Oud 03-07-2014, 17:18
zonnestraal123
zonnestraal123 is offline
Ik zit met het volgende probleem. In december heb ik met 7 vriendinnen een eindexamenreis naar Sunny Beach geboekt. Gezellig met zijn achten in één appartement, begin augustus.

In januari werd duidelijk dat één van ons (ik zal haar A. noemen) depressief is. We hebben van alles geprobeerd, met haar praten, extra leuke dingen doen, moeilijke gesprekken voeren, maar ze blijft een muur bouwen en ons wegduwen. Zo heeft ze, toen ze boos/verdrietig was ons allemaal appjes gestuurd en boze en gemene dingen gezegd. Dit was al vaker gebeurd, en hebben we ook met haar besproken. Er is helaas nog niks verbeterd, de situatie is zelfs verslechterd.

We hebben daarom dinsdag met z'n allen afgesproken. A. kwam niet, omdat ze "ons toch niks te melden heeft en niks met ons te maken wil hebben." We hebben haar nog gebeld, maar ze nam niet op, en heel veel lieve berichten gestuurd, maar ze gaf geen gehoor. Toen hebben we met zijn allen besloten dat dit zo niet langer kan.

Ze manipuleert ons, door te dreigen met zelfmoord. Ze liegt daarbij ook, want op hetzelfde moment zegt ze mij dat het heel slecht met haar gaat, en tegen een ander dat het juist beter gaat.

Al met al 'mag' ze nu niet meer mee op vakantie. We hebben al bedacht dat we haat dan maar moeten terugbetalen (80e pp), maar dat we haar liever "kwijt dan rijk" zijn. Nu vroeg ik me af hoe we dit haar het beste kunnen vertellen. Ze wil namelijk met niemand van ons afspreken, of zelfs maar antwoorden op sms'jes/appjes (behalve "ik haat je" oid). Voor we vertrekken op vakantie kunnen we niet meer met z'n achten rond de tafel, aangezien sommigen nog op vakantie gaan/verhuizen naar de universiteit. Moeten we het aan 1/2 mensen overlaten om dit te brengen, of toch liever met meer? Moeten we blijven smeken om een afspraak of mogen we de bal bij haar laten liggen?

Heel erg bedankt, bij voorbaat!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2014, 17:45
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Hoe oud zijn jullie?

Ik zou A zelf ook gaan negeren. Depressief zijn is 1 ding, maar je zo gedragen... Dit is belachelijk. Ga zonder haar op vakantie en zoek haar na de vakantie pas weer op.
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2014, 17:50
otacilio
Avatar van otacilio
otacilio is offline
Jullie hebben je best gedaan, dus naar mijn mening kun je de bal inderdaad bij haar laten liggen. Als je het nieuws brengt, zou ik het met zo veel mogelijk doen. De verantwoordelijk delen verkleint het ongemakkelijke gevoel, denk ik. Samen sta je altijd sterker.
__________________
How do you like them apples?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2014, 18:08
Verwijderd
Gewoon een berichtje sturen naar iets dat ze leest (email, sms/whatsapp, whatever) waarin staat dat je het geld weer naar haar terug overmaakt en dat ze jullie niet meer moet lastig vallen.

En vervolgens uiteraard alle contact die zij probeer te leggen negeren. En doen alsof jullie het extra leuk hebben zonder haar. En doen alsof je haar naam bent vergeten na de vakantie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.