Oud 27-06-2006, 09:44
Fides
Fides is offline
Wat zal er veranderd moeten worden? Is het terecht dat Van Basten mag aanblijven? Welke spelers moeten worden gedumpt? Welke mogen juist worden ingepast in Oranje?
Advertentie
Oud 27-06-2006, 10:20
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik verwacht dat spelers als Huntelaar, Schaars en de Zeeuw een kans gaan krijgen. Mede doordat Cocu stopt natuurlijk.
Daarnaast hebben we een probleem als Sar er definitief mee kapt.

En verder wil ik eigenlijk nog niet aan het EK denken...
__________________
Zuur...
Oud 27-06-2006, 10:31
Verwijderd
Cocu zal stoppen, Ooijer wellicht... Ik verwacht zelf dat Sar doorgaat tot dat EK. Voor de rest zijn er geen twijfelgevallen, geloof ik. Huntelaar zal allicht een toevoeging zijn, Schaars heeft ook wel toekomst. Het is even afwachten wie zich gaan melden, maar ik maak me eigenlijk weinig zorgen. Alleen de keeperspositie is naar mijn mening echt een punt van aandacht, en eventueel de linksachter, als Gio ermee stopt. Maar die kan nog wel een aantal jaren mee.
Oud 27-06-2006, 10:46
Fides
Fides is offline
Ik hoop zelf dat er nog 1 of 2 goede centrale verdedigers zich ontwikkelen. Misschien Luirink, Zomer of Vlaar. Want wanneer Ooijer stopt heb je daar alleen Boula en Mathijsen (in mindere mate) van kwaliteit.
Oud 27-06-2006, 11:09
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-06-2006 @ 11:20 :
Ik verwacht dat spelers als Huntelaar, Schaars en de Zeeuw een kans gaan krijgen. Mede doordat Cocu stopt natuurlijk.
Daarnaast hebben we een probleem als Sar er definitief mee kapt.

En verder wil ik eigenlijk nog niet aan het EK denken...
mwoah ik vind Stekelenburg en Vermeer potentie hebben om net zo goed te worden als Van der Sar
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 27-06-2006, 11:12
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
kalinho schreef op 27-06-2006 @ 12:09 :
mwoah ik vind Stekelenburg en Vermeer potentie hebben om net zo goed te worden als Van der Sar
Potentie zegt mij niet zoveel... Stekelenburg is zeker een goeie keeper, en waarschijnlijk idd de meest geschikte om Sar op te volgen. Maar van der Sar is wereldtop en Stekelenburg heeft nog lang dat niveau niet.
__________________
Zuur...
Oud 27-06-2006, 14:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat de volgende spelers ermee stoppen:
Timmer, Cocu

En deze misshien:
Van der Sar, van Bronckhorst, Ooijer, van Nistelrooij.

Van van Nistelrooij denk ik het, vanwege zijn slechte preseteren en het buiten de basis vallen na het einde van de groepsfase. Zie voor hem met de komst van Huntelaar en de stijl die van Basten wil gaan spelen met deze coach geen toekomst meer voor hem, helaas.

Van de spelers die niet geselecteerd werden denk ik dat Davids zich niet meer beschikbaar zal stellen en Seedorf was al een afgesloten hoofdstuk.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-06-2006, 17:00
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-06-2006 @ 12:12 :
Potentie zegt mij niet zoveel... Stekelenburg is zeker een goeie keeper, en waarschijnlijk idd de meest geschikte om Sar op te volgen. Maar van der Sar is wereldtop en Stekelenburg heeft nog lang dat niveau niet.
neej van der sar had dat niveau ook nog niet toen die 21 was. Die is hoe ouder, hoe beter gaan keepen. Wacht nou maar af, qua keepers hoeft nederland zich geen zorgen te maken
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 27-06-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 27-06-2006 @ 18:00 :
neej van der sar had dat niveau ook nog niet toen die 21 was. Die is hoe ouder, hoe beter gaan keepen. Wacht nou maar af, qua keepers hoeft nederland zich geen zorgen te maken
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik hoop ook dat Sar toch nog tot 2008 doorgaat (en zijn niveau vasthoudt, maar daar maak ik me eerlijk gezegd niet veel zorgen over).
Oud 27-06-2006, 17:13
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Ertur schreef op 27-06-2006 @ 18:07 :
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik hoop ook dat Sar toch nog tot 2008 doorgaat (en zijn niveau vasthoudt, maar daar maak ik me eerlijk gezegd niet veel zorgen over).
ik maak me er geen zorgen om
__________________
niet alleen =)
Oud 27-06-2006, 17:18
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Westerman ofzo iets. Waar is die gebleven. Hij verving van der Sar op het Wk van 1998
Oud 27-06-2006, 18:16
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 27-06-2006 @ 18:18 :
Westerman ofzo iets. Waar is die gebleven. Hij verving van der Sar op het Wk van 1998
Westerveld bedoel je... en ik dacht dat hij in viel op het EK in NL/BE.
Oud 27-06-2006, 18:25
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 27-06-2006 @ 19:16 :
Westerveld bedoel je... en ik dacht dat hij in viel op het EK in NL/BE.
Klopt die bedoelde ik. En jaa was het EK foutje
Maar hij kan van der Sar toch vervangen. Hij had het prima gedaan op ht EK
Oud 27-06-2006, 19:12
Welgemeend
Welgemeend is offline
emanuelson ofzo, van basten kennende - luirink - boulahrouz - heitinga
vdv - schaars - sneijder
robben - huntelaar- vpersie

