, is levertraan. En daar ga je geen liters van drinken, als dat al de nodige tekorten gaat dekken.
Bron waarvan? (B12 wordt inderdaad moeilijk)
Alternatief voor eiwitten is (o.a.) quorn. ZEER eiwitrijk.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 10:52
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Bron waarvan? (B12 wordt inderdaad moeilijk)
Alternatief voor eiwitten is (o.a.) quorn. ZEER eiwitrijk.
bevat geen B12, maar het wordt er wel kunstmatig aan toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 16:30
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
BARON schreef:
bevat geen B12, maar het wordt er wel kunstmatig aan toegevoegd.
Nee, dat zei ik ook niet, ik had het over eiwitten. Aan quorn wordt in principe geen B12 toegevoegd, alleen maar aan de speciale AH burgers.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 12:39
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Bron waarvan? (B12 wordt inderdaad moeilijk)
Helemaal niet, bij elke Aldivestiging is enorm veel B12 te krijgen in vorm van Multivitamine-vruchtendrank. Verder kun je in de vorm van noten, paddestoelen, vruchten en groenten meer dan genoeg vitaminen binnekrijgen. Verantwoord eten heet dat.

Groenten niet lekker vinden vind ik een slecht argment om het dan maar niet te eten, er zijn zoveel verschillende manieren om groenten klaar te maken en daarbij zijn er ook nog zoveel verschillende groenten.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:06
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Helemaal niet, bij elke Aldivestiging is enorm veel B12 te krijgen in vorm van Multivitamine-vruchtendrank. Verder kun je in de vorm van noten, paddestoelen, vruchten en groenten meer dan genoeg vitaminen binnekrijgen. Verantwoord eten heet dat.

Groenten niet lekker vinden vind ik een slecht argment om het dan maar niet te eten, er zijn zoveel verschillende manieren om groenten klaar te maken en daarbij zijn er ook nog zoveel verschillende groenten.
lekker gezond, die kunstmatige troep. Vegetarisme is ook om gezondheidsredenen onstaan; dat schijnen veel mensen te zijn vergeten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:09
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
gemiddeld eet een vleeseter per jaar 1 hele koe, dat zijn toch 16 miljoen koeien per jaar. (ja min de vegatariers dan) en dan gaat het hier alleen maar over koeien.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:20
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
lekker gezond, die kunstmatige troep. Vegetarisme is ook om gezondheidsredenen onstaan; dat schijnen veel mensen te zijn vergeten.
*hint* biologisch *hint*
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 19:57
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
BARON schreef:
het toppunt van gekte is al bereikt; Eztah is een veganistische johavagetuige. En ik ben een negerin in een clownspak
>op deze forum kan je alles verwachten


gemiddeld eet een vleeseter per jaar 1 hele koe, dat zijn toch 16 miljoen koeien per jaar. (ja min de vegatariers dan) en dan gaat het hier alleen maar over koeien.

>ja en? Die koeien eten allemaal afval die wij niet/niet willen eten, denk maar aan bierborstel. Een deel van die koeien hebben hun hele melk gegeven.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 10:38
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef:
Die koeien eten allemaal afval die wij niet/niet willen eten
HA! Dat is dus echt niet waar. Wanneer we al het plantaardige voedsel dat wij in koeien en varkens stoppen (graan/tarwe) zouden gebruiken om mensen te voeden zou er geen wereld-voedselprobleem meer zijn.

Bovendien is 'kunstmatige' het zelfde als 'natuurlijke' B12, dus is er niks mis mee. En een vegetarier is altijd nog gezonder dan een vleeseter, dus dan is kunstmatig hier en daar helemaal niet zo erg.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:06
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
lekker gezond, die kunstmatige troep. Vegetarisme is ook om gezondheidsredenen onstaan; dat schijnen veel mensen te zijn vergeten.
dat wil niet zeggen dat alle vegetariers die er nu zijn dit om gezondheidsredenen doen.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:08
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
*hint* biologisch *hint*
biologische pillen? das nieuw voor mij
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:10
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
biologische pillen? das nieuw voor mij
Wie heeft het over pillen..? Ik niet.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:17
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Wie heeft het over pillen..? Ik niet.
jij had het over toegevoegde B12 en voedingssupplementen in de vorm van vitaminepillen. dat is niet biologisch.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 14:36
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
jij had het over toegevoegde B12 en voedingssupplementen in de vorm van vitaminepillen. dat is niet biologisch.
o?

