Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 16:36
Broccoli*
Avatar van Broccoli*
Broccoli* is offline
Mijn huisgenoot en ik hebben ong. 9 maanden iets met elkaar gehad, we hebben welliswaar een "apart" begin gehad (lees: Van 'seksrelatie' tot echt stelletje) maar het leek allemaal uiteindelijk toch best goed te werken.

Maar na een tijdje kwamen de twijfels. Ik kreeg niet de bevestiging die ik nodig had, en hij was zo laks in dingen. (Afspraken etc.) En toen begon in me af te vragen: "Is dit wel wat ik wil?" "We zijn zo verschillend.." "Ik ben nog zo jong.." en omdat ik me niet voor de volle 100% kon geven, heb ik besloten om er een punt achter te zetten. Het is niet zo dat ik niet van hem houd, maar het is niet genoeg meer.

We hebben besloten elkaar even de ruimte te geven, maar toch zoeken we elkaar telkens weer op.
In het begin van onze "relatie" heeft hij een aantal keren bij een ander geslapen, en ik (uit wraak?) ook één keer.
Beiden waren we bang dat dat "jaloersmakend"gedrag zou terug keren...
En ja hoor, dat gebeurd ook. Hij heeft vannacht niet thuis geslapen. En na een hoop gedraai kwam het hoge woord eruit.
Hij heeft niet thuis geslapen, maar bij een 'dame'.. Goh. Leuk. En na een half uurtje vertelde hij dat hij samen met nog 3 anderen daar heeft geslapen en dat hij gewoon wilde zien hoe ik reageerde...

Het spijt me hoor, maar dit vind ik behoorlijk kinderachtig gedrag, en ik zou dit graag anders zien.
Maar hoe kaart ik dit aan? (Zonder dat ik hem verwijt dat het behoorlijk hypocriet is , en dat ik lichtelijk geïrriteerd raak...) Want op deze manier valt normale omgang nogal zwaar...
__________________
It takes disaster to learn a lesson.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 16:40
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Dus je wal wel jaloers?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:42
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik vind het een beetje een moeilijke situatie, omdat jullie beide elkaar op deze manier jaloers hebben proberen te maken. Ik weet niet of je hem dan zo iets mag verwijten of hoe je het moet aankaarten...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:43
Broccoli*
Avatar van Broccoli*
Broccoli* is offline
Wel een beetje ja.
Maar dan met name, omdat hij nog voordat hij wegging tegen me zei dat hij nog veel om me gaf en absoluut geen ander wilde. En dat vond ik nu een beetje hypocriet. Bovendien is het amper 2 weken uit, "wonen we samen" en geven we toch nog wel veel om elkaar..
__________________
It takes disaster to learn a lesson.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:44
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Broccoli* schreef op 16-06-2005 @ 17:36 :
Het spijt me hoor, maar dit vind ik behoorlijk kinderachtig gedrag, en ik zou dit graag anders zien.
Maar hoe kaart ik dit aan? (Zonder dat ik hem verwijt dat het behoorlijk hypocriet is , en dat ik lichtelijk geïrriteerd raak...) Want op deze manier valt normale omgang nogal zwaar...
Dus je bent bang voor zijn reactie?
Kom op zeg, zeg gewoon tegen hem wat je er van vind.
Waarom doen mensen daar altijd zo moeilijk over.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:55
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 16-06-2005 @ 17:44 :
Dus je bent bang voor zijn reactie?
Kom op zeg, zeg gewoon tegen hem wat je er van vind.
Waarom doen mensen daar altijd zo moeilijk over.
Mensen, met name vrouwen, zijn gewoon te onzeker over dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:59
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 16-06-2005 @ 17:55 :
Mensen, met name vrouwen, zijn gewoon te onzeker over dat soort dingen
Vrouwen moeten eens wat stoerder worden en de mannen er van langs geven.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 17:23
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 16-06-2005 @ 17:59 :
Vrouwen moeten eens wat stoerder worden en de mannen er van langs geven.
Zouden ze inderdaad moeten worden, maar doen ze nog steeds helaas te weinig
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 16-06-2005 @ 18:23 :
Zouden ze inderdaad moeten worden, maar doen ze nog steeds helaas te weinig
Girlpower!

Maar ben ik idd wel mee eens
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:57
Verwijderd
Ik gok () dat het geen manier van jaloezie opwekken was (of het moet met het doel 'geeft ze nog om me?' zijn maar dat is anders, denk ik). Ik weet hoe ik hierop had gereageerd, namelijk 'Hoever denkt hij te kunnen gaan' en dat hij dit op dat moment probeert te peilen...

beide gevallen (sowieso het liegen of het verdraaien om reacties uit te lokken) staan me niet aan, bij mij had hij knallende ruzie gehad en had waarschijnlijk mogen vertrekken. Niet omdat ik het idee zou hebben dat hij opzettelijk met een ander was gegaan oid, maar gewoon het feit dat hij liegt/verdraaid/rare trucjes uithaalt om te krijgen wat hij dus schijnbaar nodig heeft.