zoiets?

Dat middenveld ziet er niet echt indrukwekkend uit, maar wellicht spelen ze dan bij wat grotere clubs. Jammer dat we zonder van bommel eigenlijk geen echt goede ervaren middenvelders meer hebben. Maar Luirink en Boula vind ik wel sterk, en de aanval natuurlijk. Hopelijk spelen Robben en vPersie dan ook wat bewuster en in dienst van het team, dan hebben we echt een topaanval.
Oud 27-06-2006, 22:39
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
René van Rijswijk, houd 'm in de gaten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-06-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 27-06-2006 @ 19:25 :
Klopt die bedoelde ik. En jaa was het EK foutje
Maar hij kan van der Sar toch vervangen. Hij had het prima gedaan op ht EK
En daarna heeft hij 5 jaar lang werkelijk niets laten zien.
Oud 28-06-2006, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-06-2006 @ 23:39 :
René van Rijswijk, houd 'm in de gaten
Prachtig toen dat item bij Studio Sport over hem dat uiteindelijk alleen maar over Pulp Fiction ging.
Oud 28-06-2006, 16:04
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik hoorde op het radionieuws dat Cocu niet meer terugkomt.

En Wesley Sneijder scheelde niet veel, die kerel moet beter uit z'n doppen kijken als hij oversteekt wanneer ik aan kom rijden.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Ads door Google
Oud 28-06-2006, 16:41
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-06-2006 @ 17:04 :
Ik hoorde op het radionieuws dat Cocu niet meer terugkomt.

En Wesley Sneijder scheelde niet veel, die kerel moet beter uit z'n doppen kijken als hij oversteekt wanneer ik aan kom rijden.


had het gaspedaal ingedrukt
Oud 28-06-2006, 18:05
graag gedaan
Avatar van graag gedaan
graag gedaan is offline
Van Basten moet opstappen
__________________
Monica hoe lang ga JIJ die sig nog houden?
Oud 28-06-2006, 19:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 28-06-2006 @ 00:49 :
En daarna heeft hij 5 jaar lang werkelijk niets laten zien.
En nu gaat hij ook nog in de Segunda Division spelen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 28-06-2006, 19:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
graag gedaan schreef op 28-06-2006 @ 19:05 :
Van Basten moet opstappen
Dat zeg ik ook pas twee jaar
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-06-2006, 06:05
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-06-2006 @ 12:12 :
Potentie zegt mij niet zoveel... Stekelenburg is zeker een goeie keeper, en waarschijnlijk idd de meest geschikte om Sar op te volgen. Maar van der Sar is wereldtop en Stekelenburg heeft nog lang dat niveau niet.
Ik blijf nog steeds van mening dat Timmer de eerste is om Van der Sar eventueel op te volgen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 29-06-2006, 06:07
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 29-06-2006 @ 07:05 :
Ik blijf nog steeds van mening dat Timmer de eerste is om Van der Sar eventueel op te volgen.
Henk Timmer (Hierden, 3 december 1971)

