Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2006, 22:27
muts88
muts88 is offline
hallo daar ik had een vraagje heeft iemand hier een duitse dog en zoja hoeveel bataal ja aan voer per maand?????
ik wil der zelf namelijk ook 1tje
thnx alvast xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 22:48
Verwijderd
Een middelgrote hond kost ongeveer € 50,00 per maand. Duitse dog is volgens mij wat groter dan gemiddeld?
Ik zou tussen de 50 en de 100 euro apart houden, 50 voor gewone verzorging en de rest voor dierenartsenbezoekjes. Een ziektekostenverzekering voor je hondje kan ook. Google op Dier & Zorg.

Een rashond, met stamboom (is aan te raden om erfelijke ziekten meer uit te sluiten) kost zo tussen de 800 en 1200 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 23:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En lees je in hemelsnaam fatsoenlijk in in het ras en alles dat erbij komt kijken voordat het beest met een leeftijd van 8 maanden op marktplaats staat omdat hij pubert en toch iets groter uitviel dan je verwacht had.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 23:51
Verwijderd
Wat Bloem zegt.

Dat je een hond wilt; a la. Dat je een specifiek ras wilt... weet je wat je in huis haalt? Welk karakter eraan vast zit? Hoeveel energie en geld erin gaat zitten? Je bent 17, ws nog thuiswonend dus weet je wel of ouders zo'n kalf in huis willen? Die zullen 'm moeten verzorgen als jij dat niet kunt, en een grote & sterke hond als dat moet je consequent opvoeden anders heb je een groot probleem.

Ga eerst maar eens rasinformatie e.d. opzoeken ja, lijkt me verstandig voordat je de asielen weer gaat spekken met miskopen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 07:42
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
En realiseer je ook goed dat deze beesten ontzettend groot worden en dus ontzettend sterk. Je kan wel met hem op cursus gaan, maar in de puberteit hebben ze de neiging om niet te luisteren. En dan wordt er dus behoorlijk aan je getrokken.
Ook wil een Duitse dog zijn gezin beschermen, denk je dat je hem dan kan houden als hij een andere hond of een kind (want hij beschouwd ze beide als vreemden) wil 'aanvallen'?
Ik zou er nog eens even over nadenken als ik jou was...
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 09:02
Verwijderd
Wat hierboven wordt gezegd. Denk alsjeblieft héél goed na voordat je een hond neemt, het is zoveel beter als je er pas eentje neemt wanneer je echt zeker weet dat je het kan betalen. De gemiddelde cursus (flyball, puppycursus, gehoorzaamheid) kost zo'n tien à vijftien euro per week, dat moet je niet vergeten.

Wat je ook kan doen, is naar het dierenasiel gaan en daar vrgaen of je de honden mag uitlaten. Dan krijg je lieve, handtamme beestjes mee en kan je gewoon zien hoe het is om dat elke dag te doen. (ook in de regen.)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 13:00
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Om even op je vraag terug te komen, mijn moeder heeft vroeger een duitse dog gehad (teefje, 54 kg) en die moest ongeveer 200 euro per maand uitgeven alleen al aan het eten, dus wees voorbereid.

Hier is trouwens de site van de Nederlandse Duitse Doggen Club, misschien dat je er nog meer informatie op vindt.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 11:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 11-06-2006 @ 14:00 :
Om even op je vraag terug te komen, mijn moeder heeft vroeger een duitse dog gehad (teefje, 54 kg) en die moest ongeveer 200 euro per maand uitgeven alleen al aan het eten, dus wees voorbereid.
En daar komen dan nog dierenartskosten bij, hondenbelasting en heel veel tijd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:18
Verwijderd
Heb hier thuis twee duitse (of deense, is hetzelfde) doggen..
Als je het echt alleen over het voer hebt, er gaat bij ons per maand zo'n 45 kilo voer doorheen (Royal Canin Giant Adult, 15 kg voor 45€). 135€ de maand voor twee honden, dus tegen de 70€ per hond. Verder eten ze niet alleen brokken, zo eet een van de twee bij elke maaltijd een blik sperziebonen (hond werd te dik, sperziebonen vullen wel maar zetten niet aan, vandaar), dus daar kun je evt ook rekening mee houden.

En over dat cursusgedoe, het is niet te doen een dog te houden zonder cursus oid, als ze volgroeid zijn wegen ze een kilo of 60, ±80 cm groot en echt sterk, dat is niet zo maar te houden dus ze moeten goed luisteren.