Zoals al eerder genoemd; 'Behoorlijk kinderachtig gedrag'.
Om elkaar geven en een relatie kunnen onderhouden zijn twee verschillende dingen natuurlijk, en als dat op deze manier moet is dat niet gezond. Als het 'uit' is, waarom wonen jullie dan niet (weer) appart?

Als je werkelijk vrienden wilt blijven zonder constant schipperen tussen wel-niet en jaloersmakerij lijkt het me verstandig nóg meer letterlijke ruimte nemen.

Het aankaarten... niets is zo effectief als recht in het gezicht. Gewoon vragen wat hij bedoelde, waarom hij zich verbeterde en je twijfel aangeven of je het misschien verkeerd opgevat hebt (of je het ook werkelijk verkeerd hebt opgevat en hij je nu niet bedondert met spelletjes).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:22
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik neem aan dat jullie als huisgenoten al wel wat langer samenwonen?

Ach, ik vind het toch maar wat gemene streken van je huisgenoot. Ik denk niet dat er ergens een subtiele manier is om die dingen hier aan te kaarten. Misschien kan je dus beter eens goed van wal steken tegen hem. En dan lopen jullie misschien wel 2 dagen rond met een lang gezicht, maar dan is het ook weer over. Misschien.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:42
juno
Avatar van juno
juno is offline
Uit is uit. En dat heeft hij je even heel duidelijk laten voelen. Jij hebt geen rechten meer op hem, al geef je nog steeds om hem en zijn jullie huisgenoten. Eigen schuld, jij hebt het toch uitgemaakt?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:47
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
juno schreef op 17-06-2005 @ 10:42 :
Uit is uit. En dat heeft hij je even heel duidelijk laten voelen. Jij hebt geen rechten meer op hem, al geef je nog steeds om hem en zijn jullie huisgenoten. Eigen schuld, jij hebt het toch uitgemaakt?
Mee eens.
Maar ik denk bij jullie beide dat jullie elkaar nog leuker vinden dan dat je denkt. Anders ga je elkaar toch niet jaloers maken? dan doet het je toch weinig meer als je elkaar met een ander ziet?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:35
Akilina
Avatar van Akilina
Akilina is offline
Ik snap dat je je bij dit soort 'streken' rot voelt, maar toch, ook al is het naar van hem, is het wel van beide kanten te begrijpen (de frustratie, gehechtheid, jaloezie, onzekerheid, uittesten). Maar ik denk dat hier alleen een eind aan komen en jullie op een of andere manier weer waardevol contact met elkaar kunnen hebben als je niet alleen letterlijk afstand neemt en elkaar de ruimte geeft, maar vooral dat je afstand neemt van je eigen gehechtheid aan hem en dat je jezelf meer ruimte schenkt in je hart.

Ik snap dat het niet leuk is dat als je het net hebt uitgemaakt dat hij dan het bed instapt met anderen, maar het is wel een van de mogelijke consequenties als je het uitmaakt. En ook, deze jaloezie en gevoelens van boosheid en gekwetstheid komen allemaal voort uit je gehechtheid en ego (ook al is dit heel begrijpelijk). Voor jezelf en hem is het beter als je hem en je vervelende gevoelens gewoon loslaat en hem gewoon plezier en geluk gunt. Dit is natuurlijk moeilijk, maar als je echt om iemand geeft dan wil je ook het beste voor die persoon. Als hij merkt aan jou dat je er vrede mee hebt en dat het geen strijd meer is, zal hij waarschijnlijk ook niet meer van dit gedrag vertonen. En verder zou ik gewoon wel eerlijk zijn over je gevoelens voor hem. Je kunt best zeggen dat je teleurgesteld bent in hem en dat dit ook één van de redenen was waarom je het überhaupt hebt uitgemaakt met hem.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 17-06-2005 @ 10:42 :
Uit is uit. En dat heeft hij je even heel duidelijk laten voelen. Jij hebt geen rechten meer op hem, al geef je nog steeds om hem en zijn jullie huisgenoten. Eigen schuld, jij hebt het toch uitgemaakt?
Precies wat ik dacht!
Het idee alleen al om te gaan rommelen met huisgenoten vind ik niet bijzonder tactisch.

Je zegt ook: "maar toch zoeken we elkaar telkens weer op".
Dat gaat er gewoon niet in bij me, jullie leunen zo zelf op jullie eigen onzekerheid en houden deze zo in stand? Of zie ik dat verkeerd? Gewoon kappen daarmee. Begin opnieuw, niet met hem, maar met iemand die wel trouw is en waar het meer klikt dan op sex gebied alleen.

Blijkbaar geef je nog wel zoveel om hem, dat het je kwetst als je hoort dat hij het met anderen doet?

Teveel mensen in mijn omgeving doen precies hetzelfde en het gaat keer op keer hartstikke mis met als gevolg ruzies, haat en nijd en zwartmakerij van elkaar.

Heb lef en start opnieuw, maar niet met hem. Er is toch geen vertrouwen meer mogelijk zoals het nu is gegaan?

Sterkte hiermee, want dit lijkt me wel een lastige situatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.