Oud 29-06-2006, 07:10
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Hoe vaak speelt Stekelenburg eigenlijk een wedstrijd op niveau?
Ander probleem is: wat doen we moet onze backs, ik vind dat al tijden een zwak punt binnen Oranje. Ook dit tournooi was ik niet altijd even blij met bv. Gio.
Ik hoop ook dat van Basten niet al te Ajax-minded gaat denken. Dat Maduro en Babel geselecteerd zijn na ongeveer een uurtje Ajax-hoofdmacht, vond ik nogal opvallend.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Advertentie
Oud 29-06-2006, 12:32
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 29-06-2006 @ 08:10 :
Hoe vaak speelt Stekelenburg eigenlijk een wedstrijd op niveau?
Ander probleem is: wat doen we moet onze backs, ik vind dat al tijden een zwak punt binnen Oranje. Ook dit tournooi was ik niet altijd even blij met bv. Gio.
Ik hoop ook dat van Basten niet al te Ajax-minded gaat denken. Dat Maduro en Babel geselecteerd zijn na ongeveer een uurtje Ajax-hoofdmacht, vond ik nogal opvallend.
Ik snap zoeizo niet wat Gio te zoeken heeft bij Oranje. Ik vind het zon bagger speler. En er komt nieuw talent aan (Olympisch team). Royston Drenthe vond ik echt geweldig spelen in het Festival du Toulon. Een linksback met een erg goede techniek en hij is retesnel. Een soort Davids i.c.m van Persie. Wat trouwens niet raar is. Drenthe was een linkerspits en is nu een linkerverdediger.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"

Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 12:43.
Oud 29-06-2006, 18:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zeg: de Cler. Nog lang niet écht goed, maar hij heeft potentie. Over een jaar naar een topclub en die maakt het wel, no problemo
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-06-2006, 18:47
Fides
Fides is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-06-2006 @ 19:38 :
Ik zeg: de Cler. Nog lang niet écht goed, maar hij heeft potentie. Over een jaar naar een topclub en die maakt het wel, no problemo
Zo jong is de Cler niet. Ik denk bovendien dat hij niet meer kan groeien. Ik denk dat hij onder Van Gaal zn top heeft bereikt. Wat ik overigens denk van alle AZ-spelers.
Oud 29-06-2006, 19:06
Dick Advocaat
Avatar van Dick Advocaat
Dick Advocaat is offline
Citaat:
Fides schreef op 27-06-2006 @ 10:44 :
Welke spelers moeten worden gedumpt? Welke mogen juist worden ingepast in Oranje?
Paul Bosvelt.
__________________
In principe toekomstig trainer van PSV
Oud 29-06-2006, 19:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fides schreef op 29-06-2006 @ 19:47 :
Zo jong is de Cler niet. Ik denk bovendien dat hij niet meer kan groeien. Ik denk dat hij onder Van Gaal zn top heeft bereikt. Wat ik overigens denk van alle AZ-spelers.
Ik vind juist dat hij zo'n snelle ontwikkeling heeft doorgemaakt dat hij zich best wel eens op het hoogste niveau zou mogen gaan bewijzen. Nee, hij is niet jong meer, maar dat is geen vereiste. Cocu kwam ook pas laat in Oranje
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-06-2006, 22:11
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ramon Zomer is pas 21 en van zeer grote waarde bij FC Twente. Niet dat hij nu even redding kan gaan brengen, maar voor het volgende wk zie ik hem er nog wel eens komen.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Oud 29-06-2006, 22:20
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 29-06-2006 @ 08:10 :
Hoe vaak speelt Stekelenburg eigenlijk een wedstrijd op niveau?
Ander probleem is: wat doen we moet onze backs, ik vind dat al tijden een zwak punt binnen Oranje. Ook dit tournooi was ik niet altijd even blij met bv. Gio.
Ik hoop ook dat van Basten niet al te Ajax-minded gaat denken. Dat Maduro en Babel geselecteerd zijn na ongeveer een uurtje Ajax-hoofdmacht, vond ik nogal opvallend.
doe normaal
die kende hij toch gewoon nog uit de jeugd
Oud 29-06-2006, 22:21
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Relief schreef op 29-06-2006 @ 13:32 :
Ik snap zoeizo niet wat Gio te zoeken heeft bij Oranje. Ik vind het zon bagger speler. En er komt nieuw talent aan (Olympisch team). Royston Drenthe vond ik echt geweldig spelen in het Festival du Toulon. Een linksback met een erg goede techniek en hij is retesnel. Een soort Davids i.c.m van Persie. Wat trouwens niet raar is. Drenthe was een linkerspits en is nu een linkerverdediger.
hij is wel de speler met de meeste speel minuten in de CL
Oud 30-06-2006, 00:40
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 29-06-2006 @ 08:10 :
Ik hoop ook dat van Basten niet weer te AZ-minded gaat denken.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Oud 30-06-2006, 07:04
Milan Dado
Avatar van Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 30-06-2006 @ 01:40 :
Inderdaad, aan de mensen met een AZ-achtergrond hebben we niet al te veel gehad.