En wat Piloff zei, "Een rashond, met stamboom (is aan te raden om erfelijke ziekten meer uit te sluiten) kost zo tussen de 800 en 1200 euro.", als je een duitse dog met stamboom wil ben je al snel meer kwijt dacht ik, hebben er hier nu een stuk of 4/5 gehad en volgens mij nog nooit onder de 1500€ gezeten, terwijl we geen honden met een beroemde stamboom hebben oid, gewoon een juiste fokker maar niks bijzonders...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:37
Verwijderd
Offtopic: Even een toevoeging over het stamboom-gedoe. Je kunt wel zeggen dat een Dog zonder stamboom ook best een Dog zal zijn, maar daar kun je dus niet van op aan.

Het belangrijke van een stamboomhond is dat je weet wat de ouders, grootouders etc zijn. Je kunt ervan op aan dat je een raszuiver dier hebt, daarmee weet je zeker wat je aan (rastypische) ziektes, feno/genotype & karakter kunt verwachten. Je kunt ervan op aan dat die dieren in een normaal huiselijke omgeving zijn opgegroeid, de eerste fase gezond hebben gehad en dat er niet mee gesjoemeld is (voor zover).

Dat kan je een hoop geld en problemen besparen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:39
Verwijderd
Citaat:
pixel schreef op 12-06-2006 @ 13:18 :
En wat Piloff zei, "Een rashond, met stamboom (is aan te raden om erfelijke ziekten meer uit te sluiten) kost zo tussen de 800 en 1200 euro.", als je een duitse dog met stamboom wil ben je al snel meer kwijt dacht ik, hebben er hier nu een stuk of 4/5 gehad en volgens mij nog nooit onder de 1500€ gezeten, terwijl we geen honden met een beroemde stamboom hebben oid, gewoon een juiste fokker maar niks bijzonders...
I stand corrected. Wij hebben thuis twee border collies, voor de een hebben we 1200 betaald en voor de ander 950. Na wat gegoogle meende ik het goed te hebben, voor eht gemiddelde, maar van duitse dogs/doggen kan het uiteraard verschillen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 12-06-2006 @ 17:39 :
I stand corrected. Wij hebben thuis twee border collies, voor de een hebben we 1200 betaald en voor de ander 950. Na wat gegoogle meende ik het goed te hebben, voor eht gemiddelde, maar van duitse dogs/doggen kan het uiteraard verschillen.
Het ligt er ook maar net aan wat voor fokker je treft, als het gewoon liefhebberij is (voor de fokker) en je neemt dan ook nog een miskleur mee (helemaal zwart, maar witte vlek op neus -> geen 'prijshond'), dat scheelt ook al zo een paar honderd euro

Sovreze, was je reactie tegen mij? ;x
Die twee honden hier hebben wel een stamboom, bedoelde alleen dat het geen 'bijzondere' stamboom is zeg maar, het geen pups van prijswinners of bekende honden ofzo, wel in orde maar geen beroemde stamboom
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 22:27
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
En ik wil er ook even aan toevoegen:
rashonden hoeven niet per se goed te zijn. Wij hebben een rashond (heidewachtel, jachthond). Hebben we bewust voor gekozen ipv een labrador of golden retriever, omdat dit ras minder doorgefokt zou zijn en dus minder gevoelig voor HD (is een soort afwijking aan de heupgewrichten, ze heeft nu ook een kunst heup-gewricht). Maar onze hond heeft dat nu dus wel...

Het kan ook onze eigen schuld zijn, (door trappen lopen e.d.) maar dat hoeft niet...
En idd: als een duitse dog niet luistert en je gaat m uitlaten, bedenk dan: wie laat hier nou eigenlijk wie uit...
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 01:08
Verwijderd
Citaat:
pixel schreef op 13-06-2006 @ 10:47 :
Sovreze, was je reactie tegen mij? ;x
Die twee honden hier hebben wel een stamboom, bedoelde alleen dat het geen 'bijzondere' stamboom is zeg maar, het geen pups van prijswinners of bekende honden ofzo, wel in orde maar geen beroemde stamboom
Ja.

En het heeft verder ook niet met prijswinnaars te maken. Shows ed zijn toch alleen maar gebaseerd op het uiterlijk van de hond, niet op zn gezondheid. Dat keuren ze niet. Maar van een stamboomhond, zoals ik al zei, kun je tientallen generaties geregistreerde honden terugkijken en dus duidelijk krijgen over ziektes e.d.

That's all.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Duitse dog!
*DragonBitch*
19 12-01-2016 11:34
De Kantine Wat voor mooie, lelijke, interessante of opvallende mensen heb jij vandaag gezien?
TopDrop
186 15-11-2008 17:30
Flora & Fauna Welk huisdier zou je graag willen hebben?
Daantje_0705
102 18-05-2005 13:13
Flora & Fauna Bijnamen
MUTS123
46 26-01-2004 15:16
Flora & Fauna Anatolische herder?
Stefanie
18 07-11-2003 17:07
Flora & Fauna ** Welke hond vind jij de liefste? **
*~*DutchGirl*~*
84 13-04-2002 21:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.