Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2001, 08:35
wimdejong
wimdejong is offline
Ga je na school op kamers wonen, of blijf je voorlopig gewoon in je ouderlijk huis zitten? Voor TKMST Magazine doen we even een onderzoekje waarom jongeren kiezen voor het een of het ander. Leuk als je even terugschrijft waarvoor jij kiest, en waarom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2001, 08:53
PrackaH
PrackaH is offline
Ik zit nu op de Havo en daarna wou ik naar de HLO in nijmegen gaan, maar in die tijd dat ik daar naar school ga, blijf ik lekker bij pappie & mammie...na school (dus de HLO) ga ik wel op kamers als het kan...misschien zelfs al eerder, bijvoorbeeld het laatste jaar...
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 08:56
wimdejong
wimdejong is offline
okee, maar waarom kies je hiervoor???
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 08:59
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Vriendelijk verzoek het wel in 1 topic te houden. Bedankt.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 10:16
Joanne
Joanne is offline


ik ben al op kamers..
Bevalt prima!!
__________________
.....
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 12:15
Yolcu
Yolcu is offline
Ik zou wel willen maar ik weet niet of het financieel wel haalbaar is. Ik woon in Bergen op Zoom en ga studeren in Den Bosch. Dat is 1,5 uur tot 2 uur reizen. En dat vind ik toch wel ver.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 12:47
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Ik ben wel verplicht om op kamers te gaan anders kan ik nooit op tijd op school komen...

Ik kom uit Sneek en wil studeren in Utrecht (2,5 uur met de trein) omdat daar de enigste opleiding is die mij aanspreekt... Ik sta inmiddels al een jaar ingeschreven bij de Huisvesting...

__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 13:09
kittyme
kittyme is offline
Ik ga volgend jaar studeren in Nijmegen, maar ik blijf gewoon thuis wonen.
Ik woon namelijk dichtbij genoeg om iedere dag heen en weer te reizen en thuis wonen is wel zo makkelijk... Er wordt voor je gekookt, gewassen etc Daarbij is thuis blijven wonen ook lang niet zo duur als op kamers gaan...
Misschien dat ik in het 3e of 4e jaar van mijn studie op kamers ga, maar ik denk het niet.
__________________
Walking on sunshine :)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 17:42
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
ikke in ieder geval niet het eerste 1/2 jaar, als ik tenminste een beetje dicht bij huis ga studeren
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 18:22
red violin
red violin is offline
Ik woon pas op kamers en ik had er eigenlijk helemaal geen zin. Maar ja, de stad is te ver om te reizen (ongeveer 4 uur per dag anders). Het is echt heel erg wennen, want je moet overal aan denken (eten, was, wat neem je mee naar huis in het weekend). Daar word je best moe van. Je spreekt sneller af met vrienden ook daarom moet je niet denken dat je meer aan je schoolwerk kunt doen, want bij mij is dat echt minder geworden. Nou, ik vind het nog niet zo leuk dus, maar op zich: Je hebt wel veel vrijheid enzo
Ik kan gewoon nog niet echt goed wennen (was er voor mijn studie ook nooit geweest).

Ok, sorry, niet nuttig voor je onderzoekje..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 18:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ga over 2 jaar (waarschijnlijk begin ik er in 2003) naar Terschelling, voor de opleiding HBO Maritiem Officier.
(Niet verwarren met de Marine, dit is dus de opleiding voor de koopvaardij, van olietankers tot cruiseschepen.)
Dat is ook een internaat, dus huisvesting is geregeld.
Nou ja, 1ste en 2de jaar is internaat, daarna moet je zelf iets vinden, maar standaard zijn er dan groepjes die samen een huis op het eiland huren, of ze zitten op de boot: de Ms. Prinses Margriet, vroeger opleidingsschip voor alle zeevaartscholen in Nederland, maar nu overbodig voor die functie, omdat er nu een groot simulatorcentrum bij de school is.
Op die boot (voor wie er wel eens komt: die enorme witte boot die rechts in de haven ligt, recht voor de school) wonen een deel van de 3de en 4de jaars. Lijkt mij ook wel leuk.
Vooral aangezien het ook de taak van de studenten is dat ding operationeel te houden: ze staan zelf op de brug en in de machinekamer. Maargoed, dit is offtopic.