Boulahrouz is een aanwinst, maar Landzaat en Mathijsen waren grote missers.
__________________
nieuw hier! || nivea || hecatomb || NuncaMas || onzinbash.org || lilith || quantes || SS jeukt in rob se oor whehe
Oud 30-06-2006, 09:42
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
professor2 schreef op 29-06-2006 @ 23:21 :
hij is wel de speler met de meeste speel minuten in de CL
Oh veel spelen --> goeie speler? Oh kom op. GIO is niks zonder Barcelona. Spelers van Barcelona zijn individueel niet echt zo goed (behalve Ronaldinho en Eto). Maar als team zijn ze perfect. Zet ze apart en ze bakken er niks van. Dat is precies hetzelfde met GIO. Bij Barcelona top, maar bij oranje
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Ads door Google
Oud 30-06-2006, 10:31
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 30-06-2006 @ 01:40
Ik hoop ook dat van Basten niet weer te AZ-minded gaat denken.
Kans is groot dat van Basten niet om de AZ'ers heen kan. Er lopen nu grote Nederlandse talenten rond in Alkmaar. Veel spelers die in aanmerking kunnen komen voor Oranje in de toekomst.
Denk aan Luirink, Schaars, De Zeeuw, Mendes da Silva, Jenner...
__________________
Zuur...
Oud 30-06-2006, 10:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 29-06-2006 @ 23:11 :
Ramon Zomer is pas 21 en van zeer grote waarde bij FC Twente. Niet dat hij nu even redding kan gaan brengen, maar voor het volgende wk zie ik hem er nog wel eens komen.
Ook voor hem geldt dat hij het eerst gewoon eens een stapje hoger moet gaan bewijzen. Talentvol is hij zeker. Als je op 23-jarige leeftijd al zo'n belangrijke schakel kunt zijn bij een middenmotor, kun je die stap best maken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 30-06-2006, 10:40
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 30-06-2006 @ 11:31 :
Kans is groot dat van Basten niet om de AZ'ers heen kan. Er lopen nu grote Nederlandse talenten rond in Alkmaar. Veel spelers die in aanmerking kunnen komen voor Oranje in de toekomst.
Denk aan Luirink, Schaars, De Zeeuw, Mendes da Silva, Jenner...
Je overschat de individuele kwaliteiten van de spelers van AZ. Als je geselecteerd wil worden voor Oranje, moet je iets extra's kunnen brengen. Buiten de Cler (omdat linksbacks schaars zijn), eventueel Timmer en misschien in de toekomst Schaars, zie ik weinig AZ-spelers die dat kunnen.

Natuurlijk is het een goed collectief, maar dat betekent niet dat de spelers mee kunnen met de Europese top! Die jongens zijn nog niets vergeleken met de topspelers van andere landen. Misschien, als er één of twee de stap maken naar een grote club in een grote competitie, kunnen ze een vaste waarde worden in Oranje.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 30-06-2006, 11:51
Verwijderd
Als we kijken naar dit WK en de voorbereiding erop. Valt op dat achterin de zaken vrij goed in orde zijn. Dit terwijl er geen fantastische verdeding is als je individueel kijkt. Voor 2008 is het zaak dat we in de verdediging opzoek gaan naar een goede rechtsback een speler die net als van bronkhorst ook kan opkomen. Verder is het verstandig om naast Boularouz nog een goede centrum verdediger te halen als evt vervanging voor Ooijer, Mathijssen is in mijn ogen nog niet geschikt genoeg, omdat hij een hoop fouten maakt.