Ik dacht toch echt dat het over biologische planten (groente) ging
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:03
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
autodropje schreef:
o?

Ik dacht toch echt dat het over biologische planten (groente) ging
nee, deze discussie heeft daar niks mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 15:06
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
BARON schreef:
nee, deze discussie heeft daar niks mee te maken.
whoops fout gelezen, maar die B12 kun je ook in andere vormen dan pillen binnenkrijgen ofzo.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 11:00
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
BARON schreef:
jij had het over toegevoegde B12 en voedingssupplementen in de vorm van vitaminepillen. dat is niet biologisch.
"Multivitamine-vruchtendrank" "noten, paddestoelen, vruchten en groenten"

Ik heb het helemaal niet gehad over toegevoegde toestanden en pillen. Ik had het over normaal eten.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 14:17
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
"Multivitamine-vruchtendrank" "noten, paddestoelen, vruchten en groenten"

Ik heb het helemaal niet gehad over toegevoegde toestanden en pillen. Ik had het over normaal eten.
maar 'normaal' eten zit er voor een veganist echt niet in...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:06
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
BARON schreef:
maar 'normaal' eten zit er voor een veganist echt niet in...
Tuurlijk wel!
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:32
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Tuurlijk wel!
Tuurlijk niet! Wat je ook mag denken, je hebt je iets laten aanpraten. Suplementen B12 slikken tot daar aan toe, maar je hebt zowieso tekort aan aminozuren van dierlijke oorsprong.
En wat met vegetariers die zelfs hun kinderen ook op een vegetarisch dieet zetten? Die kan je moeilijk verantwoord noemen.

Ik heb ook nog een opmerking, de verschillende termen worden nogal dooreen gebruikt. Daarom zal ik ze even op een rijtje zetten:

Lacto-ovo-vegetarisme: men eet geen vlees maar wel andere voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong dus wel eieren, zuivel. Mits het goed uitgebouwd is en men er op let dat men de juiste hoeveelheden voedingsstoffen binnenkrijgt is dit dieet is perfect gezond.

Vegetarisme: men eet geen vlees en geen voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong dus geen eieren, zuivel. Met dit dieet is het noodzakelijk dat men suplementen bijneemt. Omdat men geen dierlijke eiwitten binnenkrijgt en dus geen aminozuren van hoge biologische waarde zal op dit vlak tekorten ontstaan.

Veganisme: Men eet geen vlees, geen voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong maar men gebruikt ook geen andere producten afkomstig van dieren, zoals leder.

Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:24
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Cat schreef:
Omdat men geen dierlijke eiwitten binnenkrijgt en dus geen aminozuren van hoge biologische waarde zal op dit vlak tekorten ontstaan.
welke aminozuren zijn volgens jou dan van hoge biologische waarde?

volgens mij zit het zo: de eiwitten uit je lichaam worden opgebouwd uit aminozuren, maar je lichaam is zelf ook in staat om de ene aminozuur in de andere om te bouwen. voor 6 aminozuren geldt dit niet (weet zo even niet hoe ze heten) en die MOETEN via het voedsel opgenomen worden. deze aminozuren worden de essentiele aminozuren genoemd. de essentiele aminozuren zitten zowel in plantaardige bronnen als dierlijke bronnen. wat dierlijke bronnen wel als voordeel hebben, is dat de samenstelling van de verschillende aminozuren dicht in de buurt zit bij de samenstelling die mensen nodig hebben. dit wil echter niet zeggen dat het onmogelijk is de juiste aminozuren via zuiver plantaardige voeding binnen te krijgen.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 20:01
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Cat schreef:
Tuurlijk niet! (en heel verhaal)
Het ging er om dat een veganist best normaal kan eten, alleen hangt het van je eigen (bekrompen) denkwereld af wat je 'normaal' vindt.

Bovendien vind ik dat Skatefamke een zeer goed iets heeft neergepropt.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 02:04
gung-ho
Avatar van gung-ho
gung-ho is offline
Vlees make de mens zeg ik altijd maar.