Bovendien, dagelijks Zutphen-Terschelling is niet echt te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 18:45
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik wil graag op kamers in Groningen (weet iemand misschien nog een kamer?), vooral omdat ik elke dag zo'n 3 uur kwijt ben aan reizen.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 15:52
-maartje-15-
-maartje-15- is offline
ik moet volgend jaar ook op kamers .... eigenlijk zie ik het helemaal niet zitte mar de afstand is te groot om iedere dag af te leggen, kheb lange tijd nie gewete wat ik wilde gaan doen en nu ik het wel weet laat ik me niet afschrikken door een praktisch probleem dus volgend jaar lekker op kamers
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 15:59
PV
PV is offline
ik zit nu bijna een half jaar op kamers, omdat heen-en-weer reizen voor mij niet te doen was (op zn vroegst 5 uur opstaan, op zn laatst niet meer terug kunnen reizen). en ik was het thuis ook redelijk zat, op kamers heb je veel meer vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 20:24
Zinloos?
Zinloos? is offline
1 tip voor allen: je overal inschrijven waar je eventueel zou willen studeren. Kamers zijn over het algemeen moeilijk te krijgen.

__________________
ik wou ook ff wat zeggen dus vandaar. Lid van de nachtploeg
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 21:28
Wish I could fly
Avatar van Wish I could fly
Wish I could fly is offline
Ik twijfel nog, of ik op kamers wil. Na mijn vwo ga ik misschien in Nijmegen studeren, dan moet ik wel. De verbinding is slecht, ik zou dan erg lang onderweg zijn. Het ligt er dus vooral aan waar ik ga studeren.
Ik vind het eigenlijk wel lekker thuis. Maar ik heb nog ongeveer een jaar de tijd. Misschien verandert mijn mening nog.
__________________
je moet wel opkijken tegen iemand die JANUARI kan schrijven
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 20:06
Nienkea
Nienkea is offline
Kamers!!!
zekersteweten..
Nu mijn broer en zus het huis uit zijn zit ik hier alleen met pappie en mammie
__________________
Wise men talk because they have something to say, fools talk because they have to say something
Met citaat reageren
Oud 11-12-2001, 21:54
drama
Avatar van drama
drama is offline
ik wil eigenlijk rondom 2002 wel m'n eigen huisje hebben....
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2001, 13:54
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
ik moet wel op kamers, het is een beetje ver om heen en weer te reizen. maaruh... ik wil het ook wel heeeeeeel graag
__________________
struikel niet over je twijfels
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 17:33
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
ja ik ga op kamers in rotterdam
moet wel.. want ik heb geen zin om 3 uur heen en weer te reizen
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 18:02
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik ga als ik mijn VWO diploma heb (zit nu in 6 VWO) eerst een jaar reizen of iets anders en daarna Theaterwetenschap of Toneelschool. Het liefst in Amsterdam, omdat je daar zeg maar dicht bij het vuur zit en ik er al best vertrouwd mee ben. Ik zal dan op kamers MOETEN aangezien ik onmogelijk iedere dag van Tilburg heen en weer kan gaan reizen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 19:48
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik blijf gewoon thuis, aangezien ik volgend jaar aardig snel op de TU zit en het is voor mij ook financieel niet haalbaar.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2001, 20:55
Verwijderd
Ik ga psychologie doen in Maastricht, en het zou eventueel wel kunnen, op en neer reizen, maar dan ben je zoveel tijd kwijt enzo.. En op de universiteit heb je ook alle dingen die je nodig hebt enzo.. en het lijkt me sowieso wel leuk, een kamertje voor mij alleen en niet meer thuis..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 23:29
BlutEngel/Darkkiss
BlutEngel/Darkkiss is offline
ik ga naar de hogere hotelschool in leeuwarden
ik kies voor uit huis gaan omdat het gemakkelijker is wat betreft reistijd elke dag
en omdat ik eigenlijk op mezelf wil wonen.

met vriendelijke groet, Hanne
__________________
Der Spiegel ist das Tor zu unseren Seelen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 19:50
everdien
everdien is offline
Nee, ik ga niet op kamers wonen.
ik ga naar de PABO haarlem en die is bij mij om de hoek, dus waarom op kamers??
2 minuten lopen is te doen en een kamer heb ik thuis wel dus....

succes met het onderzoek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Tinder: mijn eerste keer seks & hoe slecht het wel niet was
Verwijderd
17 13-03-2022 22:41
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Verhalen & Gedichten Tussen Licht en Donker
Reynaert
40 07-01-2004 21:12
Verhalen & Gedichten donker en licht
niña
7 23-08-2003 16:05
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.