Als we dan kijken naar de middelste linie is wat opvalt dat we aanvallend wat te kort komen. Aangenomen dat Cocu ermee stopt, kunnen we centraal van Bommel neerzetten die zeker kan zorgen voor meer aanvallende impulsen. Een plaats waarvoor we zeker een speler nodig hebben is rechts op het middenveld. Ondanks dat van Basten het niets lijkt, is het een goed idee om Seedorf wellicht nog een kans te geven. Wellicht weet hij nu wat er van hem verwacht wordt en weet hij dat hij er zo uit vliegt als hij de vedette speelt. Kwalitatief gezien is er iig geen betere speler op die positie.

Dan het grootste probleem wat tijdens het wk duidelijk werd. De afronding. In theorie hebben we 3 uitmuntende aanvallers. Op het wk zagen we alleen een verschrikkelijk laag rendement van de spitsen. Van Basten zal er daarom goed aan doen om Huntelaar vaker te gebruiken ipv van Nistelrooij die in Oranje toch wel teleurstelt. Daarnaast is Huntelaar ook in staat meer te voetballen dan van Nistelrooij.
Wat verder vooral in de wedstrijd tegen Portugal opviel was het gebrek aan vervanging voor Robben of van Persie. Robben zou gewoon gewisseld moeten worden, maar er was niemand voor op die positie. In dit geval zou een speler als Castelen uitkomst kunnen bieden, maar zeker niet een speler met de kwaliteiten van Babel.
Oud 30-06-2006, 13:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-06-2006 @ 12:51 :
Als we kijken naar dit WK en de voorbereiding erop. Valt op dat achterin de zaken vrij goed in orde zijn. Dit terwijl er geen fantastische verdeding is als je individueel kijkt. Voor 2008 is het zaak dat we in de verdediging opzoek gaan naar een goede rechtsback een speler die net als van bronkhorst ook kan opkomen. Verder is het verstandig om naast Boularouz nog een goede centrum verdediger te halen als evt vervanging voor Ooijer, Mathijssen is in mijn ogen nog niet geschikt genoeg, omdat hij een hoop fouten maakt.
Een goede rechtsback hebben we wat mij betreft al met Kromkamp en eventueel Heitinga. Centraal heb je Boulahrouz, maar daar moet inderdaad nog het één en ander gebeuren. Wat mij betreft maakt Bouma ook nog steeds een kans en is misschien over twee jaar Ramon Zomer wel verdediger bij een grotere club. Op de linksbackpositie heb je over twee jaar nog de Cler en eventueel Vlaar (mits hij flinke vooruitgang maakt, de komende twee jaar). En voor de verdediging kun je ook Emanuelson goed in de gaten houden.

Citaat:
Als we dan kijken naar de middelste linie is wat opvalt dat we aanvallend wat te kort komen. Aangenomen dat Cocu ermee stopt, kunnen we centraal van Bommel neerzetten die zeker kan zorgen voor meer aanvallende impulsen. Een plaats waarvoor we zeker een speler nodig hebben is rechts op het middenveld. Ondanks dat van Basten het niets lijkt, is het een goed idee om Seedorf wellicht nog een kans te geven. Wellicht weet hij nu wat er van hem verwacht wordt en weet hij dat hij er zo uit vliegt als hij de vedette speelt. Kwalitatief gezien is er iig geen betere speler op die positie.
Seedorf wordt ook al ouder, dus dat zul je echt over twee jaar moeten bekijken, maar het is op dit moment een optie, dat ben ik met je eens. Ik vind dat we op het middenveld aanvallend zeker niet tekort komen. Ik vind juist dat de verdedigende taken van de middenvelders een beetje in het geding komen als Cocu vertrekt.

Maar ook op het middenveld zijn de opties niet onaardig. Ik ben nog steeds redelijk gecharmeerd van Kiki Musampa, die ook zo mee mag van mij en daarnaast heb je nog Maduro en Sneijder, die over twee jaar stukken meer ervaring hebben, je hebt Stijn Schaars, ook zeker geen onaardige optie.

Van Bommel kun je niet centraal zetten, van Basten zweert bij het spelen met de punt naar achter en van Bommel is gewoon verdedigend niet sterk genoeg. Van Bommel is gewoon je rechtshalf, een andere optie is er eigenlijk niet. Die positie is wat mij betreft ook niet te bediscussiëren. Van Bommel speelt.

