Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2001, 08:51
Liselotje
Liselotje is offline
Niet met iedereen gaat het goed op school.
Ook niet iedereen heeft het er naar zijn of haar zin.

Soms gaat het zelfs zover dat jongeren stoppen met school.
Dit is moeilijk tijdens de eerste jaren van de middelbare school, je bent nog leerplichtig.

Maar wanneer je bijvoorbeeld in de 4e klas zit kun je zeggen dat je naar het MBO wilt.
Veel jongeren haken dan af.
Gaan werken, stoppen daar dan weer mee en hebben nergens meer zin in.

Ben jij het ook zo zat op school?
Heb je het helemaal gehad?
Waarom wil je stoppen met school?
Wat zijn je plannen, wat wil je gaan doen?

Ik doe een onderzoek voor mijn school, jullie antwoorden/ verhalen zijn voor mij van groot belang.

Geef antwoord als je echt serieus bent!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2001, 10:35
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ben zelf gestopt met school toen ik 3 havo heb afgemaakt. Ik ben toen een MBO opleiding gaan doen (havo 3 naar havo 4 overgangsbewijs telt als mavo diploma).

Ik ben toen MBO secretaresse gaan doen, drie jaar in een, en ik heb het gehaald. Omdat ik een goed diploma had mocht ik een jaar overslaan en meteen HBO gaan doen, dit doe ik 4 jaar in 2. Dat betekent dus dat ik 19 ben als ik afstudeer HBO en dat terwijl mijn oude klasgenoten dan nog 3 jaar moeten (meestal 4 want iedereen is blijven zitten met de 2 fase en zo)

Het is me dus ontzettend goed bevallen en ik ben echt heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Maar je moet het wel echt willen, ik ben er niet voor om van school af te gaan en dan maar te gaan werken of zo, die mensen hebben geen toekomst. Je moet willen werken voor je studie.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 16:25
Larah17
Larah17 is offline
Heyyyyy hallo,
Ik las je bericht en ik herkende mezelf er ERG in.....maar ik heb meer vlagen van: IK WIL WEG!!!!!

Ik zit nu in de eindexamen klas, in 6vwo, ik moet niet zeuren dus.....ik moet nog maar een jaartje, maar toch: Ik word echt ZIEK van die school....ik heb er gewoon geen zin meer in en dan denk ik wat ik liever had willen doen!

Namelijk gewoon lekker werken reizen enzo.

Maar je moet bedenken dat je een opleiding nodig hebt, als je later een goeie baan wilt, dus daar ga ik dan altijd maar aan denken.....

Ik wilde hiermee alleen zeggen dat ik je VOLLEDIG snap!!!!

succes en STOP NIET!!!! Het is zo voorbij moet je maar denken

liefs Larah
__________________
LH
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 18:20
ikke16
ikke16 is offline
ik ben vorig jaar ook gestopt met school, ik deed 4havo maar door omstandigheden ging het nie zo lekker en was ik helemaal niet gemotiveerd... toen ben ik eind mei uiteindelijk gestopt en me aangemeld bij een mbo-opleiding! in die tussentijd heb ik gewerkt... nu doe ik dus het 1e jaar mbo en heb het erg naar m'n zin en ben blij dat ik hier voor gekozen heb!
heel veel sterkte! je moet gewoon met veel mensen erover praten en niet te snel een beslissing nemen! denk er goed over na! suc6
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 19:25
BBEM
BBEM is offline
ik ben dit jaar begonnen met een mbo opleiding en ik wil eigenlijk hardstikke graag de opleiding ook afmaken want dan heb ik echt een diploma waar ik erg veel mee kan maar aan de andere kant, ik heb het wel een beetje gehad met school(vooral met de drukke klas) en wil eigenlijk iets heel anders gaan doen voor een paar jaar. Probleem is dan wel dat ik na de paar jaar geen diploma heb en weer even ver ben als nu. Dus het lijkt me het verstandigst om nog even 3 1/2 jaar vol te houden.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren 17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar
Repsajman
2 04-04-2016 13:42
Studeren stoppen met school?
xSunshinex
6 26-02-2011 19:45
Algemene schoolzaken Stoppen met school? :(
sharpay098
16 06-01-2009 14:57
Algemene schoolzaken vroegtijdig stoppen met school
Mr.Ed.
8 26-08-2005 06:01
Algemene schoolzaken stoppen met school
Verwijderd
23 22-12-2004 14:42
Algemene schoolzaken (tijdelijk) stoppen met school?
SilentFairy
22 08-12-2003 13:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.