Je kan wel gaan denken aan die koeien die ervoor dood gaan en wat voor zielig leven ze hebben.
Maar een vegatarische krokodil heb ik nog nooit gezien.
Wij mensen komen uit de natuur wij moeten jagen om vlees om te eten. Dat is iets wat niet uit ieder mens kan krijgen. Ik respecteer dat mensen vegatarisch zijn. Maar begrijp ook de reden dat mensen vlees eten. Vlees is gezond.


Overigens vind ik wel dat de frikandel en de kroket endergelijke overdreven zijn en dat deze mensen dikmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 11:46
Verwijderd
nog maar eens:

vlees is lekker.

groente is minder lekker.

groente met vlees =goeie combi.

maar als ik elke dag een bakje sla, wat andere groenten en sojatroep moet eten, ga ik over me nek.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:51
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
gung-ho schreef:
Wij mensen komen uit de natuur wij moeten jagen om vlees om te eten.
daarom lopen we elke dag naar de supermarkt, besluipen het vriesvakje/de vleesafdeling en veroveren de prooi, het stukje vlees.......
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 17:01
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]Ieme schreef:
[B]HA! Dat is dus echt niet waar. Wanneer we al het plantaardige voedsel dat wij in koeien en varkens stoppen (graan/tarwe) zouden gebruiken om mensen te voeden zou er geen wereld-voedselprobleem meer zijn.

>Je dank dat we mensen graan/tarwe, (dat veelste duur is) verbouwen om aan de koeien te voeren? Boeren verbouwen gras en mais(voeder, mensen eten deze soort mais niet en de koe eet de hele plant en de mens alleen de kolf) en verders krijgen de koeien afval producten uit de suikerfabrieken, bierbrouwerijen(bierbostel) enz. Anders moet deze afval weer gestort worden en dat is nog slechter milieu.

BARON :
biologische pillen? das nieuw voor mij

> Die groeien aan de biologische pillenboom

skatefamke :
daarom lopen we elke dag naar de supermarkt, besluipen het vriesvakje/de vleesafdeling en veroveren de prooi, het stukje vlees.......

>Als ik naar een stukweiland loop met mijn dubbelloops jachtgeweer om een koe te schiet en dan die koe terplekke slachten, krijg je allemaal problemen met de dierenbescherming, aid, milieupolitie, enz.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 23:50
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Havock schreef:


bloemkool=bah
spruitjes=bah
andijvie= bah (tenzij in spekrolletjes)
prei= bah
broccoli= bah
ja ja dat is dan ook het enige groente wat er is
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 23:54
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
gung-ho schreef:
Vlees make de mens zeg ik altijd maar.

Je kan wel gaan denken aan die koeien die ervoor dood gaan en wat voor zielig leven ze hebben.
Maar een vegatarische krokodil heb ik nog nooit gezien.
Wij mensen komen uit de natuur wij moeten jagen om vlees om te eten. Dat is iets wat niet uit ieder mens kan krijgen. Ik respecteer dat mensen vegatarisch zijn. Maar begrijp ook de reden dat mensen vlees eten. Vlees is gezond.


Overigens vind ik wel dat de frikandel en de kroket endergelijke overdreven zijn en dat deze mensen dikmaken.
krokodillen hebben er niet de hersens voor om erover na te denken of ze wel of niet vlees willen eten, wij mensen kunnen dat wel. wat is het verschil trouwens tussen een frikadel en een anders stuk vlees? vlees=vlees.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:20
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Tuurlijk wel!
inderdaad zeer normaal; gabbers slikken ook pillen.
en clubbers en hard-housers. en bejaarden en geestelijk gehandicapten en andere depressievelingen.

Heel normaal dus
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:40
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Havock schreef:


maar als ik elke dag een bakje sla, wat andere groenten en sojatroep moet eten, ga ik over me nek.
de tijd dat er alleen maar wat sojatroep was is in Nederland al voorbij hoor
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vlees eten
Verwijderd
20 03-03-2011 14:08
Flora & Fauna Vlees eten of toch niet?
Anany
5 29-07-2009 18:54
Lifestyle niet roken, drinken en vlees eten
Verwijderd
1 08-08-2005 17:05
Eten & Drinken Geen vlees eten met Goede Vrijdag, houd je je eraan of niet???
Mr.Oizo
48 15-04-2004 22:00
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.