Citaat:
Dan het grootste probleem wat tijdens het wk duidelijk werd. De afronding. In theorie hebben we 3 uitmuntende aanvallers. Op het wk zagen we alleen een verschrikkelijk laag rendement van de spitsen. Van Basten zal er daarom goed aan doen om Huntelaar vaker te gebruiken ipv van Nistelrooij die in Oranje toch wel teleurstelt. Daarnaast is Huntelaar ook in staat meer te voetballen dan van Nistelrooij.
Wat verder vooral in de wedstrijd tegen Portugal opviel was het gebrek aan vervanging voor Robben of van Persie. Robben zou gewoon gewisseld moeten worden, maar er was niemand voor op die positie. In dit geval zou een speler als Castelen uitkomst kunnen bieden, maar zeker niet een speler met de kwaliteiten van Babel.
Met de afronding is niets mis. Er lopen drie jongens voorin die altijd kunnen scoren als het moet. Over twee jaar komt Huntelaar daar ook bij en is Kluivert misschien weer aan spelen toegekomen, wie weet.

Met de aanvoer is echter een hoop mis. Dat is voornamelijk een tactisch probleem. De aansluiting bij een aanval is gewoon niet goed genoeg. Je ziet dat er geen duidelijke afspraken zijn over wie welke paal pakt en hoe er ingeschoven wordt. Er wordt maar wat gedaan, iedereen heeft een te vrije rol. Robben én van Persie moeten in dienst van het elftal en met name de centrale spits spelen en daar ontbreekt het nog wel eens aan.

Als je die aanvoer op orde krijgt, scoort je centrale spits, of dat nu van Nistelrooij, Kluivert of Huntelaar is, elke wedstrijd wel een doelpunt. Van Nistelrooij is daarbij ook een ideale killer, zelfs in het Nederlands elftal, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 01-07-2006, 09:52
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik vind de huidige ploeg jong zat. Ik hoop niet dat hij al die talenten die hier genoemd worden ook nog eens gaat uitproberen.

Dat lijkt me ook nogal in strijd met het hele idee een ploeg te bouwen. Als hij met de huidige selectie (met dus vervanging voor Cocu, en wellicht Huntelaar er bij (want die moet natuurlijk ook wel blijven presteren)) doorgaat, denk ik dat we een goede kans maken in 2008.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Oud 01-07-2006, 13:06
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De keeperspositie baart me verreweg het meeste zorgen. Stekelenburg is zo'n beetje de enige die ik geschikt acht als opvolger. Het zou niet verkeerd zijn hem bij oranje te halen want van van der Sar kan hij veel leren.

Het middenveld vind ik ook een plek van zorgen, Sneijder is fysiek veel te zwak voor de top, van der Vaart is vaak geblesseerd. Alleen van Bommel is wereldtop, Davids hebben we gemist en die zal snel te oud worden.

Voorin hebben we Robben en van Persie op de vleugels, als deze de ballen nog meer voor de goal krijgen i.p.v. zelf de actie te maken lijkt me dat een erg goede aanval. Huntelaar zie ik het liefst als centrumspits mocht van Nistelrooij niet meer op oud niveau komen.

Als Jenner zich bij AZ goed ontwikkeld zie ik hem over een jaar over 4/5 een goede plaatsvervanger van Robben mocht het nodig zijn.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 01-07-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-06-2006 @ 14:33 :
Een goede rechtsback hebben we wat mij betreft al met Kromkamp en eventueel Heitinga. Centraal heb je Boulahrouz, maar daar moet inderdaad nog het één en ander gebeuren. Wat mij betreft maakt Bouma ook nog steeds een kans en is misschien over twee jaar Ramon Zomer wel verdediger bij een grotere club. Op de linksbackpositie heb je over twee jaar nog de Cler en eventueel Vlaar (mits hij flinke vooruitgang maakt, de komende twee jaar). En voor de verdediging kun je ook Emanuelson goed in de gaten houden.
In verdedigend opzicht wel ja, maar ik vind dat ze aanvallend te weinig brengen

Citaat:


Met de afronding is niets mis. Er lopen drie jongens voorin die altijd kunnen scoren als het moet. Over twee jaar komt Huntelaar daar ook bij en is Kluivert misschien weer aan spelen toegekomen, wie weet.

Met de aanvoer is echter een hoop mis. Dat is voornamelijk een tactisch probleem. De aansluiting bij een aanval is gewoon niet goed genoeg. Je ziet dat er geen duidelijke afspraken zijn over wie welke paal pakt en hoe er ingeschoven wordt. Er wordt maar wat gedaan, iedereen heeft een te vrije rol. Robben én van Persie moeten in dienst van het elftal en met name de centrale spits spelen en daar ontbreekt het nog wel eens aan.

Als je die aanvoer op orde krijgt, scoort je centrale spits, of dat nu van Nistelrooij, Kluivert of Huntelaar is, elke wedstrijd wel een doelpunt. Van Nistelrooij is daarbij ook een ideale killer, zelfs in het Nederlands elftal, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.
Kom op er was aanvoer genoeg, maar van Nistelrooij was gewoon vaak niet te vinden of stond niet op de juiste plaats. Dat is een kwaliteit van een spits en kennelijk beschikt hij daar op dit moment niet meer over. Dan is een speler als huntelaar geschikter
Oud 01-07-2006, 15:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-07-2006 @ 15:06 :
In verdedigend opzicht wel ja, maar ik vind dat ze aanvallend te weinig brengen.
Kromkamp en Emanuelson brengen aanvallend écht niet te weinig. Dat is hun trademark.

Citaat:
Lucky Luciano schreef op 01-07-2006 @ 15:06 :
Kom op er was aanvoer genoeg, maar van Nistelrooij was gewoon vaak niet te vinden of stond niet op de juiste plaats. Dat is een kwaliteit van een spits en kennelijk beschikt hij daar op dit moment niet meer over. Dan is een speler als huntelaar geschikter
Noem mij eens één wedstrijd waarin de passes voor de goal goed uitpakten. Kijk, als je in je tactiek opneemt dat je geen palen pakt en niet goed inschuift bij een voorzet, zul je van Nistelrooij direct moeten aanspelen. Dat werd niet gedaan. Noch van Persie, noch van Nistelrooij stonden op een vaste positie. Elke wilde voorzet komt dan gewoon niet aan. Robben speelde daarnaast ook de weinig af, waardoor van Nistelrooij eerder zocht naar de tweede bal dan zich aanbood. Dat deed hij opzich niet slecht, maar dat is gewoon niet de manier waarop je met van Nistelrooij moet spelen. Dan kun je beter een speler als Kluivert opstellen, die een actie in huis heeft. Maar die hebben we niet.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 02-07-2006, 15:28
Verwijderd
Van Basten mag blijven, V/d Vaart thuis laten en Huntelaar meenemen.
Oud 02-07-2006, 15:37
professor2
professor2 is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 02-07-2006 @ 16:28 :
Van Basten mag blijven, V/d Vaart thuis laten en Huntelaar meenemen.
waarom vd vaart thuis laten ?
hij heeft dit toernooi slecht gespeeld maar hij was ook nog niet fit
aan begin van het jaar wel tot beste speler van de bundes liga uitgeroepen zo iemand laat je niet zomaar thuis
Oud 02-07-2006, 16:33
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Inderdaad, van der Vaart is zeker een aanwinst voor het Nederlandse elftal. Hij was gewoon niet fit en had geen wedstrijdritme.

Ik zie Sneijder liever thuisblijven, hij schiet fysiek erg tekort.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 02-07-2006, 17:50
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
professor2 schreef op 02-07-2006 @ 16:37 :
waarom vd vaart thuis laten ?
hij heeft dit toernooi slecht gespeeld maar hij was ook nog niet fit
aan begin van het jaar wel tot beste speler van de bundes liga uitgeroepen zo iemand laat je niet zomaar thuis
Stop! Correctie: Second best voetballer van de Bundes Liga. Duitsers gaan namelijk voor: Klose
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 02-07-2006, 17:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Sneijder, Babel, Mathijsen en Vennegoor moet hij wat mij betreft vooralsnog thuislaten. Van der Sar, Timmer en Cocu verwacht ik ook niet meer, als ik heel eerlijk ben. Daar moet je dus vervangers voor hebben. Ik heb Schaars en Kiki Musampa al genoemd voor het middenveld. In de verdediging heb je ook nog wel opties die kunnen groeien in twee jaar tijd (Bouma is natuurlijk ook een optie). En in de spits heb je Huntelaar en een willekeurige linksbenige uitblinker, die er vast en zeker komt. Van der Vaart zou ik niet thuislaten, maar aanvallender laten spelen. Kort achter de spits (van Nistelrooij is daar erg bij gebaat) of linksbuiten bijvoorbeeld.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.